خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل جردن

نظافت منزل یکی از وظایف بسیار مهمی است که هر فرد خانه داری با آن رو به رو خواهد شد. انجام این وظیفه برای حفظ نظافت منزل ضروری است. بسیاری از افراد به خاطر مشغله های کاری روزانه و یا محدودیت های جسمی امکان تمیز کردن منزل خود را ندارند. در این مواقع است که این افراد می توانند نیروی های خدماتی را برای نظافت منزل خود استخدام کنند و به راحتی خانه ای زیبا و تمیز را تحویل بگیرند. در این بین و نظافت منزل جردن، ممکن است سوالات زیادی هم برای نیرو های خدماتی و هم برای افراد خانه پیش بیاید. ما در این مقاله به طور کامل در مورد تمامی نکاتی که وجود دارد توضیح داده ایم.

جردن کجاست؟

محله جردن یکی از محبوب ترین محله ها برای سکونت در تهران می باشد. در این محله تعداد زیادی از سفارت خانه ها و فروشگاه های لاکچری قرار گرفته اند. همچنین بافت جردن به صورت مسکونی ، تجاری و اداری است که همین باعث شده که این محله به عنوان یکی از گران قیمت ترین محله های شمال شهر تهران محسوب شود.

در نظافت منزل جردن خوب است بدانید که نام این محله در دوران پهلوی انتخاب شده است. نام این محله به افتخار دکتر ساموئل مارتین جردن که موسس دبیرستان البرز و مدرسه آمریکایی دخترانه بود، گذاشته شد. ریاست این مدارس را نیز خود دکتر جردن تا سال 1319 به عده داشت بعد از آن به آمریکا بازگشت. بعد از انقلاب اسلامی ، تصمیم گرفته شد که نام این خیابان از جردن به آفریقا تغییر کند. برای آخرین بار نیز در سال 1393 پس از مرگ نلسون ماندلا که رهبر آفریقای جنوبی بود، نام این خیابان به ماندلا تغییر کرد. اما بنا به دلایلی که معلوم نیست، بسیاری از افراد هنوز هم نام این خیابان را خیابان جردن می دانند و آن را به همین اسم صدا می کنند.

در نظافت منزل جردن خوب است بدانید که این محله از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به الهیه، از جنوب به همت، از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب نیز به خیابان ولیعصر وصل می شود. یکی از دلایل این که این محله باعث شده در خیابان های اصلی شهر قرار بگیرد، موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب آن است که باعث شده تردد در آن بسیار راحت و ساده باشد. از طریق بزرگراه های مدرس ، میرداماد، حقانی ، همت و رسالت نیز می توان به این محله دسترسی داشت.

در نظافت منزل جردن خوب است بدانید که این محله با محله هایی همچون الهیه ، امانیه ، داوودیه و توانیر همسایه است. قسمت های مختلف این محله هر کدام در یک منطقه قرار گرفته اند. قسمت کوچکی از ضلع شمالی محله در نزدیکی الهیه و منطقه یک قرار گرفته است. قسمتی از ضلع جنوبی جردن که بعد از همت قرار گرفته است و در منطقه 6 قرار دارد. اما بخش بزرگ و عمده آن در منطقه 3 واقع شده است و خیابان ظفر و بلوار را قطع می کند.

نکات مهم در نظافت منزل جردن

نظافت منزل جردن

تمیز کردن تراس خانه

در نظافت منزل جردن باید بدانید که تراس یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین مکان تفریحی در یک خانه محسوب می شود. این قسمت از خانه به خاطر این که در خارج از خانه قرار گرفته است به سرعت کثیف می شود و به همین خاطر به سرعت کثیف می شود. برای تمیز کردن کف تراس باید به جنس تراس توجه کنید. ما در اینجا نحوه تمیز کردن هر نوع از تراس را نام برده ایم.

نحوه تمیز کردن تراس با کف تراکوتا

تراکوتا یکی از معمول ترین طرح هایی است که در تراس خانه ها استفاده می شود. خوب است در نظافت منزل جردن بدانید که تراکوتا مقاومت بسیار زیادی به نور خورشید دارد و فرسوده نمی شود. برای تمیز کردن آن باید تمامی اشیایی که می توانند در هنگام تمیز کردن آن مشکل ایجاد کنند را برداشت. همچنین تمامی نواحی که گرد و خاک گرفته اند را پاک کنید. سپس باید مقداری از سفید کننده استفاده کنید و سطح هایی که دچار لکه شده اند را پاک کنید. سپس بعد از تمام شدن کار با سفید کننده باید آن را آب بکشید. این گونه تمامی لکه ها از بین می روند. در اینجا برای نظافت منزل جردن باید گفت که استفاده از مقداری موم تراس می تواند باعث ایجاد درخشندگی شود و کاری کند که تراس کمتر لکه ها را به خود جذب کند.

نحوه تمیز کردن تراس سیمانی

سیمان یکی از موادی است که کمتر در تراس ها استفاده می شود و کمتر با آن رو به رو خواهید شد. اما خوب است که نحوه نظافت آن را بلد باشید. برای تمیز کردن کف سیمانی به مقداری سرکه، مقداری مواد شوینده و مقداری آمونیاک نیاز دارید. این سه را با هم ترکیب کنید و روی کف تراس پخش کنید و آن با جارو های سفت تمیز کنید. با این کار کف تراس سیمانی به خوبی تمیز می شود.

تمیز کردن با کفپوش آجری

در نظافت منزل جردن برای تمیز کردن تراس هایی که کفپوش آجری دارند، فقط به آب ، مقداری مواد شوینده و یک جارو نیاز دارید. طبق معمول آن را تمیز کنید. کار بعدی که برای تمیز کردن آن باید انجام دهید، این است مقداری سقز و مقداری روغن بذر کتان را به نسبت دو به یک ترکیب کنید. سپس محلول ایحاد شده را بر روی آجر بگذارید و کمی مهلت دهید تا خشک شود. بعد از آن نتیجه را خواهید دید.

نحوه تمیز کردن تراس آسفالت

در نظافت منزل جردن احتمالا با تراس آسفالت برخورد نخواهید کرد زیرا بسیار نادر هستند و تراس های بسیار کمی وجود دارند که از کف آسفالت استفاده کنند. اما خوب است که نحوه تمیز کردن آن ها را بلد باشید. برای تمیز کردن آن ها کافی است آن ها را با آب و جارو تمیز کنید. اما اگر تراس بیش از کثیف شده است و نیاز به یک شست و شوی اساسی دارد، باید از مقداری آب گرم و یک نرم کننده استفاده کنید. اگر نرم کننده ندارید و از صابون یا سایر مواد شوینده استفاده می کنید، باید بسیار مراقب باشید زیرا این مواد ممکن است لکه های بسیار نامطلوبی را به جا بگذارند که تمیز کردن آن ها سخت است.

نظافت منزل جردن

نحوه تمیز موکت راه پله

بسته به این که چقدر در راه پله ها رفت و آمد است، پله ها را مرتبا باید تمیز کنید. اما یکی از قسمت های که تمیز کردن آن فراموش می شود، موکت های راه پله هستند. برای تمیز کردن آن ها کافی است که از یک جارو برقی استفاده کنید. برای تمیز کردن با جارو برقی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله یک : فیلتر جارو برقی را بررسی کنید.

اولین کاری که باید برای نظافت منزل جردن و تمیز کردن موکت راه پله ها انجام دهید، این است که فیلتر جارو برقی را بررسی کنید. در صورت پر بودن فیلتر آن را تعویض یا خالی کنید. خالی بودن فیلتر جارو برقی در عملکرد آن تاثیر مثبتی دارد و موکت ها را بهتر تمیز می کند.

مرحله دو : برداشتن وسایل

هر وسیله ای که در هنگام جارو کشیدن می تواند در کار شما اختلال ایجاد کند را قبل از جارو کشیدن بردارید. وسایلی مانند اسباب بازی ، نخ، ضایعات کاغذ و برخی زباله ها می توانند در دستگاه گیر کنند و کار را مشکل کنند.

مرحله 3 : تمیز کردن با برس

در هنگام نظافت منزل جردن و تمیز کردن موکت های راه پله، هر گونی کثیفی که فکر می کنید با جارو برقی از بین نمی رود را با یک برس سفت تمیز کنید. دقت داشته باشید این مرحله فقط برای راه پله های بسیار کثیف ضروری است .  در غیر این صورت نیازی به برس کشیدن نیست.

مرحله 4 : جارو برقی بکشید.

جارو برقی را به بالای پله ها ببرید و از همان جا شروع به تمیز کاری کنید. هر کدام از پله ها را یکی یکی تمیز کنید و به سمت پایین بیایید. اگر هم جارو برقی شارژی دارید ، کار ساده تر می شود. فقط کافی است آن را در دست بگیرید و شروع به نظافت کنید.

مرحله 5 : تمیز کردن موکت با قالیشویی

برای نظافت منزل جردن، قالیشویی خود را آماده کنید و طبق راهنما محلول تمیز کننده و آب را به مخزن آن اضافه کنید. اکثر قالیشوی ها همراه خود شامپو فرش دارند. اما اگر اینطور نیست خودتان باید یکی بخرید یا درست کنید.

دوباره از بالا شروع کنید. در مرحله فرش را به آرامی بشویید و قالیشوی را از چپ به راست و جلو عقب بچرخانید و هر قسمت را چند بار بشویید.

نظافت منزل جردن

مرحله 6 : خشک کردن

در نظافت منزل جردن باید بدانید که موکت ها رطوبت بسیار زیادی را خود نگه می دارند. مگر این که دستگاه قالیشوی شما دارای ویژگی خشک کردن نیز باشد. اول از همه برای خشک کردن موکت باید حداقل 20 تا 30 دقیقه زمان بدهید تا بتوان بر روی موکت راه رفت. سپس برای خشک کردن کامل آن دو راه دارید. در راه اول می توانید از حوله یا فن های جاذب استفاده کنید تا موکت خشک شود. فقط دقت داشته باشید برای خشک کردن به این روش ، حداقل 24 تا 48 ساعت زمان نیاز است. اما روش دوم که باید از جاروبرقی مرطوب خشک استفاده کنید ساده تر و سریعتر است. برای خشک کردن کافی است جاروبرقی را روی حالت خشک قرار دهید و آن را تمیز کنید.

مرحله 7 : جارو برقی کشیدن

برای نظافت منزل جردن و تمیز کردن موکت راه پله ها، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بعد از خشک شدن راه پله ها، آن را دوباره جارو برقی بکشید. با این کار از مطمئن خواهید شد که موکت عاری از هرگونه آلودگی است و به سرعت کثیف نخواهد شد.

نظافت منزل بعد از مهمانی

  1. پرده ها را باز بگذارید و اجازه دهید کمی هوا جریان یابد.

همیشه روز بعد از مهمانی ، خانه بوی بدی می گیرد. به همین خاطر اولین کاری که باید برای نظافت منزل جردن انجام دهید، این است در ها و پنجره ها را باز بگذارید و اجازه دهید تا کمی هوا جریان یابد. پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید که نور وارد خانه شود. اگر هوا سرد است نیازی نیست که در ها و پنجره ها را برای مدت طولانی باز بگذارید. فقط به مقداری باز بگذارید که هوای خانه تهویه شود و احساس سرزندگی در شما ایجاد شود.

  1. جمع کردن زباله ها

تمامی لیوان ها، بطری های خالی و به طور کلی هر زباله ای که در کف خانه مشاهده کردید را جمع آوری کنید و دور بریزید. دقت داشته باشید که زباله های بازیافتی را در کیسه محکم ببندید و آن را در یک گوشه قرار دهید.

  1. شستن ظرف ها

در نظافت منزل جردن، تمامی ظرف ها را جمع آوری کنید. لیوان ، کاسه و هرظرفی را که پیدا کردید در کنار ماشین ظرفشویی قرار دهید. بعد از جمع آوری آن ها باید یک دور دیگر نیز خانه را بگردید تا بتوانید تمامی ظرف ها را پیدا کنید. زیرا از این که مهمان ها ممکن است ظرف های خود را در چه جاهایی قرار دهند تعجب خواهید کرد. بعد از این که مطمئن شدید که تمامی ظرف ها را جمع آوری کرده اید، آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و بگذارید که شسته شوند.

نظافت منزل جردن

  1. نظافت اتاق نشیمن و اتاق خواب

مهم ترین قسمت که بعد از مهمانی در نظافت منزل جردن باید به آن دقت کرد، اتاق نشیمن و اتاق خواب است. برای تمیز کردن اتاق نشیمن و اتاق خواب پولیش و گردگیر خود را بردارید و تمامی سطوح را یکی یکی تمیز و سعی کنید این کار را منظم انجام دهید و از یک جا شروع کنید و رو به جلو بروید.

تخت ها و مبل ها را که یکی از قسمت های مهم محسوب می شوند را نیز تمیز کنید. برای تمیز کردن آن ها ملافه های آن ها و پارچه های آن ها را جدا کنید و در ماشین لباسشویی شروع به شستن آن ها کنید.

همچنین اگر فرش شما بیش از حد از کثیف شده است، باید به طور اساسی آن را تمیز کنید. می توانید از شامپو فرش استفاده کنید و یا هر  روشی که خودتان مد نظر دارید را استفاده کنید.

نظافت منزل جردن توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل جردن صبحت کردیم. در ابتدا برای این که با محله جردن آشنا شوید، در مورد تاریخچه و این که در چه منطقه ای قرار گرفته است توضیح دادیم. بعد از آن در مورد تمامی نکاتی که در نظافت منزل باید به آن ها توجه کرد اشاره کردیم و در مورد آن ها نیز توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آباد–نظافت منزل جردن–نظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا