خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل ظفر

تمیز کردن خانه همیشه به عنوان یکی از چالش های مهم خانه داری بوده است. در تمیز کردن خانه باید خیلی از نکات را رعایت کنید تا به اشتباه وسیله ها خراب نشوند و بتوانید تمامی نقاط را به خوبی تمیز کنید. خوشبختانه خبر خوبی که وجود دارد، این است که می توانید وظیفه نظافت منزل را به نیروی های نظافتچی حرفه ای که در این کار سررشته دارند بسپارید. اگر قصد دارید که به عنوان نیروی نظافت منزل ظفر شروع به کار کنید، این مقاله مخصوص شما است. ما در این مقاله به معرفی محله ظفر پرداخته ایم و بعد از آن تمامی نکاتی که لازم است در نظافت منزل به آن دقت کنید را نام برده ایم.

نظافت منزل ظفر

محله ظفر کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

محله ظفر در شمال تهران موازی با بلوار میرداماد قرار دارد. ظفر امکانات بسیار زیادی دارد که باعث شده است به عنوان یکی از گران قیمت ترین ناحیه های منطقه 3 تهران محسوب شود.

ظفر خیابانی در تهران است که قسمتی از آن در محله داوودیه و قسمتی از آن در محله زرگنده قرار گرفته است. این دو محله در گذشته، ارغوانیه و ارغونیه نام داشتند و به تازگی نام آن ها تغییر پیدا کرده است. در نظافت منزل ظفر جالب است بدانید که این محله در گذشته به عنوان محله ای با فرهنگ بالا شناخته می شده است؛ زیرا از همان زمان گذشته این محله کودکستان ها و مدارس ابتدایی زیادی داشته است.
همچنین در مرکز آن نیز یک باغ بسیار بزرگ به همراه قناتی پر از آب قرار داشته است. اولین بار میرزا آقا جان، ارغوانیه را از ارغنون میرزا که نوه فتحعلی شاه بود، خریداری کرد و آن را به عنوان هدیه به پسرش داوود خان داد. به همین دلیل از آن پس نام محله به داوودیه تغییر کرد.

در نظافت منزل ظفر باید بدانید که خانه های این محله اکثرا نوساز هستند و بیشتر آن ها با متراژ بالا ساخته شده اند. این محله طبق اصول شهرسازی ساخته نشده است؛ به همین دلیل کوچه های باریک و کم عرض دارد. بافت محله نیز اداری است و باید بدانید که در ساعات اداری خیابان های آن دچار ترافیک سنگینی می شوند.

نظافت منازل ظفر

اولین و مهم ترین نکته ای که چه در نظافت منزل ظفر و چه در هر مکان دیگری باید رعایت کنید، این است که باید تجهیزات لازم را برای تمیز کردن ساختمان به همراه داشته باشید؛ زیرا شما قرار است که در ارتفاعات بالا کار کنید و به همین دلیل بسیار مهم است که ایمنی و سلامتی را جدی بگیرید.

نحوه تمیز کردن خانه هایی با نمای شیشه ای

  • اولین کاری که باید بکنید، این است که خودتان شوینده طبیعی تهیه کنید و یا اینکه یک تمیز کننده صنعتی معتبر خریداری کنید و به نسبت نیاز آن را با آب مخلوط کنید.
  • یک اسکاج و یا پارچه مناسب پیدا کنید و آن را با محلول شوینده ترکیب کنید.
  • در این مرحله از نظافت منزل ظفر باید گفت که پارچه ای که به محلول شوینده آغشته شده را به خوبی و با حرکات ملایم روی شیشه بمالید.
  • برای لکه های روغن می توانید از الکل یا استون استفاده کنید.
  • اگر لکه ای باقی مانده بود می توانید آن را با سوسپانسیون اکسید سریم به آرامی تمیز کنید.
  • در آخر نیز محل را بشویید.

نحوه تمیز کردن نمای سنگی

نظافت منزل ظفر

  • برای تمیز کردن نمای سنگی مقداری سرکه یا صابون ظرفشویی را به آب گرم اضافه کنید و با آن یک محلول شوینده تولید کنید.
  • یک اسفنج نرم را به محلول آغشته کنید و مقدار اضافی آن را با فشردن خالی کنید.
  • بعد از آن سنگ را با پارچه یا اسفنجی که دارید به خوبی تمیز کنید. می توانید برای سریع تر به نتیجه رسیدن از ابزار مخصوص استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن درب های ورودی

مورد بعدی ای که در نظافت منزل ظفر با آن برخورد خواهید کرد، نظافت در های ورودی است. وسایلی که برای تمیز کردن در به آن ها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • لباس کهنه نرم
  • پارچه گردگیری
  • شیشه پاک کن
  • پاک کننده همه منظوره
  • سطل آب با صابون
  • پولیش (در صورتی که در از نیکل، برنج و یا برنز ساخته شده باشد.)

مراحل تمیز کردن:

  1. ابتدا در را از بالا به پایین گردگیری کنید. به هیچ عنوان نقاط ریز را از قلم نیندازید.
  2. اگر قسمتی از در با شیشه ساخته شده است، آن را با شیشه پاک کن تمیز کنید.
  3. کثیفی های در را پاک کنید. می توانید از محلول های مختلف استفاده کنید؛ زیرا در نظافت منزل ظفر ممکن است با در های زیادی برخورد کنید که مقدار زیادی چربی یا کثیفی بر روی آن ها وجود داشته باشد.
  4. دستگیره در و قفل را نیز پاک کنید. می توانید پارچه را به محلول پاک کننده همه منظوره آغشته کنید و با آن در را پاک کنید.

برای پاک کردن قسمت بیرونی در نیز همین مراحل را تکرار کنید؛ البته یک سری نکات وجود دارد که باید بدانید. برای مثال ممکن است یک دستمال خالی برای گردگیری کافی باشد. برای این کار آن را مرطوب کنید و با آن در را پاک کنید. به طور کلی در نظافت منزل ظفر و هر جای دیگر باید بر روی قسمت بیرونی در وقت بیشتری بگذارید.

نحوه تمیز کردن درب پارکینگ منازل

یک خبر خوب این است که در پارکینگ بسیار سریع و آسان تمیز می شود. برای شستن در پارکنیگ کافی است تا سطلی را از آب گرم پر کنید و یک محلول صابون ظرفشویی را در آن حل کنید. بعد از آن از یک پارچه یا یک اسفنج بزرگ استفاده کنید. پارچه را در محلول فرو ببرید و با آن درب پارکینگ را تمیز کنید. بسیار مهم است که تمامی نواحی را یکدست و دقیق تمیز کرده باشید تا در نمای خوبی داشته باشد. در نظافت منزل ظفر برای شستن در پارکنیگ می توانید از یک شلنگ با فشار آب بالا استفاده کنید. در آخر برای خشک کردن نیز می توانید از یک حوله یا پارچه بزرگ استفاده کنید.

در انتها باید گفت که تمیز کردن در های چوبی با مدل های معمولی مانند استیل و شیشه کمی فرق دارد و باید جور دیگر آن را تمیز کرد.

نظافت منزل ظفر

درب های چوبی

تمیز کردن در های چوبی نسبت به دیگر در ها دقت و حوصله بیشتری را می طلبد. در نظافت منزل ظفر باید گفت که با در های چوبی زیادی برخورد خواهید کرد؛ به همین دلیل مهم است که آن ها را با دقت تمیز کنید. برای تمیز کردن در های چوبی می توانید از پولیش مبلمان استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که اگر چوب رنگ شده است باید پولیش را در آب حل کنید تا رقیق شود؛ زیرا در صورت استفاده مستقیم امکان پریدن رنگ در وجود دارد.

نظافت منزل ظفر

نحوه نظافت موتورخانه

موتورخانه ها یکی از مکان هایی است که زود کثیف می شوند و به تمیز کردن مداوم نیاز دارند. موتورخانه ها معمولا کف بتنی دارند و تمیز کردن کف آن ها برای اتمام کار کفایت می کند.

اولین کاری که باید در نظافت منزل ظفر در قسمت موتورخانه انجام دهید، درست کردن یک محلول برای تمیز کردن کف موتورخانه است. استفاده از شوینده های لباسشویی و آب بهترین محلول است. برای درست کردن آن یک سطل آب گرم را پر کنید و به آن مقداری مایع لباسشویی اضافه کنید.

می توانید برای درست کردن محلولی قدرتمند تر، 240 میلی لیتر یعنی چیزی حدود یک فنجان سرکه را به مخلوط اضافه کنید. قبل از تمیز کردن کف مغازه نیز آن را به خوبی جارو کنید.

برای نظافت منزل ظفر در بخش موتورخانه ساختمان مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. محلول شوینده ای که درست کرده اید را به طور مستقیم روی لکه ها بریزید. می توانید روی ناحیه ای که کثیف تر است بیشتر بریزید. از یک قسمت موتورخانه شروع کنید تا در نهایت همه جای آن، محلول ریخته شود.
  2. از یک برس نایلونی برای تمیز کردن لکه ها استفاده کنید. از برس های سیمی نیز استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است کف بتنی را خراش دهند.
  3. کف را با آب بشویید تا تمیز شود. بعد از آن در و پنجره ها را باز بگذارید تا محیط خشک شود.

نظافت منزل ظفر

نحوه تمیز کردن حیاط

در نظافت منزل ظفر باید گفت که اکثر خانه ها و ساختمان های این محله حیاط بزرگی دارند که باید به خوبی تمیز شوند. برای تمیز کردن حیاط طبق دستور المعل زیر عمل کنید:

  1. علف های هرز را از بین ببرید.

اگر در حیاط منزل علف های هرز وجود دارد، باید آن ها را قطع کنید. یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای این کوتاه کردن علف ها انجام دهید، استفاده از دستگاه های چمن زن است. اگر ندارید می توانید یکی را اجاره کنید.

  1. زباله های بزرگ را دور بیندازید.

کار بعدی، جمع آوری زباله ها از کف حیاط است. از زباله های بزرگ شروع کنید و به ترتیب همه را جمع آوری کنید. بعد از جمع آوری زباله ها نیز یک جارو بردارید و حیاط را جارو کنید. هنگام جمع آوری زباله ها به بازیافت نیز توجه داشته باشید و سعی کنید مواد بازیافتی را در کیسه جداگانه قرار دهید.

  1. شاخ و برگ اضافی درختان را هرس کنید.

در نظافت منزل ظفر تمامی درخت ها و درختچه هایی که در حیاط بیش از حد رشد کرده اند را باید هرس کنید. از قیچی های باغبانی استفاده کنید و شاخ و برگ های اضافی را جدا کنید. پس از جدا کردن آن ها حتما با چنگک آن ها را دور بیندازید.

نظافت منزل ظفر

نحوه نظافت پشت بام

برای تمیز کردن سقف ها دستور العمل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که تمامی نقاط سقف با آب خیس شده است. با این کار تمامی خزه هایی که بر روی سقف رشد کرده اند خیس می شوند.
  2. در نظافت منزل ظفر باید گفت که برای تمیز کردن خزه های روی سقف باید از مواد شیمیایی مخصوصی که در سم فروشی ها فروخته می شوند، استفاده کنید. مواد شیمیایی را به نسبت 50 به 50 در دستگاه سم پاش بریزید و به تمامی نواحی سقف به خصوص نواحی ای که در آن ها خزه در آمده است بپاشید.
  3. در نواحی که خزه بیشتری وجود دارد از سم بیشتری استفاده کنید.
  4. بعد از اتمام کار باید شروع به شستن سقف کنید.
  5. برای شستن سقف همانند شستن کف موتورخانه عمل کنید و سقف را تمیز کنید.

نظافت منزل ظفر

نظافت منزل ظفر توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل ظفر صحبت کردیم. در ابتدا در مورد اینکه محله ظفر کجاست و چه ویژگی هایی دارد توضیح دادیم. متوجه شدیم این محله، بین دو محله داوودیه و زرگنده قرار گرفته است و به عنوان یکی از گران ترین محله های منطقه 3 تهران است.

این محله به علت وجود خانه های بسیار زیاد با متراژ بالا نیاز به نیروی نظافتچی زیادی دارد؛ به همین دلیل برای افرادی که قصد دارند در این محله به عنوان نیروی نظافتچی شروع به کار کنند، تمامی نکات لازم را توضیح دادیم. برای مثال در مورد اینکه چگونه می توانید نواحی مختلف خانه از جمله حیاط را تمیز کنید صحبت کردیم و در مورد نکات موجود توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهران–نظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا