خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل نظام آباد

نظام آباد جزء یکی از محله ‌های قدیمی و اصیل تهران است که در مناطق 7 و 8 قرار گرفته است. جالب است بدانید که تمامی زمین های این محله در گذشته متعلق به شاهزاده خانم های قاجاری بوده است. دلیل نامگذاری این محله به نظام آباد این است که نزدیک به پادگان نظامی بوده که مراسم رژه آنجا برگزار می شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد بافت این محله و نظافت منزل نظام آباد اطلاعاتی را کسب کنیم. با ما همراه باشید.

کارلاین بزرگترین مجموعه در خصوص تامین نیروی انسانی در سریع ترین زمان ممکن است که خدمات بی نظیری مانند تامین نیروی انبار و کارگر ساده، تامین نیروی نظافت، تامین نیروی تشریفات، مصاحبه، گزینش و تامین نیروی پرسنل اداری، آموزش پرسنل را ارائه می دهد. که با توجه به نیاز خود می توانید از خدمات کامل و منحصر به فرد این مجموعه استفاده کنید.

بافت محله نظام آباد

از معروف ‌ترین خیابان ‌های این منطقه می ‌توان به شهید مدنی و سبلان اشاره کرد. علاوه بر این، در قسمت جنوبی محله نظام آباد خیابان های ناجی، شارق، امیر شرفی، کهن و حسینی و در قسمت شمالی محله نظام آباد خیابان‌ های سبلان، لشکر، ارباب مهدی و وحیدیه قرار گرفته ‌اند. در گذشته با گسترش جمعیت این محله، خیابان ‌های سبلان، وحیدیه، ارباب مهدی، سیه چشم، گرگان و دهقان از نظام آباد جدا و خودشان مستقل شدند تا سرانجام این محله به شکل امروزی درآمد.

روش ‌های نظافت منزل نظام آباد

هر یک از بخش های منازل این محله را به کمک روش ‌های زیر می‌ توان تمیز کرد.

  • نحوه تمیز کردن مبل

یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی، کثیف شدن مبل ها است. ممکن است نوشیدنی روی آن ها ریخته شود، حیوانات خانگی کثیف کاری کنند یا حتی آشغال های ریز درون درز ها گیر کنند. خوشبختانه تمیز کردن مبل، کار نسبتا راحتی است و تمام چیزی که به آن نیاز دارید کمی زمان و برخی از وسایل تمیزکاری است.

نظافت منزل نظام آباد

مراحل قبل از تمیز کردن مبل

  • قبل از تمیز کردن اساسی مبل ها، ابتدا باید هر گونه زباله یا ذرات سطحی را از سطح مبل پاک کنید. برای این منظور می توانید از دسته جارو برقی کمک بگیرید.
  • اگر لکه هایی وجود دارد که گرد و غبار یا کثیفی در آن جمع شده است، از یک برس سفت برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. فقط حواستان باشد برس را خیلی محکم روی مبل نکشید تا پارچه آسیب نبیند.
  • جاروبرقی ها معمولا نمی توانند پرز ها یا مو های حیوانات خانگی را پاک کنند. برای این منظور از یک غلتک پرزگیر کمک بگیرید.
  • از آنجا که اکثر مبل ها چوبی هستند، در نظافت منزل نظام آباد شما نباید این قسمت ها را نادیده بگیرید. یک محصول تمیز کننده مناسب برای سطحی که می خواهید تمیز کنید پیدا کنید. اگر پاک کننده مخصوص را در دسترس ندارید، می توانید از پاک کننده های سطوح چند منظوره کمک بگیرید.
  • به دنبال برچسبی بگردید که به شما بگوید پارچه مبل تان چه جنسی دارد. این برچسب ها معمولا دستورالعمل هایی را برای استفاده از محصولات تمیز کننده روی پارچه نشان می دهند.
  • “W” به معنای استفاده از مواد شوینده مبتنی بر آب با خلاء بخار است.
  • “WS” به این معنی است که می توانید از مواد شوینده مبتنی بر آب با بخار شوی استفاده کنید.
  • “O” به این معنی است که متریال ارگانیک هستند و باید با آب سرد شسته شوند.
  • X”” به معنای جارو کشیدن و برس زدن به تنهایی یا استفاده از خدمات حرفه ای برای شامپو کردن است.

تمیز کردن مبل پارچه ای با مواد شوینده مبتنی بر آب و بخارشوی

  • ابتدا از محصولاتی که در بازار موجود هستند برای حل کردن و از بین بردن مواد و روغن های کثیف استفاده کنید تا راحت تر در حین شامپو کردن پاک شوند.
  • برای نظافت منزل نظام آباد، 3 اونس از مواد شوینده مبتنی بر آب را با 3 اونس آب در یک کاسه یا ظرف دیگری مخلوط کنید.
  • پارچه ای را به محلول آغشته کنید و روی قسمتی از مبل که دید کمی دارد بمالید. اگر متوجه واکنش بدی نشدید، تمامی مبل ها را تمیز کنید.
  • مدل های مختلف جاروبرقی بخار ممکن است متفاوت به نظر برسند؛ بنابراین در این مرحله دستورالعمل های بسیار کلی عرضه می شود. ابتدا مخزن را روی جاروبرقی قرار دهید و درپوشی را که مایع را داخل خودش نگه می دارد باز کنید. محلول شامپو و آب را داخل مخزن بریزید و سپس درب را عوض کنید.
  • جارو را روی پارچه مبل قرار دهید و ماشه یا دکمه ای را که محلولی را که داخل مخزن ریخته اید آزاد می کند، نگه دارید. با فشار دادن دکمه، روی سطح مبل به صورت شبکه ای حرکت کنید. مطمئن شوید که کل مبل ها را شامپو زده اید.

خشک کردن مبل پارچه ای

بهترین روش این است که اجازه دهید مبل ها در معرض هوای آزاد خشک شوند.

نظافت منزل نظام آباد

تمیز کردن مبل چرمی

اگرچه همه ما اکثر اوقات مبل های چرمی را فقط با یک پارچه مرطوب تمیز می کنیم؛ اما هر چند وقت یکبار باید به طور اساسی تمیز شوند. مواد شیمیایی می توانند به چرم آسیب برسانند و رنگ آن را تغییر دهند؛ بنابراین محصولاتی را بخرید که مخصوص روکش های چرم طراحی شده اند.

  • اگر نمی خواهید پولی بپردازید، خودتان می توانید در خانه یک محصول پاک کننده ارزان و راحت بسازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نسبت مساوی سرکه سفید و آب را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  • به طور مستقیم پاک کننده را روی سطح مبل نزنید. در عوض، مقداری از آن را روی پارچه بریزید و سپس پارچه را روی سطح مبل بکشید و تمامی قسمت های مبل را تمیز کنید.
  • سپس از یک پارچه تمیز و خشک برای پاک کردن محصولات شوینده از روی چرم استفاده کنید.
  • یک سوم سرکه سفید و دو سوم روغن کتان را با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز، آن را روی تمامی قسمت های مبل بکشید. اجازه دهید این محلول یک شب یا حدود 8 ساعت روی مبل بماند.
  • سپس با دستمال تمیز دیگری آن را پاک کنید. این کار باعث می شود مبل شما مانند روز اول سالم و براق شود.

نظافت منزل نظام آباد پاک کردن استفراغ از روی فرش

نظافت منزل نظام آباد

از بین بردن لکه و بوی استفراغ از روی فرش غیرممکن نیست حتی اگر هیچ پاک کننده فرش یا جوش شیرینی در منزل نداشته باشید، باز هم می توانید برای برطرف کردن این مشکل راه حلی پیدا کنید.

برداشتن استفراغ

  • برای محافظت از خودتان در برابر انتقال میکروب، از دستکش لاتکس یا یکبار مصرف استفاده کنید.
  • تا جایی که ممکن است استفراغ را پاک کنید و آن را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید.
  • روش دیگر پاک کردن استفراغ، برداشتن آن با حوله یا دستمال کاغذی است. پس از جمع کردن تمامی استفراغ های موجود با حوله، حوله را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. همچنین می توانید استفراغی را که با حوله برداشته اید، به طور مستقیم به سطل زباله بیندازید.

خشک کردن رطوبت اضافی

  • جوش شیرین محصولی عالی ای برای از بین بردن لکه های استفراغ است و رطوبت اضافی را خشک می کند. مقداری از آن را روی لکه ها بریزید و 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید بماند. سپس محل استفراغ را جاروبرقی بکشید.
  • روش دیگر برای خشک کردن رطوبت، استفاده از نشاسته ذرت است. نشاسته ذرت را به طور کامل روی محل مورد نظر بریزید و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه، با دسته جاروبرقی آنجا را تمیز کنید.

نظافت منزل نظام آباد

از بین بردن لکه

  • در نظافت منزل نظام آباد برای از بین بردن لکه ها می توانید مقداری نوشابه را درون اسپری ریخته و به محل مورد نظر اسپری کنید. یک پارچه تمیز را روی لکه فشار دهید تا رطوبت را به خودش بگیرد و لکه پاک شود.
  • روش دیگر این است که مقدار مساوی از سرکه و آب سرد را داخل یک بطری بریزید و اسپری کنید. سپس اجازه دهید برای مدت 15 دقیقه بماند. در مرحله بعد یک پارچه تمیز و خشک را روی محل استفراغ فشار دهید تا رطوبت را به خودش جذب کند.

از بین بردن بو

  • بعد از تمیز کردن لکه، مقدار زیادی جوش شیرین را روی ناحیه مورد نظر بریزید. اجازه دهید جوش شیرین یک شب بماند و روز بعد جاروبرقی بکشید.
  • روش دیگر این است که مقدار مساوی سرکه و آب را با هم ترکیب کنید و روی محل مورد نظر اسپری کنید. این کار به خلاص شدن از شر بو یا کاهش آن کمک می کند.

نحوه تمیز کردن حمام

حمام جایی است که برای نظافت از آنجا استفاده می شود؛ اما به دلیل رطوبت می تواند مکانی برای رشد کپک ها و کثیفی ها باشد. تمیز کردن حمام ممکن است کار سختی باشد؛ اما داشتن یک حمام تمیز ارزشش را دارد. مهم نیست حمام شما چقدر کثیف است، استراتژی های خاصی برای تمیز کردن هر قسمت وجود دارد.

رفع گرفتگی فاضلاب

  • مرحله اول خارج کردن مو ها از زهکش است. برای این منظور می توانید از یک وسیله بلند نازک یا یک قلاب کمک بگیرید. یک سطل زباله یا یک کیسه پلاستیکی را بردارید تا مو ها را داخل آن بریزید. سپس به کمک قلاب مو ها را تا جایی بیرون بکشید که هیچ مویی درون زهکش نماند.
  • راه حل دیگر این است که زهکش را با آب داغ تمیز کنید. شیر را باز کنید و با آب تمیز و داغ زهکش را تمیز کنید. اگر در هنگام شست و شو مجددا آب برگشت، این کار را چند بار تکرار کنید.

نظافت منزل نظام آباد

تمیز کردن دیواره ها و کف حمام

  • بطری ها، تیغ ها، صابون ها و سایر مواد اضافی را از حمام خارج کنید. برای از بین بردن کپک و کثیفی ها بهتر است تمامی اقلام پلاستیکی را نیز از حمام خارج کنید. بطری های خالی و اقلامی را که استفاده نمی کنید دور بیندازید. وجود وسایل اضافه در حمام، فرآیند تمیز کردن را سخت می کند.
  • با استفاده از یک سطل، دیوار ها و کف حمام را با آب داغ بشویید. اگر سردوش دستی دارید، در چنین مواقعی می تواند بسیار کمک کننده باشد. لازم نیست این مرحله را با دقت کامل انجام دهید. فقط می خواهید مو ها، کثیفی ها و سایر ذرات را از سر راه خود بردارید.
  • دیوار های حمام را به 3 الی 4 قسمت تقسیم کنید تا کار تمیز کردنتان راحت تر و قابل کنترل تر شود.
  • روی قسمت اول یک مایع تمیزکننده اسپری کنید و اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه خیس بخورد. مطمئن شوید که این ماده برای سنگ های حمام شما مناسب است. در نظافت منزل نظام آباد هرگز از اسید هایی مانند سرکه، آمونیاک و پاک کننده های معمولی روی سنگ مرمر استفاده نکنید. تنها از محصولاتی استفاده کنید که برچسب استفاده روی سنگ مرمر را دارند.
  • از یک اسفنج، پارچه یا برس نرم استفاده کنید. روی قسمتی که مایع تمیز کننده زده اید، حرکات دایره ای و محکم بزنید. اگر حمام شما خیلی کثیف است، ممکن است لازم باشد هنگام تمیز کردن چندین بار پارچه یا اسفنج را بشویید.
  • سپس محل مورد نظر را با آب تمیز بشویید. از یک سطل برای پاشیدن آب به دیوار استفاده کنید تا باقی مانده مواد پاک کننده و کثیفی ها از بین بروند.
  • این کار را برای قسمت های باقی مانده مانند کف حمام و وان و غیره تکرار کنید.
  • در مرحله آخر به سراغ شیر ها بروید. ابتدا آن ها را با مخلوط سرکه و آب خوب تمیز کرده و سپس با یک دستمال تمیز پاک کنید.

نظافت منزل نظام آباد

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آباد–نظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا