خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله غرب تهران

پله ها یکی از مهم ترین بخش های ساختمان هستند که به دلیل رفت و آمد زیاد به سرعت کثیف می شوند و نیاز به تمیز کاری مداوم و منظم دارند؛ اما اکثر صاحبان ساختمان به دلیل زیاد بودن، وقت گیر بودن و سخت بودن تمیز کاری پله ها به آن توجهی نمی کنند. در این مواقع است که صاحبان ساختمان برای نظافت راه پله های خود می توانند از نیروی های خدماتی کمک بگیرند. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در زمینه نظافت راه پله غرب تهران وجود دارد توضیح داده ایم.

غرب تهران کجاست؟

همان طور که می دانید، کلان شهر تهران به عنوان پر جمعیت ترین استان ایران شناخته می شود و به همین دلیل بسیار بزرگ و پهناور است. هر محله و شهر تهران به تنهایی اندازه دیگر شهر های مشهور ایران در خود جمعیت جای داده اند. یکی از قسمت های مهم تهران نیز که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، ناحیه غرب تهران است. غرب تهران به دلیل موقعیت خاصش از جمله نزدیک بودن به کارخانه های صنعتی، جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است.

در نظافت راه پله غرب تهران خوب است بدانید که به دلیل تراکم جمعیت بالای این ناحیه، توجهات بیش از پیش به این قسمت جلب شده است و از نظر شهرسازی پیشرفت بسیار زیادی داشته است. علاوه بر این، ناحیه غرب تهران محله های معروفی را در خود جای داده است. برخی از محبوب ترین و شناخته شده ترین محله های غرب تهران شامل محله های پونک، صادقیه، ستارخان، جنت آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، آزادی، حصارک، فردوس، کن و ورد آورد است.

نکات مهم نظافتی

نظافت راه پله غرب تهران

  • تمیز کردن پله های آلومینیومی

یکی از نکات مهمی که در نظافت راه پله غرب تهران، نیروی های نظافتچی باید به آن توجه کنند، نحوه تمیز کردن پله های آلومینیومی است. برای تمیز کردن پله های آلومینیومی طبق مراحل زیر پیش بروید. 

مرحله 1

اول از همه اطمینان پیدا کنید که تمامی زباله ها از جمله گرد و غبار ها، برگ ها و یا زباله های دیگر از روی پله ها پاک شده اند. برای اینکه بتوانید زباله های پله ها را تمیز کنید، می توانید از یک جارو دستی سفت استفاده کنید و هر دفعه یک پله را تمیز کنید. در نظافت راه پله غرب تهران باید برای تمیز کردن گوشه های پله های آلومینیومی از جارو هایی که مو های سفت تری دارند استفاده کنید. دقت داشته باشید که هنگام جارو کشیدن، زیاد فشار وارد نکنید؛ زیرا ممکن است جارو های سفت روی پله های آلومینیومی خراش ایجاد کنند.

مرحله 2

بعد از اینکه تمامی زباله های پله ها را تمیز کردید، نوبت به این می رسد که پله ها را با آب و مواد شوینده ملایم بشویید. از مقدار کمی صابون ظرفشویی استفاده کنید و آن را روی نقاطی که کثیفی وجود دارد بریزید. برای نظافت راه پله غرب تهران باید زمان دهید تا مواد شوینده مقداری روی آلودگی ها بمانند. سپس یک شلنگ بردارید و با آن پله ها را بشویید تا کثیفی ها پاک شوند. دقت داشته باشید که از آب فیلتر شده استفاده کنید. آب فیلتر نشده ممکن است حاوی موادی مانند گوگرد، کلر، فلوراید و یا یک سری مواد معدنی باشد که به پله های آلومینیومی آسیب برساند. همچنین دقت داشته باشید که پس از شست و شو، کوچک ترین ردی از صابون نباید روی پله بماند؛ زیرا باعث لغزندگی می شود و خطر دارد.

مرحله 3

این مرحله در نظافت راه پله غرب تهران زمانی استفاده می شود که آلودگی هنوز هم روی راه پله وجود داشته باشد. برای تمیز کردن راه پله این دفعه باید از یک پارچه و صابون استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که از مواد خشن مانند پشم فولاد نباید استفاده کنید؛ زیرا این مواد درخشندگی آلومینیوم را از بین می برند و روی آن خراش می اندازند. همچنین دقت داشته باشید از شوینده های خشن مانند جوش شیرین یا پاک کننده قلیایی نیز نباید استفاده کنید؛ زیرا این مواد می توانند به پله های آلومینیومی آسیب وارد کنند.

نظافت راه پله غرب تهران

مرحله 4

اگر در نظافت راه پله غرب تهران به راه پله ای برخورد کردید که قبلا اکسید شده است، باید آن را با یک پاک کننده آلومینیومی مانند آلوما کلین در انتهای کار و پس از تمام شدن مراحل تمیز کنید.

  • نظافت راه پله های بتنی

مانند تمامی راه پله ها برای تمیز کردن راه پله های بتنی نیز روش های بسیار زیادی وجود دارد. برای اینکه بتوانید راه پله های بتنی را به خوبی تمیز کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. جارو کردن

از یک جارو برای تمیز کردن راه پله استفاده کنید. تمامی زباله ها و گرد و خاک ها باید از روی پله ها پاک شوند و از بین بروند. در صورتی که هیچ گرد و خاکی بر روی پله ها باقی نماند، فرآیند تمیز کردن ساده تر می شود و راه پله برای تمیز کردن اساسی آماده می شود.

همچنین خوب است بدانید که در نظافت راه پله غرب تهران به جای جارو از دمنده نیز می توانید برای از بین بردن گرد و خاک و زباله ها استفاده کنید.

    2.  آماده کردن محلول شوینده

در این مرحله باید محلول شوینده راه پله را آماده کنید. برای این کار یک قسمت آب داغ را با دو قسمت از صابون ظرفشویی ترکیب کنید تا ترکیبی از صابون ظرفشویی مایع و آب به وجود بیاید. حال برای نظافت راه پله غرب تهران لازم است که تمامی این مواد را در یک سطل بریزید و بگذارید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

اگر پله ها خیلی کثیف هستند، می توانید از یک قسمت سرکه نیز برای قوی تر شدن محلول شوینده تان استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که دمای آبی که استفاده می کنید در حداقل ترین حالت باید 105 درجه فارنهایت (40.5 درجه سانتی گراد) باشد.

نظافت راه پله غرب تهران

     3.  استفاده از محلول شوینده

در این قسمت برای نظافت راه پله غرب تهران باید از محلول شوینده ای که در مرحله قبل آماده کرده اید استفاده کنید. محلول را روی پله ها بریزید و اجازه دهید که به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پله ها بماند. اجازه دهید که محلول کاملا روی پله ها بماند و جذب شود. فقط دقت داشته باشید که محلول نباید خشک شود. اگر در حال خشک شدن بود، باید مقدار بیشتری از محلول را روی پله ها بریزید و بگذارید که بماند.

همچنین باید بدانید بسته به پله ای که قرار است تمیز شود، ممکن است محلول به مهلت 30 دقیقه ای برای اثر گذاری نیاز داشته باشد. مهلت 30 دقیقه ای معمولا در نظافت راه پله غرب تهران برای پله هایی استفاده می شود که خیلی وقت است تمیز نشده اند و بسیار کثیف هستند.

    4.  برس کشیدن

پس از اینکه محلول برای مدت مشخصی بر روی پله ها ماند، نوبت این است که برس بکشید. دقت داشته باشید که از برس های فلزی نباید استفاده کنید؛ زیرا بتن را خراش می دهند. لکه ها را تا زمانی که از بین نرفته اند تمیز کنید.

اگر لکه ها هنوز هم از بین نرفته بودند، برای تمیز کردن آن ها باید از پودر لباسشویی استفاده کنید. اجازه دهید که پودر لباسشویی 10 تا 15 دقیقه روی لکه ها بماند و سپس با آب داغ لکه ها را بشویید و یک برس سفت را همزمان روی آن ها بکشید.

    5.  شست و شو با آب داغ

آخرین مرحله برای نظافت راه پله غرب تهران در پله های بتنی، شست و شوی آن ها با آب داغ است. این شست و شو را تا زمانی که تمامی صابون ها و مواد زائد از بین نرفته اند باید ادامه دهید؛ به همین دلیل ممکن است مجبور شوید این کار را دو تا سه بار نیز تکرار کنید. فقط باز هم تاکید می شود که آب حداقل باید 40 درجه سانتی گراد باشد. 

تمیز کردن پله ها با ماشین و بدون ماشین

نظافت راه پله غرب تهران

برای نظافت راه پله غرب تهران، می توانید از ماشین ها استفاده کنید و یا اینکه به روش های سنتی پیش بروید.

  • شست و شو با ماشین

شست و شو با ماشین ساده تر است. برای شست و شو با ماشین در ابتدا باید وسایل بزرگ و زباله های بزرگ را از کف راه پله جمع کنید. بعد از جمع کردن آن ها، نوبت به تمیز کردن راه پله و تمامی گرد و خاک آن با استفاده از جارو برقی می رسد. برای نظافت راه پله غرب تهران تمامی پله ها را با جارو برقی تمیز کنید و سپس از شلنگ اکستنشن استفاده کنید. بعد از اینکه راه پله ها را تمیز کردید، با استفاده از یک فرش شوی باید تمامی پله ها را بشویید. فرش شوی را روی هر پله یک دفعه به جلو و عقب حرکت دهید تا فرش و یا پله را تمیز کنید.سپس باید حدود 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید که پله ها خشک شوند.

  • شست و شو بدون ماشین

اگر به ماشین دسترسی ندارید، می توانید برای نظافت راه پله غرب تهران روش های سنتی مانند شست و شو با سرکه را امتحان کنید. برای تمیز کاری با سرکه وسایل زیر را تهیه کنید:

آب گرم – سطل – سرکه سفید به مقدار لازم – فرچه

اولین مرحله برای تمیز کاری سنتی این است که سطل را پر از آب کنید و سپس مقداری سرکه سفید به آن اضافه کنید. سپس از بالای پله ها شروع کنید و با برس آغشته شده به محلول آب و سرکه، پله ها را تمیز کنید. دقت داشته باشید که هم از حرکت عمودی و هم حرکت افقی باید استفاده کنید تا پله ها به خوبی تمیز شوند.

همچنین یکی از نکات مهم دیگر در نظافت راه پله غرب تهران، متعادل نگه داشتن رطوبت فرچه است. رطوبت زیادی باعث کپک و رطوبت کم فرچه باعث تمیز نشدن لکه ها می شود. سپس از آب برای شستن و از یک حوله برای خشک کردن استفاده کنید.

سوالات پر تکرار

نظافت راه پله غرب تهران

  • هر چند وقت یکبار پله ها را جارو کنیم؟

معمولا یک بار در هفته؛ اما اگر از فرش استفاده می شود و کودکان و حیوانات خانگی زیادی در ساختمان وجود دارند، ممکن است حتی به جاروی روزانه نیاز باشد.

  • موکت روی پله هر چند وقت یکبار باید تمیز شود؟

معمولا هر سه ماه یکبار؛ اما بسته به میزان تردد در راه پله ها این میزان می تواند تغییر کند. همچنین موکت ها هر 6 ماه یکبار به یک شست و شوی اساسی نیاز دارند.

  • چقدر طول می کشد پله ها دوباره قابل استفاده شوند؟

این بسته به نوع شست و شو دارد؛ اما متحمل ترین زمان ممکن معمولا بین 15 تا 20 دقیقه است. بعد از این مدت دوباره می توان از راه پله ها استفاده کرد.

نظافت راه پله غرب تهران توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت راه پله غرب تهران صحبت کردیم. در ابتدا در مورد خود غرب تهران و اینکه چه ویژگی هایی دارد توضیح دادیم. بعد به نکاتی درباره تمیز کردن پله های آلومینیومی و بتنی اشاره کردیم و در مورد چگونگی تمیز کردن پله ها با ماشین یا بدون ماشین توضیح دادیم. در آخر نیز به تعدادی از سوالات پر تکرار که کاربران می پرسند پاسخ دادیم تا شکی در این زمینه باقی نماند.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10–نظافت راه پله غرب تهران–نظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا