خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل گیشا

اگر ساکن منطقه گیشا هستید برای نظافت منزل گیشا، می توانید از انواع خدمات شرکتی و شخصی استفاده نمایید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین راهکار ها برای نظافت منازل بپردازیم و همچنین اطلاعاتی را در رابطه با منطقه گیشا در اختیار شما قرار دهیم. مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم شامل، روش های تمیز کردن انواع کابینت، روش های تمیز کردن کابینت های گلاس، روش های تمیز کردن کابینت فلزی، کابینت لمینت و سایر نکات مرتبط با این موضوع می شود. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در رابطه با این موضوع بدست آورید.

نظافت منزل گیشا

معرفی محله گیشا

گیشا جزء مناطق خوب غرب تهران بوده و بسیار نزدیک به برج میلاد می باشد. یکی از بوستان های مهم این محله نیز بوستان گفتگو است که هر ساله نمایش های مختلفی در آن برگزار می شود. از لحاظ دسته بندی مناطق شهرداری گیشا، جزء منطقه 2 محسوب شده و دارای 4 قسمت مهم است که شامل، برج میلاد، پل گیشا، پاساژ نصر و بوستان گفتگو می شود. در حال حاضر نام این منطقه کوی نصر بوده و از طریق خط 7 مترو قابل دسترسی است. اگر بخواهیم به سوال شما در رابطه با این که محله گیشا کجاست، پاسخ دهیم. باید بگوییم که گیشا در منطقه 2 شهرداری تهران بوده و با محله های شهرک قدس، مرزداران شرقی و شهرآرا فاصله نزدیکی دارد. خیابان های این منطقه همگی دارای شیب تندی بوده و هر کدام شماره بندی شده اند. تاریخچه این محله نیز بسیار زیبا و شنیدنی است و گفته می شود در گذشته اراضی آن تماماً متعلق به دولت بوده است. خارج شدن زمین های این منطقه از تملک دولت زمانی انجام شد که دو شریک با نام های کی نژاد و شاپوریان یک شرکت عمرانی-ساختمانی به نام کی شا راه اندازی کرده و کم کم تمامی اراضی را خریدند.

راه های نظافت منزل گیشا، چگونه کابینت چوبی را تمیز کنیم؟

مطمئناً تمیز کردن کابینت آشپزخانه بخش مهمی از کارهای تمیز کاری محسوب می شود.

 آیا می دانستید که اگر کابینت های آشپزخانه به درستی تمیز و نگهداری شوند، می توانند برای مدت طولانی تا 50 سال دوام بیاورند؟ این نسبت به اکثر اجزای آشپزخانه، از جمله لوازم خانگی، میز و سینک آشپزخانه، طول عمر بیشتری دارد.

اما اگر کابینت های آشپزخانه خود را به درستی نگهداری نکنید، تنها پس از 20 تا 30 سال می توانند فرسوده شوند.

برای تمیز کردن کابینت های چوبی سرکه می تواند بهترین انتخاب باشد. محلول 50/50 سرکه و آب گرم را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید. روی کابینت ها پاشیده، بگذارید یک یا دو دقیقه بماند و سپس با یک پارچه نرم پاک کنید.

برای تمیزکاری کامل، خمیری از سرکه و نمک درست کنید. یک مسواک را به خمیر آغشته کنید و به آرامی محل لکه دار را بشویید. خیلی سخت مالش زیرا باعث خراشیدگی چوب می شود. خمیر را با آب تمیز بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

همچنین می توانید جوش شیرین را روی یک اسفنج مرطوب قرار دهید و لکه را بشویید. از یک مسواک نرم یا برس اسکراب نایلونی استفاده کنید.

برای محافظت از کابینت های چوبی در برابر لک می توانید از مخلوط، روغن نباتی و سرکه به مقدار مساوی استفاده کنید.

برای نظافت کابینت ها در حالتی که خیلی کثیف نشده اند می توانید از ترکیب روغن زیتون، سرکه سفید و آب گرم استفاده کنید.

مخلوط را تکان دهید تا مخلوط شود سپس هر بار روی یک در یا جلوی کشو اسپری کنید. با یک پارچه نرم بشویید تا هرگونه کثیفی از بین برود.

نظافت منزل گیشا

نظافت کابینت های براق آشپزخانه

به زبان ساده، کابینت های براق کابینت هایی هستند که دارای سطح بیرونی براق آینه مانند هستند که نور را منعکس می کنند. این سطح براق را می توان با استفاده از مواد متعددی مانند PVC، لاک براق، اکریلیک و ممبران به کابینت ها اضافه کرد.

کابینت های براق رنگی مدرنیته به آشپزخانه شما می بخشد و زمانی که می خواهید آشپزخانه را از نظر بصری بزرگ تر کنید انتخاب مناسبی است.

راهنمای گام به گام تمیز کردن کابینت آشپزخانه

کابینت های براق آشپزخانه هر روز نیاز به تمیز کردن دارند. با این حال، اگر زیاد از آن استفاده نمی کنید یا زمان زیادی برای تمیز کردن آن در روز ندارید، می توانید هفته ای یک یا دو بار آن را تمیز کنید. توصیه می شود همیشه به جای پاک کننده های خشن مانند سفید کننده، از مواد شوینده ملایم و مایع شوینده برای تمیز کردن کابینت های براق استفاده کنید.

استفاده مکرر از سفید کننده درخشندگی کابینت های براق می کاهد. هنگام تمیز کردن کابینت های براق آشپزخانه برای گرفتن بهترین نتیجه از روش زیر پیروی کنید.

مرحله 1: ابتدا کابینت ها را با استفاده از یک پارچه نخی نرم خشک تمیز کنید. گرد و غبار را از سطح درب پاک کنید.

مرحله: 2: مقدار مورد نیاز مایع شستشوی ضد باکتری را در یک گالن آب گرم اضافه کنید.

مرحله 3: اگر لکه های سرسخت، چربی کیک شده یا لکه های سس ها را تمیز می کنید، یک قاشق سرکه به محلول اضافه کنید.

مرحله 4: یک پارچه میکروفیبر نرم را در این محلول خیس کنید و شروع به تمیز کردن سطح براق کنید.

مرحله 5: مطمئن شوید که سطح را در جهت بالا به پایین تمیز کرده اید و نه در حرکت دایره ای.

مرحله 6: از بالا شروع کنید، روی یک منطقه کوچک کار کنید و سپس به سمت پایین حرکت کنید تا از رگه ها جلوگیری کنید. هنگام تمیز کردن کابینت های براق آشپزخانه همیشه از این الگو استفاده کنید.

مرحله 7: پس از اتمام شستشو، باقی مانده را با یک پارچه نخی مرطوب پاک کنید. سپس کابینت ها را با یک حوله میکروفیبر تمیز و خشک تمیز کنید تا درخشندگی بالایی داشته باشید.

مرحله 8: اگر احساس کردید هنوز رطوبت وجود دارد، دوباره در را با پارچه نخی نرم پاک کنید.

شما کار را انجام دادید! اما به یاد داشته باشید که انواع مختلف کابینت های براق به انواع مختلفی از نگهداری نیاز دارند. به عنوان مثال، کابینت های براق PVC به راحتی تمیز می شوند، در حالی که کابینت های براق اکریلیک برای تمیز کردن نسبتاً مشکل هستند و به توجه بیشتری نیاز دارند زیرا مستعد خراش هستند.

از طرفی کابینت های ملامینه گلاس نسبتاً جدید هستند و به راحتی تمیز می شوند. کابینت های لاکی براق از همه اینها براق تر هستند و برای اطمینان از درخشش آنها برای سال ها به حداکثر مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

نظافت منزل گیشا

چگونه کابینت های گلاس را تمیز کنیم؟

در نظافت منزل گیشا نگهداری از کابینت های براق آشپزخانه به اندازه تمیز کردن ضروری است. برخلاف کابینت های قدیمی آشپزخانه، کابینت های براق انواع جدیدی از کابینت ها هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند..

کابینت های گلاس باید حداقل ماهی یک بار تمیز شوند تا مواد بو نگرفته و موارد دیگر کنترل شوند. همچنین دیوار پشتی و قسمت پایینی فضای داخلی را به طور منظم تمیز کنید.

اگر مشکل بو برطرف نشد، می توانید از یک خوشبوکننده کابینت آشپزخانه استفاده کنید یا جعبه جوش شیرین یا سرکه را با کاغذ پوشانده شده و سوراخ های کوچکی روی آن قرار دهید. حتی می توانید در هر قفسه یک روزنامه قرار دهید که بوها را به طور طبیعی جذب می کند. فراموش نکنید که هر ماه کاغذ را تعویض کنید.

برای کابینت های گلاس نباید از پاک کننده های سفید کننده یا پاک کننده های مبتنی بر حلال استفاده کنید.  همیشه مایع شستشو آنتی باکتریال را استفاده کرده و برای تمیز کردن نما بیرونی کابینت های براق آشپزخانه نباید از خراش دهنده، برس، دستمال کاغذی یا آبکش استفاده کنید.

کابینت ها را همیشه از بالا به پایین تمیز کنید نه دایره ای شکل.

 پس از تمیز کردن، رطوبت یا هر آب باقی مانده روی سطح را از بین ببرید.

کابینت های براق در آشپزخانه جذاب هستند و نگهداری آنها نسبتاً آسان است. با این حال، هنگامی که ترشحات اجتناب ناپذیر از سس ها و قطرات چربی روی سطح ساختارهای براق جمع می شود، باید کاملاً تمیز شوند. بهترین راه برای تمیز کردن براقیت یونیت های آشپزخانه با دقت و مواد شوینده ملایم است. پاک کننده های خشن و ابزارهای ساینده می توانند درخشندگی بالای کابینت های براق را کاهش دهند.

کابینت های های گلاس نیاز به مراقبت هایی مانند استفاده از حوله های میکروفیبر و مواد شوینده ملایم دارند تا اطمینان حاصل شود که نمای بیرونی کدر یا خراشیده نمی شود.

یک پاک کننده براق خوب باید به اندازه ای ملایم باشد که به سطح آسیب نرساند یا درخشندگی آن را کدر نکند و به اندازه کافی قوی باشد که رگه های چربی و کثیفی را به راحتی پاک کند.

نظافت منزل گیشا

چگونگی تمیز کردن کابینت آهنی در نظافت منزل گیشا

برای تمیز کردن کابینت فلزی باید از گردگیری شروع کنید.

آب و صابون نیز می تواند انتخاب مناسبی برای کابینت آهنی باشد.

از مواد شوینده ظروف ملایم مخلوط با آب گرم استفاده کنید تا به از بین بردن چربی، کثیفی و سایر کثیفی ها کمک کند. کابینت ها را با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه آغشته به آب صابون بشویید.

از بالای کابینت ها به سمت پایین کار کنید. این کار اجازه می دهد تا هر قطره یا آب کثیفی در جایی که هنوز تمیز نکرده اید به سمت پایین جریان یابد. برای جلوگیری از چکه کردن و جمع شدن آب از قرار دادن آب زیاد روی اسفنج خودداری کنید. برای مناطقی که خیلی کثیف است می توانید از الکل استفاده کنید.

نقطه ضعف کابینت فلزی احتمالاً زنگ زدگی است. اگر متوجه نقاط زنگ زده شدید، می توانید آن را خراش دهید.

پاک کردن کابینت ها با آب روشی موثر برای تمیز کردن است، اما رطوبت نیز می تواند باعث زنگ زدگی شود. مطمئن شوید که کابینت های فلزی شما پس از تمیز کردن کاملاً خشک می شوند.

نظافت منزل گیشا

چگونه کابینت لمینت را تمیز کنیم؟

کابینت های لمینت جایگزین مقرون به صرفه ای برای چوب هستند. سطح لمینت بادوام است و تمیز کردن آن راحت تر از چوب سنتی است. بسیاری از محصولات پاک کننده طبیعی و تجاری برای استفاده بر روی سطح آن بی خطر هستند.

کابینت های لمینت اغلب شبیه کابینت های چوبی هستند، اما متفاوت ساخته شده اند. قسمت بیرونی یک لایه نازک است که به مواد کابینت چسبانده شده است. آنها معمولاً از چوب فشرده یا مواد ارزان قیمت مشابه ساخته می شوند.

برای گردگیری حداقل یک بار در هفته از یک پارچه نرم مانند میکروفیبر برای پاک کردن تمام سطوح لمینت استفاده کنید.

بهترین پاک کننده برای کابینت های لمینت آشپزخانه، ملایم ترین پاک کننده برای جلوگیری از آسیب است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب می تواند به لمینت آسیب برساند، بنابراین از پارچه خیس استفاده نکنید.

گزینه دیگر این است که سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و روی کابینت ها اسپری کنید. اگر چربی به راحتی از بین نمی رود، می توانید اجازه دهید سرکه برای چند دقیقه روی کابینت ها بماند.

جوش شیرین می تواند به آرامی لکه ها را از روی کابینت های لمینت پاک کند. این پودر به اندازه کافی قدرت پاک کنندگی را بدون آسیب رساندن به پوشش لمینت ارائه می دهد.

آب لیمو نیز می تواند به از بین بردن لکه ها از لمینت کمک کند. پارچه ای را با آب لیمو خیس کنید و روی لکه نگه دارید. آن را پاک کنید و محل را با یک پارچه تمیز و مرطوب بشویید. پس از اتمام تمیز کردن، از یک حوله برای خشک کردن سطح لمینت استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای نظافت کابینت

کابینت ها تقریباً نقطه کانونی هر آشپزخانه ای هستند، بنابراین وقتی کثیف می شوند همه متوجه آن خواهند بود. اثر انگشت روزانه، پاشیدن مواد غذایی و رد آب معمولاً مقصر اصلی کثیفی های کابینت خواهند بود.

برای راحتی خودتان توصیه می کنیم حتماً به صورت هفتگی و فصلی کابینت ها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن لکه های راحت و مقرون به صرفه، کافی است یک قسمت آب را با دو قسمت جوش شیرین مخلوط کنید. خمیر را روی لکه بکشید، بگذارید چند دقیقه بماند و پاک کنید. باقی مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

برای تمیز کردن چربی از روی کابینت آشپزخانه، از یک پارچه مرطوب شده با آمونیاک رقیق شده استفاده کنید. به آرامی کابینت را پاک کنید تا لکه از بین برود.

نظافت منزل گیشا

نظافت منزل گیشا توسط سرویک 

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی روش های نظافت منزل گیشا و کابینت بپردازیم. انواع کابینت ها و روش های تمیز کردن آن ها بررسی شد. توجه داشته باشید که از هر ماده ای برای تمیز کردن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سطح آن آسیب برساند.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید به بهترین نحو به نظافت منزل و کابینت ها بپردازید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیه–نظافت منزل گیشا–نظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا