خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل هروی

نظافت منزل، یکی از سخت ترین و زمان بر ترین کار هایی است که هر خانه داری با آن رو به رو می شود. بسیاری از افراد به خاطر شغل و مشغله های روزانه و بسیاری به خاطر محدودیت های جسمی و یا محدودیت های زمانی امکان انجام آن را ندارند.
اما خبر خوبی که وجود دارد این است که این افراد می توانند با کمک گرفتن از نیروی های خدماتی و سپردن وظیفه نظافت منزل به آن ها، یک منزل زیبا و تمیز را تحویل بگیرند. اما باید بدانید که در این حین سوالات بسیار زیادی ممکن است که هم برای نیروی های خدماتی و هم افراد خانه دار پیش بیاید. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت منزل هروی وجود دارد، توضیح داده ایم.

محله هروی کجاست؟

محله هروی، یکی از محله های مهم تهران است که در شمال شرق آن واقع شده است. این محله جمعیتی بالغ بر 50281 نفر جمعیت دارند و به همین خاطر از محله های پرجمعیت استان تهران محسوب می شود. در نظافت منزل هروی خوب است بدانید که این محله از ادغام دو روستای سرسبز مبارک آباد و حسین آباد تشکیل شده است. این محله امروزه به عنوان یکی از مراکز اداری و تجاری استان تهران تبدیل شده است و نقش بسیار پر رنگی دارد.

این محله در منطقه 4 تهران قرار گرفته است و در مجاورت مناطق بسیار مهمی مانند پاسداران، مجیدیه و سید خندان قرار گرفته است. یکی از خوبی های محله هروی این است که ترافیک کمی دارد. همچنین خوب است بدانید که در سال 1390، شورای محله هروی تصمیم گرفتند که نام این منطقه را به سوسنگرد تغییر دهند. اما هیچ کدام از اهالی محل با این اتفاق موافق نبودند و نام محله همان هروی باقی ماند.

در نظافت منزل هروی خوب است که کمی در مورد تاریخچه آن نیز بدانید. تاریخچه این محله به زمان رضا خان بر می گردد. خانواده هروی، دو روستای حسین آباد و مبارک آباد را به صورت قسطی از رضا خان خریداری کردند که بعد از مرگ رضا خان، مالکیت این دو روستا به طور کامل به خانواده هروی رسید. با گذشت زمان بافت محله هروی تغییر کرد و از جای بافت قدیمی، به مراکز تجاری و اداری داده شد.

نظافت منزل هروی

نکات مهم در نظافت منزل هروی

در ادامه چند نکته در رابطه با نظافت منزل هروی برای شما شرح داده ایم :

چگونگی تمیز کردن آب استخر

در نظافت منزل هروی خوب است بدانید که بسیاری از خانه ها در خود یک استخر دارند. به همین خاطر یکی از وظایفی که با آن رو به رو خواهید شد، نظافت استخر ها خواهد بود. برای تمیز کردن آب استخر ها طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. آماده کردن وسایل

قبل از این که شروع به تمیز کردن استخر کنید، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمامی وسایل مورد نیاز را دارید. اول از همه باید یک میله تلسکوپی تهیه کنید. اکثر لوازمی که برای تمیز کردن استخر به کار می روند، به این وسیله متصل می شوند. یکی دیگر از وسایل مهم که برای نظافت منزل هروی به آن نیاز می باشد، توری کفگیر است. این وسیله به میله تلسکوپی شما وصل می شود با آن می توان تمامی زباله های استخر را جمع آوری کرد. وجود یک برس استخر نیز می تواند برای تمیز کردن استخر مفید باشد.

2. بیرون آوردن زباله ها

کار بعدی، تمیز کردن استخر و عاری کردن آن ها از وجود هرگونه زباله است. برای این بخش می توانید از توری خود استفاده کنید. برای این کار آن را به میله تلسکوپی متصل کنید و استخر را با آن تمیز و از وجود هرگونه زباله پاک کنید. در واقع این کار باید به طور روزانه انجام شود.

3. تمیز کردن کناره های استخر

در نظافت منزل هروی برای این بخش باید کناره های استخر و نردبان استخر را تمیز کرد. قبل از این بخش باید تمامی زباله ها را از سطح استخر پاک کنید. این بخش بسیار ساده است و برای آن کافی است که برس استخر را به میله تلسکوپی وصل کنید و آن را بر روی تمامی نواحی کناری استخر بکشید. البته گاهی اوقات ممکن است در کناره های استخر با لکه های سرسختی برخورد کنید که برای تمیز کردن آن ها نیاز است کمی فشار بیشتری وارد کنید.

چگونه محیط استخر را تمیز کنیم؟

در نظافت منزل هروی باید بدانید که برای تمیز کردن استخر ممکن است در هر استخر شرایط تغییر کند. برای مثال ممکن است برای تمیز کردن چوب های قدیمی که ترک برداشته اند و یا دیگر آسیب هایی که به چوب وارد شده است را تمیز نکنید. یا ممکن است با بتنی برخورد کنید که برای تمیز کردن آن لازم است زمان بیشتری بگذارید. در نظافت محیط استخر به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • برای تمیز کردن استخر باید تمامی کثیفی ها و گرد و غبار ها را از بین ببرید. بهترین وسیله برای از بین بردن این موارد، یک جارو سفت است. نبود زباله برای تمیز کردن استخر بسیار مهم است زیرا این موارد می توانند در تاثیر گذاری محلول های پاک کننده شما تاثیر بگذارند.
  • در نظافت منزل هروی هنگام تمیز کردن استخر های چوبی باید دقت بیشتری داشته باشید. زیرا چوب یکی از بهترین مکان ها برای رشد کپک محسوب می شود. به همین خاطر برای تمیز کردن استخر های چوبی از یک فنجان سرکه سفید و مقداری آب استفاده کنید و به صورت اسپری بر روی قسمت های مختلف استخر اسپری کنید و آن را تمیز کنید.
  • در هنگام تمیز کردن استخر با محلول سرکه و آب گاهی اوقات نیاز است بگذارید محلول کمی بر روی قسمت مورد نظر بماند زیرا در نظافت منزل هروی باید بدانید که این کار موجب می شود تمامی کپک ها از بین بروند. استفاده از یک برس اسکراب با مو های نرم نیز کمک زیادی خواهد کرد.
  • برای تمیز کردن استخر های بتنی، سنگی و آجری از سفید کننده اکسیژن دار که فاقد کلر است استفاده کنید و آن را با آب گرم ترکیب کنید و استخر را تمیز کنید. می توانید از صابون ظرفشویی نیز استفاده کنید.
  • بعد از این که محلول های تمیز کننده را بر روی استخر اسپری کردید و گذاشتید که برای چند دقیقه بماند، آن را تمیز کنید و سپس از یک شلنگ باغبانی برای شست و شوی استخر استفاده کنید.
  • در نظافت منزل هروی باید بدانید که اگر بر روی استخر لکه های زنگ زدگی مشاهده کردید، می توانید برای رفع آن از مقدای اسید موریاتیک استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که باید در هنگام استفاده از این ماده تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • نظافت منزل هروی

چگونه سونا را تمیز کنیم؟

نظافت سونا یکی از وظیفه های بسیار مهمی است که نیروی خدماتی در نظافت منزل هروی باید به آن توجه کند. تمیز بودن سونا و مرتب بودن ظاهر آن بسیار مهم است. از آن جایی که سونا محلی است که تمیز باقی می ماند، نیاز نیست به طور مداوم آن را تمیز کرد.

نظافت سونا فقط به نظافت و تمیز کردن آن اشاره ندارد زیرا مواد سونا بعد از هر استفاده کمتر می شوند و باید آن ها را تعویض کرد. دفعات تمیز کردن سونا نیز فقط به این بستگی دارد که چند دفعه از آن استفاده شده است. برای مثال اگر حداقل چند بار در روز از سونا استفاده می شود، تمیز کردن ماهانه آن ضروری است. شست و شوی اساسی آن نیز حداقل سالی دو بار توصیه می شود.

در تمیز کردن سونا یک سری نکات مهم وجود دارد. بسیار مهم است که در نظافت منزل هروی به این نکات توجه کنید و به آن ها عمل کنید. این نکات شامل :

  • در تمیز کردن سونا بسیار مهم است که از یک مایع شوینده مناسب استفاده کنید زیرا سونا ها اکثرا با چوب درست می شوند و مواد چوبی نیز نیاز به ماده مخصوص برای تمیز شدن دارند. همچنین دقت داشته باشید که در نظافت سونا به هیچ عنوان از مواد کلر دار استفاده نکنید زیرا هنگامی که سونا گرم می شود، این مواد کلر دار در هوا پخش می شوند و مشکل ایجاد می کنند.
  • در نظافت منزل هروی برای تمیز کردن سونا خوب است بدانید که یکی از مناسب ترین وسایل برای تمیز کردن سونا یک برس نرم است.
  • دقت داشته باشید که در نظافت سونا، باید از قبل تمامی چوب ها را با آب گرم خیس کنید. با این کار تمامی منافذ چوبی باز می شوند و راحت تر تمیز می شوند. هنگام تمام شدن کار نیز آن ها را با آب سرد بشویید تا تمامی منافذ چوب بسته شوند.
  • هنگام تمیز کردن سونا، به هیچ عنوان دستگیره های در را فراموش نکنید زیرا به خاطر تماس بسیار زیاد میکروب زیادی را هم به خود جذب می کنند.
  • در ها و دیوار های شیشه ای را نیز خوب تمیز کنید زیرا یکی از بخش هایی هستند که به سرعت کثیف می شوند و نیاز به یک شست و شوی اساسی دارند.
  •  

چگونه جکوزی را تمیز کنیم؟

یکی دیگر از قسمت هایی که در نظافت منزل هروی باید نظافت آن را انجام داد، نظافت جکوزی ها است. برای تمیز کردن جکوزی ها طبق مراحل زیر پیش بروید :

1. اول از همه کتابچه راهنمای آن را بررسی کنید.

برای تمیز کردن جکوزی اول از همه نیاز است تا کتاب راهنمای جکوزی را مطالعه کنید زیرا برند های مختلفی که جکوزی های مختلف را طراحی می کنند ممکن است نکات مهمی را در تمیز کردن جکوزی ها گفته باشند. برخی از جکوزی ها نیاز دارند تا جور دیگری تمیز شوند.

2. بستن دریچه های هوا

در این مرحله برای نظافت منزل هروی و تمیز کردن جکوزی باید تمامی دریچه های هوا را ببندید و وان را پر از آب کنید. تمام قسمت ها باید پنج یا شش سانتی متر پوشانده شده باشند.

3. اضافه کردن مواد شوینده

بسیاری از متخصصان برای تمیز کردن جکوزی پیشنهاد می کنند که یک تمیز کننده جکوزی اختصاصی بخرید. اما در نظافت منزل هروی خوب است بدانید که یک ماده شوینده معمولی نیز برای تمیز کردن جکوزی مناسب است.

4. اضافه کردن سفید کننده

از آنجایی که سفید کننده جزء پاک کننده های قوی محسوب می شود، بسیار مهم است که برای اضافه کردن آن از دستکش استفاده کنید.

5. جت های جکوزی

برای 15 دقیقه جت های جکوزی را باز بگذارید. شاید این مرحله زیاد جالب نباشد اما باید بدانید که این مرحله برای تمیز کردن جکوزی ضروری است.

6. تخلیه کردن وان

در این مرحله باید وان جکوزی را تخلیه کنید و آن را بشویید. از یک اسفنج و یک پاک کننده حمام استفاده کنید و با آن وان را تمیز کنید.

7. شستن با آب سرد

دوباره وان جکوزی را با آب سرد پر کنید و بگذارید 15 دقیقه جت ها فعال شوند. این به پاک کردن کامل وان جکوزی و از بین بردن تمامی آلودگی ها کمک می کند.

8. شستن دوباره

وان را دوباره تخیله کنید و برای بار آخر آن را با یک ماده شوینده تمیز کنید و کار را به اتمام برسانید.

نظافت منزل هروی

نظافت منزل هروی توسط سرویک 

در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت منزل هروی وجود دارد توضیح دادیم. در ابتدا در مورد این که محله هروی در کجا قرار دارد و چه تاریخچه ای دارد صحبت کردیم و سپس به تمامی نکاتی که در نظافت استخر، جکوزی و سونا وجود دارد اشاره کردیم و در مورد آن توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشا–نظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا