خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل شهر ری

لکه ‌ها عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌ ها هستند و وجود آن‌ ها بر روی وسایلی مانند فرش خانه می‌ تواند سلامت تمامی اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار بدهد. خانه محیطی است که تمیز نگه‌ داشتن آن برای زندگی و سلامتی شما اهمیت زیادی دارد و این موضوع از پشتوانه علمی برخوردار است و همه اعضای خانواده باید در تمیز نگه ‌داشتن خانه و پاک کردن لکه ‌ها به یک دیگر کمک کنند. در حقیقت خانه تمیز به شما انرژی می دهد و استرس را کم می کند. همچنین از انتقال بسیاری از بیماری‌ های میکروبی نیز جلوگیری می‌ کند. در نظافت منزل شهر ری ما به شما شیوه ‌های جادویی پاک کردن انواع لکه از روی فرش را خواهیم گفت تا با خیالی راحت در مواقع اضطراری این لکه ‌ها را به‌آسانی از روی فرش خانه ‌تان پاک‌ کنید.

معرفی منطقه شهر ری

نظافت منزل شهر ری

شهر ری که امروزه یکی از محله های تهران است، قدمت طولانی چند هزارساله دارد و آثار باستانی زیادی را درون خود جای داده است. در این محله بنا های تاریخی سنگی و آجری و خشتی متعددی را می ‌بینیم که هر کدام بیانگر دوره‌ های مختلف تاریخ از زمان هخامنشیان تا کنون هستند. شهر ری در قسمت جنوب شرقی پایتخت قرار دارد و تهران را به قم متصل می ‌کند. از نظر آب ‌و هوا و آلودگی می ‌توان گفت که شهر ری به دلیل آب ‌و هوای خشک و نزدیکی به قم و رفت ‌و آمد تعداد زیادی خودرو به قم و ترمینال جنوب و گذر از این محله، محله آلوده ‌ای است. وجود بازار سنتی و حرم حضرت شاه عبدالعظیم و جمعیت زیاد زائران نیز بر افزایش میزان آلودگی این محله تأثیرگذار است. ساختمان‌ های ساخته‌ شده در محله شهر ری نیز تنوع زیادی دارند و در نقاط مختلف آن می ‌توانید خانه ‌های گلی، آجری، نما سیمانی و خانه ‌های نوساز با نمای سنگ را ببینید.

برای درک بهتر تفاوت و گستردگی بنا های موجود در شهر ری به سراغ معرفی چند مورد از بنا های مشهور شهر می‌ رویم. آتشکده بهرام در تپه میل قدمتی 2000 ساله دارد و از طاق کسری در ساخت آن الهام گرفته ‌شده است. این بنا ترکیبی از سنگ و ملات است و تنها قسمت کمی از آن سالم باقی‌ مانده است. باروی ری یکی از قدیمی ‌ترین دیوار های ساخت بشر است و ترکیبی از سنگ و خشت را می ‌توانید در آن مشاهده کنید. بازار ری یک بنای تاریخی و آجری است که قدمتی در حدود پنج قرن دارد.

بهترین راه نظافت لکه غذا و چای از روی فرش

نظافت منزل شهر ری

فرض کنید در حال استراحت عصرگاهی و لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای هستید و ناگهان چای بر روی فرش می ریزد. اگر با لکه چای سر و کار داشته باشید می ‌دانید که جزء لکه‌ های مقاوم است و پاک کردن آن از روی فرش کار سختی است. دلیل باقی ماندن اثر لکه چای بر روی ظروف و فرش به خاطر وجود ماده‌ ای به نام تانن است. تانن در انواع گیاهان وجود دارد و در واقع ماده ‌ای محافظ در گیاهان است و به همین دلیل وقتی موادی مانند چای یا میوه نارس را می ‌خورید احساس خشکی و طعم گس در دهان خود دارید. تانن حاوی رنگدانه‌ هایی است که باعث می‌ شوند لکه چای به‌ سرعت به تار و پود فرش نفوذ کند و پاک کردن آن سخت شود؛ اما با روش‌ های جادویی ای که در نظافت منزل شهر ری خواهیم گفت اگر زود دست‌ به ‌کار شوید می‌ توانید از شر لکه ‌های چای و غذا به‌ آسانی خلاص شوید:

  • پاک کردن لکه غذا و چای از روی فرش با سرکه سفید

نسبت 1 به 2 سرکه سفید و آب گرم را با یک دیگر مخلوط کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و بر روی لکه چای یا غذا اسپری کنید. سپس یک پارچه تمیز را به ‌آرامی بر روی لکه بکشید. در صورت لزوم، این کار را چند بار تکرار کنید و در نهایت با آب سرد آبکشی کنید. این روش برای پاک کردن لکه چای عالی است.

  • پاک کردن لکه غذا و چای با مایع ظرف‌ شویی

نظافت منزل شهر ری

ابتدا با استفاده از قاشق تا جایی که ممکن است غذای ریخته شده را از روی فرش جمع کنید و سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرف ‌شویی را در دو فنجان آب سرد حل کنید و با یک حوله یا پارچه بر روی لکه چای یا غذای حاوی گوجه، رب یا سس بکشید. برای پاک کردن مایع ظرف ‌شویی از روی فرش از آب و حوله خشک کمک بگیرید. برای پاک کردن شکلات ریخته شده بر روی فرش نیز می‌ توانید از همین ترکیب استفاده کنید؛ اما برای پخش نشدن شکلات آب‌ شده روی فرش بهتر است یک کیسه یخ بر روی فرش قرار دهید و سپس با چاقوی کره خوری باقی مانده‌ های شکلات که حالا جامد شده ‌اند را جدا کنید.

  • پاک کردن لکه چای و غذا های چرب با شامپو فرش

برای پاک کردن لکه غذا های چرب مانند آبگوشت و لکه پنیر و چای می ‌توانید مقداری شامپو فرش بر روی پارچه بریزید و سپس آن را بر روی فرش بکشید و این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود. در پایان از حوله خشک و آب سرد برای آبکشی استفاده کنید.

بهترین راه نظافت لکه رنگ و لاک از روی فرش با نظافت منزل شهر ری

نظافت منزل شهر ری

اگر تا حالا لاک ناخن و یا رنگ اتفاقی بر روی فرش شما ریخته شده باشد، احتمالاً می ‌دانید که این لکه‌ ها جزء لکه‌ های چسبناک و سرسخت هستند و پاک کردن آن ‌ها کمی دردسر دارد. در اینجا روش ‌های امتحان شده و بهترین راه برای پاک کردن لکه‌ های رنگ و لاک را معرفی می‌ کنیم. پاک کردن لکه رنگ و لاک را بلافاصله بعد از ایجاد لکه به‌ وسیله یک پارچه می ‌توان انجام داد. برای این کار پارچه را به‌ صورت ضربه‌ ای بر روی لکه بزنید و سپس با استفاده از اسپری مو یا کمی الکل، لکه را پاک‌ کنید.

  • استفاده از سرکه سفید برای پاک کردن لکه رنگ و لاک ناخن از روی فرش

 بر روی ناحیه لک شده فرش کمی سرکه بریزید و سپس یک دستمال‌ کاغذی آغشته به سرکه سفید را بر روی لکه قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس لکه را به‌ آرامی با دستمال پاک‌ کنید.

  • پاک‌ کردن لکه لاک و رنگ با جوش ‌شیرین و دمنوش زنجبیل

نظافت منزل شهر ری

مقداری جوش شیرین بر روی لکه بپاشید تا کاملاً سطح آن را بپوشاند و سپس دمنوش زنجبیل را بر روی جوش‌ شیرین‌ ها بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا لکه کاملاً خیس بخورد. بعد از 10 دقیقه به‌ آرامی مخلوط را بر روی لکه ماساژ دهید تا لکه از بین برود و در نهایت محل را با آب و پارچه یا پارچه مرطوب آبکشی کنید.

  • استفاده از لاک پاک‌ کن برای از بین بردن لک لاک و رنگ

بهتر است قبل از اینکه از لاک پاک ‌کن بر روی لکه استفاده کنید، ابتدا بر روی گوشه ‌ای از فرش، لاک پاک ‌کن را امتحان کنید تا اگر احتمال رنگ دادن یا ساییده شدن فرش وجود دارد، قبل از اینکه فرش بیشتر آسیب ببیند متوجه آن شوید. از سوی دیگر لاک پاک‌ کنی که استفاده می ‌کنید باید فاقد استون و بدون رنگ باشد. دستمال‌ کاغذی یا پارچه را به استون آغشته کنید و آن را به‌ سرعت بر روی لکه بمالید. این روش برای فرش‌ های رنگ روشن بسیار مؤثر است؛ اما درباره فرش‌ های تیره حتماً با احتیاط لاک پاک‌ کن را بر روی لکه بمالید.

بهترین راه نظافت خاکستر سیگار از روی فرش

نظافت منزل شهر ری

خاکستر سیگار جزء آلودگی ‌هایی است که به ‌سختی از روی فرش جمع‌ آوری می شود. حتی اگر سعی کرده باشید که آن را با جارو دستی جمع کنید، می‌ بینید که بدتر روی فرش پخش می ‌شود. پس راه‌ حل چیست؟ و چگونه خاکستر سیگار را از روی فرش جمع کنیم؟ نظافت منزل شهر ری در اینجا به کمک شما می ‌آید.

  • پاک کردن خاکستر سیگار از روی فرش به روش اصولی

ابتدا با جاروبرقی خاکستر ها را تا جایی که ممکن است جارو کنید؛ اما توجه داشته باشید که هیچ سعیی برای پاک کردن آن‌ ها نکنید چون بیشتر پخش می‌ شوند. در مرحله بعدی با استفاده از کمی آب محلی که خاکستر سیگار در آنجا پخش ‌شده است را مرطوب کنید و یک پارچه تمیز را روی آن بکشید تا خاکستر ها جمع شوند. چند قطره مایع ظرف‌ شویی فاقد مواد سفید کننده را بر روی ناحیه بریزید و دوباره با دستمال پارچه ‌ای پاک ‌کنید تا باقی خاکستر ها نیز پاک شوند. دوباره فرش را جارو کنید و روی محل را با جوش‌ شیرین یا نشاسته ذرت بپوشانید تا رطوبت فرش را جذب خود کند. بعد از خشک شدن، بار دیگر جارو بکشید.

  • رهایی از شر خاکستر های سخت با ترکیب جوش‌ شیرین، سرکه سفید و مایع ظرف ‌شویی

نظافت منزل شهر ری

این روش بیشتر برای خاکستر های قدیمی که در بافت فرش نفوذ کرده‌ اند مناسب است. ابتدا ناحیه ‌ای که خاکستر بر روی آن باقی مانده را کاملاً جاروبرقی بکشید و سپس جوش‌شیرین را مستقیماً بر روی فرش پخش‌ کنید و اجازه دهید تا 1 ساعت بماند. دو فنجان آب، چند قطره مایع ظرف ‌شویی و دو قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید و مستقیماً بر روی جوش‌ شیرین‌ ها بریزید، واکنشی که رخ می‌ دهد باعث می‌ شود تا چند حباب کوچک بر روی فرش ایجاد شود و این یعنی محلول شما مؤثر است. حالا با کمک یک برس یا مسواک قدیمی خمیر را بر روی فرش پخش ‌کنید تا همه خاکستر و باقی‌ مانده لکه از تار و پود فرش خارج شود. اجازه دهید تا خمیر خشک شود و سپس جاروبرقی بکشید. می ‌بینید که لکه و خاکستر های باقی مانده کاملاً از بین می روند.

نظافت منزل شهرری توسط سرویک

نظافت منزل شهر ری

فرش برای ما ایرانی ‌ها از جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است و به همین دلیل هر لکه ‌ای که بر روی آن به وجود بیاید، برای ما بسیار دردناک است و به دنبال پاک کردن هرچه سریع‌ تر آن با راه‌ های مختلف هستیم. بسیاری از لکه‌ هایی که بر روی فرش ایجاد می‌ شوند را می ‌توان به‌ سرعت و با کمک شوینده‌ ها و مواد خانگی به‌ راحتی پاک کرد.
در نظافت منزل شهر ری ما راهکار های کاربردی و آسانی برای پاک کردن لکه‌ های چای، غذا، لاک، رنگ، و خاکستر سیگار از روی فرش را برای راحتی شما در هنگام خانه کتانی و اتفاق‌ هایی ناگهانی معرفی کردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آباد–نظافت منزل شهر ری–نظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا