خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل پیروزی

نظافت منزل، یکی از وظایف مهم هر شخصی است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری روزانه وقت کافی یا توان کافی برای نظافت خانه را ندارند. در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که وقت کافی برای تمیز کردن خانه خود را ندارید، می توانید این وظیفه را به نیروی خدماتی واگذار کنید. نیروی های خدماتی خانه شما را تمیز می کنند و خانه ای زیبا به شما هدیه می دهند؛ البته ممکن است که در نظافت منزل پیروزی یک سری سوالات برای هر فردی پیش بیاید که ما در این مقاله به تمامی سوالات موجود پاسخ داده ایم.

معرفی محله پیروزی

پیروزی تهران در منطقه 13 شهرداری و در قسمت های شرقی استان تهران قرار گرفته است. محله پیروزی از لحاظ جغرافیایی در منطقه مهمی قرار گرفته است و چندین خیابان شلوغ و پر رفت و آمد از آن عبور می کنند. خیابان پیروزی از میدان شهدا شروع می شود و پایان آن نیز در بزرگراه بسیج یا میدان شهید کلاهدوز که در شرق قرار دارد، است.

در نظافت منزل پیروزی خوب است بدانید که خیابان پیروزی تهران یا همان فرح آباد سابق، تاریخچه ای بسیار طولانی دارد. در زمان های گذشته یکی از شاهان قاجار برای دسترسی راحت تر خود به کاخ دوشان و شکارگاهش، شروع به ساخت جاده ای در این ناحیه کرد. بعد از ساخته شدن جاده، این ناحیه اهمیت پیدا کرد و امروزه نیز از آن به عنوان یکی از شلوغ ترین و شناخته شده ترین نقاط تهران یاد می شود. در گذشته نه چندان دور، محله های تهران نو، پیروزی و نیرو هوایی جزئی از این خیابان بودند و با هم یک محله واحد را تشکیل می دادند؛ اما امروزه هر کدام از این محله ها مستقل شده اند.

نکات مهم در نظافت منازل

در ادامه چند نکته در رابطه با نظافت اتاق را شرح داده ایم :

  • نحوه تمیز کردن اتاق

در نظافت منزل پیروزی یکی از وظایفی که با آن برخورد خواهید کرد، تمیز و مرتب کردن اتاق است. در ابتدا این کار بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد؛ اما اگر طبق اصول پیش بروید، کار از آنچه که فکر می کنید راحت تر و سریع تر خواهد شد. تمیز کردن اتاق به چند بخش تقسیم می شود. برای تمیز کردن اتاق مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. رسیدگی به وظایف اصلی
  • اولین مرحله نظافت منزل پیروزی و مرتب کردن اتاق این است که همه چیز را از روی تخت بردارید و در جای خود قرار دهید. بعد از جمع کردن وسایل از روی تخت، روتختی را صاف کنید و بالش ها را در بالای تخت قرار دهید.
  • تمام لباس هایی که روی زمین افتاده اند را جمع و آن ها را مرتب کنید. لباس های تمیز و کثیف را از هم جدا کنید. لباس های تمیز را در کمد لباس ها و لباس های کثیف را در ماشین لباسشویی بیندازید.
  • مرحله بعدی در نظافت منزل پیروزی برای مرتب کردن اتاق این است که تمامی ظرف های کثیف در اتاق را جمع کنید و آن ها را به آشپزخانه ببرید. وجود ظرف های کثیف باعث بو گرفتن اتاق و تجمع مورچه ها و سایر حیوانات موذی می شود.
  • هر وسیله ای که دیگر به آن نیازی نیست را دور بیندازید. با دور انداختن وسایلی که دیگر به آن ها نیازی نیست فضای بیشتری در اتاق ایجاد می شود. تمامی زباله ها را جمع آوری کنید و آن ها را دیک کیسه زباله قرار دهید.
  1. سازماندهی کردن وسایل اتاق
  • هر وسیله ای که در اتاق خواب دیدید را گوشه ای قرار دهید تا بتوانید در اتاق راه بروید. در نظافت منزل پیروزی خوب است که برای تمیز کردن اتاق و سازماندهی کردن وسایل، ابتدا از اجسام بزرگ مانند کتاب ها و بالش ها شروع کنید و سپس چیز های کوچک تر مانند مداد ها یا هر وسیله کوچک دیگر را جمع آوری کنید.
  • وسیله هایی که معلوم نیست باید در کجا قرار بگیرند را در یک جعبه بگذارید و در آن را ببندید. برای مثال تمامی لوازم تحریر ها مانند خودکار ها و مداد ها را در یک جعبه، عکس ها را در یک جعبه و لوازم بهداشتی را نیز در یک جعبه دیگر قرار دهید. فقط در نظافت منزل پیروزی دقت داشته باشید که این جعبه ها باید قابلیت بسته شدن داشته باشند. بعد از جمع آوری آن ها هر کدام را یک جای مشخص قرار دهید تا مطمئن شوید که به راحتی قابل دسترس هستند.
  1. تمیز کردن اتاق

برای تمیز کردن اتاق، تمامی سطوح را گردگیری کنید. می توانید از یک گردگیر برای پاک کردن گرد و غبار از روی میز، کمد، کتاب ها، پرده ها، وسایل روشنایی و تمامی سطوح اتاق استفاده کنید و آن ها را تمیز کنید. همیشه در هنگام گردگیری از بالای وسایل و دیوار ها شروع کنید و به سمت پایین بیایید؛ زیرا پاک کردن از بالا به پایین باعث می شود خاک دوباره روی اجسام ننشیند و نیاز دوباره به تمیز کاری نباشد. همچنین سطوحی که با گردگیری تمیز نمی شود و نیاز به شست و شو دارد را نیز بعد از آماده کردن شرایط آن می توانید بشویید. همچنین می توانید از یک دستمال مرطوب نیز برای قسمت هایی که مدنظر دارید استفاده کنید.

راهکار ها و نکات مهم در تمیز کردن اتاق کودک

یکی از وظایفی که قطعا در نظافت منزل پیروزی با آن رو به رو خواهید شد، نظافت و مرتب کردن اتاق کودک است. تمیز کردن و مرتب کردن اتاق کودک نیز مانند اتاق های معمولی است؛ اما در تمیز کردن آن ها یک سری نکات وجود دارد که با استفاده از آن ها راحت تر می توانید اتاق را تمیز کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از فضای زیر تخت برای تمیز کردن اتاق

اگر در هنگام تمیز کردن اتاق کودک نیاز به فضا داشتید، می توانید به راحتی از فضای زیر گهواره یا تخت کودک استفاده کنید. اکثر گهواره ها یا تخت ها در پایین خود یک کشو یا یک فضای مخصوصی دارند که می توان در آن ها وسایل بسیار زیادی را قرار داد. حتی اگر کشویی هم وجود نداشت می توانید وسایل را در زیر آن قرار دهید و فضای زیر گهواره را با توری بپوشانید.

  1. سازماندهی کردن کشو ها

یکی از نکات بسیار مهم در نظافت منزل پیروزی برای مرتب کردن اتاق کودک، مرتب کردن کشو های اتاق کودک است. مرتب بودن کشو های اتاق کودک از اهیمت زیادی برخوردار است؛ زیرا اکثر وسایل کودکان و نوزادان کوچک است و امکان به هم ریختن و گم شدن آن ها بسیار بیشتر است؛ به همین دلیل بسیار مهم است که کاملا مرتب و تمیز باشند.

  1. استفاده از سطل های ذخیره سازی نرم

یکی از راهکار ها و نکات مهم در نظافت منزل پیروزی این است که از سطل های ذخیره سازی نرم استفاده کنید. سطل های ذخیره سازی دسته های کوچکی دارند و در آن ها می توان وسایل زیادی را قرار داد.می توانید در این سطل ها اجسام مختلفی مانند لباس کودک ، وسایل کودک و یا حتی اسباب بازی های کودک را قرار دهید و آن ها را دسته بندی کنید.همچنین یکی از خوبی های که این سطل ها دارند این است که نرم هستند و اگر به طور اتفاقی بر روی کودک بیفتند ، آسیبی به کودک وارد نمی کنند.

  1. استفاده از گیره ها

یکی از راهکار هایی که در نظافت منزل پیروزی برای مرتب کردن لباس های کودک و آویزان کردن آن ها می توان پیشنهاد کرد این است که از گیره استفاده کنید.به جای این که برای لباس های کودک یک رخت آویز جداگانه خریداری کنید، می توانید از یک رخت آویز معمولی استفاده کنید و با گیره لباس ها را به رخت آویز متصل و آویزان کنید.

  1. استفاده از سبد مخصوص کودک

همیشه از یک سبد مخصوص برای نگه داری وسایل مهم کودک استفاده کنید. برای مثال در این سبد می توانید وسایل ضروری مانند پوشک، دستمال، لباس اضافی و یا هر وسیله دیگر که فکر می کنید در این مواقع به دردتان خواهد خورد را نگه داری کنید.

  1. تمیز کردن اسباب بازی های کودک

یکی از وظایفی که در نظافت منزل پیروزی به عهده خواهید داشت، تمیز کردن اسباب بازی های کودکان خواهد بود. اسباب بازی ها مدل های بسیار زیادی دارند. در تمیز کردن آن ها با چالش های مختلفی رو به رو خواهید شد. برای تمیز کردن اسباب بازی های کودکان مراحل را طبق دستور العمل های زیر جلو بروید.

  • عروسک ها و اسباب بازی های نرم

اسباب بازی های نرم و پارچه ای هم سریع کثیف می شوند و هم اینکه خطرناک ترین میکروب ها را در خود جای می دهند. در نظافت منزل پیروزی برای تمیز کردن اسباب بازی های نرم، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برچسب روی آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین راه برای تمیز کردن اسباب بازی را تشخیص دهید.

برخی از اسباب بازی ها با لباسشویی قابل تمیز کردن هستند و برخی نیز فقط باید با دست شسته شوند. اگر دیدید آب دهن کودک بر روی اسباب بازی ریخته است در اولین فرصت باید آن اسباب بازی را با یک پارچه مرطوب و محلول صابون تمیز کنید.

در نظافت منزل پیروزی، اگر اسباب بازی قابل شست و شو با ماشین لباسشویی است، برای شستن آن اسباب بازی را در ماشین لباسشویی بندازید و از مواد شوینده ای که برای لباس نوزادان استفاده می شود، برای شستن اسباب بازی استفاده کنید. برای اطمینان از تمیز شدن اسباب بازی می توانید از یک فنجان سرکه نیز استفاده کنید.

برای اسباب بازی هایی که با ماشین لباسشویی قابل شستن نیستند، باید از یک صابون استفاده کنید و آن ها را با دست بشویید و سپس آن ها را در هوای آزاد جلوی خورشید خشک کنید؛ البته برای خشک کردن نیز می توانید از خشک کن ماشین لباسشویی که بر روی پایین ترین درجه تنظیم شده است استفاده کنید؛ ولی هیچ چیزی به اندازه گرما و نور مستقیم خورشید نمی تواند میکروب ها را از بین ببرد.

  • اسباب بازی های حمام

در نظافت منزل پیروزی، اسباب بازی های دیگر که باید حتما تمیز شوند، اسباب بازی های حمام هستند. خود حمام محل اصلی رشد میکروب ها و کپک های مختلف است؛ به همین دلیل اسباب بازی های حمام نیز باید به طور مرتب تمیز شوند.

برای شستن اسباب بازی های حمام آن ها را با مواد شوینده، خوب تمیز کنید و درون یک سبد که از آن آب خارج می شود بیندازید. آن ها را از یک جا آویزان کنید تا خشک شوند. همچنین در نظافت منزل پیروزی برای اطمینان بیشتر از تمیز شدن اسباب بازی های حمام می توانید آن ها را با مواد ضد عفونی کننده نیز تمیز کنید تا به خوبی میکروب ها و باکتری ها از روی آن ها پاک شوند. دقت داشته باشید که اسباب بازی های حمام یکی از سخت ترین اسباب بازی ها برای شست و شو هستند و باید زمان زیادی را برای شستن آن ها بگذارید.

  • اسباب بازی های پلاستیکی

در نظافت منزل پیروزی، هنگام تمیز کردن اسباب بازی ها قطعا با یک یا دو اسباب بازی پلاستیکی برخورد خواهید کرد؛ زیرا همه کودکان اسباب بازی های پلاستیکی را دوست دارند و حداقل یکی از آن ها را در سبد اسباب بازی های خود نگه داری می کنند. اسباب بازی های پلاستیکی می توانند یک جغجغه ساده یا یک اسباب بازی باتری دار که از خود نور و صدا تولید می کنند باشند.

برخی از اسباب بازی های پلاستیکی ساده و قابل شست و شو با ماشین ظرفشویی هستند؛ اما اگر اینطور نیست، باید آن ها را با مقداری آب داغ و مایع ظرفشویی تمیز کنید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که اگر در اسباب بازی از باتری استفاده می شود، قبل از شست و شو باتری های آن را دربیاورید و سپس آن را تمیز کنید. در ضمن، محفظه باتری اسباب بازی معمولا قسمتی است که نباید به آن آب برسد و خیلی سخت تمیز می شود. برای تمیز کردن محفظه باتری می توانید از یک مسواک خشک و قدیمی استفاده کنید و تمام گرد و خاک های آن را بگیرید.

نظافت منزل پیروزی توسط سرویک

در این مقاله در مورد نکات مهم در نظافت منزل پیروزی توضیح دادیم. در ابتدا در مورد اینکه محله پیروزی در کجا قرار گرفته است صحبت کردیم و کمی به تاریخچه این محله نیز اشاره کردیم. بعد از آن در مورد نکات مهم در نظافت اتاق، نحوه تمیز کردن اتاق کودک و اسباب بازی های کودک نیز توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزی–نظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا