خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل تهرانسر

خانه تکانی، یکی از مهم ترین وظیفه هایی است که هر فرد خانه داری با آن مواجه خواهد شد. در یک خانه تکانی اساسی تمامی قسمت های خانه تمیز می شود. اما در حین تمیز کردن یک سری نکات مهم و ضروری وجود دارد که حتما باید رعایت شود. رعایت نکردن این نکات ممکن است باعث آسیب به قسمت های مختلف خانه شود. به همین خاطر بسیاری از افراد از تمیز کردن خانه منصرف می شوند.
برخی دیگر از افراد نیز به خاطر مشغله بسیار زیاد و وقت بسیار کمی که دارند، زمانی برای خانه تکانی ندارند. در این زمان است که می توان از نیروی خدماتی استفاده کرد تا خانه خود را تمیز و زیبا کرد. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که باید در نظافت منزل تهرانسر رعایت شود توضیح داده ایم.

معرفی محله تهرانسر

تهرانسر یکی از محله های غرب تهران است که از شمال به بزرگراه شهید لشگری و محله شهرک آزادی و از جنوب به بزرگراه فتح و از شرق به فرودگاه مهرآباد و محله شهرک آسمان و از سمت غرب به بزرگراه آزادگان و محله شهرک استقلال منتهی می شود.

در نظافت منزل تهرانسر خوب است بدانید که محله تهرانسر در منطقه 21 شهرداری تهران قرار گرفته است و خودش به 7 قسمت تقسیم می شود. این قسمت به نام های تهرانسر شمالی، تهرانسر شرقی، تهرانسر مرکزی، تهرانسر غربی، باشگاه نفت، شهرک پاسداران و شهرک دریا شناخته می شود.

در مورد تاریخچه این محله باید گفت که طبق اسناد موجود، این محله قبلا در دوران سلطتنت دوره قاجاریه به عنوان شکارگاه های سلطتنی حساب می شده است. یکی از دلایلی که باعث شد این محله بیش از پیش مهم شود، وجود چشمه ای مهم بوده است. امروزه جایگاه این چشمه در اطراف اتوبان آزادگان در نزدیکی شهرک فاطمه الزهرا است. در نظافت منزل تهرانسر جالب است که بدانید موسس این محله و مسکونی کردن آن به عهده خلیل معنوی بوده است.
خلیل معنوی در زمان قاجار از وجود این چشمه با خبر می شود و با پرس و جو متوجه می شود که این ناحیه و آن چشمه متعلق به یکی از نوادگان ناصر الدین شاه است. خلیل معنوی با پیشنهاد 13 هزار تومانی آن چشمه را از نواده ناصر الدین شاه می خرد و در اطراف آن خانه هایی می سازد. بعد از ساخت خانه ها، افرادی از همدان و تویسرکان را در آن ساکن می کند و با پرداخت حقوق به ساکنان از آن ها می خواهد که در اطراف این زمین ها شروع به کشاورزی کنند.با این کار خلیل معنوی به عنوان مالک تمام نواحی اطراف چشمه می شود.

در مورد نظافت منزل تهرانسر باید بدانید که بعد از مدتی یعنی حدود سال 1331 شمسی، شرکت تعاونی کارمندان شرکت نفت، این ناحیه را انتخاب و بعد از مذاکره با خلیل معنوی، یک میلیون متر مربع از زمین های او را خریداری می کند و نام آن را تهرانسر می گذارند.

نکات مهم نظافتی در تهرانسر

در ادامه چند نکته مهم نظاتی در تهرانسر را نام بردیم و توضیح دادیم :

نحوه تمیز کردن نمای بیرونی خانه

اولین چیزی که باید در نظافت منزل تهرانسر به آن توجه کنید، نظافت نمای خانه ها است. برای نظافت نمای خانه ها به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. تمیز کردن پنجره های نمای ساختمان

پنجره های کثیف، نمای بدی به ساختمان می دهند و معمولا اولین قسمت از ساختمان هستند که زودتر از بقیه کثیف می شوند. پنجره های کثیف یکی از عوامل مهم وارد نشدن نور خورشید به اندازه کافی در داخل خانه است که باعث می شود خانه تاریک به نظر برسد. به همین خاطر اولین چیزی که باید در نمای ساختمان به آن توجه شود و تمیز شود، پنجره های ساختمان هستند. پنجره ها باید به صورت منظم تمیز شوند.

  1. تمیز کردن جلوی خانه و پیاده رو

در نظافت منزل تهرانسر، برای تمیز کردن نمای خانه، دومین جایی که باید به آن توجه کنید، قسمت جلوی خانه است. این قسمت به خاطر رفت و آمد زیاد به سرعت کثیف می شود و اثر بدی در نمای خانه می گذارد. گاهی اوقات حتی ممکن است قسمت جلوی خانه به خاطر کثیفی بیش از حد تغییر رنگ دهد.

یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن نمای جلوی خانه، استفاده از آب با فشار بالا است که در تمیز کردن و تمیز به نظر رسیدن آن کمک بسیار زیادی می کند. البته در نظافت منزل تهرانسر باید بدانید که گاهی اوقات نیاز است تا از تمیز کننده های مخصوصی برای جلوی خانه استفاده کنید. زیرا ممکن است کثیفی ها با آب خالی از بین نروند.

  1. تمیز کردن پاسیو و عرشه خانه

یکی دیگر از قسمت هایی که در نظافت نمای خانه باید به آن توجه کرد، پاسیو و عرشه خانه است که به عنوان قسمتی مهم از نمای خانه حساب می شود. بیشتر پاسیو ها و عرشه ها قسمت های چوبی دارند و در صورت شسته نشدن این قسمت ها ممکن است که کپک و کثیفی ها آسیب جدی به آن برسانند. به همین خاطر در نظافت منزل تهرانسر، یکی از نکات بسیار مهمی که نباید در نظافت نمای خانه از آن غفلت کرد، همین قسمت است. تمیز کردن این قسمت ها موجب می شود تا کثیفی هایی که می توانند به چوب آسیب برسانند از بین بروند.

بنای بیرونی ساختمان را با چه مواد شوینده می توان تمیز کرد؟

یکی از خوبی هایی که در استخدام نیرو های خدماتی از شرکت های معتبر وجود دارد، این است که خود این شرکت ها بهترین و به روز ترین تجهیزات را برای شست و شوی نمای ساختمان در اختیار نیروی کاری خود می گذارند. اما اگر در نظافت منزل تهرانسر می خواهید بدانید که از چه وسایلی بیشتر استفاده می شود، می توان به واشر های با فشار بالا و بخار شوی های حرفه ای اشاره کرد.این دستگاه ها مخصوص تمیز کردن نمای ساختمان طراحی شده اند و با آن ها به راحتی می توان نمای ساختمان را تمیز کرد. همچنین نیرو های خدماتی از شوینده های تخصصی و تکنیک های به روز و جدید نیز در تمیز کردن نمای ساختمان استفاده می کنند که این موجب می شود نمای ساختمان خانه ها مانند روز اول زیبا و تمیز به نظر برسد.

چگونه در های ساختمان را تمیز کنیم ؟

باید بدانید که در نظافت منزل تهرانسر در های ورودی ساختمان در اولویت قرار دارند زیرا درهای ساختمان جزء نمای ساختمان شما هستند و از نظر زیبایی، از اهمیت بالایی برخوردارند.

در ادامه چند نکته راجب نظافت درهای ورودی ساختمان را توضیح دادیم :

نحوه تمیز کردن درب های ورودی

در نظافت منزل تهرانسر، باید بدانید که کثیف ترین و سخت ترین در ها برای تمیز کردن، در های ورودی خانه ها هستند. در ضمن این را هم باید گفت که تمیز کردن این در ها نسبت به دیگر در های خانه الویت دارد زیرا این در ها بیشتر در معرض دید هستند و باید بهتر تمیز شوند. برای تمیز کردن این در ها، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا در را به آرامی گرد گیری کنید تا تمامی کثیفی ها و گرد و غبار ها از روی آن پاک شود. در نظافت منزل تهرانسر باید بدانید که هیچ چیز بهتر از یک دستمال ساده نرم برای گردگیری نیست. گردگیری را می توان با تبدیل برس جارو برقی نیز انجام داد.
  2. بعد از گردگیری از مقداری آب و صابون استفاده کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید. به جای صابون از سرکه سفید نیز می توانید استفاده کنید. بعد از درست کردن محلول، یک اسفنج نرم بردارید و با آغشته کردن آن به محلول درب را بشویید.
  3. بعد از پاک کردن در با محلول، آن را با یک پارچه خشک کنید.
  4. در نظافت منزل تهرانسر بعد از تمیز کردن کلی درب باید شروع به تمیز کردن وسایل در کنید. برای تمیز کردن وسایل می توانید از شوینده های صنعتی استفاده کنید ولی اگر دوست دارید که از شوینده های طبیعی استفاده کنید، می توانید نصف فنجان سرکه سفید را با 2 قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید و آن را روی قسمت های مختلف در بمالید. اجازه دهید که محلول 15 دقیقه روی قسمت های مختلف در بماند و بعد با یک دستمال خشک آن را پاک کنید.

نکات مهم در پاک کردن در های خانه

  1. اگر در ورودی خانه از چوب ساخته شده و بر روی آن رنگ آمیزی شده است، می توانید برای تمیز کردن آن از واکس مبلمان یا پولیش نیز استفاده کنید. در نظافت منزل تهرانسر خوب است که بدانید که این کار باعث ایجاد درخشندگی بیشتر می شود. فقط توجه داشته باشید که بعد از پاک کردن در با این ماده ها، حتما تمام مواد باقی مانده را پاک کنید.
  2. در هنگام تمیز کردن درب ورودی خانه، برای از بین نرفتن رنگ درب، محلول آب و صابون خود را همیشه رقیق نگه دارید.
  3. نکته آخر نیز این است که اگر در از قسمت های شیشه تشکیل شده بود، می توانید از همان محلول آب و سرکه برای تمیز کردن آن استفاده کنید و با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

نحوه تمیز کردن درب های شیشه ای

اگر در نظافت منزل تهرانسر با خانه ای رو به رو شدید که درب آن به طور کامل به صورت شیشه ای طراحی شده بود، باید بدانید که کار تمیز کردن آن ساده تر است. برای تمیز کردن درب های شیشه ای کافی است که طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. مانند در های معمولی اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمامی گرد و غبار های موجود بر روی در را پاک کنید.
  2. شیشه در را با محلول شیشه پاک کنی که فکر می کنید بهتر است پاک کنید تا تمامی لکه ها و کثیفی ها از بین بروند. در نظافت منزل تهرانسر برای تمیز کردن در های شیشه با محلول های طبیعی نیز می توانید از ترکیب 4 قاشق غذا خوری سرکه، 1 قاشق غذا خوری مایه شوینده و 4 فنجان آب استفاده کنید. این محلول مانند شیشه پاک کن عمل خواهد کرد.
  3. بعد از تمیز کردن در با محلول مورد نظر، نوبت به این می رسد که در را با حوله تمیز خشک کنید. در نظافت منزل تهرانسر توجه داشته باشید که برای خشک کردن در های شیشه ای، از حرکات دایره ای استفاده کنید تا هیچ رد آب و محلولی باقی نماند. محلول هایی که خشک می شوند بعدا به لکه های سختی تبدیل می شوند که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار است.

اهمیت و مزایای تمیز کردن درب ها و نمای خارجی خانه با نیروی نظافتچی

اگر شما بخواهید نظافت منزل تهرانسر خود را به عهده بگیرید احتمالا مسیر سختی پیش رو دارید ولی اگر بخواهید با استخدام نیروی خدماتی و نظافتچی منزل خود را نظافت کنید کارتان آسان تر است. در ادامه چند مورد از مزایای نظافت منزلتان با استخدام نیروی خدماتی به شما معرفی کردیم :

به صرفه بودن

اگر خودتان یا یکی از خدمتکاران خانه بخواهید که خانه را تمیز کند، احتمالا کار جالبی نخواهد بود زیرا استخدام نیروی خدماتی و نظافتچی کار عاقلانه تر و به صرفه تری خواهد بود. نظافتچیان به طور تخصصی برای این کار آموزش دیده اند و به راحتی می توانند تمامی قسمت های خانه شما را به نحو احسن تمیز کنند. همچنین در نظافت منزل تهرانسر خوب است بدانید که با استخدام نیروی نظافتچی دیگر مجبور نخواهید بود که وسایل گران قیمت و شوینده های مختلف را خریداری کنید زیرا شرکت هایی که خدمات نظافت منزل را ارائه می دهند، وسایل مورد نیاز را به کارمندان خود فراهم خواهند کرد.

حرفه ای بودن

تیم های نظافتچی، همیشه مشغول تمیز کردن منازل هستند و در این حرفه تجربه زیادی دارند. به همین خاطر نیروی های نظافتچی بهتر از هر کس دیگری می دانند که چه چیزی برای نظافت بهتر خانه شما خوب است و می تواند آن را زیبا تر جلوه دهد.

امن بودن

سرویس دهنده های نظافت منزل تهرانسر و به طور کلی در تمام تهران، اکثرا پیشینه تمامی کارکنان خود را بررسی می کنند تا مشکلی وجود نداشته باشد. به همین خاطر است که اگر نظافت منزل خود را به نیروی های خدماتی سپرده اید، دیگر لازم نیست که نگران چیزی باشید. در ضمن نیروی های نظافتچی همیشه از جدیدترین و بهترین وسایل برای تمیز کردن خانه ها استفاده می کنند که باعث می شود سلامت تمامی وسایل خانه شما تضمین شود. اگر هم وسیله ای خراب شود به راحتی می توانید از شرکت خدمات دهنده غرامت بگیرید.

نظافت منزل تهرانسر توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل تهرانسر توضیح دادیم. در ابتدا در مورد این که تهرانسر در کدام قسمت تهران است و چه تاریخچه ای دارد، توضیحاتی ارائه کردیم تا بیشتر با این محله آشنا شوید. بعد از آن در مورد نکات مهمی در نظافت منازل باید به آن توجه کرد اشاره کردیم و در مورد هر کدام از آن ها توضیح دادیم تا بهتر متوجه شوید. در آخر نیز در مورد این که تمیز کردن نمای خانه و به طور کلی وسایل خانه با نیروی های نظافتچی چه فوایدی دارد را نام بردیم. مهم ترین دلایلی که باعث می شود استفاده از نیروی های نظافتچی به فکر عاقلانه ای تبدیل شود، حرفه ای بودن نیروی کار و به صرفه بودن آن است.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آباد–نظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا