خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل ونک

از آن جایی که استان تهران بسیار وسیع است، در نتیجه شامل قسمت ها و مناطق بسیار زیادی است. یکی از آن مناطق، ونک نام دارد. ونک یکی از محله های اصیل، قدیمی و در عین حال مدرن استان تهران است. امروزه بسیاری از مردم در آن جا زندگی می کنند و یا تنها برای گذران عمر خود، در شرکت ها و مراکز اداریی که آن جا قرار دارند، کار می کنند. به هر حال تفاوتی ندارد که شما جزء کدام دسته هستید؛ زیرا همه افراد باید به نظافت آن منطقه اهمیت دهند تا شلوغی خیابان ها تاثیری بر روی محیط شرکت ها و منازل نگذارد.

اگر خانم شاغلی هستید و به یک نفر برای انجام کار هایتان احتیاج دارید، می توانید از نیرو های ما برای نظافت منزل ونک کمک بگیرید تا همیشه خانه ای زیبا و درخشان داشته باشید. همچنین اگر خانه دار هستید؛ اما باز هم برای انجام کار های نظافت منزل ونک، به کمک احتیاج دارید، می توانید از انواع نیرو های پاره وقت ما برای نظافت منزل، کمک بگیرید و به زیبایی منزل خود کمک ویژه ای کنید. از آن جایی که این محله مملو از ساختمان های اداری و شرکت ها مختلف است، برای نظافت مکان های اداری نیز می توانید روی نیرو های ما حساب باز کنید تا خانه و محب کار شما را زیبا و منحصر به فرد کنیم.

در ادامه مطلب قصد داریم چند نکته برای نظافت منزل ونک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با نحوه کار و نکاتی که در کارمان وجود دارد، آشنا شوید. همچنین خودتان نیز چند مطلب آموزنده بیاموزید.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز

نظافت منزل ونک

برای نظافت منزل لازم به ذکر است که افرادی که غذا های سنتی و خانگی ایرانی را می پسندند، از اهمیت گاز برای پخت و پز آگاهی کامل دارند. اگر شما نیز جزء آن دسته هستید که اغلب از اجاق گاز برای پختن غذا های مورد علاقه خود بهره می برید، لازم است نحوه تمیز کردن آن را به خوبی بیاموزید تا هم به طول عمر اجاقتان کمک کرده باشید و هم‌آشپزخانه ای تمیز و درخشان در اختیار داشته باشید. در ادامه چند نکته و چند مرحله برای نظافت اجاق گازتان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

لوازم مورد نیاز

نظافت منزل ونک

  • مهم ترین روش برای نظافت منزل ونک و اجاق گاز، روش قدیمی آب و صابون است. در این روش به مقداری آب، صابون، اسفنج، فرچه نرم و در نهایت تعدادی حوله تمیز احتیاج دارید.
    • بعد از آماده کردن وسایل مورد نیاز، لازم است تمام مشعل ها و وسایلی که بر روی اجاق گاز وجود دارند را بردارید تا دسترسی بهتری به آن داشته باشید.
    • در مرحله دوم نظافت منزل و اجاق گاز، لازم است تمامی زباله های خشکی که با دست حذف می شوند را بردارید (از مالیدن آن ها به سطح اجاق گاز خودداری کنید و آن ها را به طور مستقیم بردارید.)
    • از فرچه هایی که در اختیار دارید برای تمیز کردن مشعل های گاز استفاده کنید تا اگر گرفتگی ای در آن ها وجود دارد، برطرف شود. گرفتگی مشعل ها می تواند خطرناک باشد و نتایج بدی را به دنبال داشته باشد؛ در نتیجه این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید. اگر از گرفتگی آن ها سر در نمی آورید، می توانید از یک متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید.
    • مقداری مایع صابون را در یک سطل آب بریزید و با هم ترکیب کنید.
    • اسفنج خود را به طور کامل به آب و صابون آغشته کنید و در ادامه به صورت حرکات دایره ای یا دورانی بر روی اجاق گاز بکشید. حرکت دورانی، از خط افتادن بر روی اجاق گاز جلوگیری خواهد کرد و آسیبی به زیبایی آن نخواهد رساند.
    • از استفاده بیش از حد محلول برای نظافت اجاق گاز خودداری کنید؛ زیرا در صورت استفاده بی رویه ممکن است دریچه های سوخت اشباع شوند و شما را مجبور کنند که برای ادامه کار تا خشک شدنشان صبر کنید.
  • در پایان کار، اسفنج را تمیز با آب بشویید و سپس اجاق گازتان را نیز با استفاده از آب معمولی آبکشی کنید.
  • در نهایت با استفاده از حوله آشپزخانه یا یک دستمال تمیز و نرم، اجاق گاز را خشک کنید تا با این کار از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید و قسمتی از نظافت منزل ونک را به پایان رسانده باشید.

 روش های دیگر برای تمیز کردن اجاق گاز

نظافت منزل ونک

گاهی اوقات آلودگی هایی که بر روی اجاق گاز قرار دارند سخت تر از آن هستند که به وسیله آب و صابون از بین بروند؛ در نتیجه لازم است در نظافت منزل ونک و اجاق گاز از مواد قوی تری مانند آمونیاک، جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و… استفاده کنید.

آمونیاک

در نظافت منزل ونک یکی از مواد ذکر شده برای تمیزکاری، آمونیاک است که شما می توانید آن را از نزدیک ترین داروخانه به محل زندگی تان تهیه کنید و برای تمیز کردن مشعل و محافظی که بر روی آن قرار می گیرد، از آمونیاک بهره ببرید.

روش انجام‌ کار

ابتدا مشعل های گاز و محافظ های بر روی آن را در کیسه های زیپ دار قرار دهید و سپس به مدت یک شب آن ها را در محلول آمونیاک بگذارید تا به خوبی خیس بخورند. صبح روز بعد شاهد براق شدن آن ها خواهید بود.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

هنگامی که غذا های سرخ کردنی بسیار زیادی بر روی اجاق گازتان درست می کنید، شاهد چرب شدن سطح آن خواهید بود. از بین بردن این چربی ها کار ساده ای نیست؛ اما با استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن می توانید آن ها را به سادگی بشویید و از بین ببرید.

روش انجام کار

برای نظافت منزل ونک خود، لازم است تا لکه های چربی را با استفاده از این محلول بپوشانید و کمی بعد با آب پاکیزه آن ها را بشویید و به وسیله دستمال تمیز و نرم خشک کنید تا شاهد ظاهر درخشان و تمیز اجاق گازتان باشید.

آب جوشیده

در نهایت اگر هیچ مایع شوینده ای برای نظافت منزل در ونک و اجاق گاز خود ندارید، لازم است از تنها مایع در دسترس خود استفاده کنید.

روش انجام کار نظافت منزل ونک

مقداری آب را در یک کتری یا ماهیتابه به جوش بیاورید، سپس با مقدار کمی مایع صابون مخلوط کنید و بر روی لکه ها بریزید تا شاهد از بین رفتن آن ها در کمترین زمان باشید.

نمک و جوش شیرین

همانطور که مشخص است، در این روش از مخلوط نمک و جوش شیرین برای از بین بردن لکه ها استفاده می کنیم.

روش انجام کار

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را به همراه یک قاشق غذا خوری نمک ترکیب کنید و با افزودن آب کار خود را به اتمام برسانید. (آب را تا آن جایی اضافه کنید که یک محلول خمیری شکل به دست بیاید.) سپس دستمال خود را به وسیله محلول به دست آمده خیس کنید و با استفاده از آن لکه های موجود بر روی گاز را از بین ببرید و با آب معمولی آن را شست و شو دهید و خشک کنید.

سرکه سفید

 یکی از محلول های پاک کننده بسیار قوی در نظافت منزل ونک و اجاق گاز، سرکه است. سرکه خاصیت اسیدی دارد که موجب شل شدن بافت لکه ها می شود تا در نهایت آسان تر از بین بروند. همچنین لازم به ذکر است که اگر در فرآیند نظافت منزل ونک با گاز شیشه ای رو به رو شدید، می توانید از سرکه سفید برای پاک کردن آن کمک بگیرید.

روش انجام کار

یک قسمت سرکه سفید را با دو قسمت آب ترکیب کنید و در یک ظرف با درب اسپری شکل بریزید. در هر بار نظافت اجاق گاز، مقداری از محلول را بر روی لکه ها اسپری کنید و با دستمال نرم آن را به صورت دورانی پاک کنید تا در نهایت هیچ لکه ای باقی نماند.

 نظافت فرش ها

نظافت منزل ونک

در ادامه بررسی نحوه نظافت منزل ونک ، لازم است تا نظافت فرش ها را نیز در نظر بگیریم. بسیاری از مردم علاقه ای به استفاده از ماشین های بزرگ فرش شویی ندارند و یا نمی خواهند انقدر هزینه کنند. گاهی اوقات نیز شما نیازمند شست و شوی فوری فرش هایتان هستید. در این صورت فرصت تماس گرفتن با قالیشویی یا اجاره کردن یک ماشین حرفه ای برای شستن فرش هایتان را ندارید. در این صورت لازم است از روش هایی که بدون ماشین انجام می شوند استفاده کنید.

قوانین کلی

در نظافت منزل ونک استفاده از پاک کننده های صابونی در فرش ها به حداقل برسانید و فقط به اندازه بسیار کم در مدت زمانی کوتاه از آن استفاده کنید.

قبل از استفاده از محلول، بهتر است مقدار کمی از آن را در یک گوشه ناپیدا از فرش امتحان کنید تا از ثابت بودن رنگ فرش و نرسیدن هر گونه آسیبی به آن مطمئن شوید.

از مالش بیش از حد لکه ها بر روی فرش ها خودداری کنید. اگر لکه موجود بر روی فرش خیلی عمیق است، لازم است آن را مدت زمان بیش تری خیس کنید تا از بین برود.

بعد از اتمام کار، از خشک شدن کامل فرش ها اطمینان حاصل کنید؛ زیرا رطوبت باقی مانده در آن ها می تواند موجب کپک یا عمر کوتاه فرش ها شود.

نحوه انجام کار

یک بطری با درب اسپری دار تهیه کنید و حدود یک چهارم آن را با سرکه سفید پر کنید. سپس یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را به محلول اضافه کنید و در آخر هم با افزودن مقداری آب به کار خود پایان دهید. پس از درست کردن محلول باید مقدار زیادی از آن را بر روی نقطه ای از فرش که نیاز به نظافت دارد، اسپری کنید و با یک دستمال نرم و تمیز آن را از بین ببرید. هنگام اتمام کار، لازم است محلول را با آب بشویید تا هیچ اثری از آن باقی نماند. با این کار در نظافت منزل ونک آسیبی به بافت فرش ها نخواهید رساند.

راه حل دوم

در این روش به مقداری جوش شیرین برای ریختن آن ها بر روی فرش و شل کردن بافت لکه ها نیاز دارید. سپس با استفاده از جارو برقی، تمام ذرات باقی مانده از جوش شیرین را جمع کنید.

در ادامه مقدار کمی شامپو فرش را با آب گرم ترکیب کنید و با استفاده از یک شیشه اسپری آن را بر روی لکه مورد نظر اسپری کنید. مراقب باشید که لکه اشباع نشود تا به الیاف فرش آسیبی نرسد. سپس با استفاده از فرچه مخصوص فرش، لکه را از بین ببرید. در اخر هم با آب کشی کامل لکه و مایع شوینده، کار خود را به اتمام برسانید. همچنین لازم است که با استفاده از حوله، تمام رطوبت فرش را بگیرید سپس تا خشک شدن آن صبر کنید.

 نظافت پرده ها

نظافت منزل ونک

در ادامه بررسی نحوه نظافت منزل ونک، لازم است به نظافت پرده ها نیز توجه کنید. از آن جایی که محدوده ونک ، کمی شلوغ و پر رفت آمد است؛ در نتیجه آلودگی ها ممکن است از طریق پنجره ها وارد شود و بر روی پرده های خانه شما بنشینند. در نهایت، هنگامی که پرده ها را باز و بسته می کنید، تمام آلودگی ها و گرد و غبار ها وارد خانه می شوند و مکان های دیگر خانه را نیز آلوده خواهند کرد. به همین دلیل است که شستن پرده ها در نظافت منزل ونک ، بسیار پیشنهاد می شود؛ اما باید توجه داشت که پرده ها بافت ظریفی دارند. به همین دلیل در نظافت آن ها باید بسیار دقت کنید.

    • ابتدا تمام ابزارآلات و اکسسوری های زینتی را از روی پرده خود باز کنید.
    • این مرحله از نظافت منزل ونک و پرده ها اختیاری است و به شرایط شما بستگی دارد؛ اما اگر امکانش موجود است، لازم است پرده ها را در فضای باز بتکانید.
    • ماشین لباس شویی خود را بر روی تنظیمات سرد قرار دهید تا آسیبی به پرده نرسد و بافت آن شل نشود.
    • سپس از درجه پایین خشک کن برای خشک کردن کامل پرده ها استفاده کنید.
    • فراموش نکنید که پرده ها را باید خیلی سریع از خشک کن خارج کنید تا فرصت چروک شدن را به آن ها ندهید. همچنین لازم است آن ها را در یک فضای بزرگ پهن کنید و مراقب پارچه آن باشید.

 پرده ها هنگامی که خیس هستند، به راحتی چروک می شوند و هر آلودگی را به خود جذب می کنند. در این شرایط باید در خشک کردن و مکانی که برای پهن کردن آن انتخاب می کنید، دقت لازم را به خرج دهید.

نظافت منزل ونک توسط سرویک

شما با کمک خدمات مجموعه سرویک می توانید تمام اقدامات مربوط به نظافت خانه خود را در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت انجام دهید. سرویک با سابقه طولانی در امور خدماتی، با محاسبه هزینه مقرون به صرفه ، خانه شما را در تمیز ترین و بهترین حالت ممکن تحویل تان می دهد.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهران–نظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا