دسته بندی خدمات

br
loadin-name
انتخاب خدمت
تعیین تاریخ و زمان
خدمات مورد نیاز
انتخاب آدرس
تایید نهایی

نظافت منزل برای عید

مشاهده سایر خدمات

عید نوروز یکی از مراسم های کهن ایرانی است که هر سال با آغاز فصل بهار در ماه فروردین آغاز می شود. یکی از رسم و رسوم هایی که از زمان خیلی دور هنوز هم مردم به آن پایبند هستند، خانه تکانی است.
همه مردم تا قبل از آغاز عید خانه خود را تمیز کنند و برای عید آماده می شوند. اما بعضی از افراد به علت برخی مشکلات یا نداشتن وقت امکان نظافت منزل برای عید را ندارند. در این زمان است که می توان این وظیفه مهم را به نیروی های خدماتی سپرد تا بدون زحمتی، خانه ای زیبا و تمیز داشت.

نیرو های خدماتی که تازه شروع به کار می کنند، ممکن است قبل از شروع کار سوالات زیادی داشته باشند. ما در این مقاله به طور کامل در مورد این که چگونه می توانید هر بخش از خانه را تمیز کنید توضیح داده ایم.

نکات مهم در تمیز کردن منزل

در ادامه به چند نکته درباره تمیز کردن منزل می پردازیم.

نحوه تمیز کردن مبلمان

در نظافت منزل برای عید ، اولین چیزی که باید به آن دقت کنید برچسب راهنمای مبل است. وقتی به روی برچسب نگاه می کنید با حروف انگلیسی رو به رو خواهید شد که هر کدام از آن ها معنی خاصی دارند. معنی این حروف به ترتیب زیر است:

  • w: این حرف به این معنی است که شست و شوی مبل با آب اشکالی ندارد.
  • S: برای تمیز کردن مبل از آب استفاده نکنید. از یک پاک کننده مبتنی بر حلال استفاده کنید.
  • WS: استفاده از پاک کننده های مبتنی بر آب و حلال اشکالی ندارد.
  • X: مبل را فقط با جاروبرقی تمیز کنید. از هیچ پاک کننده ای چه مبتنی ب حلال و چه مبتنی بر آب استفاده نکنید.

چگونه لکه های مبل را تمیز کنیم؟

بهترین راه ممکن برای تمیز لکه های مبل، این است که از یک محلول تمیز کننده مناسب استفاده کنید. البته در نظافت منزل برای عید باید اشاره کرد که نوع پارچه را نیز باید در نظر گرفت تا مشکلی پیش نیاید. روی نواحی که دچار لکه شده است تمرکز کنید و سپس اجازه دهید تا مبل به آرامی خشک شود.

چگونه مبل های پارچه ای را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن مبل های پارچه ای مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کاناپه را با یک حوله تمیز یا یک برس سفت تمیز کنید. با این کار هر لکه سفتی بر روی مبل شل می شود.
  • در این مرحله برای نظافت منزل برای عید، بر روی مبل جوش شیرین بپاشید. جوش شیرین بسته به وضعیت مبل باید چیزی بین ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت بر روی مبل بماند. بعد از گذشتن زمان مورد نیاز جوش شیرین موجود روی مبل را با جارو برقی تمیز کنید.
  • در این مرحله شما باید برای خودتان یک پاک کننده طبیعی بسازید. یک قاشق غذا خوری سرکه سفید، یک فنجان آب گرم را در یک بطری اسپری بریزید. بعد از آن نیز یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید و فورا درب اسپری را ببندید. زیرا ترکیب جوش شیرین و سرکه بخاری تولید می کند که ممکن است شما را اذیت کند.
  • در این مرحله از نظافت منزل برای عید ، باید یک دستمال تمیز سفید پیدا کنید. پس از گرفتن دستمال محلول پاک کننده ای را که درست کرده اید روی پارچه ای که دارید بپاشید و با آن هر لکه ای که روی مبل دیدید را تمیز کنید.
  • احتمالا با این کار مبل کمی مرطوب و یا حتی خیس می شود. در این قسمت مهم است که کسی بر روی مبل تا زمان خشک شدن آن ننشیند و هیچ وسیله ای هم نباید روی مبل گذاشته شود.

نحوه تمیز کردن فرش

نظافت منزل برای عید

یکی از مهم ترین قسمت هایی که برای نظافت منزل برای عید باید به آن توجه زیادی شود، فرش ها هستند. در ابتدا وسایلی که برای تمیز کردن نیاز است را نام می بریم:

تجهیزات مورد نیاز : وکیوم-بطری اسپری-پارچه میکروفیبر-سطل-فن نوسانی-برس نایلونی-حوله یا یک پارچه کهنه-بخار شوی

تمیز کننده های مورد نیاز : سرکه سفید مقطر- جوش شیرین-نمک خوراکی

بعد از تهیه مواد مورد نیاز، برای تمیز کردن فرش دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. اول از همه از گرد و غبار ها و آشغال های روی فرش را تمیز کنید.

اولین کار که باید کنید، این است که گرد و غبار ها و خاک روی فرش را تمیز کنید. در نظافت منزل برای عید جالب است بدانید مهم ترین عاملی که باعث می شود فرش کدر شود، بوی بد بگیرد و زودتر فرسوده شود، همین گرد و غبار ها هستند. بهترین وسیله برای تمیز کردن فرش از شر گرد و غبار ها،  استفاده از یک جارو برقی با قدرت مکش بالا است. البته اگر جارو برقی ندارید می توانید از جارودستی نیز استفاده کنید. در هنگام تمیز کردن فرش به نکات زیر دقت کنید:

  • اولین کاری باید انجام دهید، جا به جا کردن مبلمان است. مبلمان را از خانه خارج کنید تا بتوانید تمامی نواحی فرش را تمیز کنید.
  • جاروبرقی را همیشه روی بالاترین درجه بگذارید.
  • مناطقی که در آن رفت و آمد زیادی انجام می شود را چند بار جارو بکشید.
  • در نظافت منزل برای عید اگر با خانه ای برخورد کردید که از حیوان خانگی نگه داری می کردند، برای تمیز کردن مو های حیوان خانگی از یک اسکاچ پلاستیکی لبه دار کمک بگیرید.
  1. تمیز کردن لکه ها

اگر فرش دارای لکه های تازه بود و هنوز خیس مانده بود، برای تمیز کردن از یک دستمال سفید استفاده کنید. اگر هم با لکه های خشک شده مانند غذای ریخته شده برخورد کردید، برای تمیز کردن آن از لبه کارت اعتباری یا یک چاقوی کند استفاده کنید. فقط در نظافت منزل برای عید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان لکه را روی فرش را فشار ندهید. زیرا ممکن است کثیفی ها به ریشه فرش نفوذ کنند.

نظافت منزل برای عید

  1. تمیز کردن کامل فرش

بعد از این که گرد و خاک را از بین بردید و لکه ها را تمیز کردید، کار بعدی که برای تمیز کردن فرش باید انجام دهید این است که از پاک کننده های ساده برای تکمیل کار استفاده کنید. برای مثال می توانید از شامپو فرش های صنعتی یا شامپو فرش های خشک استفاده کنید که نتیجه خوبی می دهند.

نحوه تمیز کردن دیوار خانه

یکی دیگر از نقاط مهمی که نیروی خدماتی در نظافت منزل برای عید باید به آن توجه کنند، دیوار ها هستند. برای تمیز کردن دیوار به تجهیزات زیادی نیاز ندارید. تمیز کردن دیوار فقط کمی حوصله و صبر می خواهد. برای تمیز کردن دیوار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وسایل مورد نیاز را جمع آوری کنید.

برای تمیز کردن دیوار به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • آب
  • صابون
  • پارچه نرم
  • پارچه چسبناک
  • دوسطل
  • تمیز کننده همه کاره
  • جاروبرقی با تبدیل برس گرد و غبار
  • جوش شیرین
  • آب اکسیژنه

نکته ای که وجود دارد این است که از هر گونه ماده شوینده مبتنی بر آمونیاک استفاده نکنید.

نظافت منزل برای عید

  1. قرار دادن حوله در کنار دیوار

در نظافت منزل برای عید باید گفت هنگامی که مشغول تمیز کردن دیوار هستید، احتمالا مقداری کف چکه خواهد کرد. برای این که کف به جای دیگر سرایت نکند، تعدادی حوله در امتداد پایه دیوار قرار دهید.

  1. گردگیری دیوار

با استفاده از تبدیل برس جاروبرقی گرد و غبار موجود بر دیوار را تمیز کنید و سپس با یک پارچه چسبناک آن را تمیز کنید. همچنین می توانید از یک برس نیز برای دسترسی به قسمت های سخت تر استفاده کنید.

  1. ترکیب آب و صابون

بعد از این که گرد و غبار موجود بر روی دیوار را به خوبی پاک کردید، نوبت شستن دیوار می رسد. در نظافت منزل برای عید در قسمت دیوار ها می توانید از صابون استفاده کنید. یک سطل را از آب گرم پر کنید. سطل دیگر را نیز با آب پر  و صابون را در آن حل کنید. پارچه ای که از قبل باید تهیه کردید را در محلول آب و صابون فرو کنید و بعد از بیرون آوردن آب اضافی از آن را خارج کنید.

نظافت منزل برای عید

  1. تست کردن

هر چند که محلول آب و صابون بی خطر است و آسیبی به قسمت های مختلف خانه نمی رساند اما باز هم برای احتیاط، ابتدا یک قسمت خاص از خانه را انتخاب کنید و محلول را بر روی آن آزمایش کنید. زیرا نیروی خدماتی همیشه باید در نظافت منزل برای عید احتیاط کنند. اگر محلول آسیبی به دیوار یا کاغذ دیواری خانه وارد نکرد ، می توانید کار خود را شروع کنید.

  1. شستن دیوار با محلول

بعد از این که از آسیب نرساندن محلول به دیوار مطمئن شدید، وقت این می رسد که دیوار را بشویید. از بالا دیوار شروع کنید و به پایین بیایید. آرام بشویید و از حرکات دایره ای استفاده کنید. برای این که رطوبت کمتری به دیوار و کاغذ دیواری وارد شود، سعی کنید تا حد امکان دستمال خود را کمتر خیس کنید. همچنین فشار وارد نکردن در هنگام شست و شو نیز بسیار مهم است.

  1. تمیز کردن لکه های سخت

در نظافت منزل برای عید جالب است بدانید که برای تمیز کردن لکه های سرسخت بر روی هر سطحی می توانید از آب و جوش شیرین استفاده کنید. نصف فنجان جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید تا یک ماده خمیری درست شود. با مالیدن خمیر به لکه آن قسمت به راحتی پاک می شود. می توانید از آب اکسیژنه نیز استفاده کنید.

  1. شستن دیوار ها

یک پارچه را در آب خالی و تمیز فرو ببرید و با آن دیوار را به خوبی تمیز کنید تا محلول آب و صابون پاک شود.

  1. خشک کردن دیوار ها

آخرین کاری که در نظافت منزل برای عید در شستن دیوار ها باید انجام دهید این است که از یک پارچه خشک و تمیز استفاده کنید تا دیوار ها خشک شوند. باز گذاشتن در و پنجره نیز به فرآیند خشک شدن کمک می کند.

نحوه تمیز کردن پنجره ها

تمیز کردن پنجره ها بسیار ساده است و نیازی به توضیح ندارد. فقط کافی است تا از یک دستمال تمیز و یک شیشه پاک کن صنعتی استفاده کنید تا شیشه ها را برق بیندازید. فقط در حین تمیز کردن شیشه ها ممکن است برخی از افراد اشتباهاتی انجام دهند. در نظافت منزل برای عید هنگام تمیز کردن شیشه برای جلوگیری از اشتباهات به این نکات دقت کنید:

نظافت منزل برای عید

  1. از تمیز کردن شیشه ها در هوا بسیار داغ خودداری کنید.

تمیز کردن شیشه در هوا داغ کار اشتباهی است. زیرا قبل از این که بتوانید شیشه را با محلول شیشه پاک کن تمیز کنید، آفتاب داغ باعث خشک شدن محلول می شود و این باعث ایجاد رگه های از لکه می شود که  پاک کردن آن ها بسیار سخت است. اگر آب و هوا برای پاک کردن مساعد نیست از قسمتی از خانه که سایه دارد کار را شروع کنید.

  1. گردگیری شیشه

در نظافت منزل برای عید باید بدانید که از تمیز کردن شیشه با محلول شیشه پاک کن هنگامی که روی شیشه گرد و غبار زیادی وجود دارد باید اجتناب کرد. اگر شیشه شما گرد و خاک دارد، قبل از پاک کردن آن را با تبدیل برس جارو برقی یا یک پارچه تمیز گرد گیری کنید. با این کار محلول شیشه پاک کن بهتر عمل می کند و شیشه تمیز تر می شود.

  1. استفاده بیشتر از محلول

یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که اگر شیشه های شما بسیار کثیف به نظر می رسند، باید مقدار بیشتر را محلول شیشه پاک کن را استفاده کرد. زیرا در نظافت منزل برای عید باید بدانید تمیز کردن شیشه های بسیار کثیف یک بار پاشیدن محلول پاک کننده کافی نیست و برای تمیز کردن لازم است تا دوباره از محلول استفاده کنید.

  1. از پارچه نخی کهنه استفاده نکنید.

برخی از افراد سعی می کنند تا با روزنامه یا پارچه های کهنه شیشه را پاک کنند. این کار جواب می دهد اما بهترین پارچه برای پاک کردن شیشه ها، پارچه های میکروفیبر قابل استفاده هستند. زیرا این پارچه ها مخصوص همین کار ساخته شده اند و باعث تولید رگه لکه نمی شوند.

اگر دستمال میکروفیبر در دسترس نبود و سعی داشتید از دستمال کاغذی استفاده کنید، باید دستمال کاغذی را انتخاب کنید که از برند معتبری باشد و کیفیت خوبی داشته باشد. دستمال کاغذی های ضعیف در هنگام تمیز کردن شیشه تکه تکه می شوند و پرز خود را بر روی شیشه به جا می گذارند.

نحوه تمیز کردن پرده ها

نظافت منزل برای عید

یکی دیگر از وسایل خانه که باید در نظافت منزل برای عید به آن توجه زیادی شود، پرده های خانه هستند. برای تمیز کردن پرده ها مواد زیر را آماده کنید:

تجهیزات :

  • ماشین لباسشویی
  • خشک کن لباس
  • بخار شوی پارچه

مواد مورد نیاز

  • پارچه سفید
  • کیسه های روبالشی
  • جوراب
  • پودرلباسشویی
  • مایع ظرفشویی

نحوه شستن پرده ها با ماشین لباسشویی

برای شستن پرده های بدون آستر و بدون روکش پنبه، نایلون یا پلی استر می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. البته پرده هایی که از این مواد استفاده می کنند نیز در صورتی که در کیسه توری محافظ مخصوص باشند نیز می توان با ماشین لباسشویی شست. در نظافت منزل برای عید، برای شستن پرده ها باید نکات زیادی را رعایت کرد. برای تمیز کردن پرده ها به طور صحیح، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تست پرده ها

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که برچسب مراقبت از پرده را نگاه کنید. اگر باز هم در مورد ثابت ماندن رنگ پرده شک داشتید، یک گوشه کوچک از پرده را بگیرید و با مقداری از مایع لباسشویی و صابون مایع آن را تست کنید. بعد از آن یک پارچه سفید را بر روی آن بکشید و ببنید که آیا رنگی از پرده بر روی پارچه منتقل می شود یا خیر. در نظافت منزل برای عید باید این نکته را بدانید که اگر رنگی از پرده بر روی پارچه منتقل شد باز هم می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. ولی باید درجه آب را روی سردترین حالت بگذارید دور ملایم ماشین لباسشویی را نیز فعال کنید.

  1. جدا کردن وسیله های پرده

قبل از انداختن پرده در ماشین لباسشویی ، باید تمامی وسیل های آن مانند قلاب های پرده، حلقه ها،  گیره ها و سنجاق ها را از پرده خود جدا کنید.

  1. قرار دادن پرده ها در کیسه محافظ

قسمت های ظریف مانند توری پرده و قسمت های شفاف آن را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی، در یک کیسه توری محافظت قرار دهید. در نظافت منزل برای عید باید بدانید که این کار باعث می شود تا از ساییدگی و آسیب به قسمت های حساس پرده جلوگیری شود.

همچنین می توانید پرده های ظریف را در یک روبالشی هم رنگ پرده ها بیندازید و آن را با یک جوراب بلا استفاده محکم کنید. با این کار نیز میتوانید هم پرده ها را بشویید و هم از آسیب به آن جلوگیری کنید.

  1. تعیین دمای آب

اکثر پرده ها باید در دمای سرد شسته و با مقدار کمی از مواد شوینده شسته شوند.

  1. خشک کردن

برای خشک کردن پرده ها، از دور کند ماشین لباسشویی استفاده کنید. همیشه قبل از خشک شدن به طور کامل پرده ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید. زیرا در نظافت منزل برای عید باید بدانید که خشک کردن کامل پرده ها در ماشین لباسشویی باعث چروک شدن آن ها می شود. بعد از این که آن را در آوردید، احتمالا پرده کمی مرطوب است. برای خشک کردن کامل پرده ، با احتیاط تمام آن را اتو کنید.

نظافت منزل برای عید

مزایای استفاده از نیروی خدماتی

استفاده از نیروی خدماتی برای نظافت منزل ، مزایای بسیار زیادی دارد. مزایای استفاده از یک تیم حرفه ای نظافت منزل شامل :

  1. خانه ای تمیز تر

استفاده از نیروی خدماتی برای نظافت منزل، کار عاقلانه ای است. زیرا همه ما در دنیای امروزی کار های بسیار زیادی داریم و وقت این که بتوانیم منزل خود را به طور اساسی تمیز کنیم نداریم. به همین خاطر کافی است از یک نیروی خدماتی برای تمیز کردن خانه خود کمک بگیرید. می توانید صبح از خانه بیرون بروید و در پایان روز که به خانه برگشتید، با یک خانه تمیز رو به رو شوید و به راحتی در آن استراحت کنید.

  1. نبود نگرانی بابت وسایل لازم برای تمیز کردن خانه

یکی از نگرانی که اکثر افراد در نظافت منزل برای عید دارند، این است که آن ها وسایل مورد نیاز را ندارند. وقتی که وظیفه تمیز کردن خانه را به نیروی خدماتی می سپارید، خیال خود را از این بابت نیز آسوده می کنید. اکثر شرکت های خدمات دهنده، تمامی وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن منزل را به کارکنان خود ارائه می دهند و دیگر نیازی نیست تا شما برای تمیز کردن خانه اقدام به تهیه وسایل مورد نیاز کنید.

  1. نظافت حرفه ای تر

زمانی که هزینه خدمات را پرداخت می کنید، شخصی که به خانه شما آمده است دستمزدی از سمت شما دریافت می کند. به همین خاطر فرد تمام دقت و تلاش خود را برای نظافت منزل برای عید می گذارد و آن را بهتر تمیز می کند. بر خلاف اکثر ما ها که برای تمام شدن هر چه سریعتر نظافت، از برخی نکات می گذریم و برخی از نقاط خانه را بدون تمیز کردن رها می کنیم.

  1. داشتن وقت آزاد بیشتر

یکی مهم ترین دلایلی که همه برای آن نیرو های خدماتی را استخدام می کنیم این است که وقت آزادی بیشتری داشته باشیم. شما می توانید زمانی را که برای تمیز کردن خانه می گذارید، صرف کار های عقب افتاده خود کنید. یا این که اصلا می توانید در وقت آزاد به دست آمده کمی استراحت کنید و با خانواده خود به تفریح بروید.

  1. تمیز شدن خانه از شر میکروب ها و باکتری ها

وقتی که برای نظافت منزل برای عید نیرو های خدماتی را استخدام می کنید، می توانید خیال خود از تمیز شدن و از بین رفتن تمامی میکروب ها و باکتری های خانه راحت کنید. با رفت آمدن اعضای خانواده در قسمت های مختلف خانه همیشه میکروب ها و باکتری ها جا به جا می شوند. نیروی های خدماتی می توانند خانه شما را به طور کامل تمیز کنند و آن را از وجود هر گونه میکروب و باکتری پاک کنند.

  1. نیروی خدماتی می دانند که از چه پاک کننده ای استفاده کنند.

همه ما در خانه خود وسایل بسیار زیادی داریم که از جنس های متفاوتی تولید شده اند. برخی از آن ها سنگی هستند، برخی پارچه ای و برخی نیز شیشه ای. قطعا یک پاک کننده نمی تواند برای تمیز کردن همه این ها مناسب باشد و باید برای هر کدام پاک کننده مخصوصی را تهیه کرد. زیرا در صورت انتخاب پاک کننده نادرست ممکن است که آسیبی جدی به وسایل خانه خود وارد کنید.

نیروی خدماتی به علت سابقه بالایی که دارند، همیشه می دانند از چه ماده ای بر روی چه سطوحی استفاده کنند تا آسیبی به وسایل منزل وارد نشود.

نظافت منزل عید توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل برای عید صحبت کردیم. متوجه شدیم که با سپردن این وظیفه سنگین و مهم به نیروی خدماتی می توان خیال خود از این بابت راحت کرد. به همین خاطر در مورد تمام نکاتی که لازم است در مورد پاک کردن قسمت های مختلف خانه به آن رعایت کنید اشاره کردیم و در مورد آن توضیح دادیم. در انتها نیز در مورد این که استفاده از نیروی خدماتی برای نظافت منزل چه مزایای دارد نیز اشاره کردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن ۱۵ سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از ۳۰ هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.