خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل ولنجک

اگر ساکن منطقه ولنجک هستید و به دنبال خدمات نظافت منزل ولنجک می‌گردید، در این مطلب همراه ما باشید تا جزئیات مربوط به نظافت منزل ولنجک را بررسی کنیم. در ادامه اهمیت نظافت منزل و نظافت لابی و ورودی ساختمان به همراه دیگر قسمت‌ های منزل بررسی می شود و اطلاعاتی در رابطه‌ با منطقه ولنجک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی منطقه ولنجک

نظافت منزل ولنجک

ولنجک جزء مناطق شمال شهر تهران است. از لحاظ موقعیت مکانی نیز این منطقه جزء مناطق یک و دو محسوب می شود و به ارتفاعات توچال بسیار نزدیک است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، جمعیت این منطقه 22742 نفر است. از جمله دیدنی ‌های این منطقه نیز می‌ توانیم به بام تهران و تله ‌کابین اشاره کنیم.

معنی نام این محله به نام مکان رها شده کوچک است. مانند ونک که نامی شبیه به این مورد را دارد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که اولین ساکنان این منطقه، کشاورزان اطراف تهران بودند که به‌ تدریج وضعیت مالی بهتری پیدا کردند.

برخی از باستان ‌شناسان معتقد هستند که این محله بسیار قدیمی است و قدمت آن به دوره ساسانیان زرتشتی باز می ‌گردد. اگر به بوستان گردی علاقه‌مند هستید، در این منطقه بوستان ‌های متعددی وجود دارد که می‌ توانید از آن ‌ها بازدید داشته باشید. از جمله این موارد می‌ توانیم به بوستان نور، گلریزان، توحید، تندرستی، اقاقیا، توسکا، دانشجو و یاسمن اشاره کنیم.

در این منطقه، مراکز خرید متعددی نیز وجود دارد که شامل مرکز خرید ولنجک، توچال، خلیج‌ فارس، گالریا و حامی می ‌شود. یکی از محبوب‌ ترین مراکز تفریحی ولنجک، تله‌کابین است. ساخت تله ‌کابین به سال 1353 باز می ‌گردد و در نهایت این مرکز در سال 1357 افتتاح شد.

اهمیت نظافت منزل ولنجک و نظافت لابی و ورودی ساختمان

نظافت منزل ولنجک

در این قسمت همراه ما باشید تا اهمیت نظافت منزل ولنجک در قسمت لابی را بررسی کنیم. همان‌ طور که می‌ دانید اولین قسمت ورودی هر خانه لابی است. نظافت لابی نیز نشان‌ دهنده احترام به مهمان و هر فردی است که وارد منزل می‌ شود. در قسمت لابی عموماً آسانسور نیز قرار دارد و افراد بسیاری از آن مکان رفت ‌و آمد می‌ کنند. برای اینکه همیشه لابی و آسانسور تمیزی داشته باشید، نیاز است یک روز در هفته و یا چند روز را به تمیز کردن آن اختصاص دهید. برای تمیز کردن نیز جارو زدن و دستمال کشیدن توصیه می‌ شود. نکته مهمی که برای نظافت این مناطق وجود دارد، خشک بودن آن است؛ زیرا گاهی ممکن است بر اثر نظافت، کف لغزنده شود و نه ‌تنها حادثه‌آفرینی کند بلکه منجر به کثیف شدن مجدد نیز بشود.

قسمت بعدی که باید به نظافت آن در لابی اهمیت داده شود، درب‌ ها هستند.

پاک ‌کردن و ضدعفونی‌ کردن درب ‌ها از تجمع میکروب ‌ها، اثر انگشت و کثیفی جلوگیری می‌ کند. دکمه‌ های درب ‌ها به همراه قسمت ‌های دسته درب ها به پاک‌ کردن کامل نیاز دارند.

دستگیره‌ ها و سوئیچ ‌ها نیز جزء بخش های پر اهمیت هستند. برخورد با این قسمت از درب ها، پنجره‌ ها، آسانسور ها و چراغ‌ ها برای یک لابی تمیز و فضای آسانسور ضروری است. لازم است برای تمیز کردن این مناطق؛ هر روز اقدام کنید؛ زیرا افراد بسیاری در طی روز از آن‌ ها استفاده می‌ کنند.

عموماً در قسمت لابی ساختمان‌ ها یک سری قسمت‌ ها سطوح بازتابنده و براق ‌تر هستند که تمیز کردن آن قسمت‌ ها نیز ضروری است؛ زیرا زود تر از سایر قسمت ‌ها جلب ‌توجه می کنند و اگر کثیف باقی‌ مانده باشند، نمای نازیبایی را ایجاد خواهند کرد.

نکته بعدی در نظافت لابی، مربوط به جمع‌ آوری زباله‌ ها می ‌شود. سطل زباله یکی از اجزای ثابت تمامی لابی ‌ها است و لازم است برای نظافت بهتر هر چند ساعت یک‌ بار تخلیه شود. با این کار، از سرریز شدن و بو گرفتن آن جلوگیری خواهید کرد.

مبلمان لابی نیاز به گردگیری دارد. بسته به پارچه یا مواد صندلی، جارو برقی یا پاک‌ کردن آن‌ ها به‌ ظاهر لابی و ورودی اصلی شما کمک می ‌کند. اگر جنس مبلمان چرمی است، لازم است از تمیز کننده‌ های خاصی برای آن استفاده کنید.

علاوه بر نظافت منظم به‌ منظور حفظ وضعیت لابی، ورودی اصلی و آسانسور، یک برنامه منظم تمیز کردن نیز می ‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب ‌ها و بیماری ‌ها در محل کمک کند. میکروب‌ ها و کثیفی ها اگر مرتباً تمیز و ضدعفونی نشوند به‌ سرعت پخش می ‌شوند. صرف زمان لازم در طول روز برای تمیز کردن و ضدعفونی‌ کردن ورودی و آسانسور ها به حفظ سلامت ساکنان کمک می ‌کند.

نظافت دیوار

نظافت منزل ولنجک

دیوار ها یکی از حیاتی ‌ترین بخش ‌های ساختار یک‌ خانه در نظافت منزل ولنجک محسوب می‌ شوند؛ اما گاهی تمیز کردن آن‌ ها نادیده گرفته می ‌شود. در این قسمت با ما همراه باشید تا قدم‌ به‌ قدم نحوه نظافت دیوار ها را بررسی کنیم.

همان‌ طور که وضعیت کلی دیوار های خانه مهم است، ظاهر آن ها نیز اهمیت دارد. در واقع، ترکیب این دو مورد تأثیر بسیار زیادی بر نمای کلی خانه شما خواهد گذاشت.

مرحله اول: برای تمیز کردن آماده شوید.

برای تمیز کردن کامل دیوار های داخلی خود از بالا به‌ پایین، قطعاً به یک نردبان نیاز خواهید داشت. به ‌علاوه مبلمان و تزئینات دیواری نباید مانع از دسترسی به سطح شوند. از این‌ رو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که قاب عکس و سایر دکور های دیوار را بردارید و سپس مبلمان را از دیوار ها دور کنید تا بتوانید فرایند تمیز کردن را بهتر انجام دهید.

از جمله وسایل ضروری برای تمیز کردن دیوار می ‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پارچه
  • نردبان
  • جارو/جاروبرقی
  • اسفنج
  • حوله یا پارچه ‌های جاذب
  • صابون یا مایع ظرف ‌شویی یا سرکه سفید مقطر
  • سطل

مرحله دوم: گرد و غبار و خاک را از سطح پاک کنید.

قبل از اینکه دیوار ها را بشویید، ابتدا باید گرد و غبار و کثیفی را پاک کنید. مهم است که در انجام این کار تا حد امکان دقیق باشید تا از پخش شدن آن در اطراف سطح هنگام شست و شوی دیوار ها جلوگیری شود. از جارو یا جاروبرقی برای تمیز کردن دیوار ها از بالا به‌ پایین استفاده کنید. برای جلوگیری از خراشیدگی یا آسیب‌ دیدن رنگ، هنگام جاروبرقی حتماً از یک برس مناسب استفاده کنید. در این مرحله توجه به قسمت‌ های گوشه‌ ای دیوار بسیار مهم است.

مرحله سوم: محلول تمیز کننده را آماده کنید.

در حالی‌ که محصولات تجاری ای در بازار وجود دارد که به طور خاص برای تمیز کردن انواع مختلف دیوار ها ساخته شده‌ اند، دیوار های رنگ شده را می ‌توان به ‌راحتی با محلول تمیز کننده دیوار خانگی تمیز کرد. می ‌توانید از صابون ظرف‌شویی یا سرکه به‌ عنوان پاک‌ کننده استفاده کنید. در اینجا نحوه ساخت هر دو آمده است:

سرکه: 4-5 قاشق غذا خوری سرکه سفید مقطر را در 1 گالن آب مخلوط کنید.

صابون ظرف‌ شویی: 4-5 قطره صابون ظرف‌ شویی مایع را در نصف سطل آب مخلوط کنید.

صرف ‌نظر از محلول تمیز کننده موردنظر، توصیه می ‌شود با استفاده از پاک‌ کننده در ناحیه‌ ای از دیوار که مشخص نیست، یک «تست نقطه‌ ای» انجام دهید تا مطمئن شوید که آسیب یا تغییر رنگی ایجاد نمی‌ کند. برای این کار باید از یک اسفنج مرطوب شده در محلول استفاده کنید تا به‌ آرامی دیوار را بشویید. قبل از بررسی آسیب، اجازه دهید کاملاً خشک شود. در صورت نیاز، قبل از ادامه فرایند تمیز کردن دیوار، یک محلول تمیز کننده جایگزین را امتحان کنید.

نظافت منزل ولنجک

مرحله چهارم: لکه‌ ها را تمیز کنید.

برای از بین‌ بردن لکه ‌های روی دیوار های رنگ شده، ممکن است به محلول تمیز کننده قوی ‌تری نیاز داشته باشید.

برای این مرحله از نظافت منزل ولنجک یک حوله یا پارچه نرم باید ابزار تمیز کردن شما باشد. به ‌سادگی آن را در محلول تمیز کننده فرو کنید، کاملاً بچرخانید تا چکه نکند و به ‌آرامی لکه را با حرکات دایره ‌ای پاک کنید. به‌ خاطر داشته باشید که محصولات خاصی برای انواع مختلف دیوار های رنگ شده وجود دارد؛ بنابراین اگر نوع لکه شما با این موارد از بین نرفت، از محلول ‌های قوی ‌تر آماده استفاده کنید.

مرحله پنجم: شستن دیوار

منظور از شستن دیوار؛ لزوماً آب گرفتن روی آن نیست؛ بلکه منظور ما کشیدن اسفنجی مرطوب روی آن است. برای جلوگیری از چکه کردن آب اضافی روی کف زمین نیز می‌ توانید یک‌ تکه پارچه یا تعدادی روزنامه در کف قرار دهید.

با فرو بردن اسفنج در سطل شروع کنید و تمام آب اضافی را فشار دهید. به‌ آرامی دیوار را از بالا به‌ پایین پاک‌ کنید و در فواصل زمانی معین اسفنج را دوباره بشویید.

نکته: اگر آب در هر نقطه از دیوار سرازیر شد، به‌ سرعت آن را با استفاده از حوله یا پارچه خیس کنید تا از ایجاد لکه (ناشی از کثیفی روی سطح) جلوگیری کرده باشید.

مرحله ششم: جذب رطوبت

بهتر است رطوبت اضافی روی دیوار های خود باقی نگذارید؛ زیرا در صورت باقی‌ ماندن رطوبت نه ‌تنها زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز خواهید داشت؛ بکه رطوبت منجر به آسیب به بافت دیوار خواهد شد. برای این کار توصیه می‌ کنیم نم دیوار را با یک حوله و یا پارچه جاذب پاک کنید.

پس از اتمام این مرحله، پنکه‌ های سقفی را در اتاق روشن کنید و پنجره ‌ها را برای افزایش تهویه باز کنید. این کمک می‌ کند که دیوار ها سریع‌ تر خشک شوند. فن ‌ها را یک شب روشن بگذارید تا مطمئن شوید که تمام دیوار در سریع‌ ترین زمان ممکن خشک می‌ شود.

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن دیوار نیاز است حتماً به پوشش آن توجه کنید. به طور مثال اگر دیوار شما کاغذ دیواری است، به ‌هیچ ‌عنوان نباید از دستمال خیس برای تمیز کردن استفاده کنید. به‌ جای آن یک دستمال نم‌ دار می ‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نظافت منزل ولنجک

نظافت کابینت ‌ها در نظافت منزل ولنجک

همان ‌طور که می ‌دانید، آشپزخانه قلب هر خانه است و عموماً به دلیل پخت‌ و پز بیشتر از سایر قسمت‌ های منزل کثیف خواهد شد. در آشپزخانه، کابینت ‌ها محل تجمع چربی و گرد و خاک هستند و به همین دلیل باید نکات تمیز کردن کابینت را بدانید. ما در این قسمت قصد داریم به بررسی باید و نباید های تمیز کردن کابینت‌ ها بپردازیم.

اکثر خانم‌ ها زمان بسیار زیادی را صرف تمیز کردن سینک و پیشخوان آشپزخانه می‌ کنند و از اهمیت نظافت کابینت‌ ها غافل می ‌شوند. همان ‌طور که به شما گفتیم، کابینت ‌ها محل تجمع چربی و گرد و غبار هستند و از آنجایی‌ که محل نگهداری ظرف‌ و ظروف هستند باید به نظافت آن ‌ها اهمیت بسیاری داده شود.

خوشبختانه، در حالی‌ که تمیز کردن کابینت‌ های آشپزخانه کمی خسته‌ کننده است، کار سختی نیست، و همچنین نیازی به مواد شیمیایی بدبو یا بالقوه سمی ندارد. چه کابینت ‌های شما رنگ‌آمیزی شده باشد و چه از جنس چوب ساخته شده باشد، به ‌راحتی قابل تمیز کردن خواهد بود.

مهم ‌ترین نکته در تمیز کردن کابینت ‌ها این است که از یک محلول تمیز کننده ملایم استفاده کنید.

پاک‌ کننده ‌های ساینده و برس‌ های زبر را به‌ هیچ‌ عنوان برای کابینت استفاده نکنید؛ زیرا شست و شوی شدید می‌ تواند به روکش یا رنگ کابینت آشپزخانه آسیب برساند. در عوض، با مخلوط کردن یک قسمت صابون ظرف ‌شویی ملایم با دو قسمت آب داغ یا همان نسبت سرکه سفید مقطر به آب داغ، پاک‌ کننده ملایم خود را آماده کنید.

کابینت ‌های خود را خیس نکنید.

مخلوط تمیز کننده را روی یک ‌پارچه میکرو فیبر یا پارچه نرم اسپری کنید تا زمانی که مرطوب شود؛ اما خیس نشود. رطوبت بیش از حد می‌ تواند به رنگ یا روکش کابینت شما آسیب برساند. اکنون، هر درب کابینت را از بالا به‌ پایین پاک کنید و به هر تراش یا قالبی که در آن گرد و غبار و کثیفی جمع شده، توجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که در نظافت منزل ولنجک دستگیره‌ ها و داخل در های کابینت را نیز پاک کنید. در صورت نیاز محلول تمیز کننده بیشتری را روی پارچه خود بپاشید؛ اما هرگز اجازه ندهید که پارچه آن ‌قدر خیس شود که چکه کند.

لکه‌ های جمع شده در گوشه‌ ها را با یک مسواک قدیمی پاک کنید.

برخی از کابینت‌ ها تزئینات یا شیار های عمیقی دارند که پارچه به ‌راحتی نمی ‌تواند به آن ها دسترسی پیدا کند. در این موارد، یک مسواک قدیمی را در محلول تمیز کننده خود فرو کنید و از مسواک برای تمیز کردن آرام نقاطی که دسترسی به آن‌ ها سخت است استفاده کنید. نواحی اطراف دستگیره ‌ها یا دستگیره‌ های کابینت و لبه ‌های در های کابینت را فراموش نکنید که دسترسی به آن‌ ها با دستمال ممکن است دشوار باشد.

اجازه ندهید آب وارد لولا ها شود.

اگر چه محلول تمیز کننده شما برای کابینت چوب یا رنگ شده و همچنین لمینت ایمن است؛ اما برای لولا های کابینت شما در نظر گرفته نشده است؛ زیرا منجر به زنگ زدن آن‌ ها خواهد شد. در عوض، از یک ‌پارچه میکروفایبر خشک برای پاک‌ کردن گرد و بار و آلودگی از روی فلز استفاده کنید. اگر یک نقطه به ‌خصوص چرب یا کثیف وجود دارد، فقط یک یا دو قطره از محلول تمیز کننده را روی پارچه خود اسپری کنید، محل کثیف را بشویید و سپس فلز را خشک کنید.

پاک‌ کننده را با یک شست و شوی نهایی پاک کنید.

هنگامی که کابینت ‌های خود را تمیز کردید، یک‌ بار دیگر با یک پارچه تمیز که کمی با آب گرم مرطوب شده است، روی آن ها را تمیز کنید. این کار هر گونه محلول تمیز کننده یا کثیفی ماندگار را از بین می ‌برد.

پس از تمیز کردن کابینت‌ ها را خشک کنید.

خشک ‌شدن کابینت ‌ها در هوا پس از تمیز کردن می ‌تواند باعث آسیب یا ایجاد حباب به پوشش یا رنگ شود. به‌ جای آن، از یک پارچه نرم برای خشک ‌کردن تمام سطوح مرطوب استفاده کنید.

لکه‌ های سرسخت را با جوش شیرین پاک کنید.

نظافت منزل ولنجک

جوش شیرین پاک ‌کننده ‌ای طبیعی و قوی است که اگر نحوه استفاده از آن را بدانید برای تمیز کاری ‌ها به کمک شما خواهد آمد. اگر پس از تمامی این مراحل، هنوز اثراتی از چربی و لک روی کابینت شما باقی‌ مانده بود، نیاز است از جوش شیرین استفاده کنید. محلول تمیز کننده جوش شیرین از یک قسمت جوش شیرین و دو قسمت آب تشکیل شده است.

اهمیت تمیز کردن دوره‌ ای کابینت‌ ها را نادیده نگیرید.

همان ‌طور که می ‌دانید کابینت‌ ها مدام در معرض کثیف شدن مجدد و آلودگی هستند. به همین دلیل توصیه می ‌شود قبل از اینکه چربی‌ ها در داخل و گوشه قفسه انباشته شوند و سخت شوند، حتماً به ‌صورت منظم و دوره ‌ای زمانی را به تمیز کردن کابینت‌ ها اختصاص دهید.

در نهایت پس از انجام تمیز کاری‌ ها، نوبت به قرار دادن وسایل در سر جای شان است. در این مرحله از نظافت منزل ولنجک توجه داشته باشید که وسایل کهنه و قدیمی را دور انداخته و مواردی که واقعاً کاربردی هستند، به سر جای‌شان باز گردانید.

نظافت و چیدمان وسایل منزل

پس از تمیز کاری‌ های مربوط به دیوار و کابینت، نوبت به نظافت کلی و چیدمان وسایل منزل می‌ رسد. برای این مورد، یک سری نکات کلی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

از جمله این موارد می ‌توان به نظافت و تمیز کردن پنجره‌ ها اشاره کرد. حتماً پنجره‌ ها را از داخل و بیرون گردگیری و تمیز کنید. مورد بعدی، فرش‌ ها هستند که روی نظافت منزل ولنجک و نمای کلی خانه تأثیرگذار خواهند بود و باید برای شستن آماده شوند. نظم دادن وسایل مانند قفسه کتاب‌ ها و یا هر وسیله دیگری که در معرض دید است نیز مهم است.

نظافت منزل و زیرزمین ولنجک توسط سرویک

 

نظافت انباری و زیرزمین نیز از اهمیت بسیار برخوردار است؛ زیرا این مناطق عموماً کم ‌نور و مرطوب هستند و می‌ توانند محیط بسیار مناسبی را برای رشد انواع حشرات موذی و میکروب‌ ها فراهم کنند. اگرچه این محیط ‌ها کمتر در معرض دید هستند؛ اما این بدین معنا نیست که تمیز کردن آن‌ ها از اهمیت کمی برخوردار است. برای تمیز کردن زیرزمین و انباری، باید از ورود هرگونه رطوبت به آن جلوگیری کنید و محیط را کاملاً خشک نگه دارید. برای این کار می‌ توانید داخل فونداسیون را با پوشش ‌های ضدآب آماده بپوشانید و یا یک سیستم رطوبت‌ گیر نصب کنید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجک–نظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا