خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل یوسف آباد

خانه تکانی یکی از وظایف بسیار مهمی است که هر چند وقت یکبار برای حفظ نظافت خانه باید آن را انجام داد. اما بسیاری از افراد در مشغله های بسیار زیاد زندگی روزمره دیگر فرصت و یا توان نظافت منزل خود را ندارند و نمی توانند آن را انجام دهند. اما خبر خوبی که وجود دارد، این است که افراد می توانند با استخدام نیروی های خدماتی این وظیفه را به آن ها بسپارند و خانه ای زیبا و تمیز تحویل بگیرند. ما در این مقاله در مورد تمامی نکات مهمی که در نظافت منزل یوسف آباد وجود دارد توضیح داده ایم.

یوسف آباد کجاست؟

یوسف آباد یکی از محله های استان تهران است که در منطقه 6 شهرداری واقع شده است. خیابان ها و بزرگراه های مهم اطراف این محله شامل بزرگراه کردستان و محله امیر آباد در غرب، بزرگراه همت در شمال، خیابان ولیعصر و محله عباس آباد در شرق و خیابان دکتر فاطمی در جنوب است.

محله یوسف آباد تاریخچه ای دیرینه دارد و قدمت آن به زمان قاجار و پهلویه بر می گردد. در نظافت منزل یوسف آباد خوب است بدانید که رویداد های تاریخی بسیار زیادی در این محله اتفاق افتاده است. برخی از مهم ترین رویداد های مهم این محله عبارتند از تاسیس بیمارستان ارتش در سال 1295 توسط سپه سالار، ساخت خیابان پهلوی در سال 1310، مداوای محمد رضا پهلوی پس از ترور ناموفق در دانشگاه تهران در سال 1327، احداث بوستان شفق در سال 1340 و ایجاد محله جهان آرا و ساخت خانه های مسکونی.

اگر بخواهیم بگوییم که یوسف آباد دقیقا کجاست باید گفت هنگامی که با اتوبوس های تندروی تهران از سمت راه آهن به تجریش حرکت کنیم، در سمت چپ ایستگاه پله اول و پارک ساعی، چند ردیف پله رنگی و یک پارک زیبا را خواهیم دید که خیابان ولیعصر را به محله دیگر وصل می کند. در نظافت منزل یوسف آباد باید بدانید که محله ای که توسط این بوستان به خیابان ولیعصر متصل می شود، محله یوسف آباد است.

در گذشته در این محله کشاورزی رواج داشته است و اهالی یوسف آباد در زمین های آن کشاورزی می کردند. اما امروزه جای آن زمین های کشاورزی حای خود را به خانه های چندین طبقه و برج های بلند داده اند. همچنین در نظافت منزل یوسف آباد خوب است بدانید که یکی از دلایل به وجود آمدن خیابان بلند ولیعصر، محله یوسف آباد بوده است. چرا که کشاورزان و باغداران این محله نمی خواستند جاده ای از وسط باغ ها و زمین های کشاورزی شان رد شود و به همین خاطر باعث شد که خیابان ولیعصر ساخته شود.

در گذشته، این محله به دلیل آب و هوای بسیار خوب و کشاورزی پر رونق معروف بود. اما امروزه یکی از دلایلی که باعث شده است این محله این قدر محبوب باشد، دسترسی بسیار راحت به بقیه نقاط تهران است.

نکات مهم نظافتی در یوسف آباد

در نظافت منزل یوسف آباد نکات بسیار مهمی وجود دارد که ما در ادامه این نکات را کامل برای شما شرح داده ایم :

نظافت منزل در هنگام اسباب کشی و مستقر شدن در خانه جدید

یکی از وظایفی که در نظافت منزل یوسف آباد با آن رو به رو خواهید شد، نظافت منازلی است که تازه به آن ها اسباب کشی شده است. تمیز کردن خانه جدید یک کار عادی و یک وظیفه ضروری است. بسیاری از افراد به خاطر مشغله کاری نمی توانند خانه خود را تمیز کنند. به همین خاطر این وظیفه به نیروی های خدماتی واگذار می شود. ما در این قسمت در مورد تمام نکاتی که در تمیز کردن خانه وجود دارد توضیح داده ایم.

تمیز کردن حمام

یکی از نکاتی که در نظافت منزل یوسف آباد خوب است به آن اشاره کرد، این است که اول حمام خانه را تمیز کنید زیرا برای تمیز کردن دیگر نقاط خانه به آن نیاز خواهید داشت و بهتر است که در هنگام استفاده از آن، حمام تمیز باشد. برای تمیز کردن حمام مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. از بالای حمام شروع کنید.

در نظافت حمام، بهتر است که از قسمت بالایی آن شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. با گردگیر، تمامی تار عنکبوت ها و گرد و غبار ها را تمیز کنید. در هنگام نظافت منزل یوسف آباد، تمیز کردن گوشه ها، دریچه ها و وسایل روشنایی را فراموش نکنید. می توانید از میله جارو برقی برای دسترسی به نقاط سخت استفاده کنید.

  1. پاک کردن پنجره ها و آینه ها

از یک شیشه پاک کن یا یک پاک کننده همه منظوره برای پاک کردن طاقچه ها و پنجره ها استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن کپک های اطراف لبه پنجره نیز می توانید از یک سفید کننده استفاده کنید. خودتان هم می توانید یک پاک کننده درست کنید. کافی است که یک قسمت کلر را با سه قسمت آب گرم ترکیب کنید و با محلول درست شده محل های کپک زده را به کمک یک اسفنج پاک کنید. در صورت وجود پنجره آن ها را نیز تمیز کنید. در نظافت منزل یوسف آباد برای تمیز کردن پنجره اول باید آن ها را گرد گیری کنید و سپس شروع به پاک کردن کنید.

  1. تمیز کردن کابینت و کمد

بعضی از خانه ها یک کابینت کوچک در حمام خود دارند. برای تمیز کردن کابینت کوچک حمام خارج و داخل آن را با استفاده از یک پارچه تمیز و یک پاک کننده همه منظوره پاک کنید. در هنگام تمیز کردن، نقاطی مانند دستگره کابینت را فراموش نکنید.

  1. شستن وان و دوش

دوش، وان و تمامی محفظه های آن را تمیز کنید. روشی که استفاده می کنید، بستگی به این دارد که ناحیه مورد نظر چقدر کثیف شده است. یک پاک کننده همه منظوره ساده نیز می تواند تمامی کثیفی ها را از روی وان پاک کند. فقط در نظافت منزل یوسف آباد دقت داشته باشید که اگر وان نو است، باید از پاک کننده هایی که سایندگی ندارند استفاده کنید.

اگر کف های صابون بر روی وان یا دوش مانده اند، برای پاک کردن آن از محلول سرکه استفاده کنید. یک قسمت سرکه را با یک قسمت صابون مایع ترکیب کنید و آن را در یک ظرف اسپری بریزید. محلول اسپری را بر روی قسمت کثیف بپاشید و بگذارید که 30 دقیقه بماند. سپس آن را با یک اسفنج تمیز پاک کنید.

  1. ضد عفونی کردن توالت

وظیفه مهم بعدی در نظافت منزل یوسف آباد، ضد عفونی کردن توالت است. از یک اسفنج برای قسمت های بیرونی توالت استفاده کنید و با آن توالت را تمیز کنید. برای قسمت های داخلی نیز از یک ضدعفونی کننده استفاده کنید.

  1. تمیز کردن سینک

سینک و بقیه وسایل را با یک پاک کننده که ساینده نیست پاک کنید. می توانید از یک مسواک برای پاک کردن نقاط سخت نیز استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن آشپزخانه

بعد از تمیز کردن حمام، به سراغ آشپزخانه بروید. برای نظافت منزل یوسف آباد و تمیز کردن آشپزخانه، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. از بالا شروع کنید.

همانند حمام، برای تمیز کردن آشپزخانه از بالا شروع کنید و قسمت های مانند سقف، گوشه ها و دریچه ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن هر قسمتی که دسترسی به آن برای شما سخت بود، از دسته تبدیل جاروبرقی استفاده کنید.

  1. تمیز کردن دیوار ها

تمامی اثر انگشت ها و لکه ها باید از دیوار ها پاک کنید. دقت داشته باشید که اگر دیوار با رنگ یا کاغذ دیواری پوشانده شده است، باید با دقت آن را تمیز کنید.

  • دیوار های رنگ شده : در نظافت منزل یوسف آباد با خانه های زیادی برخورد خواهید کرد که دیوار های آن ها رنگ شده است. برای تمیز کردن دیوار رنگ شده مخلوطی از آب و مایع ظرفشویی ترکیب کنید و اسنفج خود را به آن آغشته کنید. سطوح را با آن تمیز کنید و سپس با حوله خشک کنید. فقط دقت داشته باشید که این کار را آرام انجام دهید تا رنگ از روی دیوار پاک نشود.
  • کاغذ دیواری : برای پاک کردن دیواری که با کاغذ دیواری پوشانده شده است، ابتدا باید گرد و غبار آن را با یک دستمال میکروفیبر بگیرید و سپس آن را با آب و صابون ظرفشویی مایع پاک کنید.
  1. تمیز کردن کابینت ها

در نظافت منزل یوسف آباد، وظیفه مهم بعدی در آشپزخانه، تمیز کردن کابینت ها است. برای تمیز کردن داخل کابینت ها از یک پاک کننده همه منظوره ملایم استفاده کنید تا به رنگ آن آسیب نرسد. بعد از آن قسمت های بالایی و درب کابینت را تمیز کنید. اگر چوبی است، از پاک کننده های مخصوص چوب استفاده کنید.

اگر کابینتی که قصد پاک کردن آن را دارید چرب است، می توانید از روغن پرتقال و یا مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید. برای نظافت منزل یوسف آباد لازم است که از جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید و بگذارید برای چند دقیقه بر روی کابینت بماند. سپس آن را پاک کنید.

  1. تمیز کردن پیشخوان

در نظافت منزل یوسف آباد خوب است بدانید که تمیز کردن پیشخوان ها کار سختی نیست و کافی است با یک دستمال آن ها را تمیز کنید و در صورت نیاز از یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید در صورتی که پیشخوان از گرانیت یا مرمر ساخته شده باشد، باید در تمیز کردن آن دقت بیشتری به خرج داد.

مکان هایی که در هنگام نظافت خانه فراموش می شوند

در نظافت منزل یوسف آباد خوب است بدانید که همیشه نقاطی از خانه هستند که در هنگام تمیز کردن خانه، فراموش می شوند که تمیز شوند. وظیفه افرادی که به عنوان نیروی های خدماتی کار می کنند این است که این مناطق را نیز تمیز کنند تا از تمیز شدن کامل خانه اطمینان حاصل شود. مناطقی که همیشه فراموش می شوند تمیز شوند شامل :

  1. ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی ظرف ها را تمیز و درخشان می کنند. اما خودشان معمولا تمیز نمی شوند و همان طوری می مانند. برای همین لازم است تا برای تمیز کردن آن اقدام کنید. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، آن را روی داغ ترین حالت تنظیم کنید. سپس مقداری ماده تمیز کننده قوی مانند جوش شیرین اضافه کنید و اجازه دهید که ماشین کار کند. با این کار ماشین ظرفشویی تمیز خواهد شد.

  1. آباژور ها

در نظافت منزل یوسف آباد، یکی از وسایلی که تمیز کردن آن همیشه فراموش می شود، آباژور ها هستند. این وسایل  گرد و خاک را به راحتی به خود جذب می کنند و معمولا سخت تمیز می شوند. گرد و خاک انباشته شده در آن ها نه تنها در نور خروجی آن ها، بلکه بر هوای خانه شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. این وسیله ها مدل های مختلفی دارند و هر کدام به نحو خاصی تمیز می شوند.

  1. قهوه ساز های قطره ای

یکی دیگر از وسایلی که در نظافت منزل یوسف آبد تمیز کردن آن ها فراموش می شود، قهوه ساز های قطره ای هستند. این وسایل اگر به طور مرتب تمیز نشوند، می توانند به محلی مناسب برای رشد کپک ها تبدیل شوند. برای تمیز کردن قهوه ساز می توانید یک بار آب و سرکه در آن بریزید و سپس قهوه ساز را روشن کنید. با این کار قهوه ساز ضد عفونی خواهد شد.

  1. دستگیره های در

یکی از وسایل بسیار مهم که باید همیشه تمیز شوند، دستگیره های در هستند که در اکثر اوقات تمیز کردن آن ها فراموش می شود. هر کسی که در خانه رفت و آمد می کند، یک بار دستگیره در را لمس می کند و این باعث می شود که میکروب و باکتری های بسیار زیادی بر روی آن وجود داشته باشد. برای تمیز کردن آن می توانید از یک دستمال میکرو فیبر و یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید تا دستگیره پاک و درخشان شود.

  1. پریز ها

مانند دستگیره های در، پریز های برق و سوئیچ های چراغ ها نیز به خاطر تماس بسیار زیاد با دست، میکروب ها و باکتری های زیادی را به خود جذب می کنند. علاوه بر جذب باکتری زیاد، این وسایل همیشه فراموش می شوند که تمیز شوند. تمیز کردن آن ها راحت است. فقط کافی است که مقداری پاک کننده همه کاره را بر روی یک پارچه میکروفیبر اسپری کنید و با آن پریز برق را پاک کنید.

نظافت منزل یوسف آباد توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل یوسف آباد صحبت کردیم. در ابتدا در مورد این که یوسف آباد در کجا قرار گرفته است و چه تاریخچه ای دارد توضیح دادیم. بعد از آن در مورد نکات مهمی که لازم است در نظافت منزل به آن ها دقت کرد را نام بردیم. در آخر به مکان هایی که معمولا در نظافت خانه فراموش می شوند تمیز شوند اشاره کردیم تا با تمیز کردن آن ها هیچ جایی را از قلم نینداخته باشید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارس–نظافت منزل یوسف آباد–نظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران
                  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا