خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل یافت آباد

یکی از وظایف بسیار مهم هر فردی نظافت منزل است. برای حفظ زیبایی و پاکیزگی خانه، نیاز است که هر چند وقت یک بار آن را به طور اساسی تمیز کنید. بسیاری اوقات به دلیل مشغله های کاری روزانه و محدودیت های جسمی امکان این که بتوانید خودتان منزل تان را تمیز کنید ندارید؛ به همین دلیل است که در این مواقع می توانید از نیرو های خدماتی برای نظافت منزل کمک بگیرید. برای نظافت منزل یافت آباد نیز می توانید از نیروی های خدماتی استفاده کنید و به راحتی خانه ای زیبا و تمیز تحویل بگیرید. ما در این مقاله به تمامی نکات مهمی که در نظافت منزل وجود دارد اشاره کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

محله یافت آباد

محله یافت آباد در منطقه 8 شهرداری تهران و در جنوب غرب پایتخت قرار گرفته است. این محله از لحاظ موقعیت های جغرافیایی در شمال به چهل و پنج متری زرند، از غرب به محله تولید دارو، از شرق به محله های آذری و امام زاده حسن و از جنوب نیز به محله وصفنارد متصل می شود.

در نظافت منزل یافت آباد خوب است بدانید که طبق اسناد به جا مانده، می توان گفت که محله یافت آباد از توابع شهر ری بوده است و در گذشته با نام غار فشاپویه شناخته می شده است. این قسمت خود به دو بخش غار غربی و شرقی تقسیم شده است و یافت آبادی که امروزه می شناسیم، بخشی از غار غربی بوده است.

ساکنان قدیمی این محله از خاندان های زند و تقدسی بوده اند وکار اصلی آن ها در این ناحیه، نگهداری گاومیش بوده است؛ به همین دلیل در گذشته به یافت آباد علاوه بر نام های دیگر، لقب گاومیش خانه داده می شده است. در نظافت منزل یافت آباد باید بدانید که گاومیش داری نیز یکی از شغل های محبوب این ناحیه بوده است که هنوز هم ادامه دارد؛ البته باید گفت که تعداد آن ها هر روز کمتر می شود.

نکات مهم نظافتی

  • راه های نظافت پارکینگ

مثل تمامی بخش های یک خانه، پارکینگ نیز اهیمت بسیار زیادی دارد و باید در نظافت آن به نکات بسیار زیادی توجه کرد تا بتوان پارکینگ را به خوبی تمیز کرد. در این بخش برای نظافت منزل یافت آباد به نکات مهم نظافت پارکینگ اشاره کرده ایم.

  1. پاک کردن لکه ها از پارکینگ

همان طور که می دانید پارکینگ محل نگه داری موتور و ماشین است. وقتی وسیله نقلیه در پارکینگ پارک می شود، ممکن است که از وسیله نقلیه روغن نشت کند و روی قسمت های مختلف پارکینگ پخش شود. این روغن ها لکه های بسیار بدی ایجاد می کنند که در صورت تمیز نکردن به موقع می توانند به لکه های دائمی تبدیل شوند که در این هنگام تمیز کردن آن ها بسیار دشوار می شود. معمولا برای تمیز کردن لکه هایی که در پارکینگ وجود دارند، از شوینده های مخصوصی استفاده می شود. شوینده های مخصوصی که برای تمیز کردن پارکینگ استفاده می شوند از ترکیبات شیمیایی بسیار قدرتمندی استفاده می کنند و در صورت استفاده نادرست، هم برای استفاده کننده و هم برای پارکینگ ضرر بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل مهم است که افراد درستی را برای این کار استخدام کنید.

  1. تمیز کردن پارکینگ با آب پرفشار

یکی از راه های بسیار عالی برای نظافت منزل یافت آباد و تمیز کردن پارکینگ، استفاده از آب پرفشار است. آب پرفشار قدرت بسیار زیادی در از بین بردن کثیفی ها و لکه ها دارد و می تواند به شما کمک زیادی کند. تمیز کردن با آب پرفشار باعث می شود تا راحت تر بتوان پارکینگ را تمیز کرد. فقط دقت داشته باشید که برای تمیز کردن پارکینگ نباید از آب پرفشار سرد استفاده کنید؛ زیرا آب گرم قدرت بیشتری دارد و راحت تر می تواند لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرد؛ ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که نظافت با آب کمی سخت است و باید کار با آن را بلد باشید؛ زیرا در صورت اقدام نادرست ممکن است که لکه ها با گذشت زمان بدتر شوند.

  1. تمیز کردن برگ ها و مالچ ها از سطح پارکینگ

در نظافت منزل یافت آباد ممکن است با پارکینگ هایی برخورد کنید که لکه های برگ و مالچ در آن وجود دارند. تمیز کردن لکه های به وجود آمده بسیار مهم است؛ زیرا این لکه های به ظاهر ساده در صورتی که به موقع پاک نشوند، می توانند آسیب جدی به پارکینگ وارد کنند. برای نظافت منزل یافت آباد و تمیز کردن پارکینگ، می توانید به نزدیک ترین فروشگاه موجود مراجعه کنید و برای تمیز کاری، وسایل لازم را خریداری کنید. اگر می خواهید با شوینده های طبیعی این کار را انجام دهید، می توانید از سرکه و صابون که در هر خانه ای یافت می شوند و هزینه چندانی هم ندارند استفاده کنید.

هر جا که لکه های برگ را مشاهده کردید کافی است که مقداری سرکه یا صابون را بر روی آن بریزید و با یک مسواک کهنه با حرکات دایره ای آن را تمیز کنید. بعد از آن، با آب کم فشار آن ناحیه را تمیز کنید. فقط دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این لکه ها از آب پر فشار استفاده نکنید. اگر لکه ها بسیار سرسخت بودند و پاک نشدند، از مقداری سفید کننده استفاده کنید.
در نظافت منزل یافت آباد خوب است بدانید که سفید کننده ها یکی از قدرتمند ترین محلول های پاک کننده شناخته می شوند و می توانند سرسخت ترین لکه ها را نیز پاک کنند. مانند قسمت قبل، برای پاک کردن لکه های سرسخت با سفید کننده، مقداری از محلول را با آب گرم ترکیب کنید و بر روی لکه بریزید. بعد از سی دقیقه تمیز کردن آن، با یک آب کم فشار محل را بشویید و ببینید که آیا لکه ها از بین رفته اند یا خیر. در نظافت منزل یافت آباد، اگر لکه ها هنوز مانده بودند، باید این مراحل را دوباره تکرار کنید.

  • راه های نظافت حیاط منزل و ساختمان

در نظافت حیاط نیز نکات بسیار زیادی وجود دارد. برای این که بتوانید تمامی بخش های حیاط را به خوبی تمیز کنید، کار های زیر را انجام دهید.

  1. هرس کردن درختان

هرس کردن درختان معمولا در اواخر زمستان و اوایل بهار باید صورت بگیرد. برای هرس کردن درختان باید شاخه های شکسته و بد شکل را قطع کنید. همچنین تمامی شاخه هایی که در پایین درختان و درختچه ها رشد می کنند باید قطع شوند.

در نظافت منزل یافت آباد خوب است بدانید که زمان هرس تمامی درختان و درختچه ها در زمستان یا اوایل بهار نیست. برای مثال درختچه های گلدار فقط زمانی که شکوفه می دهند نیاز به هرس دارند. آن هم در صورتی که به اندازه سال های قبل گل نداده باشند. اگر به اندازه سال های قبل گل نداده بودند، هرس کردن آن ها اجباری است.

  1. تمیز کردن برگ ها

شاید فکر کنید که در فصل بهار برگ های زیادی نمی ریزد و نیازی به نظافت نیست؛ اما باید بدانید که درخت های زیادی مانند درخت بلوط وجود دارند که برگ های آن ها در فصل زمستان و بهار می ریزد. در نظافت منزل یافت آباد برای تمیز کردن این برگ ها باید تمامی آن ها را در یک جا جمع و سپس دور بریزید. این کار بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که برگ ها در یک جا جمع شوند باعث ایجاد کپک و مشکلات مختلف می شوند.

  1. تمیز کردن علف های هرز

بهترین زمان برای از بین بردن علف های هرز، اوایل بهار است؛ زیرا در تابستان هنگامی که روز ها طولانی می شوند علف های هرز سریع تر رشد می کنند؛ به همین دلیل مهم است که آن ها را در بهار باید از بین ببرید؛ زیرا اگر در بهار از بین نروند، رشد می کنند و ریشه آن ها قوی تر می شود و این باعث سخت تر شدن فرآیند از بین بردن آن ها می شود.

در نظافت منزل یافت آباد، خوب است بدانید که مهم ترین نکات برای از بین بردن علف های هرز شامل موارد زیر می شود:

  • آن ها را کامل کوتاه نکنید.
  • هنگام استفاده از دستگاه چمن زن اجازه دهید تکه های چمنی که قطع شده اند دوباره به باغچه برگردند.
  • از کود دهی بهاره خودداری کنید.
  • باغچه را زیادی آب ندهید.
  • در نظافت منزل یافت آباد خوب است بدانید که برای از جلوگیری از رشد دوباره علف های هرز، می توانید گل های وحشی در باغچه بکارید تا باعث شوند رشد علف های هرز تا حدودی کند شود.

یکی از راه هایی که می توانید با آن به راحتی علف های هرز را از بین ببرید، استفاده از علف کش های ارگانیک است که معمولا پیش از رویش علف هرز استفاده می شوند. بهترین زمان استفاده از علف کش های ارگانیک زمانی است که یک اینچ بالای خاک نهایتا 55 درجه فارنهایت دما داشته باشد. زمانی که دمای خاک به بیش از 55 درجه فارنهایت و بیش از آن می رسد، علف های هرز شروع به جوانه زدن می کنند. در نظافت منزل یافت آباد باید گفت، هنگامی که علف های هرز شروع به جوانه زدن می کنند، دیگر استفاده از علف کش های ارگانیک فایده ای ندارد.

اگر علف های هرز رشد کرده بودند، باید از یک علف کش پس از رویش استفاده کنید و به صورت اسپری بر روی علف ها بپاشید. توجه داشته باشید که این علف کش زمانی اثر خواهد داشت که به طور یک دست در تمامی نواحی باغچه پخش شده باشد.

  1. خیلی زود کود دهی نکنید.

در نظافت منزل یافت آباد باید بدانید که بهترین زمان برای کود دهی باغچه، پاییز است؛ زیرا این به گیاهان کمک می کند تا غذای مورد نیاز خود را که برای ساختن ریشه نیاز دارند، تامین کنند؛ اما این در حالی است که بسیاری از افراد کود دهی را در بهار آغاز می کنند. کود دهی در بهار یکی از اشتباهات بزرگ است؛ زیرا انرژی ای که از کود در بهار به درخت منتقل می شود، فقط برای رشد برگ ها استفاده می شود. این در حالی است که انرژی کود باید برای ریشه گیاه استفاده شود.

  1. خاک باغچه را بیل بزنید.

یکی دیگر از نکات مهم در نظافت منزل یافت آباد، تنظیم سفتی خاک باغچه است. بعد از فصل زمستان معمولا خاک باغچه سفت می شود که این برای گیاه ضرر دارد. برای این کار باید سفتی خاک باغچه را با وسایل مخصوص تنظیم کنید تا اکسیژن کافی به ریشه گیاهان برسد.

نظافت منزل یافت آباد توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل یافت آباد صحبت کردیم. در ابتدا در مورد این که محله یافت آباد در کجا قرار گرفته است و چه تاریخچه ای دارد توضیح دادیم. بعد از آن، به راه و نکات مهمی که در نظافت پارکینگ وجود دارد اشاره کردیم تا بهتر بتوان این قسمت مهم را تمیز کرد. در آخر نیز درمورد این که در نظافت حیاط و باغچه باید چه مواردی را رعایت کرد توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیه–نظافت منزل یافت آباد–نظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا