خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل صادقیه

نظافت منزل یکی از چالش هایی است که هر فرد خانه داری با آن رو به رو خواهد شد. بسیاری از افراد به خاطر مشغله های بسیار زیاد روزانه دیگر وقت نظافت خانه را ندارند. اما خبر خوبی که وجود دارند این افراد می توانند با استخدام نیروی خدماتی نظافت منزل خود را به این افراد بسپارند و بدون هیچ زحمتی خانه ای زیبا و تمیز تحویل بگیرند. ما در این مقاله تمامی نکاتی که باید در نظافت منزل صادقیه رعایت شود را نام برده ایم.

صادقیه کجاست؟

محله صادقیه که افراد قدیمی آن را با نام آریا شهر می شناسند، یکی از محله های محبوب و پر جمعیت منطقه 5 تهران است. محله صادقیه به دلیل موقعیت مناسب و دسترسی راحت به بقیه نقاط تهران و همچنین امکانات رفاهی فراوان، به یکی از بهترین و پرطرفدارترین مناطق تهران برای سکونت تبدیل شده است.

محله صادقیه از لحاظ جغرافیایی با بزرگراه ها و خیابان های زیر برخورد می کند.  

از شمال بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب با بزرگراه شیخ فضل الله، خیابان طرشت شمالی و بزرگراه فهمیده از شرق با خیابان صحرایی، خیابان گلاب، میدان صحرایی، خیابان دستبند غربی و بزرگراه یادگار امام و از غرب با بزرگراه جناح، بزرگراه آیت الله کاشانی، خیابان فلکه دوم صادقیه، خیابان شالی و بزرگراه اشرفی اصفهانی.

همچنین در نظافت منزل صادقیه باید بدانید که این محله با محله های شهرک آزمایش ، محله مرزداران، محله فردوس ، محله آپادانا،محله ستار خانه، محله طرشت، محله اباذز و محله دریان نو همسایه است.

محله صادقیه در گذشته در نزدیکی رود دره پونک قرار داشته است. به همین خاطر باعث شد که کشاورزی و باغ داری در این ناحیه رونق فراوانی داشته باشد و بسیاری از مردم به شغل کشاورزی مشغول شوند. در نظافت منزل صادقیه جالب است که بدانید که محله صادقیه در بین سه محله طرشت،پونک و کن قرار گرفته بود و باعث می شد این محله ها بر روی وضعیت محله صادقیه تاثیر بگذارند. در ضمن یکی از مسیر های پر تردد تهران قدیم که به امامزاده داوود ختم می شد،از محله صادقیه عبور می کرد. به همین خاطر افرادی که به زیارت امامزاده داوود می رفتند همیشه با این محله برخورد می کردند. این اتفاق ها باعث شد که محله صادقیه در گذشته دور نیز از محله های پر تردد تهران محسوب شود.

نظافت منزل صادقیه

نکات مهم در نظافت منزل صادقیه

تعمیر و تعویض پارکت

در نظافت منزل صادقیه باید بدانید که بسیاری از خانه ها از کفپوش استفاده می کنند. یکی از مشکلات رایجی که کفپوش های چوبی و موزاییکی دارند این است که بعد از مدتی در بین آن ها شکافی ایجاد می شود و یا اینکه ممکن است شل شوند و از جای خود جدا شوند. یا حتی گاهی اوقات ممکن است به کفپوش هایی برخورد کنید که با تازگی نصب شده اند ولی با این حال مانند کفپوش های قدیمی از جای خود جدا شده اند. اصلی ترین دلیل جدا شدن کفپوش های نو و جدید ، ناهموار بودن سطح زمین برای نصب پارکت یا کافی نبودن چسب در هنگام نصب پارکت است. به هر حال ما در این جا برای نظافت منزل صادقیه تمام نکاتی که لازم است در نصب و تعمیر پارکت به آن دقت کنید را نام برده ایم. برای تعمیر پارکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اولین کاری که باید در تعمیر پارکت انجام دهید،این است که تمامی پارکت های شل یا خراب را پیدا کنید. برای پیدا کردن پارکت های خراب ساده ترین راه ممکن این است که بر روی آن ها قدم بزنید و هرکدام را از آن ها که خراب بود را پیدا کنید. هر پارکت خرابی که پیدا کردید بر روی آن یک علامت با نوار چسب یا هر وسیله دیگر بگذارید تا بعدا آن را گم نکنید.
  2. در نظافت منزل صادقیه،برای تعمیر پارکت های خراب، یک سوارخ یک میلی متری در کنار پارکت خراب ایجاد کنید. با انجام این کار امکان بلند کردن و تعویض و تعمیر پارکت ممکن می شود.
  3. در این مرحله از سوراخی که کنار پارکت خراب ایجاد کرده اید ، اپوکسی ( نوعی چسب با چسبندگی بسیار بالا که معمولا برای سطوحی که سایش زیادی را باید تحمل کنند استفاده می شود) را با سرنگ مخصوص تزریق کنید.
  4. در نظافت منزل صادقیه کار بعدی که باید برای تعمیر پارکت انجام دهید این است که چند بار به آرامی بر روی پارکت آسیب دیده بکوبید. وقتی صدای تو خالی بودن پارکت از بین رفت یعنی این که اپوکسی به اندازه کافی ریخته شده و در جای خود قرار گرفته است.
  5. در هنگام تزریق اگر در اطراف پارکت دیدید که اپوکسی در حال بیرون آمدن است،فورا تزریق اپوکسی را متوقف کنید.
  6. بعد از تزریق و اطمینان از کافی بودن آن ، بگذارید که اپوکسی خشک شود. در صورت نیاز پارکت بر روی پارکت آسیب دیده جسم سنگینی مانند مبل بگذارید.
  7. در نظافت منزل صادقیه بعد از خشک شدن اپوکسی ، چسب های اضافی که دور آن وجود دارد را تمیز کنید.
  8. بعد از تمیز کردن،هر شکافی را که پیدا کردید با بتونه چوب پر کنید.
  9. بعد از پر کردن سوراخ ها ، محل را تمیز کنید و کار را به پایان برسانید.

نظافت منزل صادقیه

تعمیر و نقاشی کابینت های چوبی

قبل از این که رنگ زدن را شروع کنید، اولین بدانید که در ابتدا کدام مناطق را باید رنگ کنید. مناطقی از کابینت که باید رنگ آمیزی شوند شامل مناطق زیر می شوند:

  • جلو و عقب درب کابینت
  • جلو و عقب کشو ها
  • طرفین و پایین جعبه های کابینت
  • قاب صورت کابینت ( ریل های افقی و پایه های عموی) ( اختیاری)

در نظافت منزل صادقیه قسمت هایی که از کابینت که نیاز به رنگ آمیزی ندارند شامل دو قسمت زیر می شوند:

  • داخل جعبه های کابینت
  • بالای جعبه های کابینت

وسایل مورد نیاز

دسته میکرو غلتکی 10 اینچی

    مته شارژی یا پیچ گوشتی

    اسفنج تمیز کننده

    سطل تمیز

    بلوک سنباده فوم

    جارو برقی فروشگاهی

    برس ارسی مخروطی

    سینی رنگ

مواد مورد نیاز

رنگ لاتکس بر پایه آبآغازگرورق پلاستیکنوار نقاش TSP (تری سدیم فسفات) یا چربی زدا سنباده 120 و 220روکش های غلتکی میکرو رنگ 10 اینچیکیسه های پلاستیکی قابل مهر و مومحولهآستر سینی رنگ

مراحل کار

  1. آماده کردن محل

در نظافت منزل صادقیه اولین کاری که باید برای رنگ کردن کابینت ها انجام دهید این است که محل کار را آماده کنید. ابتدا یک تهویه هوای اتاق را روشن کنید و بعد از آن ورق های پلاستیکی را روی زمین بگذارید و برای تکان نخوردن آن ها را با چسب بچسبانید.

  1. برداشتن در ها و وسیله های کابینت

با مته های شارژی لولا های کابینت را جدا کنید. هر لولا را شماره گذاری کنید و در یک پلاسیتک قرار دهید تا بعدا آن ها را گم نکنید. تمامی وسایل هایی که از در کابینت وجود دارد را بردارید. درب های کابینت را جدا کنید.

  1. برداشتن کشو ها

در نظافت منزل صادقیه برای گم نشدن وسیله و جا به جا نشدن آن ها ، هر کشو را بعد از جدا کردن شماره گذاری کنید. برای جدا کردن کشو ها از مته شارژی استفاده کنید. اکثر کشو ها با چهار یا پنج پیچ به کابینت متصل می شوند.

  1. تمیز کردن جعبه های کابینت

قبل از شروع به رنگ آمیزی ، تمام قسمت های کابینت به خصوص جعبه های آن را خوب تمیز کنید. اگر کابینت یا کشو بیش از حد کثیف بود، می توانید از یک شوینده مخصوص که به چوب آسیب وارد نمی کند، استفاده کنید.

  1. سنباده کشیدن

در این قسمت با استفاده از یک سنباه تمامی قسمت کابینت را که قرار است رنگ شوند سنباده بکشید. هدف از سنباده کشیدن این است که پرایمر راحت تر به کابینت بچبسد.

  1. پرایمر زدن

در نظافت منزل صادقیه،برای رنگ کردن کابینت ها نواحی که قرار است رنگ شوند را پرایمر بزنید. بعد از خشک شدن پرایمر ، با استفاده از سنباده نواحی که برآمده شده اند را سنباده بزنید.

  1. رنگ زدن

در های کابینت ، کشو ها و جعبه های کابینت را رنگ بزنید. لبه ها و قسمت های حساس را با قلم مو و قسمت های بزرگ را با غلتک 10 اینچی رنگ بزنید. بعد از آن اجازه دهید که رنگ ها خشک شوند. بعد از خشک شدن رنگ ها کابینت ها را دوباره نصب وکار را به اتمام برسانید.

نظافت منزل صادقیه

تعویض شیشه پنجره

تعویش شیشه پنجره های چوبی

در نظافت منزل صادقیه برای تعویض شیشه به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

    ترکیب لعاب (بتونه) برای نگه داشتن شیشه در جای خود    نقاط گلازیر – گیره های فلزی کوچک    یک ابزار 5 در 1    کاردک    انبر دماغه بلند    اسکنه    چکش    عینک ایمنی    دستکش کار    روزنامه    نوار ماسک    قلم مو کوچک    برش شیشه (اگر شیشه قبلاً به اندازه بریده نشده باشد)

مراحل کار

پس از این که شیشه قبلی را جدا کردید،بتونه قدیمی را با اسکنه بیرون بیاورید. بعد از آن با انبر دماغه را بردارید و چوب را تمیز کنید و سنباده بزنید. سپس بر روی آن درزگیر چوبی بزنید. بتونه و مرکب لعاب را با انگشتان خود به همراه یک چاقوی بتونه دور دهانه پنجره فشار دهید تا یک فضا برای شیشه جدید ایجاد شود.
در نظافت منزل صادقیه برای تعویض شیشه پنجره در این مرحله کافی است که شیشه را در جای خود قرار دهید و بتونه اضافی را از پنجره جدا کنید. برای محکم کاری بتونه بیشتری در اطراف شیشه بمالید از یک چاقو برای صاف کردن سطح آن استفاده کنید. وقتی که خشک شد می توانید آن را رنگ کنید تا بقیه سطح ها هماهنگ باشد.

نظافت منزل صادقیه

تعویض کلید پریز

قبل از شروع

قبل از شروع تعویض کلید پریز ها اولین چیزی که باید از آن اطمینان پیدا کنید،قطع بودن برق خانه است. برای این کار کافی است برق خانه را از طریق فیوزی که وجود دارد قطع کنید.

مراحل کار

  1. تست برق پریز

اولین کار در نظافت منزل صادقیه برای تعویض پریز ها این است که ببینید آیا پریز هنوز هم برق دارد یا خیر. برای این کار پوشش پریز برق را جدا کنید و با استفاده تستر های غیر تماسی از عدم وجود برق در پریز اطمینان پیدا کنید. برای این کار کافی است که پروب تستر را نزدیک جعبه کنید. اگر برقی در پریز وجود داشته باشد تستر صدا می دهد یا چراغ خود را روشن می کند.

  1. در آوردن کامل پریز

بعد از این که از قطع بودن برق اطمینان پیدا کردید، پیچ های پریز را در بیاورید و تمام پریز را به بیرون بکشید. فقط در نظافت منزل صادقیه مراقب باشید که با فشار این کار را انجام ندهید. زیرا در برخی خانه های قدیمی سیم ها ضعیف هستند و ممکن است که سیم ها آسیب ببینند.

  1. بررسی سیم ها

بعد از در آوردن پریز باید به سیم ها دقت کنید که هرکدام باید به کدام قسمت پریز جدید متصل شوند. معمولا در سیم کشی های جدید با کابل NM سیم ها دارای عایق های مشکی هستند و معلوم است که باید به کدام قسمت وصل شوند.

  1. خارج کردن سوئیچ

سوئیچ پریز را تا حدی که بتوانید با پیچ گوشتی به پایانه های پیچ دسترسی پیدا کنید در بیاورید و سیم های آن را از مدار خود خارج کنید. حلقه هر سیم را بررسی کنید. اگر آسیب دیده بودند حدود 3 اینچ از آن را از عایق جدا کنید تا سیم مسی جدید نمایان شود.

  1. وصل کردن پریز جدید

در این قسمت لازم است تا سه سیم را به قسمت های مخصوص خود وصل کنید. در نظافت منزل صادقیه برای این قسمت به انتهای سه سیم حال C شکل بدهید تا راحت تر نصب شوند. سیم ها را به محل مخصوص خود وصل کنید و پیچ آن ها را محکم ببندید.

  1. نصب پریز و صفحه پوشش

سیم را به آرامی در محل خود در جعبه آن قرار دهید و سپس پریز را با پیچ های مخصوص خودش محکم کنید. سوئیچ را به دقت تراز کنید و از عمودی قرار گرفتن آن در جعبه پریز اطمینان حاصل کنید. سپس صفحه پوشش را نصب کنید.

برای اتمام کار نیز برق خانه را وصل و پریز برق را برای این که درست کار می کند یا خیر تست کنید.

نظافت منزل صادقیه توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل صادقیه و نکاتی که باید رعایت شود توضیح دادیم. در ابتدا در مورد این که صادقیه کجاست و چه تاریخچه ای دارد توضیح دادیم. متوجه شدیم که صادقیه یکی از محله های پر جمعیت و پر تردد تهران است. به همین خاطر همیشه نیاز زیادی به نیروی خدماتی زیادی به خصوص نیروی های نظافتچی دارد. برای همین در مورد تمام نکاتی که در نظافت منزل صادقیه وجود دارد اشاره کردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونک–نظافت منزل صادقیه–نظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا