خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل تهرانپارس

همه افراد، همیشه در هنگام نظافت منزل سوال های بسیار زیادی در مورد قسمت های مختلف خانه و اینکه چگونه می توانند وسایل مختلف خانه را تمیز کنند خواهند داشت. تمیز کردن هر قسمت و هر وسیله در خانه یک سری قائده و قانون دارد که باید در هنگام تمیز کردن، به آن ها توجه کنید تا هیچ گونه آسیبی به وسایل وارد نشود.

به همین دلیل است که هیچگاه نباید فکر کنید که نظافت منزل کار سختی است و می توان به راحتی آن را انجام داد. ما در این مقاله در مورد بسیاری از نکات مهم که باید در نظافت محله تهرانپارس به آن ها دقت کنید را توضیح داده ایم.

محله تهرانپارس

محله تهرانپارس در شرق تهران قرار گرفته است. این محله قسمتی از شهر تهران است که بخشی از آن در منطقه 4 و قسمتی از آن در منطقه 8 شهرداری تهران قرار گرفته است. تهرانپارس یکی از محلات نسبتا گران قیمت تهران برای خرید خانه است.

در نظافت محله تهرانپارس در مورد تاریخچه آن خوب است بدانید که سال ها قبل از شکل گرفتن این محله، ده و آبادی های زیادی در آن وجود داشت که محله های مهدی آباد و مجید آباد برخی از آن ها بودند. فردی به نام هرمز آرش که یکی از ثروتمندان زرتشتی بود، زمین های تهرانپارس که چیزی حدود 36 میلیون متر مکعب می شد را از خانواده ابوالقاسم خان بختیار خرید و همین باعث شد که محله تهرانپارس به وجود بیاید.

بعد ها بعد از مسکونی شدن محله، در ابتدای خیابان جشنواره امروزی، مدرسه ای زرتشتی احداث شد. در نظافت محله تهرانپارس جالب است بدانید که فرانسوی ها در شکل گیری این محله نقش به سزایی داشتند و به همین دلیل تا مدت ها این محله به نام تهران پاریس شناخته می شد. تا زمان قبل از انقلاب، اکثر آمریکایی های مقیم ایران در این محله سکونت داشتند. بعد از انقلاب، آمریکایی ها این محله را به سمت کشور خود ترک کردند.

پاکیزگی به طور کلی یعنی تمیز کردن یک مکان و عاری کردن آن از انواع گرد و غبار ها، لکه ها، کثیفی ها و غیره. همه ما مجبور هستیم که برای حفظ سلامتی و ادامه زندگی، منزل و محیط زندگی خود را تمیز کنیم و آن را از آلودگی دور نگه داریم. در نظافت منزل تهرانپارس خوب است بدانید که نظافت منزل فواید بسیار زیادی دارد. برای مثال برخی از فواید تمیزی عبارت هستند از:

  • آرامش ذهنی
  • جلوگیری از گسترش باکتری ها و میکروب ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • زیبایی بیشتر منزل
  • پیشگیری از بیماری های پوستی و عفونتی
  • به حداقل رسیدن وجود جانوران موذی در خانه

نکات مهم در نظافت منزل تهرانپارس

  • نحوه تمیز کردن شیشه

یکی از وظایف بسیار مهمی که نیروی خدماتی در نظافت منزل تهرانپارس با آن رو به رو خواهند شد، کار تمیز کردن شیشه ها است. برای تمیز کردن شیشه، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. آماده کردن شیشه برای پاک کردن

اولین کاری که باید برای تمیز کردن یک شیشه انجام داد، این است که آن را برای تمیز کردن آماده کنید. برای مثال اگر قرار است شیشه میز غذاخوری را تمیز کنید، ابتدا باید تمامی بشقاب ها، لیوان ها و یا هر وسیله دیگری که بر روی آن وجود دارد را جمع آوری کنید تا فضا کاملا آماده باشد.

  1. استفاده از یک پارچه خشک

در نظافت منزل تهرانپارس برای تمیز کردن شیشه، دومین کاری که باید انجام دهید این است که از یک پارچه خشک تمیز استفاده کنید تا تمامی کثیفی های غیر چسبنده و گرد و خاک ها را از بین ببرید. بهترین پارچه برای تمیز کردن شیشه، یک پارچه میکروفیبر خشک و تمیز است.

  1. شست و شو با آب

بعد از تمیز کردن شیشه میز از گرد و خاک ها، باید از کمی آب برای تمیز کردن کامل آن استفاده کنید. از آب گرم استفاده کنید و آن را به صورت اسپری بر روی شیشه بپاشید. در نظافت منزل تهرانپارس، همیشه برای تمیز کردن شیشه از یک دستمال میکروفیبر استفاده کنید. بعد از اینکه بر روی شیشه آب ریختید، از یک دستمال میکروفیبر برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید. برای تمیز کردن شیشه لازم نیست که حتما از شوینده های شیمیایی استفاده کنید؛ زیرا شوینده های شیمیایی ممکن است از خود، رگه های لکه به جا بگذارند و یا برای برخی حساسیت زا باشند. فقط اگر نقاط خیلی سرسختی بر روی شیشه وجود دارد، از کمی سرکه استفاده کنید.

  1. خشک کردن

در نظافت منزل تهرانپارس، بعد از اینکه تمامی نقاط را تمیز کردید، باید خشک کردن را شروع کنید تا هیچ رگه ای از رطوبت بر روی شیشه به وجود نیاید. همان طور که برای تمیز کردن شیشه از پارچه میکروفیبر استفاده کردید، برای خشک کردن شیشه نیز از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید و تمامی سطوح را پاک کنید تا دیگر هیچ آب و سرکه ای بر روی شیشه وجود نداشته باشد. اگر می خواهید درخشندگی بیشتر به شیشه بدهید، می توانید از یک ورق روزنامه استفاده کنید. روزنامه را به صورت مچاله شده دربیاورید و روی میز بکشید تا شیشه به خوبی بدرخشد.

راه های تمیز کردن و مراقبت از میز چوبی ناهار خوری

در نظافت منزل تهرانپارس، برای تمیز کردن میز های چوبی ناهار خوری در ابتدا نیاز است تا یک سری از وسایل را آماده کنید. وسایلی که به آن ها نیاز خواهید داشت شامل موارد زیر است:

  • 2 عدد پارچه تمیز کننده میکروفیبر
  • صابون ظرفشویی مایع
  • یک کاسه کوچک

مراحل:

  1. پاک کردن میز

اولین کاری که باید برای تمیز کردن میز های چوبی انجام دهید، این است که فقط با یک پارچه میکروفیبر که کمی مرطوب شده است، تمامی گرد و غبار ها، خرده ریز ها و کثیفی هایی که ایجاد شده را تمیز کنید.

  1. استفاده از محلول پاک کننده

در نظافت منزل تهرانپارس برای تمیز کردن میز های چوبی، اگر دیدید که لکه های چسبناک و سفت و سختی بر روی میز باقی مانده است باید صابون ظرفشویی استفاده کنید.یک یا دو قطره از صابون ظرفشویی مایع را در کاسه کوچکی که از آب پر شده است بریزید. پارچه میکروفیبر خود را درون کاسه ببرید و با آن قسمت هایی از میز که لکه های سفت و سخت دارد را پاک کنید.البته دقت داشته باشید که در نظافت منزل تهرانپارس همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کنید؛ به همین دلیل اول باید مقداری از محلول را به قسمتی از میز بزنید و ببینید که آیا به میز آسیب می رساند یا خیر. اگر محلول به میز چوبی آسیب نمی رساند، می توانید از آن برای تمیز کردن تمام میز استفاده کنید.

  1. خشک کردن میز

به هیچ عنوان پس از تمیز کردن میز نباید کوچک ترین رطوبتی بر روی میز باقی بگذارید؛ زیرا رطوبت به چوب آسیب خواهد زد. برای خشک کردن میز از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید و میز را به طور کامل خشک کنید.

نکات مهم در تمیز کردن میز چوبی

  • در نظافت منزل تهرانپارس، اگر با میز های چوبی رو به رو شدید که به شدت کثیف شده بودند و تمیز کردن آن ها با آب و محلول آب و صابون کارساز نبود، می توانید برای تمیز کردن آن از مقدار بسیار کمی الکل معدنی استفاده کنید.الکل را بر روی محلی که لکه وجود دارد بریزید و آن را با پارچه تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید که محل مورد نظر باید تهویه خوبی داشته باشد تا اتفاقی نیفتد.
  • همچنین اگر در هنگام تمیز کردن به مشکلی برخورد کردید که بلد نبودید چگونه آن را حل کنید، باید از یک متخصص کمک بگیرید و یا در اینترنت جست و جو کنید.

نکات کاربردی برای تمیز کردن میز چوبی

  1. گردگیری منظم میز ها

در نظافت منزل تهرانپارس، برای تمیز کردن میز های چوبی ناهار خوری خوب است که به صاحب خانه توصیه کنید که میز را به طور مرتب گردگیری کند. گرد و خاک ها شاید بی ضرر باشند؛ اما وقتی زیاد شوند می توانند به چوب آسیب های جدی برسانند. در حداقل ترین حالت، چوب ها باید هفته ای یک بار با یک دستمال نرم که پرزی ندارد تمیز شوند. در نظافت منزل تهرانپارس به هیچ عنوان نباید از پولیش هایی که برای جلوگیری از گرد و غبار تولید شده اند استفاده کرد؛ زیرا خود این پولیش ها سیلیکون هایی دارند که می توانند چوب را خیس کنند و به آن آسیب برسانند.

  1. تمیز کردن جای لیوان

وقتی لیوانی را بر روی میز می گذارید، از روی آن آبی می چکد و باعث می شود بعد از مدتی لکه های دایره ای بر روی میز به وجود بیاید. بهترین راه برای تمیز کردن این لکه ها این است که مقداری سرکه و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و بر روی میز به صورت قطره ای بچکانید. بعد از آن با یک پارچه تمیز نرم محلول را بر روی لکه بمالید. این کار را برای دیگر لکه ها هم می توانید تکرار کنید.

راه های تمیز کردن و شست و شوی سفره

در نظافت منزل تهرانپارس، گاهی اوقات باید سفره های خانه را بشویید. برای شستن سفره ها طبق مراحل زیر جلو بروید:

  1. انتخاب چرخه شست و شو و دمای آب

سفره ها و ملحفه هایی که روی میز استفاده می شوند، باید با چرخه پرس دائمی شسته شوند. در این چرخه یک ویژگی خنک کننده وجود دارد که کمک می کند، پارچه کمتر چروک شود. تقریبا تمامی سفره های پارچه ای را می توان هم با آب سرد و هم با آب گرم شست.

  1. اضافه کردن شوینده و نرم کننده

در نظافت منزل تهرانپارس خوب است بدانید که سفره های پارچه ای را می توان با شوینده های معمولی شست و شو داد؛ اما اگر بر روی آن لکه های زیادی وجود دارد که به سختی پاک می شوند، می توانید از شوینده قدرت مند تری استفاده کنید. همچنین در هنگام شست و شو خوب است که مقداری نرم کننده نیز اضافه کنید. نرم کننده پوششی بر روی پارچه ایجاد می کند و از نفوذ سریع مایعات و غذا ها به داخل پارچه جلوگیری می کند و کاری می کند که پارچه دیرتر کثیف شود.

  1. خشک کردن

در نظافت منزل تهرانپارس، بعد از شستن سفره پارچه ای باید آن را از ماشین لباسشویی خارج کنید و به خوبی بتکانید تا تمامی چین و چروک های آن از بین برود. حتما بررسی کنید که تمامی لکه ها از روی پارچه پاک شده باشد. اگر لکه ای بر روی پارچه دیدید و یا حس کردید که پارچه هنوز خوب تمیز نشده است و نیاز به شست و شوی دوباره دارد، آن را باز هم در ماشین بیندازید و بگذارید دوباره شسته شود. فقط دقت داشته باشید که در نظافت منزل تهرانپارس بعد از شستن سفره باید همان لحظه و قبل از خشک شدن، سفره پارچه ای را چک کنید که لکه ای نمانده باشد.

در صورتی که می خواهید پارچه را بعد از شست و شو فورا اتو کنید، باید هنگامی که کمی از رطوبت پارچه باقی مانده است آن را از خشک کن خارج کنید. اگر هم قصد اتو کردن ندارید و یا می خواهید این کار را بعدا انجام دهید، فقط بعد از خشک شدن سفره را سریع از خشک کن دربیاورید تا از چروک شدن بیش از حد پارچه جلوگیری شود. چروک شدن بیش از حد پارچه فرآیند اتو کردن را سخت تر می کند و باعث می شود تا زمان بیشتری ببرد.

نظافت منزل تهرانپارس

نظافت منزل تهرانپارس توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل تهرانپارس صحبت کردیم. در ابتدا برای اینکه بیشتر با محله تهرانپارس آشنا شوید، در مورد اینکه این محله در کجا قرار گرفته است و چه تاریخچه ای دارد، توضیح دادیم. بعد از آن در مورد اهمیت پاکیزیگی و اینکه چرا باید همیشه نظافت را رعایت کرد، صحبت کردیم و مزایای نظافت را نام بردیم. در بخش بعدی مقاله به نکات بسیار مهمی که در هنگام نظافت خانه باید به آن ها دقت کنید اشاره کردیم و در مورد هر کدام از آن ها نیز توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزی–نظافت منزل تهرانپارس–نظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا