خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل نیروی هوایی

هر منزلی به نظافت دوره ‌ای نیاز دارد و خیلی از مردم گاهی علاقه‌ ای به انجام این تمیزکاری‌ ها ندارند و انجام آن ها را مدام به تعویق می‌اندازند و یا به دلیل وجود لکه‌ های مزاحم و آشنا نبودن با روش‌ های تمیز کردن وسایل از انجام آن سر باز می ‌زنند. در واقع نظافت منزل مزایایی دارد که به آن ‌ها اشاره‌ خواهیم کرد و در ادامه راهکار های کلیدی ای برای نظافت منزل نیروهوایی را به شما خواهیم آموخت. چرا باید منزلمان را نظافت کنیم:

  1. جلوگیری از انتشار میکروب‌ ها
  2. جلوگیری از ورود حشرات و حیوان‌ های موذی به خانه
  3. کاهش آلرژی و وجود گرده ‌های حساسیت ‌زا در جو خانه
  4. دور کردن آشغال ‌ها و لوازم غیرضروری از خانه
  5. کاهش استرس
  6. کمک به نظم خانه و نظم درونی شما

معرفی محله نیروی هوایی

نظافت منزل نیروی هوایی

محله نیروی هوایی یکی از محله ‌های منطقه 13 تهران است که به دلیل وجود پایگاه نیروی هوایی در اطراف آن به این نام، نام‌ گذاری شده است. این محله در ابتدا برای سکونت کارمندان ارتش ساخته شد و از یک نقشه طراحی شهری با خیابان ‌بندی‌ های منظم و منسجم و کوچه‌ های پهن در ساخت آن بهره گرفته ‌شده است. بهترین خانه‌ های این محله که متراژی در حدود 300 متر دارند و به‌ نوعی ویلایی هستند، در خیابان‌ های اول تا ششم قرار دارند که با درختان بلند پوشیده شده‌ اند. در سایر قسمت ‌های این محله ساختمان‌ ها نوساز هستند و هیچ بافت فرسوده و قدیمی ای را در آن نمی ‌توانیم مشاهده کنیم. شما در محله نیروی هوایی شاهد ترافیک ‌های سنگین و آلودگی هوا نخواهید بود و جو کلی محله آرامش و سکوت دل‌ نشینی دارد.

چگونه کپک ها را از بین ببریم؟

نظافت منزل نیروی هوایی

یکی از مشکلاتی که افراد با آن درگیر هستند، وجود کپک‌ ها در سطوح مختلف خانه است. کپک‌ ها، به ‌خصوص کپک ‌های سیاه بیشتر در نواحی مرطوب و تاریک‌ خانه رشد می کنند و در صورت نادیده گرفتن و تمیز نکردن سطح، به ‌سرعت تکثیر می شوند و در نواحی مختلف پخش می ‌شوند. خوشبختانه کپک ‌ها را می ‌توان با استفاده از انواع شوینده ‌ها و پاک‌ کننده‌ های صنعتی و خانگی مانند بوراکس یا سفید کننده یا محلول‌ های طبیعی مانند سرکه سفید یا روغن درخت چای پاک کرد. هنگام تمیز کردن کپک حتماً از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید و وسایلی که کاملاً آلوده‌ شده‌ اند را بیرون بیندازید. در موارد شدید، ممکن است مجبور شوید برای از بین بردن کپک سیاه با یک فرد متخصص در زمینه نظافت منزل نیروی هوایی تماس بگیرید.

بهترین پاک‌ کننده ‌های در دسترس برای از بین بردن کپک در خانه:

  • بوراکس: حذف کپک از کاشی و شیشه و چوب
  • پودر یا مایع لباسشویی: پاک کردن کپک از سطوح غیر متخلخل
  •  آمونیاک: از بین بردن کپک روی شیشه و کاشی
  • سفید کننده: تمیز کردن لکه و کپک های سخت روی سطوح غیر متخلخل
  • پراکسید هیدروژن: پاک کننده غیر سمی
  • روغن درخت چای: به ‌عنوان قارچ کش طبیعی
  • سرکه: پاک کننده قالب ارزان و موثر
  • جوش شیرین: تمیز کردن سطوح متخلخل و غیر متخلخل

نظافت منزل نیروی هوایی

روش ‌های کاربردی برای از بین بردن کپک

      1. استفاده از محصولات پاک‌ کننده:

  • مخلوط یک فنجان بوراکس با 4 لیتر آب و پخش کردن ترکیب بر روی ناحیه‌ ای که کپک داشته است. این روش نیازی به آبکشی و پاک کردن بوراکس ندارد؛ زیرا بوراکس از رشد مجدد هاگ‌ های کپک جلوگیری می‌کند.
  • مخلوط یک فنجان پودر شوینده با 4 لیتر آب را بر روی ناحیه پخش کنید و سپس آبکشی کنید.
  • مخلوط 2 فنجان آب و 2 فنجان آمونیاک را بر روی سطح اسپری کنید و بعد از 2 ساعت پاک ‌کنید.
  • مخلوط یک فنجان سفید کننده و 4 لیتر آب را به ‌وسیله اسپری یا اسفنج به سطح زده و پس از 1 ساعت آبکشی کنید.
  1. استفاده از روش ‌های طبیعی:
  • اسپری کردن هیدروژن پر اکسید 3 درصد بر روی سطح بزنید و پس از 20 دقیقه سطح را پاک ‌کنید.
  • مخلوط 20 قطره عصاره دانه گریپ ‌فروت با آب را بر روی سطح اسپری کنید.
  1. جلوگیری از رشد بیشتر کپک ‌ها:
  • مکان‌ هایی مانند پشت در ها، داخل چهارچوب ‌ها، زیر سینک و… را هرچند وقت یک ‌بار با پاک‌ کننده ‌ها تمیز کنید.
  • سطوحی که به‌ شدت کپک ‌زده‌ اند مانند کف‌ پوش ‌ها، موکت، سقف و کاشی حمام را در صورت امکان تعویض کنید.
  • با شرکت‌ های نظافتی برای نظافت و پاک‌ سازی کپک تماس بگیرید.

چگونه کف دستشویی و توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

نظافت منزل نیروی هوایی

تمیز کردن توالت و دستشویی فرنگی اغلب سخت ‌ترین کار در نظافت منزل نیروهوایی است و اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از بوی بد، رشد میکروب‌ ها و انتقال بیماری ‌های مختلف در خانه دارد. سه روش مؤثر برای تمیز کردن توالت و دستشویی فرنگی وجود دارد که در ادامه آن ‌ها را توضیح خواهیم داد:

  • روش تمیز کردن سریع

در این روش حتماً به دستکش ‌های لاستیکی، یک برس توالت، دستمال‌ های بهداشتی، یک مسواک قدیمی و غیر قابل استفاده، پارچه ‌های تمیز (حوله ‌های کاغذی) و تمیزکننده توالت نیاز خواهید داشت. استفاده از پاک‌ کننده ‌های چند منظوره در این روش بسیار مناسب است و باید توجه کنید که از دستکشی که برای شستن توالت استفاده می‌کنید، در موارد دیگر مانند شستشوی ظروف هیچ استفاده‌ ای نکنید. تمیز کردن را می‌ توانید ابتدا از کاسه توالت فرنگی با استفاده از پاک‌ کننده چند منظوره یا جرم ‌گیر و برس شروع کنید. برای تمییز کردن درب توالت فرهنگی می‌ توانید از دستمال و مسواک قدیمی برای پاک کردن جرم بین لولا ها استفاده کنید. برای پاک کردن چینی توالت دستمال‌ کاغذی یا پارچه‌ ای بهترین گزینه هستند و برای براقی و درخشانی چینی توالت می‌ توانید مقداری اسپری چند منظوره را بر روی آن اسپری کنید و در نهایت آبکشی کنید تا از توالت تمیز و درخشان خود لذت ببرید.

  • روش تمیز کاری کامل

یک اسفنج را با آب داغ مرطوب کنید و اطراف مخزن، درب، نشیمنگاه، پایه و قسمت بیرونی کاسه را پاک ‌کنید تا کثیفی ‌ها و لکه‌ ها از بین بروند. از پاک‌ کننده ‌های توالت با فرمول‌ های خاص برای تمیز کردن داخل کاسه توالت و دستشویی فرنگی استفاده کنید تا کلیه جرم ‌ها و کثیفی ‌ها را در خود حل کنند. حتماً داخل لبه کاسه توالت را هم تمیز کنید تا از تجمع جرم‌ های قهوه ‌ای جلوگیری شود. با استفاده از یک برس توالت سفت، کل کاسه را کاملاً بشویید و به لکه‌ های معدنی که ممکن است در امتداد سطح آب و در پشت کاسه جمع شوند توجه ویژه ‌ای داشته باشید. بعد از اینکه کاسه را تمیز کردید، باید بقیه توالت را نیز تمیز کنید و در آخر از اسپری چند منظوره برای پایان کار استفاده کنید.

روش تمیز کردن وسایل موجود در دستشویی           

نظافت منزل نیروی هوایی

وسایلی را که روی توالت یا اطراف آن قرار دارند، بشویید یا گردگیری کنید. دستکش‌ های تمیز بپوشید، سپس وسایلی که در توالت یا اطراف آن قرار دارند را سریع تمیز کنید. اگر ضد آب هستند آن ‌ها را مرطوب و به‌ آرامی بشویید، یا اگر ضد آب نیستند، فقط با یک برس به آن‌ ها ضربه بزنید. وسایل را با دستمال ‌کاغذی پاک ‌کنید و در جای خود قرار دهید. کف اطراف توالت را با اسپری ضدعفونی ‌کننده اسپری کنید. اغلب، اگر توالت شما کثیف است، کف اطراف آن نیز کثیف است. شما نمی ‌خواهید هر بار که از توالت استفاده می‌ کنید پا های خود را کثیف کنید؛ بنابراین از فرصت استفاده کنید و قسمت اطراف کف را تمیز کنید تا قسمت دستشویی نظافت منزل نیروهوایی با موفقیت به پایان برسد.

چگونه داخل فر را تمیز کنیم؟

نظافت منزل نیروی هوایی

پاکیزگی فر و شیشه فر یکی از نشانه ‌های تمیز بودن آشپزخانه است که گاهی اوقات ممکن است نادیده گرفته شود. با استفاده از چند روش مناسب و داشتن روتین منظم برای تمیز کردن فر می ‌توانید همیشه یک فر سالم و پاکیزه داشته باشید.

  • روتین ساده برای تمیز کردن فر و شیشه فر

محلول 3 به 1 آب و جوش‌ شیرین را در یک ‌کاسه مخلوط ‌کنید تا حل‌ شود و بافتی شبیه خمیر شل پیدا کند. فر را باز کنید و این مخلوط را روی شیشه درب فر بمالید. می ‌توانید از انگشتان خود برای پخش آن روی قسمت ‌های مختلف داخل فر استفاده کنید و اجازه دهید خمیر جوش ‌شیرین به مدت 15 دقیقه باقی بماند. از یک اسفنج زبر برای پاک کردن خمیر استفاده کنید و سپس با استفاده از پارچه تمیز و خشک، سطح داخلی فر را دستمال بکشید. برای درخشان شدن شیشه فر می‌ توانید از یک شیشه‌ پاک ‌کن نیز استفاده کنید.

  • از بین بردن لکه ‌های سخت داخل فر

فر خود را روی 100-125 درجه فارنهایت (37-51 درجه سانتی‌گراد) روشن کنید. پس‌ از اینکه فر به درجه حرارت رسید، آن را خاموش ‌کنید و در را به مدت 1 دقیقه باز کنید تا کمی خنک شود با استفاده از اسپری پاک ‌کننده فر تمام سطح شیشه فر و داخل فر را اسپری کنید و به مدت 5 دقیقه درب فر را ببندید. با استفاده از اسفنج مرطوب به‌ صورت دایره ‌ای شروع به تمیز کردن داخل فر کنید و در نهایت با یک دستمال خشک یا حوله تمیز سطح داخلی فر را کاملاً خشک کنید.

  • انجام تمیز کاری و تعمیرات منظم فر در نظافت منزل نیروهوایی
  • هفته‌ ای یک‌ بار با استفاده از مخلوط جوش ‌شیرین و آب‌، شیشه فر و داخل آن را تمیز کنید.
  • بعد از کثیف شدن فر بلافاصله بعد از سرد شدن، آن را تمیز کنید.
  • ماهی یک‌ بار فر را روشن کنید و به روش پاک کردن لکه‌ های سخت آن را تمیز کند.

چگونه کف ‌پوش کاشی را تمیز کنیم؟

نظافت منزل نیروی هوایی

استفاده از کف‌ پوش ‌های کاشی به دلیل دوام زیاد در آشپزخانه ‌ها، حمام و سایر قسمت‌ های منزل بسیار رایج است. روش‌ هایی که در ادامه برای تمیز کردن کف ‌پوش کاشی گفته خواهند شد، برای کف ‌پوش‌ های سرامیکی و کاشی مصنوعی مناسب هستند.

مراقبت ‌های اولیه از کف‌ پوش کاشی

روزانه کف را جارو بکشید. با این کار کثیفی ‌های تازه، خرده ‌های غذا و دیگر تکه ‌های زباله که می ‌توانند در سطح کاشی جمع شوند را از بین می برید. باید قبل از شستن یا تمیز کردن زمین، آن را جارو بکشید. پس از جارو کردن کف ها، یک گردگیر پارچه خشک یا طی خشک بر روی آن ‌ها بکشید. اگر کف‌ پوش مرمر یا سنگ طبیعی دارید، حتماً از جاروی نرم برای جارو کردن استفاده کنید. برای پاک کردن لکه ها می‌ توانید از آب گرم یا مخلوط آن با صابون مایع استفاده کنید و در نهایت کاشی را خشک‌ کنید تا از جمع شدن کثیفی‌ های دیگر و لک شدن دوغاب اطراف کاشی‌ ها جلوگیری شود. اگر لکه با این ترفند نظافت منزل نیروهوایی پاک نشد، مقداری پاک‌ کننده مخصوص کف ‌پوش سرامیک را فقط بر روی محدوده لک شده اسپری کنید.

نظافت منزل نیروی هوایی

روش ‌های تمیز کردن عمقی کف‌ پوش کاشی

نسبت 2 به 1 آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید و کف‌ پوش ‌ها را با آن تمیز کنید. اگر هنوز کف اتاق آن‌ طور که می ‌خواهید تمیز به نظر نمی ‌رسد، دوباره با آب تازه و مواد شوینده، کف را تمیز کنید. پس از اتمام شستشو، کف را با آب گرم تمیز بشویید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید: از سرکه یا مواد شیمیایی روی کف ‌پوش مرمر استفاده نکنید. برای پاک کردن لکه از مخلوط 50/50 پودر شستشو و آب گرم خمیری تهیه کنید. خمیر را با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید و سپس اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند. محل را با یک برس نرم تمیز کنید، سپس محل را با آب گرم و یک پارچه بشویید تا تمام باقی ‌مانده خمیر پاک شود. کف کاشی در حمام گاهی اوقات کپک می ‌زند. بهترین روش پیشگیری این است که پس از دوش گرفتن، اتاق را تهویه کنید و کف را خشک نگه ‌دارید. اگر کپک جمع شود، محلول آمونیاک باید از آن مراقبت کند. برای پاک کردن لکه ‌های زردرنگ از روی کاشی از گازوئیل (نفت سفید) استفاده کنید و سپس کاشی را کاملاً با آب گرم تمیز کنید.

تمیز کردن لبه ‌ها و جرم ‌های موجود در دوغاب کف ‌پوش کاشی

  • از پاک‌ کن مداد یا سنباده استفاده کنید.
  • خمیری از مخلوط جوش‌ شیرین و آب تهیه‌ کرده و آن را با یک مسواک کهنه به کناره‌ ها و دوغاب بکشید.
  • محلول 75/25 سفید کننده و آب را مخلوط‌ کنید. اگر دوغاب رنگی است، باید از آب معمولی استفاده کنید. از سفید کننده روی دوغاب رنگی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است رنگ را از بین ببرد و سپس با لبه اسفنج یا مسواک دوغاب را تمیز کنید.

چگونه داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

نظافت منزل نیروی هوایی

پس از شستن تعداد زیادی لباس‌ های کثیف، داخل دستگاه لباسشویی شما ممکن است لکه ‌دار شده و بوی بدی داشته باشد، در ادامه با راه‌ حل‌ هایی آسان نحوه تمیز کردن لباسشویی در نظافت منزل نیروهوایی آشنا می‌ شویم:

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

دستگاه را با آب داغ پر کنید یا از برنامه شستشو با آب خالی استفاده کنید و دمای آب را در بالاترین درجه قرار دهید و سپس اجازه دهید تا لباسشویی یک ‌بار فقط با آب‌ کار کند. اگر داخل ماشین لباسشویی لکه وجود دارد، یک لیتر سفید کننده به درام اضافه کنید و اجازه دهید تا چرخه شستشو پایان یابد. حالا نوبت به لاستیک ‌های دور درب رسیده و به دلیل اینکه آب می‌ تواند در بین این لاستیک‌ ها بماند، احتمال رشد کپک خم در این قسمت زیاد است؛ بنابراین با استفاده از پاک ‌کننده چند منظوره و اسفنج، لای لاستیک‌ ها را کاملاً تمیز کنید. در آخر تمیز کردن محل پودر و مایع را فراموش نکنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از بالا

با استفاده از برنامه شستشوی گرم با افزودن آب داغ و افزودن مقداری سفید کننده، ابتدا دستگاه را روشن کنید تا آب و سفید کننده مخلوط شوند و سپس اجازه دهید تا محلول به مدت یک ساعت در لباسشویی باقی بماند. به‌ جای سفید کننده می ‌توانید از سرکه سفید یا تمیز کننده ‌های مخصوص لباسشویی استفاده کنید. در آخر محل اضافه مردن پودر و مایع را نیز تمیز کنید.

نظافت منزل نیروی هوایی توسط سرویک

تمیز کردن منزل علاوه بر حس آرامش و لذتی که ناشی از پاک بودن خانه است به شما می ‌دهد، در دراز مدت تأثیرات زیادی بر روی سلامتی جسمانی و روانی شما دارد و از بروز استرس نیز تا حد مناسبی جلوگیری می‌کند. در این مطلب تلاش کردیم تا راهکار های عملی و کاربردی در رابطه با نظافت منزل نیروهوایی را به شما یاد دهیم تا با استفاده از آن‌ها منزلی درخشان و رؤیایی داشته باشید و از شر هرگونه لکه مزاحم بر روی کف ‌پوش ‌ها و بوی بد و کثیفی توالت و ماشین لباسشویی خلاص شوید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستان–نظافت منزل نیروی هوایی–نظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا