خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل شرق تهران

استان تهران، پایتخت کشور عزیزمان ایران است. تعجبی ندارد که آن را یکی از سر زنده ترین و شلوغ ترین و پیشرفته ترین شهر های کشور بدانیم. به دلیل بزرگی این شهر زیبا، آن را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده اند. در این مقاله قصد داریم، شرق تهران را مورد هدف قرار بدهیم. شرق تهران مکان های دیدنی بسیار خوبی دارد و به دلیل آب و هوای بی نظیری که دارد، جمعیت زیادی در آن جا زندگی می کنند.
نظافت منزل یکی از کار هایی است که در این منطقه باید بسیار جدی گرفته شود؛ اما به دلیل کمبود زمان و نداشتن وسایل مناسب و… ممکن است خودتان از پس آن بر نیایید؛ در نتیجه یک نیروی خدماتی مطمئن و کاربلد، می تواند در نظافت منزل شرق تهران به شما کمک کند. در ادامه می خواهیم نحوه تمیز کردن قسمت های مختلف منزل را برایتان بررسی کنیم تا اگر از نیروی خدماتی استفاده کردید، با کار آن تقریبا آشنا باشید و اگر هم خودتان تصمیم به تمیز کردن خانه گرفتید، یک راهنمای عالی برای شروع و ادامه نظافت داشته باشید.

نحوه تمیز کردن سقف

برای نظافت منزل شرق تهران و در میان قسمت های مختلف خانه، سقف ها نیز مستعد آلوده شدن هستند؛ اما به دلیل این که در دسترس همیشگی شما نیستند و نظافت آن ها نسبت به مکان های دیگر سخت تر است، به آلودگی آن ها کم تر توجه می شود؛ اما لازم به ذکر است که سقف آلوده ای که به رنگ دوده سیاه در آمده است، می تواند تمام زیبایی خانه شما را زیر سوال ببرد. در ادامه مطلب و بررسی نظافت منزل شرق تهران، قصد داریم چند راهکار موثر برای تمیز کردن سقف خانه ارائه دهیم.

  • از بین بردن آلودگی های جامد

در ادامه بررسی نحوه نظافت منزل شرق تهران و در مرحله اول لازم است سقف را جاروبرقی بکشید تا آشغال های جامدی که بر روی آن وجود دارد را حذف کنید. برای این کار، دسته جارو برقی خود را بلند تر کنید تا دسترسی به سقف خانه ساده تر شود و از سری برس شکل جارو برقی (یا هر سری ای که بتواند بر روی سقف کشیده شود) استفاده کنید تا به راحتی آشغال ها را لمس کنید. هر چه به سقف نزدیک تر باشید، کار راحت تری را در پیش خواهید داشت. (در استفاده از نردبان یا چهار پایه، احتیاط کنید.)

نظافت منزل شرق تهران

  • از بین بردن گرد و غبار ها

در مرحله دوم شما می توانید از یک چوب بلند که مقداری دستمال یا پر های مخصوص گرد گیری بر روی آن نصب شده است، استفاده کنید تا تمام گرد د غبار های سقف را از بین ببرید. دسته گردگیری را به آرامی به سمت جلو و عقب بکشید تا با غبار ها برخورد نزدیک داشته باشد. (اگر از دستمال های میکروفیبر، برای قرار گرفتن بر روی دسته گردگیری خود استفاده کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. غبار ها جذب می شوند و هیچ آسیبی به سقف نخواهد رسید.)

  • از بین بردن لکه ها

گاهی اوقات در هنگام نظافت منزل شرق تهران، شاهد لکه های بد رنگی بر روی سقف خانه خواهید بود.‌ برای از بین بردن آن ها باید یک محلول موثر تهیه کنید. محلول شما باید خیلی خاص باشد تا در علاوه بر از بین بردن لکه، آسیبی به جزئیات یا ساختار سقف نرساند. محلول پیشنهادی ما، استفاده از یک لیوان کوچک آب گرم به علاوه یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و در نهایت‌ دو قاشق غذا خوری سرکه است. با استفاده از مواد ارگانیک، می توانید لکه های مزاحم را حذف کنید و هیچ آسیبی به ساختار سقف نرسانید.

نظافت منزل شرق تهران

  • اسپری کردن محلول

محلولی که در مرحله قبل درست کردید را داخل یک بطری اسپری بریزید تا به  راحتی بتوانید آن را بر روی سقف بپاشید. از اسپری کردن بیش از حد محلول بر روی سقف خودداری کنید. اگر محلول از سقف چکه کرد، به معنای آن است که زیاد پاشیده اید و اگر نتوانست کل لکه را  بپوشاند، به معنای این است که مقدار کمی اسپری کرده اید.

  • استفاده از غلتک رنگ

برای نظافت منزل شرق تهران و تمیز شدن کل سطح سقف مورد نظرتان، لازم است یک غلتک رنگ بزرگ تهیه کنید و سپس آن را مرطوب کنید. در نهایت با صبر و حوصله کل سقف را با آن تمیز کنید تا تمام آلودگی ها از بین بروند و سقفی زیبا و تمیز داشته باشید.

  • خشک کردن سقف

در نهایت نوبت به خشک کردن سقف می رسد. قبل از خشک کردن، به تمیزی سقف توجه کنید. اگر به اندازه کافی تمیز شده است، می توانید فرآیند خشک کردن را آغاز کنید؛ اما اگر هنوز به طور کامل تمیز نشده است، لازم است بار دیگر مرحله بالا را تکرار کنید. برای خشک کردن سقف خانه، به یک پارچه خشک احتیاج دارید. در نهایت پارچه را به آرامی بر روی سقف بکشید و منتظر خشک شدن آن باشید.

نظافت منزل شرق تهران

  • نحوه تمیز کردن فرش ها

در نظافت منزل شرق تهران، یکی دیگر از سطوح بزرگی که در چشم‌ است، فرش ها هستند. آلودگی ای که بر روی فرش خانه قرار دارد، ممکن است به پارکت های خانه نیز آسیب جدی برساند و از آن بدتر، هر بار که شخصی بر روی آن آلودگی پا می گذارد و عبور می کند، می تواند تمام سطح آلودگی را به قسمت های دیگر انتقال دهد و موجب آلودگی بیش تر در اطراف منزل شود. در ادامه مطلب می خواهیم چند قانون یا راهکار ساده را به شما معرفی کنیم تا با به کار گیری آن ها و بدون نظافت روزانه، فرش هایی تمیز و زیبا و درخشنده داشته باشید.

  • از ورود با کفش جلوگیری کنید

این مسئله در کشور ایران کم تر به چشم‌ می خورد. هنگامی که با کفش به داخل خانه وارد می شوید، تمام میکروب ها و آلودگی هایی که بر روی آن پا گذاشته اید را به همراه خود حمل خواهید کرد. برای جلوگیری از این کار، لازم است چند دمپایی تهیه کنید و در مقابل درب ورودی خانه قرار دهید.

  • از بین بردن سریع لکه ها

هنگامی که لکه یا غباری را بر روی فرش خود می بینید، لازم است سریعا اقدام کنید، زیرا با گذشت زمان لکه ها با الیاف فرش پیوند می خورند و دیگر به سادگی حذف نخواهند شد. برای پاک کردن لکه های سطحی می توانید از محلول آب و صابون بهره ببرید.

  • پوشاندن درز موجود در میان درب ها

یکی دیگر از راه های کاهش آلودگی فرش ها، پیدا کردن درز میان درب های خارجی است. با پوشاندن این درز ها، علاوه بر جلوگیری از آلودگی ها، از اتلاف انرژی نیز جلوگیری خواهید کرد.

  • برگزاری مهمانی ها و دوره همی ها خارج از خانه: مهمانی گرفتن، همیشه به معنای داخل خانه بودن نیست؛ بلکه می توانید بساط غذا یا پذیرایی را خارج از خانه پهن کنید و از هوای بی نظیر هر فصل نیز استفاده کنید.
  • تداوم داشتن در کشیدن جارو برقی

اولین سرباز هر خانه ای در مقابل آلودگی های فرش، جاروبرقی ها هستند. لازم است به طور مداوم و چند روز یک بار جاروبرقی بکشید تا آلودگی ها بر روی هم تلنبار نشوند. همچنین کیفیت جاروبرقی کشیدن شما نیز بسیار اهمیت دارد.

  • مراقبت از حیوان خانگی

در نظافت منزل شرق تهران، لازم است به نکاتی در رابطه با حیوانات خانگی نیز توجه کنید؛ زیرا بسیار دیده شده است که مردم آن منطقه حیوانات را دوست دارند و از آن ها مراقبت می کنند. نکته مهم این است که به طور مدادم مو های آن ها را در خارج از خانه شانه بزنید تا بر روی فرش هایتان نریزد. همچنین مراقب محل رفت و آمد آن ها نیز باشید تا آلودگی ها را با خود حمل و پخش نکنند.

نحوه تمیز کردن پنجره ها

هنگامی که آلودگی ها وارد خانه شما می شوند، اولین مدافع در مقابل آن ها پنجره است. اغلب مردم فکر می کنند، تمیز کردن پنجره ها امری بسیار ساده است و هیچ ‌نیازی به آموزش ندارد؛ اما همیشه سخت ترین کار ها همان کار هایی هستند که فکر می کنید از همه ساده تر اند. با توجه به چند راهکار ساده می توانید لکه ها را به طور کامل از روی پنجره ها حذف کنید تا نور زیبا و درخشنده خورشید، به طور مستقیم و بدون مانع وارد منزل شما شود و انرژی لازم را به شما برساند. به همین دلیل است که هنگام نظافت منزل شرق تهران، تمیز کردن‌ پنجره ها در دو مرحله داخلی و خارجی که در ادامه توضیح می دهیم، به شدت توصیه می شود.

نظافت منزل شرق تهران

 نظافت داخلی پنجره ها

  • در مرحله اول لازم است یک سطل بزرگ را بردارید و محلولی با استفاده از آب و صابون یا مایع ظرفشویی، درون آن درست کنید.
  • یک دستمال میکروفیبر یا اسفنج نرم و مناسب تهیه کنید و به محلول مرحله قبل آغشته کنید.
  • در ادامه لازم است قاب ها را از سمت بالا به پایین تمیز کنید تا مواد اضافی به سمت پایین پنجره بریزند و در آخر تمیز شوند.
  • در این مرحله از نظافت منزل شرق تهران، به یک بطری با درب اسپری نیاز دارید تا یک محلول خانگی مانند ترکیب سرکه و آب یا یک محلول صنعتی، مطابق میل خودتان، انتخاب کنید. درون ظرف بریزید. سپس تمام سطح پنجره را اسپری کنید.
  • در ادامه به یک حوله یا پارچه نرم برای خشک کردن پنجره ها احتیاج دارید. در صورت نیاز می توانید از دستمال کاغذی نیز استفاده کنید؛ اما توصیه ما حوله و دستمال های نسبتا نرم است تا هیچ پرزی بر روی پنجره باقی نگذارند.
  • توجه داشته باشید که در صورت از بین نرفتن لکه ها، لازم است مرحله پاکسازی به وسیله محلول ساخته شده را دوباره تکرار کنید. به طور معمول، این مراحل را باید دو بار تکرار کنید تا پنجره ای درخشان و پاکیزه داشته باشید.

 نظافت خارجی پنجره ها

  • قسمت بیرونی پنجره ها اغلب کثیف تر از قسمت داخلی آن ها است؛ در نتیجه به کار بیش تر و دقیق تری نیاز دارند.
  • در ابتدا کار را با یک سطل بزرگ و مخلوط آب به علاوه صابون یا مایع ظرفشویی آغاز کنید.
  • در ادامه با یک دستمال میکروفیبر یا اسفنج سطح آن را به طور کامل و مانند مراحل قسمت داخلی پنجره، از بالا به پایین دستمال بکشید.
  • سپس کل سطح پنجره را به وسیله آب بشویید.
  • در ادامه لازم است که یک محلول سرکه و آب درست کنید و آن را داخل یک بطری با درب اسپری شکل بریزید. به وسیله محلول آب و سرکه خود، تمام سطح پنجره را به طور کامل اسپری کنید تا هیچ نقطه ای خالی از این محلول نماند.
  • به وسیله یک اسکاچ محکم و لاستیکی، سطح پنجره را خشک کنید. همچنین می توانید از تعدادی روزنامه مچاله شده برای تمیز کردن سطح شیشه ها استفاده کنید.
  • هنگام نظافت منزل شرق تهران، ممکن است شاهد مدفوع پرندگان بر روی شیشه های خارجی باشید. برای از بین بردن آن ها لازم است مقدار بیش تری از محلول سرکه و آب را بر روی پنجره ها اسپری کنید و قبل از خشک کردن، مدتی صبر کنید تا اثر خود را بگذارد.
  • اگر در قسمتی زندگی می کنید که آب های سخت با رسوبات زیادی بر روی پنجره شما شکل می گیرند. لازم است از محصولات صنعتی نسبتا قوی برای از بین بردن رسوبات و نظافت منزل شرق تهران استفاده کنید. در صورت استفاده از این محصولات، دستورالعمل ذکر شده بر روی آن ها را به طور دقیق دنبال کنید تا امنیت خود را به خطر نیندازید.
  • در آخر هم پیشنهاد ما این است که تمام مراحل نظافت پنجره ها را در روز های آفتابی و خنک انجام دهید تا آب باران، زحمات شما را به هدر ندهد.

تمیز کردن آشپزخانه

آشپز خانه یکی از مکان های بسیار مهم منزل شما است؛ زیرا به واسطه پخت و پزی که در آن جا اتفاق می افتد، ممکن است نسبت به مکان های دیگر منزل شما سریع تر آلوده شود. همچنین لازم به ذکر است، لوازمی که در چیدمان آشپزخانه از آن ها بهره می برید، بسیار متنوع و کوچک هستند؛ در نتیجه نظافت آن ها نیز کمی دشوار خواهد بود. در ادامه مطلب، نحوه نظافت قسمت های مختلف آشپزخانه را به طور دقیق و با جزئیات بررسی خواهیم کرد تا هنگام نظافت منزل شرق تهران، به مشکلی برخورد نکنید.

نظافت منزل شرق تهران

تمیز کردن سینک ظرفشویی

  • یکی از قسمت های پر اهمیت آشپزخانه سینک آن است. این قسمت را برای جلوگیری از ایجاد کپک و لکه های آب، لازم است با استفاده از آب گرم و صابون به وسیله یک اسفنج مناسب به طور کلی پاک کنید.
  • اگر فکر می کنید سینک ظرفشویی شما به محلولی قوی تر از آب و صابون احتیاج دارد، لازم است آن را به وسیله سرکه سفید و جوش شیرین تمیز کنید. توجه داشته باشید که این دو را نباید با یکدیگر مخلوط کنید. بلکه لازم است ابتدا جوش شیرین را در اطراف سینک پاشیده و سپس بر روی آن سرکه سفید بریزید و پس از گذشت زمان کوتاهی آن را تمیز بشویید تا زیبایی و درخشش سینک ظرفشویی، چشم هایتان را خیره کند.
  • در ادامه نظافت منزل شرق تهران، لازم است شیر های آب را نیز به طور کامل تمیز کنید. با توجه به این که این شیر ها، نواحی بسیار کوچکی دارند که به سادگی به آن ها دسترسی پیدا نخواهید کرد، لازم است از یک مسواک نرم که آغشته به آب و صابون است استفاده کنید تا تمام درز ها را به طور کامل از بین ببرید. همچنین لازم است برای از بین بردن لکه های آب، با استفاده از یک دستمال نرم، شیر ها را به خوبی پاک کنید.
  • اگر در منطقه شما آب های سخت وجود دارد، به احتمال بالا شاهد رسوبات مختلف در سینک خود خواهید بود. برای از بین بردن رسوباتی که علاوه بر ظاهر زشت، موجب از بین رفتن کیفیت سینک شما نیز می شوند، لازم است از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید. مخلوط را بر روی سینک بریزید و سپس با استفاده از یک دستمال آن را تمیز کنید تا شاهد سینکی براق و زیبا باشید.

تمیز کردن کابینت ها

  • در ادامه بررسی نحوه نظافت منزل شرق تهران لازم است کابینت های خود را به طور دقیق تمیز کنید. مخصوصا اگر مواد غذایی خشک را در آن ها نگه داری می کنید، لازم است برای جلوگیری از خراب شدن آن ها، کابینت ها را بررسی کنید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بیندازید. حتی اگر در کابینت خود ظرف نگه داری می کنید، باز هم برای جلوگیری از بیمار شدن خود، لازم است هر چند وقت یک بار به وسیله یک دستمال مرطوب، کابینت ها و اجزای داخلی آن را نظافت کنید.
  • هنگام ورود به آشپزخانه، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند، درب کابینت ها است. زیبایی و تمیزی آن ها در دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار موثر است. برای تمیز کردن غبار و لکه های دست، لازم است درب کابینت ها را با استفاده از آب و صابون تمیز کنید. از محصولاتی که رنگ آن ها را از بین می برد خود داری کرده و اگر کابینت هایتان چوبی است، بهتر است آن ها را با پاک کننده های مخصوص چوب تمیز کنید.
  • در نظافت منزل شرق تهران، باید بدانید که پیشخوان آشپزخانه نیز جزئی از کابینت ها است که پاکیزگی آن ها بسیار اهمیت دارد. لازم است که بعد از هر بار پخت و پز و استفاده از پیشخوان ها، آن ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید و به وسیله یک حوله نرم خشک کنید تا آب به آن ها آسیبی وارد نکند.

نظافت منزل شرق تهران

تمیز کردن اجاق گاز

  • یکی از کار های بسیار مهم در نظافت منزل شرق تهران که در زیبایی آشپزخانه و کیفیت غذای شما اثر مستقیم می گذارد، تمیز کردن گاز است. مشعل های گاز را به وسیله آب گرم و صابون پاک کنید و اگر در ماشین ظرفشویی جای می گیرند، می توانید آن ها را در ماشین ظرفشویی بگذارید و منتظر تمیز شدنشان بمانید.
  • هر ماده چربی بر روی گاز شما ریخت، تا سفت نشده و پاک کردن آن سخت نشده است، سریعا آن را پاک کنید. برای پاک کردن لکه های دیگر، بهتر است از مخلوط آب گرم و صابون استفاده کنید و محلول را با استفاده از یک دستمال نرم بر روی سطح گاز بکشید.
  • دستگیره های موجود بر روی گاز را با مایع ظرفشویی و آب بشویید؛ اما از مایع هایی که موادی مانند امونیاک دارند، خودداری کنید؛ زیرا آمونیاک، علائم بر روی دستگیره ها را از بین خواهد برد.
  • در ادامه نظافت منزل شرق تهران، نظافت قسمت خارجی هود را فراموش نکنید و به خوبی دستمال بکشید. اگر هود شما ضد زنگ است، می توانید از محصولات صنعتی نیز استفاده کنید؛ اما در کل مخلوط آب و صابون، می تواند در این شرایط پاسخگو باشد.

تمیز کردن یخچال

نظافت یخچال ها در نظافت منزل شرق تهران و سلامتی شما بسیار موثر است؛ زیرا تمام مواد غذایی ای که شما به طور روزانه استفاده می کنید، در آن ‌نگه داری می شود. لازم است به طور مداوم یخچال ها را تمیز کنید تا از سالم بودن مواد غذایی خود اطمینان حاصل کنید.

  • در مرحله اول باید همه مواد خوراکی را از یخچال بیرون بیاورید. یکی یکی آن ها را چک کنید تا اگر محصولی تاریخ مصرف گذشته در آن وجود دارد، خارج کنید و به سطل آشغال منتقل کنید. با این‌کار برای محصولات جدیدی که خریداری می کنید نیز جایی مناسب باز خواهد شد.

نظافت منزل شرق تهران

  • با استفاده از محلول ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک لیتر آب، سطح یخچال، کشو ها و طبقات را پاک کنید (بهتر است هنگام کار، یخچال را از برق‌ بکشید تا ایمنی شما تضمین شود). سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب، باقی مانده محلول ذکر شده را پاک کنید و به وسیله یک پارچه نرم و خشک، سطح یخچال و کشو ها را به خوبی خشک کنید تا رد باقی مانده از آب نیز از بین برود.
  • در آخر هم مقداری جوش شیرین در یخچال قرار دهید تا رایحه های نا مناسب را جذب کند و بوی تازگی به یخچال شما هدیه دهد.

نظافت منزل شرق تهران توسط سرویک

مجموعه موج نو با در نظر گرفتن دغدغه مشتریان، در صدد ایجاد بهترین خدمات نظافتی است. آنچه برای همه مهم است، نیروی خدماتی قابل اعتماد است. با استفاده از خدمات مجموعه موج نو می توانید به راحتی به نیروهای خدماتی اعتماد کنید.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتی–نظافت منزل شرق تهران–نظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا