خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل زعفرانیه

شاید یکی از دغدغه این روز های شما نظافت منزل باشد. ما در این متن سعی داریم بهترین روش های نظافت را بررسی و معرفی کنیم. برای نظافت منزل زعفرانیه ابتدا با محله زعفرانیه آشنا خواهیم شد و سپس به بررسی شیوه نظافت منزل خواهیم پرداخت. در ادامه با نظافت قهوه ساز، مایکروفر، اجاق گاز و ظروف فلزی آشنا خواهیم شد تا متوجه شویم چگونه می توان با روش های اصولی، تمام آلودگی ها را از بین برد.

معرفی محله زعفرانیه

نظافت منزل زعفرانیه

برای بررسی موارد مربوط به نظافت منزل زعفرانیه ابتدا بهتر است محله زعفرانیه را بررسی کنیم. زعفرانیه یکی از محله های لوکس تهران است که در منطقه شمیران و کوه پایه های البرز قرار دارد. در آن می توان ترکیبی از شهرسازی مدرن و سنتی را مشاهده کرد. این محله در ناحیه ۲ منطقه ۱ شهرداری تهران واقع شده است‌ و هوای نسبتا پاک و خنک و معتدل و کوهستانی ای دارد. این محله اماکن مذهبی، تفریحی و گردشگری، مراکز خرید و درمانی زیادی دارد. زعفرانیه از سمت شمال به توچال، از سمت جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از سمت شرق به خیابان تحریش و از سمت غرب به ولنجک منتهی می شود و یکی از مرتفع ترین محله های تهران است.

نحوه تمیز کردن قهوه ساز

نظافت منزل زعفرانیه

برای نظافت منزل زعفرانیه باید با روش های مختلف تمیز کردن آشنا باشید‌. تمیز کردن قهوه ساز تجمع آلودگی های داخل دستگاه را از بین می برد. در ادامه روش تمیز کردن قهوه ساز با سرکه و آب را بررسی می کنیم تا پس از آن قهوه مزه تازه تری بدهد. ممکن است قهوه ساز شما آنقدر که فکر می کنید تمیز نباشد. برخی از علائم هشداردهنده قهوه ساز کثیف عبارت هستند از: لجن روغنی و تجمع و رسوب مواد معدنی و لکه ها که همه این عوامل باعث تلخی مزه قهوه می شوند‌.

قبل از نظافت منزل زعفرانیه باید با مکان هایی که دچار آلودگی هستند آشنا باشید. جالب است بدانید، تحقیقات نشان داده که نیمی از مخازن قهوه ساز ها به دلیل تمیز نشدن مناسب و به موقع حاوی مخمر و کپک هستند. این موضوع می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا حتی عفونت شود؛ بنابراین بدون تمیز کردن مناسب، قهوه ساز شما، می تواند شما را بیمار کند.

چگونه یک قهوه ساز را تمیز کنیم؟

آنچه شما نیاز دارید:

  • سرکه سفید مقطر
  • آب
  • فیلتر های قهوه
  • دستمال گردگیری

مرحله 1: قهوه ساز را با سرکه و آب پر کنید.

نظافت منزل زعفرانیه

برای بررسی مراحل تمیز کردن قهوه ساز در نظافت منزل زعفرانیه، مرحله اول استفاده آب و سرکه است. برای تمیز کردن قهوه ساز خود، با پر کردن مخزن با مخلوط 50-50 سرکه سفید مقطر و آب شروع کنید. در صورتی که قهوه ساز شما آلودگی زیادی دارد، می توانید نسبت سرکه به آب را افزایش دهید. سرکه نه تنها قهوه ساز را ضد عفونی می کند، بلکه هرگونه رسوب معدنی انباشته شده را نیز از بین می برد.

مرحله 2: بگذارید خیس بخورد.

یک فیلتر را در سبد قرار دهید و آب جوش را روشن کنید. تقریباً در نیمه راه دم کردن، قهوه ساز را خاموش کنید و اجازه دهید محلول سرکه حدود 30 تا 60 دقیقه در ظرف یا مخزن باقی بماند. این زمان بستگی به میزان آلودگی دستگاه شما دارد.

مرحله 3: قهوه ساز را با آب بشویید.

قهوه ساز را دوباره روشن کنید و اجازه دهید چرخه دم کردن کامل شود. فیلتر کاغذی را در صورت وجود قرار دهید و محلول سرکه را بیرون بریزید. اکنون می توانید بوی سرکه را از قهوه ساز پاک کنید و طعم آن را از بین ببرید. مخزن را با آب تازه پر کنید. یک فیلتر در آن قرار دهید. قهوه ساز را روشن کنید و اجازه دهید چرخه دم کردن کامل شود. فیلتر را بردارید. آب را بیرون بریزید و این چرخه را دوباره با آب تمیز تکرار کنید. قهوه ساز و قهوه جوش خود را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

چند روش ساده برای تمیز کردن مایکروویو

نظافت منزل زعفرانیه

برای نظافت منزل زعفرانیه توجه داشته باشید که اجاق‌ های مایکروفر را می‌ توان یکی از لوازم اصلی هر خانه مدرن در نظر گرفت. این دستگاه گرم کردن غذای باقی مانده را آسان می کند، همچنین غذا های خوشمزه و سریع را نیز تهیه می کند؛ اما تنها چیزی که هیچ صاحب خانه ای نمی خواهد انجام دهد، تمیز کردن یک مایکروویو کثیف است. برخلاف تمیز کردن اجاق های معمولی، مایکروویو را می توان با چند مرحله ساده تمیز کرد. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که چگونه می توانید بر این چالش غلبه کنید و اجازه دهید اجاق مایکروویو خود برای مدت طولانی تمیز بماند.

لوازم مورد نیاز:

  • 1 فنجان آب
  • اسفنج
  • لیمو
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی
  • پاک کننده تجاری
  • پارچه های میکروفیبر
  • کاسه ایمن مایکروویو

روش حوله کاغذی مرطوب

در نظافت منزل زعفرانیه اگر مایکروفر زیاد آلوده نبود استفاده از یک دسته حوله کاغذی مرطوب برای تمیز کردن آن کافی است. فقط حوله های کاغذی مرطوب را داخل مایکروویو خود قرار دهید و مایکروویو خود را حدود 5 دقیقه با حرارت بالا روشن کنید. این ترفند بخار ایجاد می کند که به شما کمک می کند کثیفی و آلودگی های ناخواسته مایکروویو خود را پاک کنید.

استفاده از صابون ظرفشویی

این روش تقریباً مانند روش حوله کاغذی مرطوب عمل می کند. یک کاسه غیر فلزی قابل استفاده در مایکروویو را با قطعاتی از آب و صابون ظرفشویی پر کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید. بگذارید فقط 1 دقیقه روی دمای بالا بماند. کاسه را بردارید و از یک اسفنج برای پاک کردن داخل مایکروویو خود استفاده کنید. از این روش می توانید برای نظافت منزل زعفرانیه کمک بگیرید.

قدرت جوش شیرین

جوش شیرین یکی از پاک ‌کننده‌ های مواد غذایی گیر کرده در مایکروویو است. جوش شیرین و آب خمیر درست کنید و آن را روی مواد غذایی سفت شده ای که در مایکروویو گیر کرده اند قرار دهید. اجازه دهید حداقل 5 دقیقه بماند، سپس آن را با یک اسفنج یا حوله مرطوب پاک کنید. می توانید این فرآیند را تا زمانی که بتوانید مواد غذایی سوخته داخل آن را جدا کنید، تکرار کنید.

محلول سرکه و آب

در نظافت منزل زعفرانیه یکی دیگر از روش های نظافت مایکروفر آب و سرکه است. فرآیند استفاده از این محلول درست مانند روش صابون ظرفشویی است. یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو را بردارید و در آن یک فنجان آب و سرکه مخلوط شده بریزید. ظرف را در مایکروویو قرار دهید و اجازه دهید کمی بخار شود.

استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروویو

نظافت منزل زعفرانیه

مانند سرکه، لیمو هم یکی دیگر از ضدعفونی ‌کننده ‌های طبیعی و عالی برای مایکروویو است که در نظافت منزل زعفرانیه کمک رسان خواهد بود. کافی است یک لیمو را از وسط نصف کنید و قسمت بریده شده را روی یک بشقاب مایکروویو قرار دهید. چند قاشق چایخوری آب اضافه کنید و بشقاب را در مایکروویو قرار دهید تا بخار تولید کند. بشقاب را بردارید و مایع اضافی داخل مایکروویو را پاک کنید.

شیشه پاک کن رقیق شده برای درب های مایکروویو

اگرچه ممکن است به اندازه کافی متوجه این موضوع نشوید؛ اما درب مایکروویو شما نیز نیاز به مراقبت دارد. خوب است که یک شیشه پاک کن رقیق شده هم برای داخل و هم برای بیرون مایکروویو استفاده کنید. از یک پارچه یا اسفنج استفاده کنید و آن را در محلول آغشته کنید و شروع به تمیز کردن قسمت های داخلی و خارجی درب کنید. این روند را تکرار کنید تا مطمئن شوید که مایکروویو کاملا تمیز است. اگر بوی شیشه پاک کن آزارتان می دهد، فقط از یک پارچه تمیز آغشته به آب استفاده کنید و یک دور دیگر آن را بشویید. در نظافت منزل زعفرانیه اگر از شوینده های تجاری برای مایکروفر استفاده می کنید مراقب باشید بوی آن ها کاملا از بین برود تا روی غذا تاثیر نگذارد.

نکات مهم در تمیز کردن مایکروویو

  • قبل از تمیز کردن، مایکروویو خود را به درستی خاموش و از برق بکشید.
  • هرگز هیچ چیز فلزی ای را داخل مایکروویو خود قرار ندهید.
  • هنگام استفاده از آب مراقب باشید. ممکن است به دستگاه خود آسیب برسانید.
  • هر از چندگاهی صفحه گردان مایکروویو خود را بردارید و تمیز کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده مجدد، کاملا خشک شود تا در نظافت منزل زعفرانیه شاهد حادثه نباشید.
  • همیشه هنگام گرم کردن غذا یا نوشیدنی در مایکروویو خود از درب استفاده کنید تا آلودگی ایجاد نکند.
  • هنگام تمیز کردن مایکروویو از استفاده از مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.

نحوه نظافت یخچال و فریزر

نظافت منزل زعفرانیه

برای نظافت منزل زعفرانیه خوب است بدانید که شما باید هر سال فریزر خود را یخ زدایی کنید و یخچال را تمیز کنید. این کار ظرفیت خنک کننده و مصرف انرژی فریزر شما را بهبود می بخشد. در زیر می توانید نحوه انجام این کار را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید، یک یخچال فریزر تمیز نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و عمر دستگاه افزایش می یابد. هنگام تمیز کردن فریزر و یخچال مهم است که ابتدا آن را خاموش کنید. سپس می توانید شروع به تمیز کردن فضای داخلی و خارجی کنید. می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید.

  • مرحله 1: فریزر را یخ زدایی کنید و یخچال را از برق بکشید.
  • مرحله 2: آب صابون درست کنید.
  • مرحله 3: فضای داخلی را تمیز کنید.
  • مرحله 4: بیرون را تمیز کنید.

مرحله 1: فریزر را یخ زدایی کنید.

در بررسی مراحل نظافت منزل زعفرانیه قبل از اینکه بتوانید فریزر خود را تمیز کنید، ابتدا باید آن را یخ زدایی کنید. غذا های خود را از فریزر خارج کنید و به طور موقت در یک کیسه خنک نگه دارید. سپس قفسه ها و کشو ها را از فریزر خارج کنید. پس از این می توانید فریزر را یخ زدایی کنید تا بتوانید تمیز کردن را شروع کنید. فریزر را خاموش کنید و یخ را بردارید. برای یخ زدایی سریع، می توانید از اسپری یخ زدایی نیز استفاده کنید. اگر فریزر شما ضد یخ دارد، شما باید فقط وسایل را خارج کنید و به مرحله بعد بروید.

مرحله 2: آب صابون درست کنید.

برای نظافت منزل زعفرانیه مقداری آب صابون با آب گرم و کمی مایع شوینده یا صابون خنثی درست کنید. از این آب صابون هم برای داخل و هم برای بیرون استفاده کنید. از پاک کننده های ساینده یا خورنده استفاده نکنید. این ها ممکن است به فریزر و یخچال شما آسیب برسانند. شما می توانید از مایع های مخصوص یا آب و سرکه برای جایگزین کردن آب و صابون استفاده کنید. می توانید ظرف اسپری را به قسمت های مساوی از آب گرم و سرکه پر کنید و به دیواره های داخلی اسپری کنید و به آرامی با اسفنج یا پارچه نرم آن ها را تمیز کنید.

مرحله 3: داخل را تمیز کنید.

نظافت منزل زعفرانیه

طبقه های داخلی یخچال و فریزر را بردارید و آن ها را به خوبی بشویید تا هر گونه لک و آلودگی آن ها از بین برود. سپس می توانید به محیط داخلی یخچال یا فریزر به راحتی دسترسی داشته باشید و آن را نیز تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پس از تمیز کردن، یخچال یا فریزر شما بوی هیچ یک از مواد شوینده را ندهد تا هنگام استفاده از آن ها مواد غذایی بوی نامطلوب به خود نگیرند و به خوبی نظافت منزل زعفرانیه انجام شود.

مرحله 4: بیرون را تمیز کنید.

در نظافت منزل زعفرانیه، مرحله آخر تمیز کردن یخچال و فریزر، تمیز کردن بیرون آن ها است. اکنون که داخل آن تمیز است، می توانید شروع به تمیز کردن بیرون کنید. تمام لکه ها و اثر انگشت های بیرونی را با یک پارچه تمیز جلا دهید. اگر یخچال فریزر شما یک کندانسور خارجی دارد، می توانید با یک برس نرم آن را از گرد و غبار تمیز کنید. کندانسور شبکه مشکی پشت فریزر شما است. اگر کندانسور حاوی گرد و غبار زیادی باشد، روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چگونه یک اجاق گاز را تمیز کنیم؟

نظافت منزل زعفرانیه

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن اجاق گاز:

  • جوش شیرین
  • حوله
  • شیشه پاک کن (اختیاری)
  1. کویل ها را بردارید.

برای نظافت منزل زعفرانیه، مرحله اول برای تمیز کردن اجاق گاز برداشتن کویل ها است‌. آن ها را فعلا بردارید و کنار بگذارید. اگر اجاق گاز شما کویل ندارد به مرحله بعد بروید.

  1. یک خمیر جوش شیرین را روی اجاق گاز بمالید.

می توانید خمیر جوش شیرین را با استفاده از سه قسمت جوش شیرین و یک قسمت آب درست کنید. برای نتیجه بهتر خمیر را با آب گرم درست کنید. این کار باعث می شود چربی اجاق گاز شما سریع تر تجزیه شود. اگر جوش شیرین در دسترس ندارید می توانید از محلول جادویی سرکه و آب استفاده کنید تا چربی های گاز به خوبی از بین بروند.

  1. بگذارید چند دقیقه بماند.

برای نظافت منزل زعفرانیه باید کمی حوصله به خرج دهید و مراحل را با آرامش پشت سر بگذارید. جوش شیرین بین دو تا پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا بنشیند و باقی مانده مواد غذایی روی اجاق گاز شما را تجزیه کند.

نظافت منزل زعفرانیه

. محل را با حوله پاک کنید.

بعد از چند دقیقه محل را با حوله پاک کنید. از شستن شدید اجاق گاز خودداری کنید؛ زیرا نمی خواهید جوش شیرین سطح اجاق گاز را خراش دهد.

  1. شیشه بیرونی را تمیز کنید.

با استفاده از شیشه پاک کن یا آب و صابون، شیشه گاز خود را تمیز کنید. این کار ظاهری بسیار آراسته به محیط شما هدیه می کند.

چگونگی نظافت ظروف فلزی و جلوگیری از زنگ زدن

نظافت منزل زعفرانیه

در نظافت منزل زعفرانیه خوب است راجع به ظروف فلزی و زنگ زدگی آن ها نیز اطلاعات داشته باشید. با گذشت زمان، ظروف ممکن است دچار زنگ زدگی شوند و ظاهری بسیار نامناسب به آشپزخانه بدهند. خوشبختانه، تعدادی راه ساده و موثر برای مقابله با زنگ زدگی با استفاده از وسایل روزمره خانگی وجود دارد. برای اینکه ظروف آشپزخانه شما طول عمر بیشتری داشته باشند، در اینجا چهار روش مطمئن برای از بین بردن زنگ زدگی و بازگرداندن ظروف آشپزخانه شما به شکوه قبلی آورده شده است.

در نظافت منزل زعفرانیه توصیه می شود برای جلوگیری از زنگ زدگی ظروف آشپزخانه و چاقو ها را به طور مرتب تمیز کنید؛ اما اگر زنگ زدگی روی فلز شما شروع به تشکیل شده است، فوراً آن را تمیز کنید؛ زیرا زنگ باعث خوردگی و آسیب فلز می شود.

لوازم مورد نیاز:

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • آب لیمو
  • سیب زمینی
  • روغن معدنی

مرحله 1: سعی کنید از جوش شیرین استفاده کنید.

در نظافت منزل زعفرانیه توجه داشته باشید که جوش شیرین یک پاک کننده همه کاره و مقرون به صرفه است که می تواند هر چیزی را احیا کند. برای کسانی که قبلاً از مجموعه مهارت های قابل توجه جوش شیرین آگاه بودند، شنیدن اینکه این یک راه حل قدرتمند برای از بین بردن زنگ زدگی است، تعجب آور نخواهد بود.

برای تمیز کردن چاقو های فرسوده و مانند آن، فقط به جوش شیرین و آب نیاز دارید. دو ماده را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. سپس لکه های زنگ زده را با مخلوط بپوشانید، درست مانند کیک. بگذارید خمیر یک یا دو ساعت بماند. سپس از مسواک یا برس آشپزخانه برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید. در نهایت، ظروف آشپزخانه خود را بشویید. سپس آن را خشک کنید.

مرحله 2: حمام سرکه سفید درست کنید.

در میان نکته هایی که باید راجع به نظافت منزل زعفرانیه بدانید، اهمیت سرکه است. برای زنگ زدگی هایی که کمی بزرگ تر اند، حمام سرکه سفید ممکن است بهترین راه حل باشد. این روش ممکن است کمی بیشتر طول بکشد؛ اما نتایج آن ارزش صبر کردن را دارد. با قرار دادن وسایل آشپزخانه در یک کاسه بزرگ شروع کنید. سپس آن را با سرکه سفید پر کنید. برای پوشاندن زنگ به مقدار کافی سرکه نیاز دارید. اجازه دهید چاقو یا ماهیتابه یک شب خیس بخورد، سپس از یک برس فلزی برای پاک کردن باقی مانده آن استفاده کنید. بشویید و خشک کنید، یا اگر هنوز زنگ زدگی باقی مانده است، این فرآیند را تکرار کنید.

مرحله 3: با آب لیمو تمیز کنید.

نظافت منزل زعفرانیه

نکته دیگر در نظافت منزل زعفرانیه و تمیز کردن ظروف فلزی، استفاده از لیمو است. یکی دیگر از ضروریات آشپزخانه که هم برای آشپزی و هم برای تمیز کردن مفید است آب لیمو است. اسید به عنوان یک ضد زنگ موثر عمل می کند و بوی آن نیز خوشایند است. برای این روش به مقدار زیادی نمک و مقدار زیادی آب لیمو نیاز دارید. با پاشیدن مقدار زیادی نمک روی ناحیه زنگ زده شروع کنید. نمک به عنوان یک عنصر ساینده عمل می کند تا زنگ زدگی را از بین ببرد. سپس آب لیمو را روی نمک بریزید. بگذارید یک تا دو ساعت بماند و با یک برس سیمی آن را بشویید و مراحل را با یک آبکشی خوب تمام کنید، سپس ظروف آشپزخانه خود را با یک پارچه خشک پاک کنید.

مرحله 4: اسکراب سیب زمینی را انتخاب کنید.

تعجب نکنید. اسید اگزالیک موجود در سیب زمینی یک ابزار عالی برای از بین بردن زنگ زدگی سرسخت است و از بین تمام گزینه های ذکر شده، این روش بسیار سریع است. در نظافت منزل زعفرانیه برای تمیز کردن ظروف زنگ زده خود با استفاده از این روش، سیب زمینی را از وسط نصف کنید، سپس روی آن را با یک لایه صابون ظرفشویی بپوشانید. از سیب زمینی مانند برس آشپزخانه استفاده کنید و شروع به تمیز کردن کنید. زمان زیادی طول نمی کشد تا بقایای زنگ زده شروع به لیز خوردن کند و در زهکشی پایین بیاید!

نظافت منزل زعفرانیه توسط سرویک

نظافت منزل زعفرانیه

برای این که نظافت منزل زعفرانیه را به بهترین شکل و شیوه انجام دهید، پس از آشنا شدن با بافت شهری آن محله، می توانید لیستی از مراحلی که باید برای نظافت انجام دهید تهیه کنید تا قبل از شروع به کار، مواد مورد نیاز را خریداری کرده باشید تا و در هنگام کار خللی ایجاد نشود. برای تمیز کردن وسایل برقی، نکات ایمنی را فراموش نکنید تا در انجام مراحل از بروز حادثه جلوگیری شود. قبل از شروع به کار مجدد مطالب مربوط به تمیز کردن قهوه ساز‌، یخچال و فریزر، مایکروفر و اجاق گاز را مطالعه کنید و نکته های لازم را به خاطر بسپارید تا به بهترین شیوه کار خود را به پایان برسانید. مجموعه سرویک با چندین سال سابقه کار در این حوزه، نیرو های مجربی را استخدام می کند و به این ترتیب خدمات باکیفیتی را برای شست و شو و نظافت منزل عرضه می کند.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آباد–نظافت منزل زعفرانیه–نظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا