خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله مرکز تهران

نظافت راه پله مرکز تهران موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. همانطور که می دانید راه پله اولین مورد از عناصر ساختمانی است که افراد تردد کننده پس از ورود به فضای حیاط یا راهرو باید از آن عبور کنند. از آنجایی که در راهرو های ساختمانی تردد بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها وجود دارد، نظافت این قسمت ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از جزییات نحوه نظافت راه پله مرکز تهران بیشتر بدانید.

آشنایی با منطقه مرکزی تهران

قبل از اینکه به بررسی نحوه نظافت راه پله مرکز تهران بپردازیم، قصد داریم در مورد مناطق مرکزی تهران اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. به صورت کلی مناطق مرکزی تهران شامل مناطق شهرداری 6،7،9،10،11 و 12 می شوند.

منطقه 6، 14 محله دارد و مهم ترین آن ها شامل ولیعصر، جهاد، کریمخان، ایرانشهر و امیرآباد می شود. بزرگ ترین مرکز آموزش عالی کشور یعنی دانشگاه تهران نیز در این منطقه قرار گرفته است. بین محله های مرکز تهران، منطقه 6 را می توان کمی فرهنگی تر دانست. محله بعدی ای که در مناطق مرکزی قرار می گیرد، ولیعصر است. در این محله، دانشگاه امیرکبیر، پارک لاله، بیمارستان امام خمینی، موزه ها و مراکز خرید متعدد واقع شده است.

محله جهاد نیز از جمله مناطق مهم در منطقه مرکزی تهران است. اگرچه در گذشته این منطقه باغ و بوستان های بسیاری داشته است اما امروز از آن ها تنها بوستان شفق باقی مانده است. مورد بعدی، محله کریمخان است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بافت این منطقه نیز می توان معماری مربوط به دوره پهلوی را مشاهده کرد که از جمله جذابیت های آن به شمار می رود. محله بعدی عباس آباد است که در آن نیز ادارات و سازمان های مهم دولتی قرار گرفته اند. از جمله این موارد می توان به

  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • استانداری و فرمانداری تهران
  • سفارتخانه های متعدد نظیر سفارت هند

 اشاره کرد.

منطقه 9 نیز از جمله مناطق مرکزی تهران است و به دلیل وجود فرودگاه مهرآباد در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. محله استاد معین و سرآسیاب نیز از جمله مناطق مهم واقع شده در این قسمت هستند. محله های انقلاب، جمهوری، بهارستان، لاله زار و بریانک و سنگلج نیز جزء مناطق مرکزی تهران به شمار می روند.

نظافت راه پله مرکز تهران

نکاتی که در نظافت راه پله مرکز تهران باید به آن ها توجه کنیم

نکته اولی که در نظافت راه پله مرکز تهران باید به آن توجه کنید، نوع آن است. انواع راه پله ها با جنس ها و پوشش های مختلف وجود دارند که هر کدام نکات خاصی برای نظافت دارند. به طور مثال برخی راه پله ها ممکن است چوبی، برخی سنگی و برخی پوشیده شده با فرش و یا موکت با ضخامت های متفاوت باشند. آنچه مهم است در ابتدا بدانید، استفاده از جاروبرقی و یا جارو دستی است که به شما کمک می کند نظافت این مناطق را به خوبی رعایت کنید.

یکی از برجسته ترین چالش هایی که همیشه افراد در نظافت راه پله ها دارند، تفاوت سایز جاروبرقی با سایز پله ها است. در واقع به دلیل بزرگ تر بودن سایز جاروبرقی، استفاده از آن روی پله ها با مشکل رو به رو خواهد بود که در این گونه مواقع پیشنهاد می دهیم از سایز های کوچک تر جاروبرقی استفاده کنید.

نکته بعدی مربوط به نظافت راه پله های چوبی است. برای نظافت راه پله های چوبی بدون پوشش، استفاده از جاروبرقی و سپس یک دستمال یا شوینده ملایم براق کننده کافی است؛ اما گاهی روی پله های چوبی نیز از فرش یا موکت استفاده می شود که در این مواقع نکاتی را باید در نظر گرفت. در درجه اول لازم است بدانید که امکان استفاده از دستمال خیس روی این پوشش وجود نخواهد داشت. در واقع شما باید از یک سری جاروبرقی و یا بخارشوی های خاص استفاده کنید که می توانند به راحتی آلودگی و گرد و غبار را از روی پله پاک کنند.

چگونه پله های فرش شده را تمیز کنیم؟

اگر در خانه ‌ای چند طبقه زندگی می‌ کنید و پله‌ هایتان فرش شده است، می‌دانید که فرش روی پله ها به سرعت آلوده می شود.

در اینجا یک چک لیست سریع از مراحل اصلی مربوط به بهترین روش برای تمیز کردن فرش روی پله ها آورده شده است.

مرحله 1: کثیفی و زباله را با یک برس سفت پاک کنید.

اولین قدم برای تمیز کردن پله های موکت شده این است که هر گونه کثیفی و زباله های سرسختی را که در اعماق فرش هستند و با جاروبرقی معمولی پاک نمی شوند، پاک کنید. یک راه خوب برای رسیدن به این هدف استفاده از یک برس با مو های سفت است. اگر برس سفت ندارید، می توانید از یک سری مخصوص برای جاروبرقی خود استفاده کنید که به پاک کردن خاک از آن کمک می کند.

همیشه از بالای پله شروع کنید و به سمت پایین بروید. هنگامی که روی یک پله کار کردید و هرگونه کثیفی را از بین بردید، از برس برای جارو کردن خاک از پله ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که همه زباله ها در کنار هم نگه داشته شوند و از لگدمال شدن آن ها به فرش جلوگیری شود.

مرحله 2: از یک جاروبرقی قدرتمند برای پاک کردن کثیفی های کنده شده از پله ها استفاده کنید.

هنگامی که تمام کثیفی های فرش از بین رفت، نوبت به جاروبرقی می رسد. بهترین جاروبرقی برای پله های موکت شده، جارو برقی بدون باتری یا جاروبرقی سبک با سیم برق بلند است. بهترین راه برای جارو کشیدن پله ها این است که از بالا شروع کنید و به پایین بیایید.

مرحله 3: هر پله را شامپو فرش بکشید.

گام بعدی این است که با یک ماده تمیز کننده مانند شامپو فرش آلودگی های سخت تر را پاک کنید. بهترین روش شامپو کشیدن فرش روی پله ها با دست و با برس شست و شو است؛ اما این روش زمان بر ترین و پر زحمت ترین روش است.

از طرف دیگر، می‌توانید از ماشین‌ های قالیشویی استفاده کنید؛ اما این ها معمولاً وسایل بزرگی هستند و برای تمیز کردن پله ‌ها واقعاً مناسب نیستند، مگر اینکه اتصالات خاصی داشته باشند.

مرحله 4: پله ها را خشک کنید.

بعد از شامپو کشیدن پله‌ ها، آب اضافی زیادی روی پله‌ ها وجود دارد، مگر اینکه از فرش‌شویی استفاده کنید که هنگام تمیز کردن، آب را بمکد. شما باید تا حد امکان این آب اضافی را حذف کنید؛ زیرا خشک شدن طبیعی آن، روز ها طول می کشد. در این زمان کپک و سایر باکتری ها می توانند در فرش شما رشد کنند؛ بنابراین به نفع شما است که تا آنجا که می توانید رطوبت را از بین ببرید. بهترین راه برای خشک کردن فرش، یک قالیشویی یا جاروبرقی مرطوب یا خشک، جایگزین استفاده از حوله یا پارچه های جاذب برای جذب رطوبت است.

چگونه پله های چوبی را تمیز کنیم؟

پله های چوبی می توانند راهی عالی برای تکمیل و اضافه کردن سبک منحصر به فرد به خانه شما باشند. هنگامی که آن ها به درستی نگهداری شوند، می توانند بدون نیاز به هر گونه تعمیر دوام داشته باشند. در ادامه، ما به بهترین روش ها برای تمیز نگه داشتن پله های چوبی شما می پردازیم.

در اینجا یک طرح کلی از مراحلی که می توانید برای تمیز نگه داشتن پله های چوبی خود استفاده کنید، آورده ایم و در ادامه جزئیات آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • تمام بهم ریختگی ها را از روی پله ها پاک کنید.
  • پله ها را جارو کنید.
  • از پاک کننده فرش استفاده کنید.
  • اجازه دهید فرش خشک شود.
  • پله ها را پاک کنید.
  • پله ها را جلا دهید.

مهم ترین لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن پله های چوبی شامل موارد زیر می شوند:

  • برس یا جاروی سفت
  • جاروبرقی
  • پاک کننده چوب
  • دستگاه شوینده

مرحله 1: حذف به هم ریختگی ها

وسایلی مانند اسباب بازی های کودکان یا حیوانات خانگی را باید قبل از تمیز کردن از پله ها پاک کنید. همچنین، حتماً وسایلی را که ممکن است روی نرده آویزان باشد مانند کیف، کوله پشتی یا کت را بردارید.

مرحله 2: جارو کردن

پس از پاک کردن پله ها، جاروی خود را بردارید و از بالای راه پله شروع کنید و هر پله را با حرکات عمودی جارو کنید. هنگام جارو کردن پله‌ ها حتماً به پهلو بایستید تا زباله ‌ها را روی پا هایتان نریزید.

مرحله 3: استفاده از فرش شوی (اختیاری)

اگر قصد دارید فرش ها را به صورت دستی تمیز کنید، حتما سطل محلول خود را در بالای پله ها قرار دهید و تا رسیدن به پله پایین به سمت پایین حرکت کنید. هنگام تمیز کردن آج های فرش با دست، بهتر است محلول زیادی روی آج ها نمالید؛ زیرا خشک شدن آن زمان بیشتری می برد.

مرحله 4: اجازه دهید فرش خشک شود.

اگر فرش را با دست بشویید، برای خشک شدن به زمان نیاز دارند (از 30 دقیقه تا یک ساعت). اگر از قالیشویی استفاده می کنید، می توانید قبل از انجام مراحل بعدی برای تمیز کردن پله ها، حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.

مرحله 5: پله ها را دوباره تمیز کنید.

محلول تمیز کننده چوب خود را در یک سطل آب گرم بریزید. دقت کنید که آب زیادی به پله ها نریزید و پس از فرو بردن آن در سطل، آن را کاملاً با حلقه بیرون بیاورید. آب بیش از حد روی پله های شما می تواند باعث تورم آن ها شود؛ بنابراین رعایت این نکته بسیار ضروری است. با این حال، اگر پله های شما نیازی به تمیز کردن ندارند، می توانید به سادگی از این مرحله بگذرید.

مرحله 6: پله ها را پولیش کنید.

بهترین راه برای استفاده از پولیش چوب استفاده از پارچه های روکش میکروفیبر است.

توجه داشته باشید که از پد های ساینده، پشم فولادی یا پد های صاف کننده روی پله های چوبی استفاده نکنید.

هنگام تمیز کردن پله ها از مواد شیمیایی مانند استون و الکل دوری کنید.

چگونه پله های سرامیکی را تمیز کنیم؟

نظافت راه پله مرکز تهران

کاشی و سرامیک یکی از کفپوش هایی است که بیشتر در خانه های غربی مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا نگهداری و نظافت آن نیاز به مراقبت خاصی ندارد و به نوبه خود، اغلب مقرون به صرفه ترین نوع کفپوش است.

قبل از اینکه کف کاشی و سرامیک خود را تمیز کنید، لازم است تمام عناصری که مانع از تمیز کردن می شوند را حذف کرده و از بین ببرید.

قدم بعدی ای که باید بردارید این است که کاشی ‌های کف را جارو کنید تا گرد و غبار و سایر بقایای جامد مانند بقایای غذا، مو های سرگردان، کرک و غیره پاکسازی شوند. بعد باید از یک محلول تمیز کننده خانگی یا شرکتی برای زدودن آلودگی ها استفاده کنید.

اگر در ترک های کاشی و سرامیک شما کثیفی جمع شده است، می توانید از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن راحت تر آن ها استفاده کنید.

نظافت راه پله مرکز تهران توسط سرویک

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه نظافت راه پله مرکز تهران بپردازیم. عمده بحث ما روی پله های چوبی و سرامیکی بود که مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که شما هم نظری دارید و یا نکته ای کاربردی را می دانید که ما به آن اشاره نکرده ایم، می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهران–نظافت راه پله مرکز تهران–نظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا