خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله سعادت آباد

ما در این مقاله قصد داریم به موضوع نظافت راه پله سعادت آباد بپردازیم. از آنجایی که راه پله ها جزء اولین مواردی هستند که افراد در حال تردد در منازل مشاهده خواهند کرد، ما قصد داریم نکات کلیدی را برای نظافت راه پله سعادت آباد بررسی کنیم و اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی سعادت آباد

سعادت آباد در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است و جزء مناطق لوکس و مدرن محسوب می شود. در شمال غربی تهران، این منطقه با نمایی از ساختمان های مدرن و اغلب و نوساز توجه بسیاری را به خود جلب کرده و به همین دلیل تراکم جمعیت در این منطقه نیز تقریباً بالا است. جالب است بدانید در گذشته نام اصلی و قدیمی این محله، سادات آباد بوده که به مرور زمان سعادت آباد شده است. دلیل داشتن نام سادات آباد نیز کارکردن افراد سید برای ساخت و ساز در این منطقه بوده است.
این منطقه از شرق به چمران، از جنوب به شهرک غرب و از شمال به کوی فراز و شمال شرق به اوین می رسد. از جمله بهترین محله های سعادت آباد، خیابان سرو است که از شرق به میدان فرهنگ و از غرب به میدان کتاب می رسد. از جمله خیابان های این منطقه نیز می توان به ارغوان، علامه، پامچال، مروارید، پویش، پرورش و… اشاره کرد. این محله به صورت اختصاصی ایستگاه مترو ندارد اما با استفاده از ایستگاه های خط 7 مترو می توانید به این محله دسترسی داشته باشید.

نظافت راه پله سعادت آباد

روش های تمیز کردن راه پله های موکتی

با گذشت زمان، موکت روی پله های شما به ناچار نیاز به تمیز کردن دارد. کودکان، حیوانات خانگی و تجمع طبیعی گرد و غبار و کثیفی، در نظافت راه پله سعادت آباد تمیز کردن فرش پله ‌ها را به یک ضرورت تبدیل می‌ کند. بنابراین اگر می ‌پرسید بهترین راه‌ حل برای تمیز کردن فرش روی پله‌ های تان (هم با ماشین و هم بدون ماشین) چیست، به جای درستی آمده ‌اید. بیایید چند روش برای تمیز کردن پله های موکت شده را مورد بحث قرار دهیم.

مراحل تمیز کردن موکت باجارو برقی:

  • فیلتر جاروبرقی خود را بررسی کنید.
  • اقلام بزرگ را بردارید.
  • مراحل را با استفاده از شیلنگ کششی جاروبرقی بکشید.
  • از دستگاه قالیشویی استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن فرش با ماشین آلات

استفاده از جاروبرقی در نظافت راه پله سعادت آباد برای تمیز کردن پله های موکت شده احتمالاً کارآمد ترین راه برای انجام آن است. بیایید نحوه انجام آن را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که این آموزش فقط در مورد جاروبرقی های سبک کاربرد دارد، زیرا جاروبرقی های سنگین تر به دلیل اندازه آنها برای استفاده در پله چالش برانگیزتر (و خطرناک تر) خواهند بود.

فیلتر جاروبرقی خود را بررسی کنید.

قبل از جاروبرقی پله ها همیشه فیلتر گرد و غبار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از گرد و غبار پر نشده است. در صورت نیاز، فیلتر را تعویض کنید یا محتویات داخل سطل زباله را خالی نمایید.

اقلام بزرگ را بردارید.

هر چیز بزرگی مانند اسباب بازی، ضایعات کاغذ یا هر چیز دیگری که ممکن است در جاروبرقی گیر کند را بردارید. همچنین هنگام استارت زدن مطمئن شوید که بند به اندازه کافی شل شده باشد تا کشیده نشود. سپس با شروع از بالای پله ها، جاروبرقی را روی هر پله قرار دهید و آن را به صورت عمودی جلو و عقب ببرید و از سمت چپ شروع کنید (شما باید پشت جارو بایستید)

از پله ها پایین بروید تا به پله پایین برسید.

نظافت راه پله سعادت آباد

از دستگاه فرش شوی استفاده کنید

در مرحله بعد محلول شستشوی فرش خود را داخل کارتریج قالیشویی بریزید. از بالای پله ها شروع کنید و فرش شوی را روی هر پله با حرکت رفت و برگشت اجرا کنید.

راه های تمیز کردن موکت بدون ماشین:

  • سرکه رقیق شده
  • محلول جوش شیرین
  • محلول شوینده لباسشویی
  • سرکه، نمک و اسانس
  • جوش شیرین و سرکه

اکنون، ما هر یک از این روش های نظافت راه پله سعادت آباد را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد. لطفاً به خواندن ادامه دهید زیرا ما همچنین به شما اطلاع خواهیم داد که هر چند وقت یکبار پله‌ های فرش شده را تمیز کنید.

چگونه پله های موکت شده را بدون ماشین تمیز کنیم؟

در اینجا نحوه تمیز کردن موکت روی پله ها را در صورت نداشتن دستگاه توضیح خواهیم داد.

نحوه تمیز کردن پله موکت شده با سرکه

چیزهایی که نیاز دارید:

  • یک سطل
  • زانو بند
  • 3/4 فنجان سرکه سفید
  • فرچه
  • حوله خشک
  • آب گرم

سطل خود را با 1/4 فنجان سرکه سفید و یک گالن آب پر کنید. سپس برس اسکراب خود را به محلول سرکه آغشته کنید و با شروع از بالا پله ها، محلول را در هر مرحله برس بزنید. محلول را با استفاده از حرکات دایره ای، عمودی و افقی در موکت بکشید، زیرا این کار باعث می شود که محلول به طور کامل به الیاف فرش نفوذ کند. اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از مخلوط را روی برس دارید، اما نه خیلی زیاد که فرش را در آب خیس کنید (این می تواند باعث کپک زدن شود و خشک شدن آن بیشتر طول می کشد).

بعد از اینکه به انتها پله ها رسیدید، سطل محلول را خالی کرده و با آب خنک تازه جایگزین کنید. حوله خشک خود را در سطل قرار دهید و پس از حلقه کردن، از آن برای پاک کردن فرش روی پله ها استفاده کنید. حوله را کاملاً فشار دهید.

نظافت راه پله سعادت آباد

نحوه تمیز کردن پله موکت شده با جوش شیرین

برای نظافت راه پله سعادت آباد یکی از مواد دیگری که می توانید استفاده کنید، جوش شیرین است. این ماده یکی دیگر از مواد طبیعی و ارزان قیمت است که در صورت نداشتن دستگاه قالیشویی می توانید از آن برای تمیز کردن فرش روی پله ها استفاده کنید. نه تنها می تواند به درخشندگی فرش شما کمک کند، بلکه می تواند برای خلاص شدن از شر بو و لکه های سخت نیز موثر باشد.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • 1/4 فنجان جوش شیرین
  • قوطی اسپری
  • زانو بند
  • آب گرم

استفاده از جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده فرش نسبتاً ساده است. به سادگی 1/4 فنجان جوش شیرین را بردارید و آن را در یک بطری اسپری پر از آب گرم بریزید. مطمئن شوید که بیشتر از 1/4 فنجان استفاده نکنید، در غیر این صورت باید از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش استفاده کنید. در مرحله بعد، از بطری اسپری خود استفاده کنید تا این محلول را با اسپری روی موکت بپاشید. قبل از اینکه کسی روی پله تردد داشته باشد، باید اجازه دهید خشک شود.

نحوه تمیز کردن پله موکت شده با شوینده

آیا می‌دانستید که می‌توانید از شوینده‌های روزانه به عنوان ماده شوینده برای موکت نیز استفاده کنید؟ شوینده لباسشویی به عنوان یک محصول موثر برای شستشوی فرش کار می کند زیرا برای تمیز کردن مواد الیافی مانند فرش فرموله شده است. در اینجا نحوه استفاده از آن را آورده ایم.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • مایع ظرفشویی 1/4 فنجان
  • برس تمیز کننده سفت
  • حوله خشک
  • زانو بند
  • سطل

ابتدا سطل خود را با یک گالن آب گرم پر کنید و سپس 1/4 فنجان مایع لباسشویی بریزید. مراقب باشید از مقدار توصیه شده مواد شوینده زیاده روی نکنید، زیرا باعث ایجاد کف بیش از حد خواهد شد. از پله هایی بالایی شروع کنید، برس تمیز کننده را در محلول فرو کنید و تا پله اول پایین بیاید. از حرکات دایره ای استفاده کنید تا ماده شوینده بتواند هر لکه سخت و هرگونه کثیفی پنهان در الیاف فرش را از بین ببرد.

پس از رسیدن به آخرین مرحله، محلول را در سطل بریزید و آن را با آب خنک جایگزین کنید. سپس دوباره از بالای پله ها شروع کنید، حوله خشک خود را در سطل فرو کنید و با استفاده از آن مواد شوینده را از روی پله ها پاک کنید. اگر از مواد شوینده زیادی در محلول استفاده کرده اید، ممکن است لازم باشد مراحل را تکرار کنید، زیرا نمی خواهید فرش پس از خشک شدن سفت شود.

نظافت راه پله سعادت آباد

پله های موکت شده هر چند وقت یک بار باید جارو شوند؟

برای جارو کشیدن و نظافت راه پله سعادت آباد باید ببینید که هر چند وقت یک بار از پله ها استفاده می شود. به طور مثال هفته ای یک بار می تواند برای بیشتر مکان ها مناسب باشد.

اما اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است متوجه شوید که باید بیشتر جاروبرقی بکشید.

هر چند وقت یکبار باید موکت روی پله ها را تمیز کنید؟

در حالت ایده آل، هر سه ماه یک بار ممکن است کافی باشد. تعداد دفعاتی که باید فرش روی پله هایتان را تمیز کنید می تواند بسته به اندازه خانه و فعالیت هایی که در آن انجام می شود بسیار متفاوت باشد. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا فرش شما نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر این است که متوجه چندین لکه قابل مشاهده روی سطح آن یا تجمع کثیفی در مناطق پر رفت و آمد شدید.

آیا می توانید بعد از تمیز کردن پله ها روی آنها راه بروید؟

اگر پله های شما به تازگی تمیز و فرش شده اند، بهتر است قبل از تردد، اجازه دهید آنها خشک شوند. اگر از ماشین قالیشویی استفاده می کنید، پله ها می توانند در عرض 15 تا 20 دقیقه خشک شوند. اگر آنها را به صورت دستی تمیز کنید (بسته به میزان مرطوب بودن آنها) ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. به همین دلیل است که بهتر است هنگام تمیز کردن فرش به میزان آبی که در مراحل استفاده می‌کنید دقت کنید.

اگر پله های شما از چوب سخت بدون پوشش هستند، بهتر است قبل از تردد اجازه دهید آنها نیز خشک شوند، زیرا این امر می تواند خطر ایمنی ایجاد کند.

نظافت راه پله سعادت آباد

روش های تمیز کردن راه پله چوبی

پله های چوبی می توانند راهی عالی برای تکمیل و اضافه کردن سبکی منحصر به فرد به خانه شما باشند. هنگامی که آنها به درستی تمیز و نگهداری شوند، می توانند چندین سال قبل از نیاز به هر گونه تعمیر و بازسازی دوام بیاورند.

برای تمیز کردن پله های چوبی مراحل کلی شامل موارد زیر می شود:

  • روی پله را مرتب کنید.
  • پله ها را جارو کنید.
  • از یک شوینده استفاده کنید.
  • اجازه دهید خشک شود.
  • پله ها را دوباره را پاک کنید.
  • سپس پله ها را با کمی پولیش برق بیندازید.

در این قسمت هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد. همچنین در مورد اینکه چند وقت یکبار باید پله های چوبی خود را تمیز کنید، بهترین پاک کننده ها، نحوه صیقل دادن پله های چوبی و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

نظافت راه پله سعادت آباد

مرتب کردن روی پله:

وسایلی مانند اسباب بازی های کودکان یا حیوانات خانگی را باید قبل از تمیز کردن از پله ها پاک کنید. همچنین، حتماً وسایلی را که ممکن است روی نرده آویزان باشد مانند کیف، کوله پشتی یا کت را بردارید.

جارو کردن پله :

پس از پاک کردن پله ها، جارو خود را بردارید و از بالای راه پله شروع کنید و هر مرحله را با حرکات عمودی جارو کنید. بهتر است به این صورت جارو کنید تا بتوانید گرد و غبار و زباله ها را تا مرحله بعدی جارو نمایید. هنگام جارو کردن پله‌ها حتماً به پهلو بایستید تا زباله‌ها روی پاهایتان را جارو نکنید.

استفاده از یک شوینده:

اگر قصد دارید پله ها را به صورت دستی تمیز کنید، حتما سطل محلول خود را در بالای پله ها قرار دهید و تا رسیدن به پله پایین به سمت پایین حرکت کنید.

اجازه دهید خشک شود :

بین یک ربع تا نیم ساعت زمان نیاز است تا خشک شوند.

تمیز کردن پله ها:

محلول تمیز کننده چوب خود را در یک سطل آب گرم بریزید. دقت کنید که آب زیادی به پله ها نریزید و پس از فرو بردن آن در سطل، آن را کاملاً چلانده باشید. آب بیش از حد روی پله های شما می تواند باعث تورم آنها شود، بنابراین این بسیار ضروری است.

برق انداختن پله با پولیش:

بهترین راه برای استفاده از پولیش چوب استفاده از پارچه تری با روکش میکروفیبر برای پاک کردن است. فقط به اندازه ای که در دستورالعمل توصیه شده است (و فقط در صورت نیاز) پولیش بزنید.

روش های تمیز کردن راه پله سنگی

برای تمیز کردن پله های سنگی یک سری نکات کلی وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

پله های سنگی پرتلند به دلیل مقاوم بودن در برابر لغزش شناخته شده اند، اما به شرطی که تمیز نگه داشته شوند. تمیز کردن سنگ به جلوگیری از رشد جلبک ها کمک می کند و از لیز شدن آنها در هنگام خیس شدن جلوگیری می کند.

در بیشتر موارد، می توانید از محلول سفید کننده ضعیف استفاده کنید. این کار جلبک ها و لکه های سطحی را از بین می برد. لکه هایی که پاک کردن آنها سخت تر است ممکن است به متخصص نیاز داشته باشد. با این حال، اگر پله های سنگ پرتلند خود را به طور مرتب تمیز نگه دارید، ممکن است از ایجاد چنین لکه های سختی جلوگیری کنید.

نظافت راه پله سعادت آباد

نظافت راه پله سعادت آباد توسط سرویک

نظافت راه پله سعادت آباد موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما سعی کردیم به بررسی نحوه تمیز کردن انواع راه پله ها بپردازیم و نکات کلی در رابطه با انواع متریال به کار رفته شده در پله ها و همچنین پله های موکت شده را برای تمیز کردن در اختیار شما قرار دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهران–نظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا