خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل شهرک گلستان

نظافت یکی از مهم ترین اصول زندگی انسان است. افراد در مکان های تمیز، آرامش و تمرکز بیشتری دارند. معنی و مفهوم نظافت برای همه شما واضح و روشن است؛ اما در این قسمت قصد داریم با تعریف این واژه دید بهتری از آن به شما بدهیم. (تمیز کردن و نظافت عبارت است از حذف مکانیکی و شیمیایی کثیفی و گرد و خاک از بدن انسان، اشیا و مکان ها) به علاوه نظافت، باعث کاهش باکتری ها و میکروب های موجود در سطح مورد نظر می شود. در واقع ما خانه خود را تمیز می کنیم تا محیط دلپذیر تری برای زندگی خود ایجاد کنیم؛ اما لازم است بدانید روش هایی که برای نظافت از آن ها استفاده می کنیم تأثیر مستقیمی بر میزان تمیزی و حتی سلامتی ما دارد.

شهرک گلستان

شهرک گلستان، نام جدید همان شهرک راه آهن در منطقه ۲۲ تهران است. اغلب ساختمان های این شهرک بافت تجاری دارند؛ اما بخش های زیادی از آن نیز شامل بافت مسکونی می شود. جالب است بدانید که این شهرک امروزه به یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری تهران تبدیل شده است و بخش عمده ای از اقتصاد آن بر پایه درآمد های حاصل از گردشگری به دست می آید.

تراکم جمعیت در این منطقه چندان بالا نیست و آرامش خاصی در آن احساس می شود. مسلم است که ب دلیل جاذبه های توریستی، میزان رفاه در این منطقه در حد نرمالی قرار دارد. از جمله بارز ترین امکانات آن می توان به دریاچه چیتگر، آبشار تهران، پارک جنگلی خرگوش دره و روستای وردیج و واریش اشاره کرد. مسلم است که این شهرک به دلیل موقعیت مکانی مناسب و مجاورت با مکان هایی مثل دریاچه چیتگر، از آب و هوای خوبی برخوردار است. همچنین این شهرک از لحاظ موقعیت مکانی به صورتی است که به اتوبان های اصلی شهر برای تردد به مرکز تهران راه دارد و نیز در نزدیکی آن ایستگاه مترو وجود دارد. در این مقاله به راه های نظافت منزل شهرک گلستان اشاره خواهیم کرد.

بهترین راه نظافت چوب

برای تمیز کردن وسایل چوبی و نظافت منزل شهرک گلستان لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید. در هنگام تمیز کردن وسایل چوبی به هیچ عنوان از اسپری های چند منظوره استفاده نکنید؛ حتی توصیه می شود از آب هم برای گردگیری مبلمان ها و وسایل چوبی استفاده نشود. در صورتی که لکه های چسبنده بر روی مبلمان شما وجود دارند و مجبور به استفاده از آب برای تمیز کردن آن هستید، به وسیله پارچه مرطوب بدون پرز آن را تمیز کنید و به هیچ عنوان آب را به صورت مستقیم بر روی سطح اسپری نکنید.

پولیش های روغنی، پاک کننده ها و روغن های مخصوص مبلمان از چوب محافظت می کنند و سطح مبلمان چوبی را صاف و صیقلی می کنند. اغلب اسپری ها و براق کننده های موجود در بازار حاوی روغن سیلیکون هستند که علاوه بر گردگیری، از سطوح چوبی نیز محافظت می کند؛ البته باید در نظر داشته باشید، محصولاتی که از درصد بالایی روغن تشکیل شده اند، می توانند منعکس کننده اثر انگشت و دست باشند. برای تمیزی وسایل چوبی و نظافت منزل شهرک گلستان لازم است به نکات زیر دقت داشته باشید.

چگونه مبلمان و وسایل چوبی قدیمی را تمیز کنیم؟

نظافت منزل شهرک گلستان

اگر در خانه خود صندلی و مبلمان های چوبی قدیمی دارید، در نگهداری از آن ها باید دقت زیادی به خرج دهید. بهتر است نظافت اشیا و مبلمان های چوبی قدیمی در سه مرحله انجام شود. در مرحله اول لازم است شما در خصوص تمیز کردن چوب اطلاعات و آگاهی های لازم را کسب کنید. سپس برای گردگیری اولیه آن از یک پارچه نرم پشمی استفاده کنید و گرد و غبار موجود بر سطح آن را کاملاً تمیز کنید. سپس برای نظافت عمقی تر از یک پارچه نرم بدون پرز استفاده کنید و در نهایت برای جلوگیری از ترک خوردگی و آسیب به سطح چوب، سطح آن را با روغن های مخصوص چوب چرب کنید.

بهترین راه نظافت استیل

نظافت منزل شهرک گلستان

لوازم خانگی از جنس استیل از محبوب ترین نوع لوازم خانگی مخصوصاً در خانه های مدرن امروزی هستند. به صورت کلی لوازم خانگی از جنس استیل ضد زنگ و براق فروش بیشتری نسبت به لوازمی با روکش های ساده دارند. جذابیت فولاد ضد زنگ و تطبیق پذیری و توانایی آن در ترکیب با انواع دکوراسیون ها سبب شده است تا این جنس از محصولات با استقبال گسترده مشتریان همراه شود. وسایل استیل در کنار زیبایی منحصر به فرد خود به سرعت در معرض انواع لکه ها، اثر انگشت و آلودگی ها قرار می گیرند؛ بنابراین نحوه تمیز کردن لوازم استیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است قبل از خرید این وسایل نسبت به نحوه نگهداری و نظافت آن ها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ و نظافت منزل شهرک گلستان لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید. جالب است بدانید تمیز کردن این وسایل به آسانی و بدون دردسر انجام می شود. شما می توانید برای تمیز کردن سطح فولاد ضد زنگ از محلول های خانگی و اسپری های تمیز کننده موجود در بازار استفاده کنید؛ البته توجه داشته باشید که برای  تمیز کردن فولاد و نظافت منزل شهرک گلستان به هیچ عنوان از پودر های تمیز کننده، پشم فولاد، سفید کننده و آمونیاک استفاده نکنید. برخی از تولید کنندگان حتی استفاده از پاک کننده های شیشه را برای تمیز کردن سطوح استیل پیشنهاد نمی کنند.

نکات تمیز کردن فولاد ضد زنگ

نظافت منزل شهرک گلستان

یک پارچه میکروفایبر نرم را در مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده ملایم آغشته کنید. بهتر است از مواد شوینده ای که خاصیت چربی زدایی دارند استفاده کنید. سپس اقدام به تمیز کردن سطح مورد نظر خود نمایید و پس از آن با پارچه ای نرم سطح را خشک کنید.

برای رفع لکه های چربی و مواد غذایی از سطح استیل و نظافت منزل شهرک گلستان، می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. یک پارچه میکروفایبر تمیز را به آرامی بر روی لکه مورد نظر بکشید. پس از رفع لکه، سطح مورد نظر را با حوله خشک کنید.

راه دیگری که برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از سرکه سفید مقطر است. این محلول را بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و با یک پاچه نرم میکروفایبر سطح را تمیز کنید. برای ایجاد سطح براق و صیقلی بر روی استیل، می توانید از مقدار کمی روغن زیتون نیز استفاده کنید.

برای تمیز کردن کلی سطح استیل و نظافت منزل شهرک گلستان، استفاده از یک پارچه مرطوب با آب گرم، کافی است.

استفاده از شیشه پاک کن برای از بین بردن اثر انگشت موجود بر سطح فولاد مناسب است.

پس از تمیز کردن سطح، از یک حوله برای برای خشک کردن استفاده کنید تا دانه های آب تبدیل به لکه نشوند.

در صورت نیاز می توانید از تمیز کننده های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید.

تمیز کردن سطح استیل با آب لوله کشی می تواند باعث به وجود آمدن لکه بر سطح استیل شود. بهتر است از آب مقطر برای تمیز کردن این سطوح استفاده شود.

بهترین راه نظافت پلاستیک

نظافت منزل شهرک گلستان

وسایل پلاستیکی بخش عمده ای از وسایل خانه را تشکیل می دهند. جنس وسایل پلاستیکی هر چقدر مرغوب و با کیفیت باشد، باز هم پس از مدتی کدر و خراشیده می شود. برای تمیز کردن وسایل پلاستیکی و نظافت منزل شهرک گلستان از آب گرم و شوینده های ملایم استفاده کنید. اجازه دهید وسایل در مجاورت با هوا خشک شوند.

برای رفع خط و خش از سطح پلاستیک ابتدا عمق و اندازه خراش را در نظر بگیرید. در صورتی که خراش عمق و اندازه کمی دارد، می توانید از مخلوط خمیر دندان و جوش شیرین برای رفع آن استفاده کنید. در صورتی که خراش ایجاد شده بر سطح پلاستیک عمق و اندازه بیشتری داشته باشد، بهتر است از سنباده استفاده کنید.

پولیش پلاستیک به وسیله خمیر دندان

نظافت منزل شهرک گلستان

استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن خراش های سطحی کوچک از پلاستیک واقعاً مؤثر است. برای این کار مقدار کمی از خمیر دندان را بر روی پارچه ای نرم مانند میکروفایبر قرار دهید و با حرکات دایره ای آن را روی ناحیه خراشیده بمالید. این کار را تا چند دقیقه ادامه دهید. پس از مدتی می بینید که دیگر اثری از خراش بر روی سطح پلاستیک وجود ندارد.

پولیش پلاستیک به وسیله جوش شیرین

پولیش پلاستیک به وسیله جوش شیرین تقریباً مانند روش خمیر دندان است. با استفاده از مخلوطی مساوی از آب و جوش شیرین به وسیله حرکات دایره ای و یکپارچه نرم، خراش را از سطح پلاستیک بر طرف کنید.

پولیش پلاستیک با سنباده

استفاده از کاغذ سنباده مرطوب می تواند به مسطح کردن سطوح ناهموار کمک کند. این روش برای رفع خراش های بزرگ تر و عمیق تر به کار می رود. بهتر است کاغذ سنباده را از ده دقیقه قبل مرطوب کنید. به آرامی با حرکات دایره ای سنباده بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که سطح پلاستیک هوار و یکنواخت شود.

نظافت منزل شهرک گلستان

پولیش پلاستیک با تفنگ حرارتی

برای رفع خراش و کدری سطح پلاستیک می توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار پلاستیک را کمی گرم کنید؛ اما نه به حدی که ذوب شود. سپس از تفنگ حرارتی برای ایجاد یک سطح یکنواخت استفاده کنید.

چگونه لکه ها را از سطح پلاستیک پاک کنیم؟

برای رفع لکه های وسایل و نظافت منزل شهرک گلستان می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

سرکه

بهتر است برای لکه گیری ظروف پلاستیکی که برای مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، از مواد طبیعی استفاده کنید. سرکه انتخابی مناسب و مؤثر برای این کار است. برای لکه گیری پلاستیک با سرکه، یک قاشق غذا خوری سرکه سفید را در یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس وسایل خود را برای چند ساعتی با این محلول خیس کنید تا لکه های آن از بین برود.

الکل

الکل یا ضد عفونی کننده دست نیز برای رفع لکه از سطح پلاستیک به شکل مؤثری عمل می کند. الکل برای رفع لکه های قهوه ای و لکه گوجه فرنگی مفید است. مقدار کمی الکل را روی لکه بمالید و سپس آن را با آب گرم و مایع ظرف شویی بشویید تا لکه از بین برود.

نظافت منزل شهرک گلستان

لیمو

راه دیگری که برای لکه زدایی از سطح پلاستیک به کار می رود، استفاده از لیمو است. لیمو ترش حالت اسیدی دارد و برای رفع لکه به صورت موثری عمل می کند. برای این کار یک نصف لیمو را بر روی لکه مورد نظر بمالید و سپس آن را در مجاورت آفتاب قرار دهید تا خشک شود. این ترکیب نه تنها برای از بین بردن لکه مؤثر است، بلکه وسایل شما را نیز ضد عفونی می کند.

نظافت منزل شهرک گلستان توسط سرویک

در این مقاله به روش های لکه زدایی مؤثر برای نظافت منزل شهرک گلستان اشاره کردیم. با آگاهی از اصول نظافت منزل به شکل اصولی و استاندارد اقدام به تمیزی منزل خود نمایید .

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستان–نظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا