خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل مرکز تهران

نظافت منزل، یکی از مهم ترین چالش های است که هر فرد خانه داری می تواند با آن رو به رو شود. نظافت منزل، هنگامی که شما وقت یا توان کافی برای این کار را نداشته باشید بسیار سخت تر می شود. در این مواقع است که شما می توانید با سپردن این کار به نیروی خدماتی این زحمت را از روی دوش خود بر دارید و به راحتی یک خانه تمیز و زیبا داشته باشید. اگر قصد دارید به عنوان نیروی نظافت منزل مرکز تهران شروع به کار کنید، باید بگوییم ما در این مقاله به برخی نکات که لازم است قبل از شروع به کار آن ها را رعایت کنید اشاره کرده ایم.

نظافت منزل مرکز تهران

معرفی مرکز تهران

مرکزی ترین نقطه تهران به منطقه ۱۱ تهران گفته می شود. این ناحیه دارای امکانات و ویژگی های زیادی است که باعث می شود جمعیت بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. به طور کلی منطقه یازده از لحاظ جغرافیایی به مناطق زیر می رسد.

  • از شمال به خیابان آزادی و از سوی دیگر به میدان انقلاب
  • از شرق به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی
  • از جنوب به خیابان شوش و میدان راه‌آهن
  • از غرب به خیابان‌های شهید ابراهیمی (عباسی) و شهید نواب صفوی و میدان حق‌شناس

اگر قصد دارید که به عنوان نیروی نظافت منزل مرکز تهران شروع به کار کنید لازم است تا با ویژگی های این منطقه آشنا شوید. مهم ترین ویژگی های این منطقه شامل وجود ساختمان های فرسوده و بافت قدیمی شهری،  وجود مراکز درمانی مختلف، وجود متعدد مراکز سیاسی و نظامی مهم وجود تعداد زیادی بازار و فروشگاه و دسترسی راحت به تمامی نقاط تهران در کمترین زمان.

مهم ترین محله های منطقه یازده شامل محله های شیخ هادی، جمهوری،  انقلاب،  جمال زاده، ‌ منیریه،  حر، آذربایجان و گمرک است.

تمیز کردن نمای آجری

در نظافت منزل مرکز تهران به علت وجود فراوان خانه های با نمای آجری، یکی از کارهایی که با آن رو به رو خواهید شد، نظافت نمای آجری خانه ها خواهد بود. نظافت درست و به موقع خانه های آجر نما بسیار مهم است. زیرا این آجر ها در صورت درست تمیز نشدن از عمر مفید آن ها کاسته می شود.

گزینه های بسیار زیادی برای از بین بردن کثیفی روی نمای خانه ها وجود دارد. اما مهم است که پاک کننده درست را انتخاب کنید. برای مثال ملات ها و آجر های خشک شده را نمی توان با پاک کننده های اسیدی تمیز کرد. بسیاری از افراد برای تمیز کاری از اسید موریاتیک استفاده می کنند. زیرا هم قیمت کمی دارد و هم رقیق تر هستند. البته این پاک کننده نیز مقداری ناخالصی دارد و ممکن است باعث تغییر رنگ در خانه های آجر نما شود.

در نظافت منزل مرکز تهران برای تمیز کردن نمای های آجری، پاک کننده ای را انتخاب کنید که بتواند از آجر و ملات محافظت کند و به آن آسیب نرساند. شاید تمیز کننده های استاندارد و اورجینال کمی گران تر باشد اما مطمئن باشید در برابر آسیبی که ممکن است به به طور دائمی به دیوار خانه وارد شود ناچیز است و ارزش کمی هزینه کردن بیشتر را دارد.

در هنگام انتخاب یک پاک کننده، یک مدل بافر را انتخاب کنید که حداکثر اثر بخشی را داشته باشد. زیرا بافر باعث خرابی درز ملات نمی شود و به آجر آسیب نمی رساند.

نظافت منزل مرکز تهران

تمیز کردن نما های چوبی داخل خانه

یکی از چالش هایی که در نظافت منزل مرکز تهران با آن رو به رو خواهید شد، نظافت دیوار ها و کف های چوبی است. در تمیز کردن چوب باید دقت فراوانی داشت. زیرا چوب در برخورد با رطوبت خراب می شود و دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت. برای تمیز کردن دیوار های چوبی می توانید راه های زیر را امتحان کنید:

  1. گردگیری به صورت خشک

می توانید دیوار های چوبی را به راحتی و با یک دستمال میکروفیبر یا پارچه کتان تمیز کنید. در نظافت منزل مرکز تهران و یا هر جای دیگر به هیچ عنوان دستمال را خیس نکنید. فقط کافی است پارچه را یک یا دولا تا کنید و روی دیوار ها بکشید تا بتوانید غبار و کثیفی را تمیز کنید.

فقط این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قسمت های زیادی وجود دارند که باید تمیز شوند، حتما از چند دستمال استفاده کنید و همه دیوار ها را با یک دستمال تمیز نکنید.

  1. گردگیری با روغن لیمو

اگر دیوار چوبی خیلی کثیف بود و امکان پاک کردن آن به صورت خشک ممکن نبود، می توانید از کمی روغن لیمو استفاده کنید. در نظافت منزل تهران و یا هرجای دیگری جالب است بدانید که روغن لیمو قدرت بسیار زیادی در پاک کردن کثیفی ها دارد و در عین حال به چوب نیز آسیبی وارد نمی کند.

نحوه پاک کردن گچ بری

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد، نحوه تمیز کردن گچ های خانه است تا آسیبی به آن ها وارد نشود. برای تمیز کردن دیوار های گچی می توانید از راه زیر استفاده کنید:

استفاده از جاروبرقی

از تبدیل برس گرد و غبار جارو برقی استفاده کنید. برس گرد و غبار را به دسته آن متصل کنید و آن را روی دیوار بکشید. در نظافت منزل مرکز تهران و به طور کلی همه خانه ها باید دقت کرد که به دیوار گچی هیچ آسیبی وارد نشود. به همین خاطر است که استفاده از جاروبرقی پیشنهاد می شود.  زیرا جاروبرقی کمترین سایندگی را دارد. البته هنگام استفاده از جاروبرقی باید به یک سری نکات دقت کنید:

  • به هیچ عنوان هنگام کشیدن برس جاروبرقی بر روی دیوار آن را فشار ندهید و اجازه دهید که مکش به آرامی گرد و غبار را جمع کند.
  • دیوار را از بالا به پایین تمیز کنید و جارو برقی را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید. برای تمیز کردن سقف اگر دستتان نمی رسد از چارپایه استفاده کنید.
  • قبل از شروع تمیز کردن دیوار کیسه مخزن جاروبرقی را حتما خالی کنید.

نظافت منزل مرکز تهران

نحوه تمیز کردن وینیل

چالش بعدی که در نظافت منزل مرکز تهران و دیگر خانه ها با آن رو به رو خواهید شد، تمیز کردن وینیل است. خوشبختانه تمیز کردن وینیل بسیار آسان است. بهترین راه برای پاک کردن دیوار وینیلی استفاده از یک پارچه نرم یا برس معمولی با دسته بلند و موهای نرم است. برای این که از ایجاد رگه جلوگیری کنید می توانید از پایین دیوار شروع کنید و به سمت بالای دیوار حرکت کنید. البته توجه داشته باشید که بعد از تمیز کردن دیوار وینیلی باید تمامی لکه باقیمانده را نیز تمیز کنید.

می توانید از از 70 درصد آب و 30 درصد سرکه سفید را با هم ترکیب کنید و با محلول به دست آمده دیوار وینیلی را پاک کنید. اگر قصد دارید که به عنوان نیروی نظافت منزل مرکز تهران شروع به کار کنید باید بدانید سرکه سفید به عنوان یک پاک کننده فوق العاده عمل می کند و با آن می توان بسیاری از قسمت های خانه را تمیز کرد.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری

چالش بعدی، تمیز کردن کاغذ دیواری است. خوشبختانه تمیز کردن کاغذ دیواری نیز به سادگی دیگر قسمت ها است و نیاز نیست برای آن زیاد نگران باشید. برای گردگیری کاغذ دیواری می توانید به دو شیوه عمل کنید. این دو راه شامل :

  1. استفاده از جاروبرقی

ماننده تمیز کردن دیوار کچی ،  بهترین راه برای تمیز کردن دیوار هایی که به آن کاغذ دیواری چسبیده است، جاروبرقی است. در نظافت منزل مرکز تهران، خانه های زیادی وجود دارند که از کاغذ دیواری استفاده می کنند. برای تمیز کردن آن کافی است که از تبدیل برس جاروبرقی استفاده کنید و آن را به لوله جاروبرقی متصل کنید. پرز های برس جاروبرقی باید به اندازه کافی نرم باشند تا به کاغذ دیواری آسیبی نرسانند.

  1. استفاده از گردگیر

اگر تمیز کردن با جاروبرقی را دوست ندارید، می توانید از روش سنتی استفاده کنید و کاغذ دیواری را با گردگیر تمیز کنید. برای این کار از یک گردگیر خشک که به انتهای یک برس جاروگر متصل شده است استفاده کنید. البته در نظافت منزل مرکز تهران و یا هرجایی دیگر دقت داشته باشید که در این شیوه حتما باید از بالای دیوار شروع به گرد گیری کنید. زیرا صورتی از پایین به بالا تمیز کنید، در هنگام تمیز کردن قسمت های بالایی گرد و خاک دوباره به قسمت های پایین خواهد ریخت و زحمت شما را دو چندان خواهد کرد.

نظافت منزل مرکز تهران

نحوه تمیز کردن سنگ دیوار

بهترین راه برای تمیز کردن خانه هایی که در طراحی خود از سنگ طبیعی استفاده کرده اند، استفاده از آب و مقداری صابون با PH خنثی است.

البته در نظافت منزل مرکز تهران باید اشاره کرد که برای تمیز کردن سنگ می توانید از آب و مقدار کمی آمونیاک و سفید کننده نیز استفاده کنید. البته همیشه سعی کنید که از آمونیاک استفاده کنید. زیرا تمامی سفید کننده ها دارای اسید هستند و می توانند به سنگ ها آسیب برسانند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که هرگز آمونیاک و سفید کننده ها را با هم ترکیب نکنید. این کار بسیار خطرناک است. زیرا در صورت ترکیب و آمونیاک و هر گونه سفید کننده بخاری سمی تولید می شود که استنشاق آن می تواند مرگبار باشد .

بعد از اینکه تمیز کننده مورد نظر خود را انتخاب کردید ، نوبت به تمیز کاری می رسد. در نظافت منزل مرکز تهران و بقیه خانه ها، بهترین وسیله برای پاک کردن سنگ یک اسفنج، یک پارچه نرم یا یک برس نرم است. زیرا این وسیله ها به جلوگیری از خراش برداشتن سنگ کمک می کنند. تمیز کردن سطح سنگ نیز باید به صورت دایره انجام شود. بعد از تمیز کردن باید به سرعت سطح دستمال کشیده شده را با یک حوله نرم خشک کرد. زیرا اگر بگذارید که سطح خودش خشک شود، بعدا لکه های سفیدی براقی را روی آن مشاهده خواهید کرد.

نظافت منزل مرکز تهران

نحوه تمیز کردن دیوار های سیمانی

چالش بعدی در نظافت منزل مرکز تهران که با آن مواجه خواهید شد، تمیز کردن دیوار های سیمانی است. تمیز کردن این دیوار ها راحت است فقط کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1

مناطق نزدیک دیوار را با پلاستیک بپوشانید.

مرحله 2

دیوار را با پارچه خشک پاک کنید تا تمامی کثیفی ها و گرد و غبار های سطحی از بین بروند. می توانید برای تمیز کردن این قسمت از جاروبرقی با برس نرم نیز استفاده کنید.

مرحله 3

یک سطل را با یک گالن آب پر کنید و درون آن چند قطره مایع ظرفشویی فاقد آمونیاک اضافه کنید. از دستان خود برای هم زدن محلول آب و شوینده استفاده کنید. بعد از آن یک سطل آب گرم دیگر نیز به همین اندازه پر کنید.

مرحله 4

یک پارچه را در آب فرو کنید و با آن دیوار را پاک کنید.

مرحله 5

دیوار را با یک برس و محلول شوینده ای که درست کرده اید بشویید.

مرحله 6

در این مرحله دیوار را با یک پارچه و آب تمیز پاک کنید تا باقی مانده کثیفی ها از بین برود. سپس با یک دستمال آن را خشک کنید.

نظافت منزل مرکز تهران

نظافت منزل مرکز تهران توسط سرویک

در این مقاله در مورد مرکز تهران و نظافت منزل مرکز تهران صحبت کردیم. متوجه شدیم که مرکز تهران به خاطر تراکم جمعیت بالا همیشه نیاز به نیروی نظافتچی دارد. بخاطر همین نکات مهمی که در تمیز کردن نواحی مختلف خانه وجود داشت را برای شما نام بردیم و توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غرب–نظافت منزل مرکز تهران–نظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا