خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

مراقب سالمند تهران

توانایی و انرژی افراد با بالا رفتن سن به مرور کمتر می شوند و این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که دیگر برای انجام کار های روزانه نیاز به کمک خواهند داشت. اگر شما هم نیاز به یک پرستار برای افراد سالمند خانه خود دارید ، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است. ما در این مقاله به طور کامل در مورد تمامی نکاتی که برای مراقب سالمند تهران وجود دارد توضیح دادیم.

وظایف پرستار سالمند

 

  1. توانایی بررسی سلامت سالمند

یکی از اولین و مهم ترین وظایف یک پرستار سالمند ، این است که بتواند به خوبی وضع سالمند را تحت نظر داشته باشد و بتواند علائم پزشکی را بررسی کند. همچنین پرستار باید به کاربرد دارو های ابتدایی و ضروری را بداند تا در صورت نیاز برای کاهش درد سالمند از دارو های مناسب استفاده کند. هر چند که استخدام یک پزشک یا یک متخصص بهداشت بهتر است اما مراقب سالمندی که برای نگه داری از سالمند شما استخدام شده است باید تسلط حداقلی به این موارد را داشته باشد.

  1. تهیه یک برنامه

یکی از وظایف مراقب سالمند تهران ، تهیه یک برنامه دقیق برای مراقبت از سالمند است. در این برنامه به خوبی باید به همه نیاز های سالمند توجه شده باشد تا بتوان به راحتی تعیین کرد که سالمند در چه ساعاتی از روز نیاز به کمک بیشتری دارد. یا این که سالمند به چه نوع کمک های نیاز دارد تا بتوان راحت تر آن ها را انجام داد.

  1. کمک به نیاز های اساسی

با گذر زمان و افزایش سن ، مشکلات حافظه و تحرکی گریبان گیر افراد می شود و می تواند حتی در نیاز های اساسی افراد مانند غذا خوردن ، حمام کردن ، نظافت یا حتی استفاده از سرویس بهداشتی اختلال ایجاد کند. یکی از وظایف مراقب سالمند تهران ، این است که به سالمند در انجام کار های اساسی و ضروری روزانه اش کمک کند تا فرد بتواند به خوبی از پس آن ها بر بیاید.

  1. ابراز همدردی با فرد سالمند

یکی از ضروری ترین و مهم ترین وظایف پرستاران ، ایجاد حس همدردی و همراهی با سالمند است. افراد سالمند معمولا بیشتر احساس تنهایی می کنند و اگر این احساس تنهایی رفع نشود ، می تواند بر وضعیت روحی روانی آن ها تاثیر منفی بگذارد. به همین خاطر یکی از وظایف مراقب سالمند تهران این است که نگذارد سالمند احساس تنهایی کند و به او امید دهد.

  1. کمک در انجام کار های خانه

با بالا رفتن سن ، انسان دیگر نمی تواند به خوبی کار های خانه اش را انجام دهد و به همین خاطر خانه معمولا نامرتب می ماند. یکی از وظایف پرستار سالمند این است که در انجام کار های خانه کمک کند. برای مثال پرستار باید ظروف را بشوید، خانه را جارو بکشد و زباله ها را بیرون بیندازد. برای مراقبت از سالمند باید به وظایف خانه اهمیت داد. پرستاران باید خانه را تمیز کنند و اجازه دهند که سالمندان فقط استراحت کنند.

  1. نظارت بر مصرف منظم دارو ها

یکی از وظایف مراقب سالمند تهران ، نظارت بر مصرف به موقع و صحیح فرد سالمند است. همان طور که می دانید با بالا رفتن سن بیماری های مزمن زیادی به سمت آدم می آیند و دکتر مجبور می شود برای کنترل و یا درمان آن ها تعداد زیادی دارو تجویز کند. این دارو ها نیز در صورتی اثر بخش خواهند بود با دارو هایی دیگر که ممکن است اختلال ایجاد کنند مصرف نشوند. در ضمن دارو نیز باید به موقع مصرف شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. یکی از وظایف مراقب سالمند این است که بر مصرف این دارو ها نظارت داشته باشد و دارو ها را به موقع به فرد سالمند دهد.

  1. آماده کردن غذا

یکی دیگر از وظایف مراقب سالمند تهران این است که غذا را آماده کند. زیرا با افزایش سن ، دیگر سالمند امکان تهیه غذا برای خود را ندارد.  سالمندان دیگر حافظه و توان جسمی کافی برای انجام از این دست کار ها را ندارند و وظیفه انجام این کار ها به عهده پرستار سالمند خواهد بود. علاوه بر تهیه غذا ، مراقب سالمند باید غذا هایی طبیعی ، مفید و سالمی را برای سالمند تهیه کند تا مواد مغذی کافی به سالمند برسد.

  1. کمک در راه رفتن

وظیفه بعدی مراقب سالمند تهران این است که به در راه رفتن افراد سالمند به آن ها کمک کنند. زیرا امکان این که سالمندان در هنگام راه رفتن زمین بخورند بسیار زیاد است. به همین خاطر پرستار سالمند باید در تحرک و راه رفتن سالمند کمک کنند و مراقب باشند در هنگام راه رفتن زمین نخورند. پرستاران می توانند کار های مختلفی برای جلوگیری از سقوط سالمندان انجام دهند به آن ها کمک کنند.

مراقب سالمند تهران

ویژگی های یک پرستار خوب

  1. صبور بودن

قطعا یکی از مهم ترین ویژگی های یک مراقب سالمند تهران ، این است که صبور و انعطاف پذیر باشد. زیرا در مراقبت از افراد سالمند سختی ها و موانع بسیار زیادی وجود خواهند داشت. پرستاری که صبور و شکیبا نباشد ، نمی تواند این مشکلات را تحمل کند و قطعا زیر بار مشکلات کار را رها خواهد کرد.

  1. یک مراقب خوب به کار خود علاقه دارد.

یکی از مواردی که می تواند نشان از خوب بودن یک پرستار باشد ، این است که پرستار به کار خود علاقه داشته باشد. یعنی پرستار وظیفه مراقبت از سالمند را فقط برای غرامت آن انجام نمی دهند. بلکه به این کار علاقه دارند و دوست دارند که به افراد سالمند کمک کنند.

در مورد مراقب سالمند تهران خوب است بدانید که یک مراقب خوب ، از کار خود راضی است. این راضی بودن و اشتیاق را می توان در نحوه برخورد آن ها با سالمندان مشاهده کرد. پرستاران خوب برای انجام کار خود اشتیاق دارند و نهایت تلاش خود را می کنند که بتوانند به نیازمندان و سالمندان کمک کنند.

  1. یک پرستار خوب دقت زیادی دارد.

یک بیمار به ویژه یک بیمار سالمند ، همیشه نیاز به توجه و مراقبت مدام دارد. به همین خاطر پرستار همراه آن ها وظیفه دارد تا همیشه به طور مداوم مراقب آن ها باشد. درمورد مراقب سالمند تهران خوب است بدانید که یک مراقب خوب تمام تلاش خود برای کمک به سالمند انجام می دهد. حتی اگر سالمند به خاطر بیماری قادر به ارتباط با اطرافیان خود نباشد. علاوه بر این ها ، پرستار باید دقت بالایی داشته باشد تا بتواند علائم بیماری را در سالمند تشخیص دهد.

  1. یک پرستار خوب ، نیاز بیمار را در اولویت قرار می دهد.

یکی از مهم ترین وظیفه های یک مراقب این است که مطمئن شود تمامی نیاز های بیمار یا سالمند برآورده شده است. درمورد مراقب سالمند تهران باید بدانید ممکن است موقعیت هایی برای پرستار پیش بیاید که امکان مراقبت از بیمار یا سالمند را دشوار کند. در این مواقع است که پرستار باید نیاز های سالمند را در اولویت قرار دهد و مسئولیت انجام کار های شخصی او را به عهده بگیرد. یعنی پرستار باید نیاز های بیمار یا سالمند را نسبت به نیاز های خود اولویت دهد.

  1. یک پرستار خوب ، به خوبی با سالمند ارتباط برقرار می کند.

همیشه ارتباط خوب ، کلید موفقیت در همه روابط است. این موضوع برای بیمار و پرستار بیشتر صدق می کند. این که پرستار و مراقب سالمند تواند به خوبی و ساده و واضح با سالمند ارتباط برقرار کند بسیار مهم است. در مورد مراقب سالمند تهران خوب است بدانید در صورتی که پرستار بتواند به خوبی با سالمند ارتباط برقرار کند می تواند اعتماد سالمند را به خوب جلب کند. به همین خاطر پرستار نیز بهتر می تواند کار های بیمار یا سالمند را انجام دهد.

  1. یک پرستار خوب خلاق است.

قطعا برنامه مراقبت از سالمند ثابت نیست و وظایف روزانه پرستار یکسان نخواهد بود. به همین خاطر پرستار فرد سالمند باید به اندازه کافی خلاق باشد تا بتواند به شیوه های مختلف با سالمند ارتباط برقرار کند و آن ها را مشتاق نگه دارد. همچنین در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید که یک مراقب باید نوآور نیز باشد. یعنی در هنگام مواجه شدن با مشکلات مختلف روش های زیادی را بلد باشد تا بتواند در صورتی که یک راه جواب نداد راه دیگر را امتحان کند.

  1. یک پرستار خوب قابل اعتماد است.

یکی از دیگر از نشانه های یک پرستار خوب این است که خانواده سالمند به طور کامل می توانند به پرستار اعتماد کنند. این یکی از ویژگی های ضروری و حیاتی یک پرستار است. زیرا هنگامی که یک پرستار استخدام می کنید ، تمام وظیفه های سالمند به عهده پرستار خواهد بود.

  1. یک پرستار خوب ، صادق و قابل اعتماد است.

در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید که یک پرستار علاوه بر قابل اعتماد بودن ، باید امانت دار خوبی نیز باشد. زیرا پرستاری که استخدام می شود ، نه تنها وظیفه مراقبت از سالمند را به عهده خواهد داشت، بلکه امکان دسترسی به منابع خانه را نیز خواهد داشت.

  1. یک پرستار خوب ، رازدار است.

کسی که وظیفه نگه داری و مراقبت از سالمند شما را به عهده می گیرد، چه بخواهد و چه نخواهد متوجه چیز های شخصی و بسیار زیادی از شما خواهد شد. به همین خاطر در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید این وظیفه پرستار است که راز نگه دار باشد و هیچ چیزی را فاش نکند. مگر این که برای رفاه و ایمنی بیمار نیاز باشد.

مراقب سالمند تهران

چرا باید از سالمندان خود مراقبت کنیم؟

  1. زیرا آن ها پدر و مادر شما هستند

پدر و مادر شما ، در تمام طول خود برای شما و خانواده فداکاری هایی زیادی کرده اند تا شما راحت بزرگ شوید و در آسایش زندگی کنید و بتوانید شخصی که الان هستید باشید. در ازای این فداکاری ها شما نیز باید نهایت قدردانی را از آن ها داشته باشید و تمامی امکانات لازم را برای آن ها فراهم کنید. در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید که پدر و مادر شما یک عمر از شما مراقبت کردند و حالا که پیر شده اند این شما هستید که باید از آن ها مراقبت کنید.

  1. آن ها شما را دوست دارند.

همین طور که شما بزرگ شده اید ، پدر و مادر شما در هر لحظه از زندگی همراه شما بوده اند و شما را همراهی کرده اند. در برابر تمامی اذیت کردن و مشکلات شما ، آن ها بازم شما را بی هیچ چشم داشتی دوست داشته اند. به همین خاطر است که شما همیشه مدیون آن ها هستید. شما می توانید با مراقبت از آن ها بخشی از لطفی که آن ها به شما داشته اند را جبران کنید.

  1. آن ها برای شما فداکاری های زیادی کرده اند.

مادران ، زمان خیلی زیادی شما را در شکم خود حمل کرده اند. این کار قطعا آسان نبوده است . تنها این نیست. مادران و پدران شما در طول زندگی فداکاری های بسیار زیادی برای آسایش شما کرده اند. به همین خاطر است که شما وظیفه دارید از آن ها در زمان پیری مراقبت کنید و هر چیزی که نیاز دارند را در اختیارشان بگذارید.

  1. با مراقبت می توانید علاقه خود را به آن ها نشان دهید.

مراقبت از پدر و مادر خود در زمانی که پیر و ناتوان شده اند ، یکی از راه های بسیار خوبی است که به کمک آن می توانید به آن ها نشان دهید شما آن ها را از ته دل دوست دارید و همیشه می خواهید که در آسایش باشند.

  1. می توانید از آن ها چیز های جدیدی یاد بگیرید.

در مورد مراقب سالمند تهران باید گفت درست است که پدر و مادر شما پیر شده اند. اما حال کوهی از تجربه هستند که می توانید به کمک آن ها چیز های بسیار زیادی یاد بگیرید. شما می توانید با مراقبت از آن ها و هنگام وقت گذراندن با آن ها صحبت کنید و از نصیحت های آنان کمک بگیرید.

چگونه سالمندان را متقاعد کنیم که به مراقب نیاز دارند؟

  1. این ایده را با آن ها در میان بگذارید.

قطعا خیلی از سالمندان در ابتدا با استخدام یک مراقب برای کمک به انجام امور روزانه شان مخالفت خواهند کرد. اما این وظیفه شما است که بتوانید آن ها را متقاعد کنید و بگویید که واقعا نیاز به یک همراه و مراقب دارند. برای این کار می توانید به طور گذرا و کوتاه این موضوع را در میان بگذارید و در طول زمان به معایب و مزایای داشتن مراقب اشاره کنید.

  1. از خواهر و برادر خود کمک بگیرید.

در مورد مراقب سالمند تهران و این که چگونه می توان پدر و مادر سالمند خود را متقاعد کرد که به مراقب نیاز دارند می توان به راه کمک گرفتن از خواهران و برادران اشاره کرد. می توانید با آن ها صحبت کنید و نظر آن ها در این مورد بخواهید تا بتوانید به یک توافق برسید. در ضمن می توانید از آن ها بخواهید که پدر و مادر صحبت کنند. شاید خواهر و برادر ها بهتر بتوانند آن ها را متقاعد کنند.

  1. از پزشک والدین خود کمک بگیرید.

در مورد مراقب سالمند تهران و چگونگی استخدام آن ها باید گفت که کمک گرفتن از پزشک پدر و مادرتان نیز می تواند به ماجرا کمک کند. می توانید از پزشک والدین خود بخواهید که به طور خصوصی و جدی با پدر و مادرتان صحبت کند و آن ها را متقاعد کند که به یک پرستار نیاز دارند.

  1. مراقب حرف هایی که می زنید باشید.

خیلی از پدر و مادر ها در مورد خانه سالمندان و پرستاران سالمندان تصورات غلطی دارند. به همین خاطر در هنگام صحبت با شما ممکن است کمی عصبانی شوند و چیز های زیادی بگویند. اما بسیار مهم است که شما مراقب حرف زدن خود باشید از چیز های اشتباهی نگویید. به یاد داشته باشید که آن ها هنوز والدین شما هستند و برای بزرگ کردن شما تلاش زیادی کرده اند.

مشکلات رایج با سالمندان و نحوه برخورد با آن ها

در مورد مراقب سالمند تهران باید گفت که مراقب ها با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهند شد. برخی از مشکلات عبارتند از :

  1. مقاومت در برابر رعایت بهداشت شخصی مانند مسواک زدن ، حمام کردن یا تعویض لباس
  2. مقاومت در برابر کمک پرستار
  3. شکایت مداوم و بیش از حد
  4. در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید که سالمندان ممکن است پرخاشگر باشند. چه جسمی و چه کلامی .
  5. رفتار خشن و احساس مالکیت برای همه چیز
  6. منزوی بودن و عدم تمایل به دیدار با دیگران
  7. امنتاع از غذا خوردن و پرتاب غذا
  8. امتناع از مصرف دارو و مراجعه به پزشک
  9. پارانویا و توهم
  10. فراموشی و گیج شدن
  11. نا منظم بودن
  12. تظاهر یا دروغگویی. مانند تظاهر به بیماری

نحوه برخورد با این رفتار ها

  1. از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

در مورد مراقب سالمند تهران باید بدانید که گاهی اوقات برای کمک به نیازمندان باید از افراد متخصص و حرفه ای کمک گرفت. زیرا برخی از رفتار سالمندان ممکن است ریشه در مشکلات آنها داشته باشد. برای درمان این مشکل ها باید ان هارا نزد یک پزشک ، روانشناس و یا یک روانپزنشک حرفه ای برد.

  1. واکنش مناسب نشان دهید.

به هیچ عنوان با آن ها بد رفتار نکنید. با این کار نه تنها چیزی فرق نخواهد کرد، بلکه همه چیز بدتر خواهد شد. سعی کنید با آن ها همدلی کنید و به اتفاقی که در حال رخ دادن است واکنش مناسب نشان دهید. در مورد مراقب سالند تهران باید گفت که هیچ گاه رفتار بد سالمندان را نباید جدی گرفت. زیرا این رفتار بد دست خود آن ها نیست. به جای واکنش های منفی سعی کنید ببینید که دلیل این رفتار بد چیست و از کجا نشات می گیرد.

  1. آن ها را مشغول کنید.

لازم نیست برای این که بتوان سالمندان را آرام نگه داشت حتما هزینه زیادی کرد. گاهی اوقات تفریحات سالم و ساده ای مانند یک پیاده روی آرام در پارک و تنفس در هوای تازه هم برای شما و هم برای سالمند می تواند مفید باشد. فقط پیاده روی نیست. شما باید تمام تلاش خود انجام دهید که بتوانید سالمند را با مشغول کردن به کار های ساده آرام نگه دارید.

  1. از دارو استفاده کنید.

در مورد مراقب سالمند تهران باید گفت که گاهی اوقات ممکن است سالمندان رفتار خشن بسیار شدیدی داشته باشند که امکان کنترل آن ها وجود ندارد. در این صورت باید دارو استفاده کرد. برای این کار باید با پزشک سالمند صحبت کرد تا بتوان دارو های مورد نیاز را پیدا کرد و به سالمند داد.

مراقب سالمند تهران

نکات کاربردی در مراقبت از افراد سالمند

  1. مراقبت از سالمند در خانه

اگر فردی در بین اعضای خانواده وجود دارد که به کمک بیشتری نیاز دارد ، می توان برای مراقبت از او پرستاری را در خانه استخدام کرد. پرستار شخصی می تواند در خانه خود سالمند در کار هایی مانند پخت و پز ، تمیز کاری و خیلی از کار های دیگر مانند حمام کردن و لباس پوشیدن به سالمند کمک کند. در مورد مراقب سالمند تهران باید گفت که پرستار استخدامی باید فردی معتبر باشد که بتوان به او اطمینان کرد.

  1. کمک گرفتن از صندوق بازنشتگی کشوری

معمولا در هر کشوری سازمانی وجود دارد که به افراد سالمند کمک می کند. این سازمان ها می توانند کمک های بسیار زیادی مانند مراقبت از سالمندان ، واحد های جداگانه برای زندگی مستقل و یا معرفی پرستار های حرفه ای برای استخدام را به شما می دهند. در مورد مراقب سالمند تهران باید گفت که این خدمات در ابتدا ممکن است پر هزینه باشند. اما کمی پس از شروع کار هزینه ها کاهش می یابد.

  1. کمک گرفتن از پرستار های ماهر

پرستار های سالمندان باید پرستار های حرفه ای باشند. زیرا وظیفه مراقبت از سالمندان حتی از مراقبت از یک مریض نیز سخت تر است و مشکلات خاص خود را دارد. پرستار ها معمولا در کار هایی مانند فیزیوتراپی ، کار درمانی و همچنین کمک به انجام فعالیت های روزمره و انجام کار های شخصی سالمند مانند لباس پوشیدن باید کمک کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که پرستاری که استخدام می کنید در هر زمینه ای حرفه ای باشد تا بتواند به خوبی نیاز های سالمند را برآورده کند.

مراقب سالمند در تهران توسط سرویک

در این مقاله در مورد مراقب سالمند تهران صحبت کردیم. در ابتدا درمورد وظایفی که پرستاران سالمندان به عهده خواهند داشت اشاره کردیم و ویژگی های یک پرستار خوب را نام بردیم. در ادامه درمورد دلایلی که چرا شما باید از سالمندان خود مراقبت کنید توضیح دادیم.

سپس در ادامه به این موضوع که مسئله مراقبت از سالمند کار دشواری است اشاره کردیم. برای مثال درمورد این که چگونه می توانید آن ها را راضی کنید تا با استخدام پرستار کنار بیایند توضیح دادیم . سپس در مورد نحوه برخورد با سالمندان اشاره کردیم و نکاتی مهمی که در این زمینه وجود داشت را نام بردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهران–نظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا