خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل نازی آباد

با آوردن نام تمیز کردن خانه، اغلب ما به یاد خانه ‌تکانی قبل از عید نوروز می‌ افتیم اما در واقعیت تمیز کردن و مرتب نگه ‌داشتن منزل فقط محدود به خانه ‌تکانی دم عید نیست. ما باید هر روز در طول سال سعی کنیم تا محیطی که در آن زندگی می ‌کنیم بدون هیچ لکه ‌ای باشد.
لکه ‌ها مشکل بزرگی هستند که هر لحظه ممکن است با آن‌ ها مواجه شویم و دانش اینکه چگونه هر لکه را از روی هر سطحی و با چه شیوه ‌ای پاک‌ کنیم، یکی از نکات مهم خانه ‌داری است. امروزه روش‌ ها و پاک‌ کننده‌ های زیادی وجود دارند که برای پاک کردن لکه‌ های مختلف می ‌توانیم از آن ‌ها کمک بگیریم اما ما در نظافت منزل در نازی ‌آباد می ‌خواهیم بهترین و کاربردی‌ ترین روش‌ ها برای پاک کردن لکه‌ های مختلف از روی مهم ‌ترین وسیله خانه یعنی مبل را به شما یاد دهیم.

نظافت منزل نازی آباد

معرفی منطقه نازی ‌آباد

نازی ‌آباد یکی از جدید ترین، سرسبز ترین و نوساز ترین منطقه های جنوبی تهران است. این منطقه نسبت به دیگر منطقه های تهران بافت نوساز تری دارد و در آن می ‌توانید هم خانه‌ های ویلایی و آپارتمانی قدیمی و هم خانه ‌های لوکس و مدرن با نما های سنگ جدید را ببینید.
همین تنوع در بافت و غالب بودن ساختمان ‌های نوساز باعث شده است تا مهاجران زیادی به دنبال خرید خانه در نازی‌ آباد باشند و هر روزه خانه ‌های جدیدی در این محدوده ساخته شود. محدوده هزار دستگاه در نازی‌ آباد که در گذشته به‌ وسیله آلمان‌ ها ساخته ‌شده است، جزء بهترین و گران‌ ترین قسمت ‌های این منطقه است.

از طرفی می ‌توانیم نازی ‌آباد را با وجود بازار ها، مراکز تجاری و پاساژ های فراوان، قطب تجاری جنوب تهران بنامیم. در این منطقه می ‌توانید بازار های اول، دوم و بهمن را ببینید که همه‌ روزه مردم زیادی را برای خرید از تهران و شهر های اطراف به این منطقه می ‌کشاند.
دسترسی به نازی ‌آباد با خودروی شخصی و همچنین وسایل حمل‌ و نقل عمومی مترو، اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است و ترافیک متوسطی را در این منطقه شاهد هستیم. با توجه به رفت ‌و آمد زیاد به منطقه نازی ‌آباد احتمالاً توقع آلودگی زیادی در این منطقه را دارید، اما با توجه به وجود پارک‌ های فراوان در آن، هوای این منطقه آلودگی کمی دارد و بسیار سرسبز است.

نظافت منزل نازی آباد

نظافت منزل در نازی آباد

  • چگونه لکه مبل را تمیز کنیم؟

همه ما زمان زیادی را روی مبل می‌ گذرانیم، به همین دلیل مبل ‌ها در معرض کثیفی و لکه ‌های زیادی قرار دارند. نحوه پاک کردن لکه ‌ها از روی مبل مهارتی است که همه اعضای خانواده باید آن را بلد باشند تا در مواقع اضطراری بتوانند هر چه سریع  ‌تر لکه‌ های مختلف را از روی مبل‌ ها پاک کنند.
ما در نظافت منزل در نازی ‌آباد این نکات را به شما می ‌آموزیم. هر مبل و جنس پارچه‌ ای نحوه تمیز کردن مخصوص به خود را دارد که اغلب با برچسب ‌ها یا علائم خاصی مشخص ‌شده ‌اند و قبل از شروع هر اقدامی برای تمیز کردن مبل ابتدا باید معنا و مفهوم آن‌ ها را بدانید تا بتوانید راهی برای تمیز کردن لکه‌ ها بدون آسیب رساندن به بافت پارچه مبل پیدا کنید. آشنایی با کد های مخصوص تمیز کردن مبل در انتخاب نوع پاک ‌کننده نیز بسیار مهم است و به شما کمک می ‌کند تا پاک‌ کننده مناسب را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ ترین کد های تمیز کردن مبل را آورده‌ ایم:

  1. W: تمیز کردن این مبل با آب اشکالی ندارد.
  2. S: برای تمیز کردن این مبل از آب استفاده نکنید اما می‌ توانید از یک پاک‌ کننده مبتنی بر حلال مانند الکل استفاده کنید.
  3. WS: استفاده از پاک‌ کننده ‌های مبتنی بر آب یا حلال برای تمیز کردن لکه ‌های این مبل اشکالی ندارد.
  4. X: فقط این مبل را جارو برقی بکشید. از پاک‌ کننده‌ های مبتنی بر آب یا حلال استفاده نکنید.

بهترین راه برای تمیز کردن لکه‌ های مبل این است که آن را با محلول تمیز کننده مناسب (بسته به جنس پارچه) پاک‌ کنید. روی تمیز کردن نواحی لکه‌ دار مبل تمرکز کرده و سپس اجازه دهید مبل خشک شود. نکاتی که در ادامه می ‌آیند نیز می ‌توانند بسیار راه گشا باشند.

نظافت منزل نازی آباد

نکات تمیز کردن پارچه مبل

برای تمیز کردن مبل ‌های پارچه ‌ای راهکار های مختلفی وجود دارد که شما می‌ توانید با توجه به جنس پارچه مبل خود یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید.

  • برس کشیدن مبل پارچه ‌ای: برای این کار به یک برس سفت و حوله سفید تمیز احتیاج دارید. یک برس سفت را برداشته و شروع به کشیدن آن بر روی پارچه مبل کنید تا هر آنچه به پارچه چسبیده است، کنده شود. در نهایت پارچه سفید را بر روی مبل بکشید تا تمام اضافات کنده ‌شده جمع ‌آوری شود.
  • استفاده از جوش ‌شیرین: به کل قسمت ‌های پارچه ‌ای مبل جوش ‌شیرین بپاشید و بین 20 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید. بعد از گذشت این زمان می‌ توانید با کمک برس یا جارو برقی تمام جوش‌ شیرین را از روی سطح پارچه مبل پاک ‌کنید.
  • ساختن پاک‌ کننده چند منظوره پارچه مبل در خانه: 1 قاشق چای ‌خوری مایع ظرف‌ شویی و 1 قاشق چای ‌خوری سرکه سفید را با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. این محلول را می‌ توانید زمانی که جوش ‌شیرین را بر روی پارچه مبل پاشیدید، بر روی آن اسپری کنید و سپس به کمک یک حوله یا پارچه سفید آن را بر روی لکه‌ ها و همه قسمت‌ های پارچه مبل بمالید تا کاملاً تمیز شوند.

بعد از انجام این مراحل پارچه مبل شما کاملاً تمیز شده و حتی لکه‌ های قدیمی و سرسخت نیز از بین می روند. بهتر است تا زمانی که پارچه مبل کاملاً خشک نشده است از نشستن و قرار دادن اشیا بر روی آن مانند کوسن خود داری کنید.

نظافت منزل نازی آباد

چگونه مبل چرمی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن مبل ‌های چرمی راهکار های زیادی وجود دارد؛ زیرا چرم‌ هایی که در ساخت مبل به کار می ‌روند تنوع بسیار زیادی دارند و در نتیجه روش تمیز کردن یک مبل چرمی می ‌تواند با روش تمیز کردن مبل چرم دیگر زمین تا آسمان متفاوت باشد. اگر چرم مبل شما محافظت ‌شده یا در اصطلاح پروتکت شده است، می‌ توانید از روشی که بر اثر سال ‌ها تجربه در نظافت منزل در نازی ‌آباد به آن رسیده ‌ایم و در ادامه آورده ‌ایم برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. چرم ‌های محافظت‌ شده در ساخت بسیاری از مبل‌ ها به‌ کار رفته و شیوه تمیز کردن راحت ‌تری نیز دارند.

  1. ابتدا با جارو برقی تمام گرد و خاک و آشغال ‌های گیرکرده در گوشه و کناره ‌های مبل را تمیز جارو کنید.
  2. کل مبل چرمی را به ‌وسیله یک دستمال میکرو فایبر تمیز و خشک دستمال بکشید تا گرد و غبار های باقی‌ مانده نیز از روی سطح مبل پاک شوند.
  3. نسبت مساوی از آب و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید و مقداری از آن را به یک دستمال میکرو فایبر آغشته کنید به صورتی که فقط دستمال فقط مرطوب شود و سپس مبل چرمی را با‌ آن پاک‌ کنید. در حین انجام این کار فراموش نکنید که دستمال را به ‌طور مرتب آبکشی کنید.
  4. مبل چرمی را با یک پارچه میکرو فایبر تمیز و خشک، به ‌آرامی خشک‌ کنید.
  5. هر 6 ماه یا یک سال یک ‌بار می ‌توانید در پایان تمیز کردن مبل، مقداری نرم‌ کننده مخصوص به مبل بزنید تا طراوت و نرمی چرم آن حفظ شود.

اگر نمی ‌دانید که چرم مبلتان محافظت‌ شده است یا خیر، بهتر است از فروشنده یا کارخانه تولیدی مبل درباره نوع چرم و نحوه تمیز کردن آن سؤال کرده و در نهایت از پاک ‌کننده‌ های مناسب با نوع مبل خود که به ‌صورت فراوان در بازار یافت می‌شوند، برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کنید.

چگونه مبل میکرو فیبر را تمیز کنیم؟

الکل دوست ‌داشتنی‌ ترین ماده برای تمیز کردن مبل‌ های میکرو فیبر است. البته حتماً قبل از هرگونه اقدامی برای تمیز کردن مبل میکرو فیبر باید بررسی کنید که آیا بر روی آن برچسب یا کد S وجود دارد یا خیر. وجود S به این معنی است که شما می ‌توانید از الکل برای پاک کردن لکه‌ های مبل میکرو فیبر خود استفاده کنید. برای تمیز کردن مبل میکرو فیبر می‌ توانید از شیوه زیر که توسط متخصصان نظافت منزل در نازی ‌آباد امتحان شده است، با رعایت تمامی نکات و ریزه ‌کاری ‌ها استفاده کنید:

  1. مقداری الکل مالشی یا ایزوپروپیل الکل بر روی قسمت ‌های مختلف مبل اسپری کنید و با یک اسفنج سفید یا رنگ روشن بر روی آن قسمت ‌ها بکشید تا تمام لکه‌ ها پاک شوند. (بهتر است این کار را قسمت به قسمت انجام دهید و به ‌یک ‌باره الکل را بر روی کل مبل اسپری نکنید و برای اینکه از انتقال رنگ از اسفنج به پارچه مبل جلوگیری شود، حتماً از اسفنج سفید یا رنگ روشن استفاده کنید.)
  2. الکل به ‌سرعت تبخیر شده و کاناپه خشک می‌ شود؛ پس ‌از آن با کمک یک برس خشک، پارچه مبل را به ‌صورت دورانی برس بکشید تا پارچه پف کند.
  3. اگر هنوز لکه ‌ای بر روی مبل باقی‌مانده است، دوباره تمامی مراحل بالا را این بار با آب مقطر تکرار کنید. (مقداری آب مقطر را بر روی پارچه مبل اسپری کرده، با اسفنج بر روی آن بکشید و در نهایت پس از خشک شدن پارچه، برس بکشید)

چگونه مبل مخمل را تمیز کنیم؟

  • جاروبرقی کشیدن مبل مخمل: مبل خود را حداقل یک‌ بار در ماه جارو بکشید تا از تجمع کثیفی جلوگیری کنید. قبل از جارو کشیدن مبل خود، یک برس معمولی یا برس لباس با مو های نرم بردارید سپس از یک انتهای مبل شروع کنید و به‌آرامی با حرکات بلند و یکنواخت برس بکشید.
  • تمیز کردن لکه‌ های مبل مخمل: برای جلوگیری از باقی ماندن لکه در مبلمان مخملی شما، به‌ محض مشاهده لکه، آن‌ را تمیز کنید. هر چه مدت بیشتری اجازه دهید یک لکه بیشتر روی مبلمان شما باقی بماند، احتمال لکه‌ دار شدن یا آسیب دائمی پارچه مخمل مبل بیشتر می‌ شود. لکه ‌های مرطوب را با یک پارچه تمیز خشک‌کنید تا ناپدید شوند. اگر مایعی روی مبل مخمل شما ریخته شده است، یک پارچه تمیز و خشک بردارید و با آن ناحیه خیس شده را به‌ طور پشت سر هم پاک ‌کنید. با پارچه به‌ آرامی روی لکه ضربه بزنید تا رطوبت اضافی آن جذب پارچه شده و کم‌ کم آن قسمت از مبل خشک شود.
  • از بین بردن لکه ‌های خشک‌ شده روی مبل مخمل: یک ظرف گود را بردارید و آن را با ۲ تا ۳ فنجان آب ولرم پر کنید. سپس چند قطره مایع ظرف‌ شویی فاقد عطر را به آب اضافه کرده و محلول را با قاشق مخلوط‌ کنید تا روی سطح آب حباب ‌های صابون ایجاد شوند. یک پارچه تمیز میکرو فایبر بردارید و آن را در مخلوط آب و مایع خود فرو کنید، سپس ناحیه لک شده را با ضربه‌ های ملایم و پارچه به ‌آرامی تمیز کنید. حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا آب و صابون خشک شود. در ادامه، یک برس نرم یا برس لباس بردارید و با استفاده از حرکات کوتاه ناحیه خشک‌شده را به ‌آرامی برس بکشید. این کار باعث می‌ شود ظاهر پارچه‌ زیبا تر به نظر برسد. برس کشیدن محل را تا زمانی که لکه کاملاً از بین رفته و مخمل مانند روز اول شود، ادامه دهید.

نظافت منزل نازی آباد توسط سرویک

 

فرقی نمی‌ کند در منطقه نازی ‌آباد زندگی کنید یا دیگر مناطق تهران یا حتی دیگر شهر های کشور؛ آنچه اهمیت دارد تمیزی همیشگی خانه شما است. نظافت خانه باعث تقویت روحیه، باز شدن فکر، افزایش سلامت روانی و کاهش استرس در بین اعضای خانواده شده و به ‌مرور باعث بهبودی سلامت روانی و جسمانی خانواده نیز می ‌شود.
ما در نظافت منزل در نازی ‌آباد سعی کردیم تا طبق تجربیاتمان بهترین روش ‌ها برای از بین بردن لکه انواع مبل‌ های چرمی، میکرو فیبر و پارچه ‌ای را به شما بیاموزیم تا در خانه ‌تکانی عید، مهمانی‌ ها و مواردی که لکه‌ ای بر روی مبلتان ایجاد شده است، از این روش ‌ها استفاده کنید و به ‌راحتی مبلمانتان را مثل روز اول تمیز و نو کنید. البته باید حواستان باشد که از شیوه‌ ها و پاک‌ کننده‌ های مناسب با نوع مبلمان منزلتان استفاده کنید تا طول عمر آن‌ها نیز بیشتر شود.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزی–نظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا