خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل جنت آباد

نظافت منزل، یکی از وظایفی است که هر کسی با آن مواجه خواهد شد. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که مشغله های کاری بسیار زیادی دارید و نمی توانید منزل خود را تمیز کنید، می توانید با سپردن نظافت منزل به نیرو های خدماتی، این وظیفه را از روی دوش خود بردارید. اما نیروی های خدماتی نیز در خصوص نظافت منزل ممکن است سوالات زیادی داشته باشند. ما در این مقاله تمامی نکاتی که در نظافت منزل جنت آباد باید به آن توجه کنید را نام برده ایم.

معرفی جنت آباد

این محله یکی از محله های قدیمی استان تهران محسوب می شود که دارای رودخانه های فراوانی بوده است. از رودخانه های مهمی که در گذشته در این محله وجود داشته اند می توان به رودخانه های کن، سولقان و وردآورد اشاره کرد. همچنین این محله دارای چشمه های فراوانی بوده است که به مجموعه چشمه های باغ فیض شناخته می شدند. وجود آب فراوان و زمین های حاصل خیز باعث شد که از نام جنت برای نام گذاری این محله استفاده کنند.

برای نظافت منزل جنت آباد خوب است بدانید که امروزه به خاطر ساخت و ساز های فراوان و شهری شدن این محله رودخانه ها از مسیر خود منحرف شده و خشک شده اند. ساخت و ساز ها موجب شد این محله که زمانی به عنوان یکی از محله های خوش آب و هوای تهران محسوب می شد، امروزه دیگر مثل گذشته آب و هوای خوبی نداشته باشد. البته نمی توان گفت که به طور کامل این محله قسمت های سبز و خوش و آب هوای خود را از دست داده است. این محله هنوز هم قسمت های سرسبزی دارد و از آب و هوای بهتری نسبت به خیلی از مناطق تهران برخوردار است.

برای نظافت منزل جنت آباد باید گفت که این محله در شمال غربی تهران قرار گرفته است و به عنوان قسمتی از منطقه 5 شناخته می شود. علاوه بر آب و هوای نسبتا خوب، محله جنت آباد از دسترسی خوبی به تمامی نقاط تهران نیز بهره مند است. این محله پس از این که اتوبان همت-اتوبان آبشناسان در آن راه اندازی شد به سه بخش جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد شمالی تقسیم شد.

نکات مهم نظافتی در نظافت منزل جنت آباد

در ادامه چندین نکته مهم در رابطه با نظافت منزل جنت آباد به شما معرفی می کنیم :

نحوه نصب توری پشه بند برای پنجره

یکی از خدماتی که نیروی های نظافتچی برای نظافت منزل جنت آباد ارائه می دهند، نصب توری های پشه بند است. برای نصب طوری های پشه بند طبق مراحل زیر عمل کنید :

  1. آماده کردن وسایل

اولین کار برای نصب پشه بند این است که وسایل را آماده کنید. پشه بند معمولا از پنبه، پلی اتیلن، پلی استر، پلی پروپیلن یا نایلون تولید می شود. پرده های 1.2 میلی متری مگس ها و کوچکتر از آن مانند مدل های 0.6 میلی متری پشه ها را نیز متوقف می کند.

اصلی ترین جزئی که باید در نصب پرده پشه بند برای نظافت منزل جنت آباد به آن توجه کنید نوع پنجره خانه است. بعد از آن باید یک نوار چسب و قیچی نیز آماده کنید.

  1. آماده کردن کیت نصب توری پنجره

کیت نصب توری پنجره را می توانید از تمامی فروشگاه های DIY تهیه کنید و یا خودتان آن را درست کنید. برای نصب توری پنچره باید توری را اندازه بگیرید و به اندازه توری نواری را برش دهید و آن را به توری وصل کنید. فقط توجه داشته باشید که برای نصب توری پنجره باید قسمت هایی که دستگیره پنجره قرار دارد نوار نزنید.

  1. تمام شدن کار

بعد از نصب پشه بند به پنجره، کار نصب به پایان می رسد. فقط باید گفت متداول ترین توری هایی که در نظافت منزل جنت آباد برای نصب توری پشه بند استفاده می شوند، توری های آلومینیومی یا فایبر گلاس هستند. توری های آلومینیومی کمی گران تر و بهتر هستند. ولی توری های فایبر گلس نیز از مدل های خوب بازار است که فقط در بعضی از موارد از مدل های آلومینیومی ضعیف تر هستند.

نظافت منزل جنت آباد

تعمیر درب های آسیب دیده

خیلی از عوامل مانند قدیمی شدن درب، تماس درب با آب و یا وارد شدن فشار به آن باعث می شود که درب آسیب ببیند و بشکند. در نظافت منزل جنت آباد یکی وظیفه هایی که به عهده نیرو های خدماتی خواهد بود تعمیر درب های شکسته است. برای تعمیر درب هایی که چارچوب آن ها آسیب دیده است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. از یک اسکنه و یا چکش استفاده کنید و درب را از قالب آن دربیاورید. از پایین قاب شروع کنید تا به قسمت بالایی برسید.
  2. هر گونه شیاری که بین چارچوب درب و دیوار وجود دارد را از بین ببرید. برای تنظیم قاب درب نیاز است تا تمامی این قسمت ها حذف شوند.
  3. از یک پتک برای صاف کردن قاب درب استفاده کنید. قاب درب را به طرفی که لازم است بکوبید تا قاب صاف شود.
  4. پس از هر بار کوبیدن اندازه جا به جایی را اندازه گیری کنید. برای نظافت منزل جنت آباد اندازه گیری این جا به جایی مهم است تا مشخص شود چارچوب در، یکنواخت شده است یا خیر.
  5. قاب درب را دوباره نصب کنید. بهتر است از یک قاب جدید استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. تا زمانی که از کامل شدن تعمیر اطمینان ندارید گیره ها را نصب نکنید.
  6. اگر از تعمیر رضایت داشتید، قالب درب را دوباره نصب کنید و گیره های درب را دوباره متصل کنید و درب را جا بزنید.

نظافت انواع درب

نظافت منزل جنت آباد

یکی دیگر از وظایفی که در نظافت منزل جنت آباد با آن رو به رو خواهید شد، نظافت درب های خانه است. برای نظافت مدل های مختلف در کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. اولین کاری باید انجام دهید گردگیری درب است. برای گردگیری درب کافی است از یک پارچه نرم استفاده کنید و درب را پاک کنید. همچنین می توانید از یک جارو برقی که دارای تبدیل برس است استفاده کنید و درب را با آن پاک کنید.
  2. بعد از گردگیری، مقداری آب و صابون را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. به جای صابون از سرکه سفید نیز می توانید استفاده کنید. برای نظافت منزل جنت آباد، بعد از این که محلول را آماده کردید لازم است که از یک اسفنج نرم استفاده کنید. اسفنج را در محلول فرو ببرید و با آن درب را تمیز کنید.
  3. از یک دستمال استفاده کنید و تمامی رطوبتی که بر روی درب وجود دارد را با دستمال خشک کنید.
  4. وسایل مختلفی که بر روی درب وجود دارد را می توانید با استفاده از شوینده های صنعتی تمیز کنید. البته اگر دوست دارید که از شوینده طبیعی برای نظافت منزل جنت آباد استفاده کنید، می توانید از محلول نصف فنجان سرکه که با 2 قاشق غذاخوری نمک ترکیب شده است استفاده کنید. محلول را بر روی وسایل مختلف درب قرار دهید و اجازه دهید که حداقل 10 دقیقه بماند. بعد از استفاده محلول روی درب آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

در  هنگام تمیز کردن درب ها، یک سری نکات مهم وجود دارد. این نکات عبارت اند از :

  • اگر دربی که قرار است تمیز شود چوبی است و رنگ شده است امکان تمیز کردن آن با واکس مبل و یا پولیش نیز وجود دارد. با این کار درب درخشندگی بیشتری خواهد داشت.فقط فراموش نکنید در انتهای کار درب را پاک کنید.
  • اگر دربی که قرار است پاک شود به تازگی رنگ شده باشد، بسیار مهم است که در تمیز کردن آن از محلول رقیقی استفاده شود تا به رنگ درب آسیبی نرسد.
  • اگر با دربی مواجه شدید که برخی از قسمت های آن شیشه ای بود، کافی است که مقداری محلول پاک کننده با آب و سرکه بسازید و آن را تمیز کنید. در نظافت منزل جنت آباد، بعد از تمیز کردن قسمت های مختلف درب بسیار مهم است که آن را پاک کنید.

نحوه تمیز کردن دستگیره درب

قبل از این بخواهید دستگیره درب را تمیز کنید، باید جنس آن را تشخیص دهید. دستگیره ها معمولا از جنس برنج و مس هستند. این دستگیره ها به سرعت کدر می شوند. خوبی ای که این دستگیره ها دارند این است که به راحتی تمیز می شوند. فقط دو سوال مهم وجود دارد که قبل از تمیز کردن دستگیره باید از خود بپرسید. این دو سوال این است که  :

آیا دستگیره دارای برنج جامد است یا مس ؟

آیا دستگیره دارای لایه شفاف است یا خیر ؟

تمیز کردن دستگیره های برنجی

این نوع دستگیره ها کافی است که با آب گرم و صابون تمیز شوند. استفاده کردن از شوینده های قوی و نامناسب باعث آسیب به دستگیره می شود. برای این که بفهمید دستگیره از برنج خالص است یا خیر، کافی است که از یک آهن ربا استفاده کنید. در نظافت منزل جنت آباد باید بدانید که اگر آهن ربا به دستگیره چسبید نشان دهنده این است که دستگیره، در ساخت خود از مواد دیگری به غیر برنج استفاده کرده است.

تمیز کردن دستگیره درب با روکش براق

اگر با دستگیره ای برخورد کردید که روکش بسیار براقی داشت، برای تمیز کردن سطح زیر آن باید از الکل های مختلف استفاده کنید.

نظافت منزل جنت آباد

نحوه تمیز کردن دستگیره درب در تمامی مدل ها

برای تمیز کردن دستگیره درب ها در نظافت منزل جنت آباد باید مقداری آرد، سرکه و نمک را با هم ترکیب کنید و یک خمیر بسازید. بسته به اندازه دستگیره، حدود یک قاشق غذاخوری نیز برای اتمام کار کافی است. خمیر را به آرامی بر روی وسایل و دستگیره درب بمالید. اجازه دهید که خمیر چند لحظه بماند و بعد با یک دستمال محل را پاک کنید.

نحوه از بین بردن جیر جیر درب ها

اولین و ساده ترین راهی که با آن می توان صدای جیر جیر درب را از بین برد، استفاده از روغن روان کننده است. برای نظافت منزل جنت آباد و از بین بردن صدای جیر جیر در ها کافی است که قطعات درب ها را جدا کنید و بر روی آن ها مقداری روغن روان کننده بریزید. اگر قطعات درب زنگ زده اند، با مقداری سیم فلزی آن را پاک کنید. البته که بدون جدا کردن قطعات نیز می توانید به آن ها با اسپری روغن بزنید. اما جدا کردن آن ها همیشه نتیجه بهتری می دهد.

تعمیر قفل درب ها

یکی از عواملی که موجب خرابی درب ها می شود، زنگ زدن قفل درب ها است. ساده ترین راه ممکن برای تعمیر درب ها این است که آن ها را شست و شو دهید. برای تعمیر قفل هایی که زنگ زده اند، مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. پیچ های قفل را در بیاورید.
  2. با در آوردن پیج ها، باز کردن و درآوردن دستگیره درب ممکن می شود. در این مرحله برای نظافت منزل جنت آباد لازم است که کل دستگیره را دربیاورید.
  3. دسته دستگیره را با دقت از آن جدا کنید.
  4. تا حد امکان تمامی اجزای دسته را از هم جدا کنید.
  5. تمامی قطعاتی که جدا کرده اید را در یک ظرف قرار دهید.
  6. دقت کنید که هیچ کدام از قطعه ها در بیرون ظرف قرار ندارد و لبه ظرف از سطح آن ها بالا تر است.
  7. داخل ظرف سرکه بریزید. آنقدری سرکه بریزید که تمامی قطعات کاملا زیر سرکه قرار بگیرند.
  8. بگذارید که تمامی قطعات یک روز در سرکه بمانند.
  9. بعد از یک روز سرکه ظرف را، خالی کنید.
  10. قطعات را با جوش شیرین بپوشانید. جوش شیرین اسید سرکه را خنثی می کند.
  11. بعد از گذشت کمی زمان قطعات را با آب بشویید.
  12. قطعه ها را با حوله خشک کنید.
  13. تمامی قطعات را با اسپری شفاف کننده اسپری کنید.
  14. هر دفعه یک طرف قطعه را اسپری کنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. روکش شفافی که این اسپری ایجاد می کند، از زنگ زدگی سریع قطعات جلوگیری می کند.
  15. قطعات را دوباره جمع و به هم متصل کنید.
  16. پیچ های قطعات متصل کنید.
  17. دستگیره را دوباره نصب و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

نظافت منزل جنت آباد

نظافت منزل جنت آباد توسط سرویک

در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت منزل جنت آباد باید به آن توجه داشت، اشاره کردیم. در ابتدا برای این که بیشتر با جنت آباد آشنا شوید، در مورد تاریخچه و محل آن کمی توضیح دادیم. متوجه شدیم که این محله به عنوان یکی از محله های خوش آب و هوای تهران شناخته می شود. بعد از آن در مورد تمامی نکاتی که در تمیز کردن خانه ها باید به آن دقت شود اشاره کردیم و در مورد آن توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردن–نظافت منزل جنت آباد–نظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا