خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل رسالت

نظافت منزل برای بسیاری از افراد به ‌خصوص خانم‌ ها کاری پر زحمت و خسته‌ کننده است و گاهی وجود لکه ‌های مزاحمی که به ‌راحتی پاک نمی‌ شوند نیز باعث می‌ شود تا این خستگی بر تن فرد بماند. بهتر است نظافت خانه تبدیل به یک کار گروهی شود که همه افراد در آن مشارکت دارند و به‌ مرور نیز همین همکاری اعضای خانه با یکدیگر باعث به وجود آمدن جوی صمیمی‌ تر در بین اعضا خواهد شد.
وجود هرگونه لکه و کثیفی می‌ تواند به‌ طور مستقیم بر روی سلامتی شما تأثیر بگذارد و باعث بروز بیماری ‌هایی مانند آسم یا آلرژی ‌های مختلف در بین ساکنان خانه شود. در این مقاله قصد داریم تا بخشی از تجاربی که در طول نظافت منزل رسالت به دست آورده‌ ایم را در رابطه با پاک کردن انواع لکه‌ ها از روی فرش در اختیار شما قرار دهیم.

نظافت منزل رسالت

معرفی منطقه رسالت

منطقه رسالت یا همان منطقه 8 در قسمت شرقی تهران قرار دارد و از سمت شمال با منطقه 4 و ارتفاعات البرز و از سمت جنوب با منطقه 13 و کوه ‌های سه تپه و جنگل سرخه ‌حصار همسایه است. به ‌طور کلی منطقه رسالت شامل محله ‌های فدک، نارمک، مدائن، دردشت، هفت‌ حوض، مجیدیه، تهران‌پارس، لشکر غربی و لشکر شرقی است و از قدیم یکی از منطقه ‌های خوش آب‌ و هوای شهر تهران بوده است. این منطقه 3 ناحیه دارد و از شمال با بزرگراه رسالت، از غرب با سبلان جنوبی، از جنوب با خیابان دماوند و از شرق نیز با بزرگراه رسالت محدود شده است.

نظافت منزل رسالت؛ نکات تمیز کردن فرش

در طول زندگی حداقل یک‌ بار برای همه ما اتفاق افتاده است که با وجود لکه و کثیفی بر روی فرش مواجه شویم و بخواهیم خودمان در خانه آن را تمیز کنیم؛ اما هیچ ایده‌ ای درباره اینکه چگونه لکه را از روی فرش پاک‌ کنیم به ذهنمان نرسد. در این مواقع جای هیچ‌ گونه نگرانی ای وجود ندارد؛ زیرا امروز در نظافت منزل رسالت ما راه‌ های عملی و کاربردی خوبی را در رابطه با نحوه تمیز کردن لکه ‌های مختلف از روی فرش خواهیم آموخت که در مواقع ضروری می ‌توانند کارگشا باشند.

نظافت منزل رسالت
فرش وسیله اصلی در خانه همه ما ایرانی‌ ها است و در هر خانه ‌ای می‌ توانید انواع و اقسام فرش، گلیم، قالیچه، تابلو فرش و… را پیدا کنید. برخی افراد نیز به فرش‌ های دستبافت بیشتر از فرش‌ های ماشینی علاقه دارند و از این فرش ‌های نفیس در خانه خود نگهداری و استفاده می ‌کنند.
وجود هر گونه لکه بر روی فرش می ‌تواند به آن جلوه زشتی دهد و خانه کثیف به نظر برسد و به همین دلیل تمیز کردن فرش بسیار اهمیت دارد. در حقیقت برای از بین بردن لکه از روی فرش راهکار های زیادی در دنیا هست؛ اما باید ببینیم که کدام ‌یک از این روش‌ ها عملکرد بهتری دارند و آسیب کمتری را به تار و پود های فرش وارد خواهند کرد.

  • تمیز کردن لکه جوهر از روی فرش

نظافت منزل رسالت

لکه ‌های جوهر جزء آن دسته از لکه‌ های زشت و سمجی هستند که اگر بر روی پارچه یا فرش وجود داشته باشند، به‌ سرعت می ‌توانند چهره فرش شما را زشت کنند. احتمالاً روش‌ های زیادی را با آزمون ‌و خطا برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش امتحان کرده‌ اید و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسیده ‌اید.
محصولات جدید پاک‌ کننده فرش زیادی در بازار موجود هستند؛ اما ما با روشی کاملاً مؤثر و ساده نحوه تمیز کردن لکه جوهر از فرش را به شما خواهیم آموخت. برای این روش فقط به الکل و یک دستمال نیاز خواهید داشت.

  1. مقداری ایزوپروپیل الکل را بر روی یک دستمال مرطوب بریزید و آن را به‌ آرامی روی محل لکه جوهر روی فرش بکشید و سپس اجازه دهید که چند دقیقه بر روی لکه باقی بماند و در نهایت با کمک جارو برقی رطوبت اضافی فرش را خشک ‌کنید.
  2. اگر لکه به ‌طور کامل از بین نرفت این کار را دوباره تکرار کنید. اگر ایزوپزوپیل الکل در دسترستان نیست می‌توانید از موادی که حاوی مقدار زیادی الکل هستند مانند سرکه سفید و یا حتی از اسپری‌های مو نیز استفاده کنید.

حتماً قبل از امتحان کردن این شیوه بر روی لکه آن را روی گوشه‌ ای از فرش که در دید نیست امتحان کنید تا از آسیب‌ زا نبودن آن مطمئن شوید. نکته آخر اینکه هیچ‌ گاه پارچه را بر روی لکه جوهر نمالید؛ زیرا احتمال پخش شدن جوهر و بزرگ‌ تر شدن لکه وجود دارد.

  • تمیز کردن لکه خون از روی فرش

نظافت منزل رسالت

هرچه سریع‌ تر پس از ایجاد لکه خون اقدام به تمیز کردن آن از روی فرش کنید، لکه راحت ‌تر پاک‌ می شود و اثری از آن بر روی فرش باقی نخواهد ماند. راه های زیادی برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش وجود دارد که طبق نظر و تجربه ما در نظافت منزل رسالت، کاربردی ‌ترین آن ‌ها را در زیر آورده ‌ایم.
توجه کنید که برای پاک کردن لکه خون از روی فرش به‌ هیچ‌ عنوان از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا گرمای آب داغ باعث منعقد شدن خون خواهد شد؛ اما آب سرد از نفوذ خون به الیاف فرش جلوگیری می‌کند.

  1. مقداری مایع ظرف‌ شویی حلال چربی را با مقداری آب سرد مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری بریزید و بر روی لکه اسپری کنید تا کاملاً خیس شود.
  2. دستمال حوله ‌ای کاملاً خشک یا دستمال‌ کاغذی را بر روی لکه بکشید تا کاملاً لکه خون به دستمال منتقل شود و سپس محل لکه را با آب سرد بشویید.

برای پاک کردن لکه خون می‌ توانید از شوینده‌ های مخصوص فرش که فاقد مواد سفیدکننده هستند نیز استفاده کنید. این شوینده ‌ها قابلیت اکسیژن‌ رسانی به لکه ‌های فرش را دارند و می‌ توانید آن‌ ها را با آب سرد رقیق کنید و مشابه روش فوق برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش استفاده کنید.
اگر با یک ‌بار انجام این کار لکه به‌ طور کامل از بین نرفت، مراحل را دوباره تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • تمیز کردن لکه کافی و چای از روی فرش

نظافت منزل رسالت

برای تمیز کردن لکه کافی و چای ما راه‌ حل زیر را به شما پیشنهاد می ‌دهیم:

اگر لکه کافی یا چای تازه است، ابتدا با استفاده از یک حوله  بدون پرز لکه را خشک‌ کنید و اگر مقدار زیادی چای یا کافی بر روی فرش ریخته شده از چند حوله استفاده کنید تا چای یا کافی کاملاً جذب حوله‌ ها شوند. سپس مقداری سرکه سفید، آب و یک شوینده ملایم که فاقد مواد سفیدکننده است مانند مایع ظرف شویی را با هم مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. محلول را بر روی لکه اسپری و سپس آبکشی کنید. این کار را می‌ توانید تا زمانی که لکه به‌ طور کامل پاک شود، ادامه دهید.

پاک‌ کننده‌ های مناسب تمیز کردن لکه کافی و چای را می‌ توانید از فروشگاه‌ ها تهیه کنید و طبق دستورالعملی که بر روی آن‌ ها نوشته ‌شده است استفاده کنید؛ اما یادتان باشد که این محصولات ممکن است حاوی مواد مضر برای پوست باشند. حتماً قبل از استفاده، دستکش بپوشید.
اگر الیاف فرشتان به سفیدکننده حساس نیست و نگرانی ای بابت تغییر رنگ آن ندارید، می‌ توانید یک ‌چهارم فنجان سفیدکننده به همراه یک‌ چهارم فنجان آب را درون بطری اسپری بریزید و بر روی لکه اسپری کنید و سپس آن را با آب بشویید.

نظافت منزل رسالت

ترفند های نظافت منزل رسالت؛ چگونه لکه‌ های قدیمی را از روی فرش پاک‌ کنیم؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که از حضور لکه ‌های قدیمی بر روی فرش خود خسته شده‌ اید و هر روشی که برای از بین بردن آن‌ ها امتحان کرده‌ اید، به بن‌ بست خورده است، نگران نباشید و دست‌ به ‌کار شوید.
اگر فرشتان لکه دارد یا بر اثر گرد و غبار و کثیفی‌ هایی که جارو برقی نمی ‌تواند آن ‌ها را پاک کند چرک مرده شده است، می ‌توانید آن را با کمک محصولات و تکنیک ‌های خاصی مثل روز اول کنید.
اولین و مهم ‌ترین چیزی که باید برای از بین بردن لکه‌ های قدیمی به آن توجه شود، آب ‌رسانی به آن‌ ها است. در واقع با این کار انگار زمان را به عقب برگردانده اید و لکه را تازه کرده اید و برای ادامه مراحل حتماً باید از حوله یا دستمال سفید استفاده کنید تا رنگ حوله به الیاف فرش نفوذ نکند. به ‌طور کلی لکه ‌های قدیمی فرش به دو دسته لکه ‌های محلول در آب و لکه‌ های نامحلول در آب تقسیم‌ می‌ شوند.
زمانی که نوع لکه را بدانیم بهتر می ‌توانیم شیوه پاک کردن آن را تشخیص دهیم. برای مثال لکه‌ های جوهر، آبمیوه و شیر جزء لکه ‌هایی هستند که در آب حل می ‌شوند. برای از بین بردن لکه ‌های قدیمی فرش ممکن است به استفاده از یک یا چند شیوه زیر نیاز داشته باشید و حتی هر کدام از راهکار ها را چند بار امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • آب به همراه مایع ظرف‌شویی: شیوه ‌ای ایمن و ساده برای تمیز کردن لکه‌ های قدیمی که منشأ آن‌ها مشخص نیست. این شیوه برای فرش‌ های پشمی بسیار عالی است.
  • جوش‌ شیرین به همراه سرکه سفید: خمیر تهیه‌ شده از ترکیب این دو برای پاک کردن لکه‌ های چربی قدیمی بسیار عالی و کارآمد است.
  • آب به همراه سرکه سفید و مایع ظرف‌شویی: محلول حاصل از ترکیب 2 فنجان آب، یک قاشق غذاخوری سرکه و چند قطره مایع ظرف ‌شویی می ‌تواند به‌ آسانی لکه‌ های محلول در آب سخت مانند رنگ خوراکی یا آبمیوه را از بین ببرد.

نظافت منزل رسالت

نظافت منزل رسالت توسط سرویک

اکثر تکنیک‌ هایی که برای پاک کردن لکه‌ های مختلف از فرش در نظافت منزل رسالت معرفی کردیم بسیار ساده است و با مواد خانگی در دسترس نیز می ‌توانید آن‌ ها را انجام دهید. این تکنیک‌ ها، تکنیک ‌هایی هستند که در کشور های دیگر نیز برای از بین بردن لکه ‌های مختلف فرش به‌ کار برده می‌ شوند و تقریباً در تمامی موارد نتایج خوبی را به همراه دارند و لکه‌ ها و آثار به‌ جا مانده از آن‌ ها را به‌ طور کامل از بین می ‌برند. اگر با استفاده از روش‌ های فوق و یا ترکیبی از آن‌ ها نتوانستید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، بهتر است از متخصصان نظافت منزل یا یک قالی ‌شویی معتبر کمک بگیرید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیه–نظافت منزل رسالت–نظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا