خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

استخدام خدمتکار منزل خانم

اگر به دنبال کمک خانگی برای نظافت، جاروبرقی، گردگیری، شستن لباس ها، تهیه غذاهای خوشمزه یا انجام کار های اداری باشید، یک خدمتکار منزل خانم می تواند فشار کار ها را کاهش دهد و خانه شما را دقیقاً همانطور که دوست دارید مرتب کند.

اگر یک خانه‎ دار استخدام می‎ کنید، همیشه مهم است که انواع مختلف خدمات خانه‎ داری موجود را بدانید.
این به شما کمک می کند آگاهانه ترین تصمیم را متناسب با بودجه و نیازهای خود بگیرید. فرآیند استخدام زمان بر است. همچنین مستقر شدن خانه دار جدید و یادگیری روال و نظم خانه به زمان نیاز دارد.

یک خدمتکار منزل خانم که این کار را بلد باشد می داند که هر فردی روش خاص خود را برای انجام کارها دارد؛ بنابراین ترجیحات و نیازهای شما را به دقت یادداشت می کند. شما کنترل خدمات دریافتی را در دست خواهید داشت و او تلاش خواهد کرد تا استانداردهای نظافت منزل شما را برآورده کند.

چه نوع خدمتکاری برای شما مناسب است؟

گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام خدمتکار منزل خانم ممکن است برای شما و نیازهای شما مناسب باشد دشوار است. برخی از مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

اندازه ملک شما

میزان نظمی که از آنها می خواهید

شاغل بودن افراد خانواده

وظایف خارج از نظافت

انعطاف پذیری آنها

مراقبت از ملک در زمان مسافرت شما

یک خدمتکار چه وظایفی دارد؟

یک خدمتکار منزل خانم وظایف متعددی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

خدمات نظافت و جاروبرقی

یک خانه تمیز همیشه برای اعضای آن احساس خوشایند و راحتی دارد و یک خدمتکار منزل خانم منظم می تواند به تحقق این امر کمک کند.
خدمتکاران قادر به انجام بسیاری از وظایف مانند شستن ظروف، جاروبرقی موکت و کفپوش چوبی، تمیز کردن حمام، تمیز کردن اجاق گاز و حتی گردگیری خواهند بود.

لباسشویی و اتوکشی

یک توده بزرگ لباس کثیف و سپس شستن و اتوکردن آنها برای تحت فشار قرار دادن کسی کافی است، پس چرا با استفاده از کمک یک خدمتکار منزل خانم این مشکل را برطرف نکنیم؟
آنها می توانند لباس های شسته شده و اتوکشی شما را در خانه شما و همچنین هر وظیفه دیگری که ممکن است به کمک نیاز داشته باشید را انجام دهند.

استخدام خدمتکار منزل خانم

تهیه غذا و میان وعده

رعایت الزامات رژیم غذایی سخت و ترجیحات شخصی، چیزی است که یک خدمتکار منزل خانم آموزش دیده آن را رعایت میکند. او می تواند غذاهای خوشمزه و مغذی را مطابق با ذائقه شما و همچنین تمیز کردن بعد از آن تهیه کند.

مراقبت از حیوان خانگی

برای این که سگ خود را به پیاده روی روزانه ببرید، سینی گربه خود را خالی کنید، یا صرفاً اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما تغذیه می شود و یک کاسه آب تازه دارد، خدمتکار منزل خانم پیشنهاد خوبی است. او میتواند بهترین مراقبت ممکن را از حیوانات خانگی شما داشته باشد.

خرید و انجام امور

وظایف یک خدمتکار، محدود به منزل نیست. او می تواند برای خرید مواد غذایی و سایر ملزومات و همچنین انجام کارهایی مانند رفتن به اداره پست یا گرفتن نسخه ها بیرون برود.

مهارت های یک خدمتکار

توسعه مهارت ها و ویژگی های خاص می تواند به یک خدمتکار کمک کند تا در حرفه خانه‎داری به موفقیت بزرگی دست یابید.
برای اینکه بتوانید یک خدمتکار منزل خانم مرتب را استخدام کنید باید مهارتهایی که برای این شغل نیاز دارد را بشناسید و در او تشخیص دهید.

استخدام خدمتکار منزل خانم

14 مهارت و کیفیتی که باید یک خدمتکار داشته باشد را در ادامه آوردهایم:

        1.سازماندهی

 داشتن مهارت سازماندهی، خانه داران را قادر می سازد تا امور را به شیوه ای منظم و منحصر به فرد ترتیب دهند.
حوله ها باید کاملا منظم تا شوند و آویزان شوند. وسایل در کابینت ها مرتب چیده شوند و بسیاری چیزهای دیگر که باعث می شود خانه دارها تا آنجا که می توانند سازماندهی شده کار کنند.
وقتی اتاق مرتب و به خوبی چیده شده باشد، کسانی که از آن استفاده می کنند احساس راحتی و آرامش خواهند کرد.

  1. ارتباطات

یک خدمتکار منزل خانم به طور منظم با اعضای خانواده و مهمانان مختلف در ارتباط است، بنابراین باید به طور موثر ارتباط برقرار کنند.
او باید در مورد درخواست وسایل شخصی مانند حوله، صابون، دستمال توالت و موارد دیگر به افراد خانواده کمک کند.
خدمتکاران گاهی اوقات در حل و فصل شکایاتی که اعضای خانواده ممکن است در مورد نظافت یا طعم غذا دارند، کمک کند.
آنها به مهارت های ارتباطی خوب نیاز دارند تا بتوانند این کار را به طور موثر انجام دهند.

  1. صداقت

خدمتکاران ممکن است گاهی اوقات اشتباه کنند یا در حین انجام وظیفه با حوادثی مواجه شوند.
آنها ممکن است یک لیوان را بشکنند، یک بشقاب را در حین شستشو بشکنند، یک قسمت از صندلی را پاره کند یا حتی به لباسی که متعلق به مهمان یا اعضای خانواده آسیب برساند.
آنها باید اشتباه خود را بپذیرند، وضعیت را توضیح دهند و مطمئن شوند که دیگر هرگز تکرار نمی شود.
اگر دوباره تکرار شود به این معنی است که خدمتکار منزل خانم بی احتیاط و اسراف کننده است.

  1. توجه به جزئیات

خدمتکاران به توانایی توجه حتی به کوچکترین جزئیات نیاز دارند. آنها باید بتوانند یک اتاق را ارزیابی کنند و مطمئن شوند که همه چیز در جای درست خود قرار دارد.
برخی از خدمتکاران قبل از شروع کار با تلفن خود عکس می گیرند تا مطمئن شوند که بعد از روز کاری همه اقلام دقیقاً به همان جایی که از آنجا برداشته شده اند بازگردانده می شوند.

  1. گوش دادن فعال

توانایی گوش دادن به دستورات مدیر خانه، هنگام کار به عنوان خدمتکار، ارتباط را آسان تر می کند.
یک خدمتکار خوب، مطمئن می شود که دستورالعمل های داده شده به او را به طور مشخص درک می کند و می داند چه زمانی باید سؤال بپرسد تا همه چیز روشن شود.
این مجموعه مهارت به دلیل توانایی خدمتکار منزل خانم در گوش دادن و پاسخگویی مودبانه، به شغل او کمک می کند تا پیشرفت کند.

استخدام خدمتکار منزل خانم

        6. انعطاف پذیری

اکثر کارفرمایان به دنبال یک خدمتکار منزل خانم هستند که بتواند با انعطاف پذیری کار کند، به خصوص یک خدماکاری که در خانه زندگی می کند. ممکن است خدمتکار مجبور شود غذا بپزد، تمیز کند و مراقب کودکان باشد.
یک خدمتکار غیر منعطف نمی تواند بیشتر وظایف را قبل از تمام شدن روز تمام کند، اما یک خدمتکار انعطاف پذیر تمام تلاش خود را برای کمک در هر موقعیتی به کار می گیرد.

  1. قابلیت اطمینان

یک خدمتکار خوب همیشه قابل اعتماد، وفادار و به اندازه کافی متعهد است که برای کارفرما عالی کار کند.
مهم است که با تجربه ای که از شغل قبلی خود به دست آورده است، مطمئن کار کند.
زمانی که یک خدمتکار قابل اعتماد باشد، شما به او اعتماد خواهید کرد و او نیز باید فداکار و با غیرت زیاد کار کند تا کار خود را ادامه دهد.

  1. تمیز کردن

در طول خدمتکاری، یک وان حمام برای شستشو، تمیز کردن رختخواب، آماده کردن غذا، لباس برای شستن، اتو کردن و تا کردن و کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.
مهارت های نظافتی به خدمتکار منزل خانم کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی کار مفیدی داشته باشد و می تواند تمام قسمت های اتاق را تمیز و درخشان نگه دارد.

  1. ابزار تمیز کردن

خدمتکاران به توانایی استفاده از ابزار خاصی مانند جاروبرقی در نظافت اتاق نیاز دارند.
آنها باید مطمئن شوند که کار نظافت خود را با وسایل کافی انجام میدهند تا زمانی را تلف نکنند و کارها روی هم تلنبار شود.

         10.سخت کوش

خدمتکار منزل خانم شما باید زمان و انرژی لازم را برای نظافت منزل صرف کند. سخت کوش بودن به این معنی است که باید خستگی ناپذیر کار کند تا محیطی را که در آن کار می کند تمیز نگه دارد.
مقدار قدرتی که در محل کار نشان می دهد باید افزایش یابد تا شکا را به عنوان کارفرما خوشحال کند.

  1. مراقبت

یک خدمتکار بی دقت می تواند در حین انجام کارهای معمول روزانه به راحتی چیزهای ارزشمند را بشکند یا از دست بدهد. با این حال، یک خدمتکار که مراقب است، همه چیز را با نهایت دقت اداره می کند، گویی آن چیزها مال او است.
برخی در حین انجام وظیفه سعی نمی کنند صرفه جویی کنند زیرا احتمالاً معتقدند رئیس آنها پول کافی برای جایگزینی هر چیزی که ممکن است در اثر بی دقتی آنها از بین برود دارد.
برای استخدام به این توجه داشته باشید که خدمتکارتان دلسوز باشد و برای وسایل شما ارزش قائل شود.

  1. امانت داری

شما تنها زمانی می توانید خانه خود را ترک کنید که آن را دست خدمتکاری سپرده باشید که قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده باشد.
او باید به دنبال راهی برای به دست آوردن یک نگرش قابل اعتماد حرفه ای باشد، به خصوص زمانی که به عنوان یک خدمتکار کار می کند.

  1. خود کنترلی

خدمتکاری مستلزم آن است که خدمتکار خود را به گونه ای تنظیم کند که باعث شود احساسات و خشم خود را تحت کنترل داشته باشد و حتی در مواقع سخت از رفتار پرخاشگرانه خودداری کند.
شما باید همیشه لبخند را روی صورت او ببینید تا فکر نکنید از شغل خود راضی نیست. شما باید خانه خود را به یک کارگر شاد و نه یک فرد پرخاشگر بسپارید.

  1. نوآوری

خدمتکاران باید خلاق باشند تا بتوانند از نظرات جایگزین برای شکل دادن به ایده های جدید و ارائه پاسخ به مشکلات مربوط به شغل خود استفاده کنند. نوآوری در لحظات چالش برانگیز خدمتکاری بسیار مهم است.
این به یک خدمتکار منزل خانم کمک می کند تا بتواند برنامه های جدید را به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری شغلی خود معرفی کند.

استخدام خدمتکار منزل خانم

نکات مهم برای استخدام خدمتکار منزل خانم

زندگی پرمشغله ما زمانی را که باید به نظافت و نگهداری خانه اختصاص دهیم از ما می گیرد. ما اغلب برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه هایمان به خدمتکاران وابسته هستیم. استخدام خدمتکار از یک شرکت خدماتی ویژگی های زیادی به همراه دارد که در ادامه ذکر شده است:

         1.نگرانی های ایمنی

ممکن است شما بترسید که اجازه دهید فردی غریبه وارد محیط خانه شما شود. ممکن است در مورد سطح ایمنی خدمتکاران و بهداشت محیط خانه توسط آنها نگران باشید.
با توجه به چنین شک و تردیدی، بهتر است با پرس و جو افراد مطمئن را به خانه بیاورید یا از شرکت های نظافتی نیرو بگیرید. آن ها پس از اطمینان کامل از اقدامات ایمنی، کارکنان را برای شما ارسال خواهند کرد.

          2.قابل اعتماد

یک خدمتکار حرفه ای که با یک شرکت خدماتی کار می کند نه تنها در قبال وظایف مورد نیاز برای انجام، بلکه برای شهرت شرکت نیز پاسخگو خواهد بود. چنین افرادی قابل اعتمادتر هستند زیرا باید به مافوق خود گزارش دهند و برای کسب نظرات و رتبه بندی بهتر تلاش می کنند. چنین افرادی وظایف خود را با ظرافت کامل انجام می دهند و از اعمال مجرمانه خودداری می کنند.

         3.خدمات حرفه ای

خدمتکارانی که از یک شرکت خدماتی استخدام می شوند، دانش و مهارت کاری خواهند داشت. چنین افرادی برای اطمینان از اینکه وظایف خود را به طور دقیق می دانند، آزمایش می شوند.
هنگامی که خدمتکارهای حرفه ای را استخدام می کنید، خیالتان راحت خواهد بود زیرا آن ها با احتیاط با هر وسیله ای در خانه شما رفتار می کنند. آن ها متوجه خواهند شد که هر دکور کوچک چقدر برای شما ارزشمند است و وظایف خود را با دقت و به طور موثر انجام می دهند.

  1. مدت زمان مشخص

اگر از یک شرکت های خدماتی نیرو رزرو کرده اید، همیشه خدمات خود را همانطور که قول داده اند به شما ارائه می دهند. استخدام خدمتکاران از یک شرکت خدماتی تضمین می کند که در مدت زمانی که قبلاً بر سر آن توافق شده بود، یک خدمتکار یا یک تیم خدمتکاری در زمانی که شما می خواهید، خدمات را به شما ارائه می دهند.

  1. استفاده از تجهیزات پیشرفته

خدمتکاران در چندین کار مانند گردگیری، تمیز کردن، جاروبرقی درگیر هستند. چنین فعالیت هایی به تجهیزات خاصی نیاز دارند که ممکن است در خانه نداشته باشید. هنگام استخدام برای خدمات خدمتکاری، شما نه تنها هزینه کار را می پردازید بلکه استفاده از تجهیزات خاص را نیز پرداخت می کنید. شما مجبور نیستید چیزی اضافی ارائه دهید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزلپرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقا–خدمتکار منزل خانم–نظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا