خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت شرکت در تهران

شرکت ها، یکی از مکان هایی هستند که به واسطه وجود کارمندان بسیار زیاد، آلودگی بسیار زیادی را به خود جذب می کنند. به همین خاطر است که شرکت ها به نظافت دائم و منظم نیاز دارند.
شرکت ها می توانند از نیرو های خدماتی برای نظافت محل کار خود استفاده کنند. البته در این بین ممکن است سوالاتی هم برای نیرو های خدماتی و هم برای کارمندان پیش بیاید. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت شرکت در تهران وجود دارد اشاره کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

مراحل تمیز کردن شرکت

هنگامی که کارمندان پشت میز می نشینند، زمان طولانی را پشت آن می گذرانند. کارمندان در شرکت کار های مختلفی انجام می دهند. برای مثال در محل غذا خورده می شود. همچنین کارمندان ممکن است در محل کار خود عطسه کنند، سرفه کنند و چیز های مختلف را لمس کنند و برخی چیز ها را بریزند.
همه این ها موجب می شوند تا محل کار آلوده شود و نیاز به تمیز کاری داشته باشد. به همین خاطر در نظافت شرکت در تهران باید بدانید که شرکت ها به عنوان یکی از آلوده ترین مکان ها شناخته می شوند که میکروب ها و باکتری های زیادی در آن وجود دارد.

برای تمیز کردن شرکت نیاز به یک برنامه مشخص وجود دارد تا طبق آن بتوان محل کار را به خوبی تمیز کرد. ما در این بخش مراحل تمیز کردن شرکت را به طور خلاصه نام برده ایم و در مورد هر کدام توضیح داده ایم.

  1. گرد و خاک گیری

اولین ، مهم ترین و ساده ترین قسمت گرد و خاک گیری قسمت های مختلف شرکت است. برای تمیز کردن و گرفتن گرد و خاک قسمت های مختلف می توانید از یک پارچه میکروفیبر مرطوب استفاده کنید و با آن تمام قسمت ها را تمیز کنید.

در نظافت شرکت در تهران باید بدانید که در ابتدا باید وسایلی مانند کاغذ ها ، پوشه های فایل ها، تقویم ها، منگنه ها و هر وسیله ای که وجود دارد از روی سطوح برداشته شود و گرد و خاک گیری شود. بعد از برداشتن وسایل باید میز و نواحی مهم را به خوبی تمیز کرد و گرد و خاک آن را گرفت. در هنگام گرد و خاک گیری ، معمولا قسمت هایی وجود دارند که فراموش می شوند تمیز شوند. قسمت هایی مانند پره های فن ها ، لبه های پشت پنجره ، بالای مانیتور ، یا بالای قاب های عکس را به هیچ عنوان فراموش نکنید و سعی کنید آن ها را به خوبی تمیز کنید.

  1. جارو برقی کشیدن

دومین مرحله مهم برای نظافت شرکت در تهران ،جارو برقی کشیدن است. سعی کنید در ابتدا از مهم ترین قسمت ها و بالاترین قسمت ها شروع به کار کنید و کم کم پایین بیایید. مناطقی مهمی مانند فضای بین وسایل ، ضمیمه های باریک و گوشه های فرش را فراموش نکنیدو آن ها را به طور کامل جارو برقی بکشید.

برای نظافت شرکت در تهران ، باید روی میز ها را نیز جارو بکشید. برای این قسمت ها می توانید از جارو برقی های دستی کوچک که با باتری کار می کنند استفاده کنید. تمامی وسایل را بر دارید و شروع به جارو کشیدن کنید. قسمت هایی که در مرحله قبل دستمال کشیده اید اما گرد و خاک آن ها خوب نرفته است را در این قسمت به خوبی تمیز کنید. اجازه ندهید هیچ گرد و خاکی باقی بماند. زیرا در مرحله بعد فرصت زیادی برای این کار نخواهید داشت و باید روی دیگر کار ها تمرکز کنید.

  1. ضد عفونی کردن

مهم ترین قسمت برای نظافت شرکت در تهران ، ضدعفونی کردن است. همان طور که می دانید هنگامی که کارمندان پشت میز نشسته اند ، به چیز های زیادی مانند موس ، کیبورد و قسمت های مختلف دست می زنند. همه ی این ها باعث می شوند میکروب ها و باکتری های زیادی پخش شوند که همگی منجر به ایجاد بیماری می شوند. برای تمیز کردن آن ها از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید و دقت داشته باشید که هیچ قسمتی را از قلم نیندازید.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در نظافت شرکت در تهران باید یک ثبات کلی داشت. برای مثال برنامه تمیز کاری به صورت هفته یا حداقل دو هفته یکبار باشد. وجود یک برنامه زمانی منظم ،کمک زیادی می کند تا نظافت دفعه بعدی آسان تر باشد و کار ها سریع تر انجام شود.

تمیز کردن مانیتور

مانیتور یکی از وسایل بسیار مهمی است که کارمندان از آن استفاده زیادی می کنند و به نحوی می توان گفت که در تمام طول روز نگاه کارمندان به آن است. به همین خاطر بسیار مهم است که مانیتور مورد استفاده تمیز باشد. برای این که بتوانید مانیتور لب تاب و کامپیوتر را به خوبی تمیز کنید ، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. اولین کاری که برای نظافت شرکت در تهران برای تمیز کردن مانیتور ها باید انجام دهید ، این است که مانیتور را از برق جدا کنید و با یک دستمال کاملا تمیز و کمی مرطوب آن را تمیز کنید.
  2. بعد از این که مانیتور را از برق جدا کردید و آن را با پارچه مرطوب تمیز کردید، نوبت به این می رسد که برای از بین بردن کامل گرد و غبار ها ، از جارو برقی دستی استفاده کنید. اگر جارو برقی دستی کوچک در دسترس ندارید ، می توانید از برس های کوچک نیز استفاده کنید و گرد و خاک مانیتور را بگیرید.
  3. بعد از گرد و خاک گیری ، باید از محلول شیشه پاک کن استفاده کنید. برای نظافت شرکت در تهران ، محلول شیشه پاک کن را روی پارچه خود بریزید و با آن شیشه مانیتور را پاک کنید.
  4. بعد از این که کار را تمام کردید ، می توانید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید. استفاده از این قوطی کمک می کند تا تمامی گرد و غبار های باقی مانده بر روی مانیتور و شکاف های آن را از بین ببرید.

تمیز کردن کیبورد

در نظافت شرکت در تهران باید بدانید که کیبورد ها به خصوص شکاف های موجود در بین آن ، یکی از بهترین مکان ها برای رشد میکروب ها هستند. اولین کاری که باید برای تمیز کردن آن انجام دهید این است که آن را از رایانه جدا کنید. در صورتی که از لب تاب استفاده می شود، باید اطمینان پیدا کرد که لب تاب به طور کامل خاموش است. بعد از اطمینان از آماده بودن کیبورد برای تمیز کاری ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. کیبورد را تکان دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این که کیبورد را کمی محکم تکان دهید تا تمام زباله ها و گرد و خاک ها موجود در بین شکاف های آن خارج شود. دقت داشته باشید که این کار باید بر روی سطل زباله انجام شود. برای نظافت شرکت در تهران خوب است بدانید که با این کار دیگر نیازی به جمع آوری دوباره زباله ها نخواهید داشت.
  2. از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا تمامی گرد و غبار ها و باقیمانده ها از کیبورد بیرون بریزند و کیبورد تمیز شود.
  3. اگر قوطی هوای فشرده در دسترس نبود ، می توان از یک تیکه کاغذ چسبناک مثل کاغذ های یادداشت استفاده کنید. کاغذ را از وسط تا کنید و قسمت چسبناک آن را وارد شکاف های کیبورد کنید تا تمامی زباله های موجود در بین شکاف های کیبورد جمع آوری و تمیز شود.
  4. در نظافت شرکت در تهران باید برای تمیز کردن کیبورد یک پنبه بردارید و آن را به الکل آغشته کنید. همان طور که می دانید ، دکمه های کیبورد کثیفی زیادی دارند. به همین خاطر پنبه را روی دکمه ها بکشید و آن را تمیز کنید.
  5. برای قسمت های که دکمه ای وجود ندارد از یک پارچه استفاده کنید و تمامی قسمت ها را با پارچه به الکل آغشته شده تمیز کنید.

تمیز کردن صندلی

در نظافت شرکت در تهران ، خوب است که در مورد نظافت صندلی ها نیز اصول را رعایت کنید. برای تمیز کردن صندلی ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اول از همه در صندلی به دنبال برچست هایی که ممکن است شما را در نظافت صندلی راهنمایی کند باشید.
  2. اگر برچسبی را پیدا نکردید، کار را به صورت معمول آغاز کنید. از یک جارو برقی دستی کوچک استفاده کنید و تمامی گرد و غبار ها و زباله های کوچک رو صندلی را جمع آوری کنید.
  3. در این مرحله ، از یک پارچه میکروفیبر و یک اسپری پاک کننده همه منظوره باید استفاده کنید. برای نظافت شرکت در تهران در نظر داشته باشید که از اسپری های معتبر باید استفاده کنید تا برای وسایل هیچ مشکلی پیش نیاید.
  4. اگر صندلی از پارچه کوسن راحتی استفاده می کند، از یک بطری استفاده کنید و چند قطره صابون ظرفشویی در آن بریزید و از آن برای تمیز کردن پارچه استفاده کنید. از این روش برای تمیز کردن صندلی های اداری مشبک و پلاستیکی نیز می توان استفاده کرد.
  5. اگر صندلی که می خواهید تمیز کنید ، پارچه آن در برابر آب مقاوم نیست باید روش های دیگری را امتحان کنید که به پارچه آسیب نمی رساند. برای نظافت شرکت در تهران می توانید از الکل مالشی و مقداری روغن ضروری برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های روی پارچه استفاده کنید.
  6. اگر صندلی اداری که قرار بود تمیز شود چرم بود ، از چند قطره صابون ظرفشویی استفاده کنید و ان را با نیم گالن آب گرم ترکیب کنید. محلول به دست آمده را روی یک پارچه بریزید و سپس تمیز کاری را آغاز کنید. برای محافظت بیشتر ، در پایان کار از مقداری نرم کننده چرم نیز استفاده کنید.
  7. برای صندلی های چرخ دار و متحرک باید از یک روغن لیتیومی یا یک روان کننده استفاده کنید. در نظافت شرکت در تهران خوب است بدانید که اسپری های سیلیکون برای روان کردن صندلی های چرخ دار ، معجزه می کنند.

چگونگی مرتب نگه داشتن محل کار

برای مرتب نگه داشتن محل کار باید تمامی به هم ریختگی ها را مرتب کنید. ابتدا با میز کار که از مهم تر است شروع کنید. میز کار را به خوبی مرتب کنید و سازماندهی کنید. زیرا مرتب بودن این قسمت استرس کارمندان را کاهش می دهد و بهره وری آن ها را افزایش می دهد. برای نظافت شرکت در تهران و مرتب کردن محل کار به نکات زیر دقت کنید:

  • تمامی وسایل غیر ضرور را حذف و آن ها را در یک قسمت دیگر قرار دهید. چند گیاه و نهایتا یکی دوتا عکس برای میز کارمند کافی است.
  • میز را به دو دسته تقسیم کنید. یک قسمت برای وسایل رایانه باشد و قسمت دیگر مربوط به وسایل اداری به غیر از رایانه
  • از سیم های مخصوص برای بستن سیم های کامپیوتر به هم استفاده کنید و آن ها را مرتب کنید تا از ایجاد به هم ریختگی جلوگیری شود.
  • یک سطل زباله مخصوص مواد بازیافتی در کنار میز نگه دارید.

کثیف ترین قسمت ها در اداره

طبق مطالعات انجام شده ، یک سری از قسمت های اداری هستند که آلودگی بیشتری را نسبت به دیگر مکان ها به خود جذب می کنند. این قسمت ها شامل :

  • سینک ظرفشویی اداره
  • دستگیره های دستگاه مایکروویو
  • کیبورد های اداری
  • دکمه های آب نما ها
  • دکمه های ماشین فروش

علاوه بر این قسمت ها ، تلفن های رومیزی و موس های کامپیوتر ها نیز آلودگی زیادی را به جذب می کنند. در نظافت شرکت در تهران باید بدانید که به این قسمت ها باید توجه بیشتری داشت. زیرا در صورتی که خوب تمیز نشوند می توانند آلودگی را به دیگر قسمت ها منتقل کنند و باعث ایجاد بیماری شوند.

چگونه این قسمت ها را تمیز کنیم؟

در نظفات شرکت در تهران ، باید نحوه نظافت این قسمت ها را نیز بلد باشید. ترکیب ساده آب و صابون شاید در خیلی از مواقع مفید باشد ، اما برای قسمت های نام برده شده نمی تواند مناسب باشد. زیرا نمی تواند تمامی میکروب ها را از بین ببرد. برای تمیز کردن مناطق نام برده شده ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سه چهارم سفید کننده را با یک گالن آب ترکیب کنید.
  • یک دستمال کاغذی یا یک پارچه را به محلولی که درست کرده اید آغشته کنید و سپس اضافه محلول را با فشار دادن پارچه خارج کنید.
  • برای نظافت شرکت در تهران ، باید سطوح را به خوبی تمیز و ضد عفونی کنید. دقت کنید که هیچ قسمتی را از قلم نیندازید.
  • اجازه دهید که محلول 5 دقیقه رو قسمت مورد نظر بماند.
  • دوباره دستمال را بردارید و این دفعه آن را در آب خالی فرو ببرید و مقداری اضافی را از آن با فشار دادن خارج کنید.
  • با استفاده از پارچه سطوح را تمیز کنید.

با این کار می تواند تمامی میکروب های موجود را از بین ببرید. در طول فصولی که سرما خوردگی و آنفولانزا بیشتر وجود دارد ، باید این کار را بیشتر انجام دهید.

نکات کلیدی در نظافت دفتر

  • مرتب کردن به هم ریختگی ها در نظافت شرکت در تهران برای مرتب کردن محل کار باید تمامی زباله های بازیافتی را از یک دیگر جدا کنید. از سیم ها و زیپ بند های مخصوص استفاده کنید تا تمامی سیم ها به خصوص سیم های کامپیوتر را مرتب نگه دارید.
  • گرد و غبار ها را از بین ببرید. یکی از مهم ترین نکات ، تمیز کردن محل کار از وجود گرد و غبار هاست. برای تمیز کردن محل کار تمامی قسمت هارا با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب گردگیری کنید. می توانید از یک قوطی هوای فشرده نیز استفاده کنید و به آن قسمت های سختی که امکان دسترسی به آن ها با دست نیست را تمیز کنید.
  • شیشه ها در نظافت شرکت در تهران ، یکی از قسمت های مهم، شیشه ها هستند. شیشه ها را با محلول شیه پاک کنید کنید. برای تمیز کردن آن ها حتما از یک دستمال تمیز استفاده کنید.
  • ضد عفونی کردن یکی از وظیفه های مهم دیگر ، تمیز کردن سطوح مهم با اسپری ضدعفونی کننده است. برای ضد عفونی کردن ، نواحی مهمی که ممکن است میکروب های بیشتری را به خود جذب کنند با اسپری ضد عفونی کننده و یک دستمال تمیز ، ضد عفونی کنید. دستگیره ها و تلفن های عمومی نمونه های از قسمت های آلوده هستند.

نظافت میز کار

  1. همه چیز را بردارید

در نظافت شرکت در تهران ، برای مرتب و تمیز کردن میز کار ابتدا تمامی وسایل را بردارید. اطمینان پیدا کنید که زباله ها دور ریخته می شوند و وسایل دیگر سازماندهی شده اند.

  1. سطوح را پاک کنید

همان طور که در مقاله قبلا توضیح دادیم ، از دستمال برای گرد گیری استفاده کنید. می توانید بهترین نتیجه را با استفاده از دستمال های ضد باکتری و مرطوب دریافت کنید. برای تمیز کردن مانیتور و قسمت های حساس ، از وسایل صحیح برای تمیز کردن استفاده کنید تا مبادا آسیب ببینند. برای مثال یکی از بهترین دستمال ها برای نظافت شرکت در تهران ، دستمال های مخصوص صفحه نمایش هستند.

  1. میز را سازماندهی کنید

بعد از تمیز کردن میز ، نوبت به سازماندهی میز می رسد. تمامی وسایل غیر ضروری که قبل از این فقط میز را اشغال می کردند با کنار گذاشته شوند. هر چه وسایل روی میز کمتر باشد ، کارمند هنگام کار تمرکز بیشتری خواهد داشت.

  1. بایگانی کنید.

برای این که بتوان از بهم ریختگی های پیش رو جلوگیری کرد باید در نظافت شرکت در تهران از فضا های ذخیره سازی استفاده کرد. یکی از مناسب ترین قسمت ها کشو ها هستند. شما می توانید وسایل مهم را آن جا قرار دهید و از بابت مرتب بودن میز اطمینان داشته باشید.

ویژگی یک سرویس نظافتی خوب

  1. وجود کارکنان حرفه ای

هنگامی که با یک سرویس نظافتی خوب کار می کنید ، به راحتی متوجه خواهید شد که این سرویس فقط از کارکنان حرفه ای استفاده می کند. کارکنان حرفه ای به خوبی می دانند که هر بخش را چگونه تمیز کنند و چگونه قسمت های مهم را بهتر تمیز کنند.

علاوه بر این ها ، نظافتچیان حرفه ای به کار خود اهمیت زیادی می دهند. به همین خاطر است که نیروی های حرفه در نظافت شرکت در تهران همیشه از بروز ترین و بهترین وسایل استفاده می کنند و می توانند به تمامی سوال های مشتری پاسخ دهند.

  1. قابل اعتماد بودن

یکی دیگر از نشانه های یک سرویس نظافتی خوب ، قابل اعتماد بودن است. هنگامی که شما آن ها را برای تمیز کردن محل کار خود استخدام می کنید ، دیگر نباید نگرانی از بابت اینکه آن ها چه زمانی به شرکت شما می رسند و چه برنامه ای برای تمیز کاری دارند داشته باشید. هم چنین برای نظافت شرکت در تهران باید بدانید که فرآیند نظافت قطعا اختلالاتی را در روند کاری کارکنان خواهد داشت.  یکی از نشانه های یک سرویس خوب نظافتی این است که سعی می کنند بروز هر گونه اختلال را کاهش دهند. نیروی های حرفه ای کاری می کنند که کارمندان شما بتوانند مثل همیشه به کار خود ادامه دهند.

  1. به صرفه بودن

یکی دیگر از نشانه های یک سرویس نظافتی خوب ، به صرفه بودن آن ها است. یعنی جوری که شما پس از پرداخت هزینه ها احساس رضایت خواهید داشت و هیچ گونه پشیمانی از بابت استخدام آن ها نخواهید داشت. البته این بدان معنا نیست که یک سرویس خوب حتما باید ارزان قیمت ترین باشد. این به این معنی است که سرویس استخدام شده ، بیشترین کیفیت کاری را در ازای مبلغ پرداخت شده به شما ارائه دهد.

نکات مهم برای کار با سرویس های نظافتی

  1. مشخص کنید به چه خدماتی نیاز دارید.

در نظافت شرکت در تهران ، باید به نیروی های خدماتی و نظافتی نشان دهید که چه نوع خدماتی نیاز دارید. برای این کار باید خواسته های خود را به طور دقیق به آن ها شرح دهید تا آن ها بتوانند به خوبی نیاز های شما را بر آورده کنند.

  1. هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کاری اداره دارید؟

نظافتچی هایی که استخدام می کنید معمولا می توانند به صورت هفتگی یا ماهانه به شما خدمات دهند. البته گزینه های دیگر نیز مانند دو بار در هفته نیز وجود دارند اما اگر وقت کاری شلوغ باشد معمولا به شما گفته نمی شود. شما باید به طور دقیق مشخص کنید که هر چند وقت یکبار نیاز به نظافت محل کار دارید تا سرویس دهنده به شما بگوید که آیا می تواند به شما خدمات دهد یا خیر.

نظافت شرکت در تهران توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت شرکت در تهران صحبت کردیم. در ابتدا درمورد مراحل تمیز کردن شرکت و وسایل مختلف مانند مانیتور ، کیبورد و صندلی توضیح دادیم. سپس به کثیف ترین محل های اداره را نشان دادیم و در مورد نحوه تمیز کردن آن ها نیز توضیح دادیم. سپس در مورد نکات مهمی که در نظافت دفتر کار و میز کار وجود داشت اشاره کردیم و در انتها به ویژگی های استفاده از سرویس های خوب نظافتی و نکاتی در هنگام کار با ان ها باید رعایت کرد توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهران–نظافت شرکت در تهران–خدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا