خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله پیروزی

راه پله، یکی از مهم ترین و شاید سخت ترین قسمت ها برای نظافت ساختمان است. راه پله ها همیشه به عنوان پر تردد ترین قسمت ساختمان شناخته می شوند، به همین خاطر زود تر از بقیه مکان ها کثیف می شوند و همین باعث می شود که تمیز کردن آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. ما در این مقاله به طور کامل در مورد نکاتی که در نظافت راه پله پیروزی وجود دارد اشاره کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

محله پیروزی کجاست؟

نظافت راه پله پیروزی

محله پیروزی به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین محله های تهران محسوب می شود. محله پیروزی هم دارای بافت های قدیمی و هم بافت های جدید و مدرن است. البته بافت های قدیمی نسبت به جدید در آن بیشتر است. به همین خاطر است که این محله به عنوان یکی از محله های رو به رشد تهران محسوب می شود و روز به روز با ساختمان سازی بافت قدیمی در آن کمتر می شود.

برای نظافت راه پله پیروزی خوب است با موقعیت جغرافیایی این محله نیز آشنا شوید. این محله در شرق تهران قرار گرفته است و قسمتی از آن در منطقه 14 و قسمتی از آن در منطقه 13 قرار گرفته است. محله از شرق به میدان کلاهدوز و از غرب نیز بع میدان شهدا ( میدان ژاله ) می رسد.برخی از دلایلی که موجب شده است پیروزی به عنوان یکی از محله های بسیار محبوب تهران شناخته شود، امکانات رفاهی بسیار مختلف به همراه قیمت تقریبا مناسب است.

معروف ترین خیابان های این محله خیابان های پرستار، چهار راه کوکاکولا، خیابان نیرو هوایی، چهارصد دستگاه و صد دستگاه می شود. در نظافت راه پله پیروزی خوب است بدانید که این محله ترافیک نسبتا سنگینی دارد. اما به کمک وجود خط 4 ، 7 و 6 مترو تا حدودی ترافیک محله کم شده است. علاوه بر مترو نیز ایستگاه های اتوبوس و تاکسی زیادی در محله وجود دارند که به جا به جایی راحت تر در محله کمک می کنند.

مزایای استفاده از سرویس های نظافتی برای نظافت راه پله ها

نظافت راه پله پیروزی

همان طور که می دانید، نظافت راه پله ها کاری سخت و طاقت فرسا است. اما شما می توانید این وظیفه مهم را به نیرو های خدماتی بسپارید تا آن ها بتوانند به طور احسنت این وظیفه را انجام دهند. خوب است بدانید استخدام نیرو های حرفه ای برای نظافت راه پله پیروزی چندین مزایا دارد. این مزایا شامل :

   1. صرفه جویی در زمان

اگر از نیروی های متخصص این کار استفاده کنید، می توانید تمام وظایف تمیز کاری را به آن ها بسپارید. همان طور که می دانید نیروی های خدماتی برای نظافت منازل آموزش زیادی دیده اند و به راحتی می توانند راه پله های شما را در سریع ترین زمان ممکن، به طور کامل و بدون عیب و نقص تمیز کنند. به همین خاطر برای نظافت راه پله پیروزی لازم نیست که شما زمان و وقت زیادی را برای راه پله ها بگذارید و به راحتی می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. با وقت آزادی که به دست می آورید می توانید کار های مختلف دیگری انجام دهید و به دیگر مشغله های زندگی خود بپردازید.

    2.  صرفه جویی در هزینه ها

در ابتدا شاید فکر کنید که استخدام افراد حرفه ای چگونه می تواند به شما کمک کند. خوب است بدانید هنگامی که از نیروی های غیر متخصص کمک می گیرید و هزینه ای را پرداخت می کنید، احتمالا فرد نمی تواند به خوبی یک نیرو متخصص راه پله های شما را تمیز کند. به همین خاطر شما مجبور خواهید شد برای نظافت راه پله پیروزی، یک بار دیگر نیرو استخدام کنید. استخدام دوباره برای شما هزینه هایی خواهد داشت و قطعا میزان مخارج شما را بالا خواهد برد. اما اگر از همان اول به دنبال نیرو های متخصص باشید و آن ها را استخدام کنید، می توانید تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید و پول کمتری خرج کنید.

     3.  کاهش ریسک

اگر پله ها به خوبی تمیز نشوند، می توانند به محلی فوق العاده خطرناک تبدیل شوند. اما باید این را بدانید هنگامی که کار نظافت راه پله پیروزی را به افراد حرفه ای می دهید، می توانید از بابت تمیز شدن کامل و ایمن آن مطمئن شوید. اگر پله ها به خوبی و با روش ایمن تمیز نشود، می تواند برای افراد حاضر در ساختمان خطرناک باشد. آبی که در اثر سهل انگاری نیروی نظاتچی رو پله می ماند، موجب لیز شدن پله می شود و این لیز شدن پله می تواند منجر به رخ دادن اتفاقات ناخوشایند شود.

     4.  داشتن تجربه خوب در اولین استخدام

اگر بتوانید نیروی های نظافتچی خوبی را استخدام کنید، قطعا تجربه رضایت بخشی را برای شما رقم خواهند زد و در نظافت راه پله پیروزی به بهترین نحو عمل خواهند کرد. یک راه پله تمیز نیز می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی در محل زندگی شما و ساکنان ساختمان بگذارد.

مهم ترین مکان هایی که باید در هنگام نظافت به آن ها توجه کرد.

نظافت راه پله پیروزی

برای نظافت راه پله پیروزی مکان هایی هستند باید به آن ها توجه ویژه شود مایلیم در ادامه این مکان ها را به شما معرفی کنیم :

  1. سالن های ورودی

اولین قسمتی که باید هنگام نظافت راه پله ساختمان های چند طبقه به آن توجه کرد، سالن های ورودی یا همان لابی هستند. این مناطق تردد بسیار زیادی دارند و به سرعت کثیف می شوند زیرا هنگامی که افراد تازه از محیط بیرون می آیند، در این مناطق راه می روند و روی آن قدم می گذارند. به همین خاطر در تمیز کردن راه پله پیروزی اولین کاری که باید انجام داد این است که این نواحی به خوبی و با کمک شوینده های مختلف تمیز شوند.

   2. پله ها

همان طور که مشخص است، مهم ترین قسمتی که باید به آن توجه شود، پله ها هستند .پله ها همیشه باید تمیز باقی بمانند. هنگام تمیز کردن پله ها اگر مایعی که روی پله است خوب تمیز نشود و خشک نشود، می تواند به لیز شدن پله منجر شود. در نظافت راه پله پیروزی باید بدانید هنگامی که پله لیز می شود، امکان سر خوردن افراد بسیار بالا می رود و این سر خوردن می تواند منجر به اتفاقات ناخوشایند شود.

به همین خاطر باید در هنگام انتخاب نیروی نظافتچی بیشترین دقت را بگذارید و بیشترین وقت را صرف آن کنید تا مطمئن شوید که نیروی مناسبی را انتخاب می کنید. با استخدام نیروی نظافتی خوب می توانید از بابت تمیز بودن ملک خود اطمینان پیدا کنید و مطمئن شوید که هیچ اتفاق ناگواری نمی افتد. حتی یک اشتباه بسیار کوچک و سطحی می تواند منجر به حوادث ناخوشایند و صدمه دیدن ساکنان ساختمان شود.

نظافت راه پله پیروزی

    3. آسانسور ها

یکی از قسمت های مهم دیگر در نظافت راه پله پیروزی، آسانسور ها هستند. همان طور که می دانید، آسانسور ها دکمه های بسیار زیادی دارند که افراد برای جا به جایی بین طبقات آن ها را فشار می دهند. از آن جایی که افراد زیادی این پله ها را فشار می دهند، به جایگاه مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها تبدیل می شوند و می توانند باعث انتقال بیماری شوند.

با توجه به این موضوع، نیاز است که نیرو های نظافتچی حرفه ای را استخدام کنید. در نظافت راه پله پیروزی باید بدانید که نیروی های حرفه ای به خوبی می توانند محیط را تمیز و آن را ضد عفونی کنند. یک ضد عفونی موثر می تواند تمامی میکروب های بیماری زا را از بین ببرد و محیط را تمیز کند.

       4. نمای بیرونی

همان طور که می دانید اولین چیزی که بازدید کنندگان و ساکنان ساختمان خواهند دید، نمای بیرونی ساختمان شما خواهد بود. به همین خاطر یکی از نقاط مهمی که در نظافت ساختمان باید به آن توجه کرد، نمای بیرونی ساختمان است. به خصوص نقاطی که ماشین ها در آن پارک می شود.

چگونه خودمان می توانیم پله ها را تمیز کنیم؟

نظافت راه پله مرکز تهران

راه های زیادی وجود دارد که به کمک آن بتوان راه پله را تمیز کرد. اگر خودتان قصد دارید که راه پله را تمیز کنید می توانید طبق مراحل زیر جلو بروید.

  1. جاروبرقی کشیدن

همان طور که می دانید برای تمیز کاری اولیه پله ها و فرش روی آن، نیاز به جاروبرقی خواهید داشت. شاید بتوانید از جارو های دستی نیز استفاده کنید ولی برای تمیز کاری اساسی و خوب برای تمیز کردن موکت یا فرش روی پله ها قطعا به جارو برقی نیاز خواهید داشت.

تقریبا تمامی جارو برقی های امروزی دارای ضمیمه هایی برای پله ها، گوشه ها و شکاف ها و قسمت های مختلف خانه هستند و می توان برای نظافت راه پله پیروزی از آن ها استفاده کرد. همچنین می توانید از یک جاروبرقی دستی و کوچک نیز استفاده کنید. جاروبرقی های کوچک معمولا مکش مناسبی دارند و می توان برای تمیز کردن پله ها روی آن ها حساب کرد.

جاروبرقی های دستی راه عالی برای تمیز کردن پله ها است. جاروبرقی های دستی کوچک نه تنها برای پله ها، بلکه برای تمیز کردن دیگر نقاط خانه مانند مبلمان مناسب است. برای تمیز نگه داشتن پله ها سعی کنید حداقل هفته ای یک بار پله ها را جارو برقی بکشید. اگر تردد زیادی انجام می شود، شاید به هفته ای دو بار یا حتی به طور روزانه نیز نیاز باشد.

  2. شامپو فرش

یکی از بهترین راه ها برای نظافت راه پله پیروزی استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش روی پله است. با استفاده از یک برس و یک شامپو فرش خوب به راحتی می توانید فرش و پله ها را تمیز کنید. شست و شوی فرش روی پله را می توان به کمک دست یا با دستگاه انجام داد. اگر دستگاه قالیشویی دارید و یا دستگاه را برای مدتی اجاره کرده اید باید از نوع شامپویی که سازنده خود دستگاه پیشنهاد کرده است استفاده کنید. اما اگر قصد تمیز کردن با دست را دارید ، می توانید از هر مدلی برای نظافت راه پله پیروزی استفاده کنید.

برای تمیز کردن پله ها با شامپو فرش طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا پله ها را جاروبرقی بکشید تا تمامی گرد و غبار ها از بین بروند.
  2. از بالای پله ها شروع کنید و شامپو فرش را روی نقاط مورد نظر اسپری کنید.
  3. برای تمیز کردن آن را با انگشتان دستتان مالش دهید.
  4. در صورتی که لازم بود، فرش را با پارچه و برس بشویید. در تمیز کاری با شامپو فرش، نیازی به آبکشی ندارید.
  5. در نظافت راه پله پیروزی باید بدانید که فرش و پله نباید تا زمان خشک شدن مورد استفاده بگیرند.
  6. اگر پس از تمیز کاری لکه هایی بر روی پله باقی ماندند، باید مراحل بالا را تکرار کنید. فقط دقت داشته باشید که ایندفعه بر روی لکه ها باید مقداری بیشتری از شامپو فرش را استفاده کنید.

تمیز کردن راه پله با استفاده از روش های سبز

نظافت راه پله پیروزی

اگر جزو دسته افرادی هستید که نمی خواهید پله ها و فرش های خود را با استفاده از محصولاتی مانند شامپو فرش تمیز کنید، می توانید از مواد مختلف دیگر استفاده کنید. می توانید به آشپزخانه یا حمام خود مراجعه کنید و از مواد دیگر استفاده کنید. برای مثال می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین در دسته محلول های طبیعی قرار می گیرد که برای نظافت راه پله پیروزی مناسب است. جوش شیرین قابلیت گند زدایی و از بین بردن بوی بد را دارد که می تواند در تمیز کردن پله ها و فرش های روی پله به شما کمک زیادی کند. نحوه تمیز کردن با آن نیز بسیار ساده است. برای تمیز کردن با جوش شیرین ابتدا یک محلول تمیز کننده مایع درست کنید. برای این کار یک چهارم فنجان جوش شیرین را بردارید و آن را با یک لیتر آب گرم حل کنید. سپس محلول به دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید. بر روی راه پله و فرش خود به آرامی محلول را اسپری کنید و با برس و جاروبرقی آن را تمیز کنید. سپس بعد از پایان کار نیز بگذارید که فرش و پله ها به آرامی خشک شوند.

نظافت راه پله پیروزی توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت راه پله پیروزی صحبت کردیم. در ابتدا محله پیروزی را معرفی کردیم و نشان دادیم که این محله به عنوان یکی از محبوب ترین محله های تهران شناخته می شود. سپس به مزایای استفاده از نیروی های نظافتچی اشاره کردیم. در ادامه نیز در مورد نکات مهم نظافتی مانند مکان های مهم در نظافت و چگونگی نظافت پله ها توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهران–نظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا