خدمات مراقبتی و پرستاری
ضد عفونی و سم پاشی

8 روش طبیعی برای از بین بردن پشه ها در خانه

دور کردن پشه ها از خانه؛ سریع و آسان

پشه ها، این موجودات ریز، در فصل تابستان به خانه و محل زندگی ما هجوم می آورند تا منبع تغذیه خود را تامین کنند! اگر در خانه خود گل ها و گیاهان آپارتمانی نگه داری می کنید، بیشتر در معرض این پشه های زیر قرار می گیرید. اما چاره کار چیست و چه راهی برای از بین بردن پشه ها در خانه وجود دارد؟ تا پایان این مطلب، سرویک همراه شماست تا با 8 روش طبیعی و بی خطر برای از بین بردن پشه ها در خانه آشنا شوید.

راه های از بین بردن پشه های ریز و مزاحم

پشه ها علاوه بر ایجاد مزاحمت، نیش های دردناکی دارند و باعث خارش و تحریک پوست بدن می شوند. پس بدون آنکه بخواهید سمت موادش شیمیایی و مضر بروید، این 8 روش طبیعی را امتحان کنید تا پشه ها از منزل شما فرار کنند. دور کردن پشه ها از آپارتمان ها با این روش ها آسان است.

1. سیر

یکی از خواص بی نظیر سیر این است که پشه ها را از محل زندگی دور می کند. اگر سیر در خانه دارید، چند حبه از آن را خرد کنید و آن ها را در آب بجوشانید. سپس این محلول طبیعی را در یک بطری اسپری بریزید و آن را در گوشه و کنار خانه اسپری کنید. سیر در از بین بردن پشه های خانه معجزه می کند. نگران بوی آن نباشید، بعد از چند دقیقه بوی آن از خانه محو خواهد شد.

8 راه طبیعی برای از بین بردن پشه ها در خانه

2. قهوه

یکی از ترفندها و روش های خانگی برای از بین بردن پشه ها در خانه این است که از بوی قهوه کمک بگیرید. وجود آب راکد در محیط خانه باعث بیشتر شدن تعداد پشه های خانه می شود. می توانید چند ظرف آب را در اطراف خانه قرار دهید و مقداری پودر قهوه در ظرف های آب بریزید. پشه ها به دلیل نداشتن اکسیژن، به سطح آب آمده و از بین می روند.

3. روغن اسطوخودوس

رایحه روغن اسطوخودوس برای پشه ها قابل تحمل نیست. از این روغن طبیعی برای از بین بردن پشه ها در خانه استفاده کنید. با پاشیدن روغن اسطوخودوس در خانه، پشه ها را دور کنید. البته می توانید مقداری از روغن اسطوخودوس را روی پوست بدن خود بمالید تا پشه ها سمتتان نیایند. برای آشنایی با سایر اسانس های روغنی پیشنهاد می کنیم کاربردهای اسنشیال اویل را مطالعه کنید. 

4. نعناع

پشه ها علاوه بر اسطوخودوس از بوی نعناع هم فراری هستند. روغن نعنا یا گیاه نعناع را در اطراف خانه خود قرار دهید تا بوی آن کل فضای خانه را بگیرد و پشه ها از خانه فرار کنند.

5. الکل

کافیست یک لیوان الکل را در اتاق یا قسمتی از خانه که بیشتر از هر جایی در معرض هجوم پشه هاست، بگذارید. پشه از بوی الکل فرار می کنند.

6. یخ خشک

یخ خشک با انتشار دی اکسید کربن باعث جذب پشه ها می شود. دفع پشه با یخ خشک به دلیل طبیعی بودن آن، هیچ خطری ندارد. شاید از بین بردن پشه در خانه با یخ خشک کمی زمان بر باشد اما اثر آن برای طولانی مدت باقی می ماند و تا مدت زیادی پشه ای در خانه نخواهید دید. می توانید یخ خشک را درون یک ظرف گذاشته و آن را در گوشه ای از اتاق بگذارید. با پخش شدن دی اکسید کربن پشه ها جذب می شوند و به دام می افتند.  حتماً در استفاده از یخ خشک مراقب باشید و از دستکش استفاده کنید چون سرمای زیاد آن پوست دست را اذیت می کند.

7. روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد باکتریایی فراوانی دارد و برای تهیه انواع محصولات بهداشتی به کار می رود. این روغن برای درمان بیماری ها هم دارای فواید زیادی است و یکی از کاربردهای آن از بین بردن پشه است. برای فراری دادن پشه ها از خانه خود، چند قطره از روغن درخت چای را در آب ریخته و آن را در بطری اسپری بریزید. سپس محلول را به محیط اطراف خود بپاشید.

8 راه طبیعی برای از بین بردن پشه ها در خانه

8. برگ ریحان

برگ های ریحان علاوه بر اینکه خوردنی هستند، برای از بین بردن پشه ها هم کارساز هستند. این گیاه لذیذ را در گلان بکارید و در ورودی خانه قرار دهید. برای دفع پشه ها در خانه و خلاص شدن از شر حشرات موذی می توانید مقداری روغن گیاه ریحان را با آب ترکیب کنید و آن را به اطراف اسپری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم برای از بین بردن پشه ها در خانه روش های کاملاً طبیعی، آسان و بی ضرر را پیشنهاد دهیم. با این روش های ساده و ترفندهای خانگی ارزان، خیلی راحت پشه ها را از محل زندگی خود دور خواهید کرد. اگر به خاطر شرایط آب و هوایی محل زندگی تان، هنوز پشه ها دست بردار نیستند، می توانید کار را با خدمات سمپاشی محیطی سرویک تمام کنید. خدمات سمپاشی سرویک برای از بین بردن انواع حشرات و جوندگان کارساز است.

منبع:homeguides

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا