خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله شرق تهران

نظافت راه پله ها یکی از مهم ترین وظایف هر مسئول ساختمانی است که باید به خوبی به آن توجه کند؛ زیرا پله ها یکی از پر تردد ترین مکان های ساختمان هستند و تمامی افراد ساکن در ساختمان حداقل روزی یک بار از آن رفت و آمد می کنند؛ به همین دلیل باید تا حد امکان آن را تمیز نگه داشت. اگر خودتان و اهالی ساختمان امکان نظافت راه پله را نداشتید، می توانید از نیروی های خدماتی استفاده کنید. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت راه پله شرق تهران وجود دارد توضیح داده ایم.

نظافت راه پله ها

راه پله ها یکی از مکان هایی هستند که نظافت آن ها همیشه فراموش می شود؛ زیرا نظافت این بخش نه تنها سخت است، بلکه وقت گیر است و حوصله زیادی را می طلبد. برای اینکه بتوانید راه پله را به خوبی تمیز کنید، به نکات زیر دقت کنید.

  • تمیز کردن راه پله ها در بازه های زمانی منظم

نیروی های خدماتی برای نظافت راه پله شرق تهران باید با صاحبان ساختمان برای نظافت راه پله ها یک بازه زمانی دقیق را مشخص کنند. معمولا نظافت راه پله ها باید به صورت هفتگی، دو هفته یک بار یا ماهانه باشد؛ البته می توان این نظافت را به دو بار در سال نیز به تعویق انداخت؛ اما باید بدانید که در این صورت نظافت باید به طور اساسی و بسیار با دقت انجام شود تا پله ها تا شش ماه نیاز به تمیز کاری نداشته باشند.

  • توجه به جزئیات

یکی از نکات بسیار مهمی که شرکت ها و نیرو های خدماتی باید در نظافت راه پله شرق تهران به آن توجه کنند، توجه به جزئیات است. هنگام تمیز کردن پله ها، مکان هایی مانند نرده های اطراف، آسانسور ها و تمامی وسایل نزدیک راه پله و کل منطقه باید به خوبی تمیز شوند تا مدتی نیاز به تمیز کاری نباشد و پله ها تا مدت طولانی تر تمیز به نظر برسند.

نظافت راه پله شرق تهران

قسمت های مهم در نظافت راه پله

هنگام نظافت راه پله قسمت های بسیار مهمی وجود دارند. برای تمیز کردن راه پله ها باید به قسمت های زیر توجه کرد و طبق آن ها جلو رفت. اولین و مهم ترین مرحله برای نظافت راه پله شرق تهران، تمیز کردن پله و گرفتن گرد و خاک آن ها با استفاده از یک جارو برقی است. مرحله بعدی، تمیز کردن آسانسور موجود در راه پله با جارو برقی است. بعد از آن باید دماغه پله ها را به خوبی تمیز کرد.

نرده ها و تمامی ابزار آلات و وسایلی که در راه پله وجود دارند، مانند لامپ ها باید به خوبی تمیز شوند و هیچ چیزی باقی نماند. همچنین تمامی پنجره های موجود در راه پله نیز باید گردگیری و تمیز شوند و هیچ ردی از کثیفی نباید روی آن ها باقی بماند. قسمت های اضافی راه پله مانند قسمت های راهرو باید به خوبی تمیز شوند و هیچ ردی از کثیفی و آلودگی نباید روی آن ها هم باقی بماند.

  • تمیز کاری اساسی

در نظافت راه پله شرق تهران نیروی های خدماتی باید بدانند که راه پله ها با گذشت زمان کثیفی ها و آلودگی های بسیار زیادی را به خود جذب می کنند؛ به همین دلیل است که هیچ گاه نباید تمیز کردن راه پله ها را ساده گرفت و تا حد امکان باید آن ها را تمیز کرد. تمیز کردن راه پله ها، باید چیزی بیشتر از تمیز کردن پله های ساختمان باشد. همه جا باید به خوبی تمیز شود و کاشی ها، در ها، ظروف شیشه ای و طاقچه ها باید به خوبی ضد غفونی شوند.

 نکات مهم در تمیز کردن نرده های چوبی راه پله ها

  1. تمیز کردن با استفاده از موم زنبور عسل

اولین و ساده ترین راهی که می توان برای نظافت راه پله شرق تهران و نرده های چوبی آن استفاده کرد، نظافت نرده ها با استفاده از موم زنبور عسل است. نرده های راه پله ها همیشه روغن ها و کثیفی های زیادی را به خود جذب می کنند؛ اما نرده های چوبی این گونه نیستند. نرده های چوبی بعد از مدتی کثیفی ها را به خود جذب می کنند و کثیف به نظر می رسند؛ به همین دلیل است که بهترین وسیله ای که می توان برای نظافت راه پله شرق تهران و تمیز کردن نرده های چوبی آن به کار برد، موم زنبور عسل است. بدترین کاری که می توانید برای تمیز کردن نرده های چوبی انجام دهید، تمیز کردن آن ها با استفاده از اسپری های تمیز کننده و صیقل دهنده منازل است. این محصولات به چوب آسیب می رسانند و تا حد امکان نباید از آن ها برای نظافت استفاده کرد.

برای نظافت راه پله شرق تهران و تمیز کردن نرده های چوبی باید موم زنبور عسل را با استفاده از یک پارچه نخی بر روی نرده بمالید. پس از مالش، باید با یک پارچه نخی دیگر آن را پاک کنید. اگر می خواهید که نرده براق باشد و تمیز تر شود، باید مالش با پارچه را تا جایی ادامه دهید که درخشش نمایان شود.

نظافت راه پله شرق تهران

  1. تمیز کاری هفتگی

برای اینکه بتوانید نرده های تمیزی داشته باشید، باید سعی کنید که هر هفته نرده های چوبی راه پله را با استفاده از یک پارچه نخی مرطوب تمیز کنید. اگر در نظافت راه پله شرق تهران به ساختمانی برخورد کردید که کودکان زیادی در آن بودند و نرده نیاز به نظافت مداوم داشت، بهتر است به دستمال مرطوب خود مقداری صابون نیز اضافه کنید. فقط دقت داشته باشید که برای تمیز کردن نرده های چوبی به هیچ عنوان نباید از هیچ شوینده دیگری استفاده کنید؛ زیرا شوینده های دیگر می توانند پولیش محافظ موم زنبور عسل را از بین ببرند و پس از آن برای همیشه باعث تغییر رنگ چوب نرده ها شوند.

  1. تمیز کاری سالانه موم ها

در نهایت، زمانی که نرده های خانه شروع به تیره شدن کردند و رنگ آن ها نسبت به روز نصب شده تغییر زیادی کرد، زمان این است که از یک شرکت حرفه ای کمک بگیرید. شرکت های خدماتی به راحتی می توانند موم و پولیش محافظ بر روی نرده را جدا کنند و نرده ها را تمیز کنند. بعد از اتمام کار نیز می توانند به راحتی دوباره یک لایه پولیش محافظ جدید بر روی آن بگذارند تا از نرده محافظت شود.

نکات مهم در نظافت نرده های فلزی ضد زنگ

  1. استفاده از پاک کننده های مخصوص فلزی

قطعا در نظافت راه پله شرق تهران، همیشه ترکیب آب و صابون جواب نمی دهد و لکه های سرسختی باقی خواهند ماند. در این زمان است که باید به دنبال یک تمیز کننده مخصوص فلزات ضد زنگ گشت تا بتوان با استفاده از آن تمامی لکه های سخت روی نرده ها را پاک کرد. تمیز کننده هایی که مخصوص تمیز کردن سطوح فلزی هستند، به راحتی می توانند سطح را جلا دهند و آن را بدون لک نشان دهند.

هنگامی که نرده ها را با تمیز کننده پاک کردید، باید اجازه دهید تا محلول تمیز کننده مقداری روی سطح بماند تا بعد از آن به راحتی شسته شود. بعد از اینکه مقداری زمان گذشت، نرده های خود را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز پاک کنید و بعد از اتمام کار نیز دستمال را در ماشین لباسشویی بیندازید.

  1. از بین بردن لکه ها و خراش ها

در نظافت راه پله شرق تهران باید بدانید که وظیفه از بین بردن لکه ها و خراش های نرده ها را نیز بر عهده دارید. برای از بین بردن لکه ها و خراش ها از اسکرابر های مختلفی می توانید استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که مالش اسکرابر باید در یک جهت باشد تا از ایجاد خطوط متقاطع بر روی نرده جلوگیری شود. در نظافت راه پله شرق تهران احتمالا با از بین بردن لکه ها و خراش ها، نرده کمی زبر می شود. برای تمیز کردن و برگرداندن آن به حالت اول، از یک پارچه نرم برای تمیز کردن نرده استفاده کنید.

  1. از بین بردن زنگ زدگی نرده

اگر به ساختمانی برخورد کردید که مملو از آلاینده های موجود در هوا است، مطمئن باشید که نرده های فلزی آن نیز زنگ زدگی دارند؛ زیرا بر روی نرده غباری جمع می شود که رطوبت را از هوا می گیرد و باعث زنگ زدن نرده می شود. برای پیشگیری از زنگ زدگی باید به نرده ها یک لایه محافظتی موم اضافه کنید تا رطوبت را به راحتی جذب نکند و از بین ببرد. این محصولات را می توانید از فروشگاه هایی که کالای خانگی می فروشند تهیه کنید. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر در نظافت راه پله شرق تهران آن ها را به صورت اینترنتی نیز سفارش دهید.

  1. استفاده از شوینده های ملایم

در نظافت نرده هرگز نباید از مواد شیمیایی قوی مثل سفید کننده ها و یا آمونیاک برای تمیز استفاده کرد. این مواد می توانند به سطح نرده آسیب وارد کنند و نرده فلزی را بخورند. این کار باعث وارد شدن آسیب ساختاری به نرده می شود.

برای تمیز کردن نرده های فلزی می توان از شوینده های ملایم مانند مایع ظرفشویی رقیق شده با آب استفاده کرد. به طور کلی از هر پاک کننده غیر آمونیاکی و زیست پذیری می توان برای نظافت نرده های فلزی استفاده کرد.

نظافت راه پله شرق تهران

تمیز کردن نرده هایی با آهن فرفورژه

در نظافت راه پله شرق تهران احتمالا با راه پله هایی برخورد خواهید کرد که از آهن فرفورژه در ساخت آن ها استفاده شده است. برای تمیز کردن این راه پله ها باید مراحلی را طی کنید. در ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. وسایلی که به آن ها نیاز خواهید داشت شامل موارد زیر است:

  • جارو برقی با برس اتصال
  • سطل
  • صابون ظرفشویی
  • پارچه تمیز
  • ماسک
  • محافظ چشم

مراحل نظافت

  1. در نظافت راه پله شرق تهران خوب است بدانید که نظافت نرده های فرفورژه فرق چندانی با راه پله های عادی ندارد؛ به همین دلیل در اولین مرحله باید از یک جارو برقی با برس اتصال استفاده کنید و تا حد امکان تمامی گرد و غبار های آن را بگیرید.
  2. از مخلوط ملایم آب و صابون ظرفشویی استفاده کنید و با آن تمامی سطوح را تمیز کنید. برای قسمت هایی که امکان دسترسی به آن ها با استفاده از پارچه نرم نیست، از یک برس پلاستیکی استفاده کنید. برس را به محلول آغشته کنید و تمام قسمت های تمیز نشده را با آن تمیز کنید.
  3. بعد از اینکه تمامی قسمت ها را تمیز کردید نوبت به آن می رسد که آن را با آب بشویید. از مقداری آب استفاده کنید و تمامی قسمت هایی که به آن ها شوینده زده اید را تمیز کنید. می توانید این میله ها را با استفاده از شلنگ باغچه نیز تمیز کنید. سپس بگذارید تا به صورت عادی خشک شود.

نظافت راه پله شرق تهران

نظافت راه پله شرق تهران توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت راه پله شرق تهران صحبت کردیم. در ابتدا به نکاتی که در تمیز کردن راه پله وجود داشت اشاره کردیم و در ادامه نحوه تمیز کردن نرده های چوبی، فلزی و فلز فرفورژه را توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهران–نظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا