خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل حکیمیه

نظافت منزل، یکی از وظایف بسیار مهم هر خانه دار برای حفظ پاکیزگی خانه است. بسیاری از افراد به خوبی نمی توانند از پس این وظیفه برآیند و بسیاری از افراد نیز به خاطر مشغله های روزمره و محدودیت های جسمی اصلا توان این کار را ندارند. در این مواقع است که این افراد می توانند از نیروی های خدماتی کمک بگیرند و به راحتی خانه ای زیبا و تمیز تحویل بگیرند. اما در این بین برای نیروی های خدماتی نیز ممکن است سوالاتی پیش بیاید. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در نظافت منزل حکیمیه وجود دارد توضیح داده ایم.

محله حکیمیه کجاست؟

نظافت منزل حکیمیه

حکیمیه یکی از محله های تهران است که در شرقی ترین نقطه تهران قرار گرفته است. همچنین این محله را به عنوان بزرگترین و گسترده ترین محله در منطقه 4 نیز می شناسند. این محله از لحاظ جغرافیایی از شمال به بزرگراه بابایی، از جنوب به جاده دماوند، از شرق به جاده تلو و از غرب به خاک سفید، جوادیه تهرانپارس شرقی منتهی می شود. یکی از ویژگی های بسیار مهمی که در نظافت منزل حکیمیه باید بدانید، این است که این محله به عنوان یکی از محله های خوش آب و هوا تهران شناخته می شود. علت آب و هوای خوب آن نیز به خاطر موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب آن است. این محله در شرق به محدوده جنگلی غزال، جنوب آن به رودخانه سرخه حصار و شمال آن نیز به کوه های شرقی لشکرک منتهی می شود. تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا این محله به عنوان یکی از محله های خوش آب و هوای تهران شناخته شود.

در نظافت منزل حکیمیه در مورد تاریخچه آن خوب است بدانید که میرزا علی نقی خان حکیم الممالک که نقش بسیار مهمی در این محله دارد، به عنوان یکی از نزدیکان ناصر الدین شاه، در آن زمان به شغل های پزشکی، نویسندگی و مترجمی مشغول بود. علاوه بر این ها به عنوان یکی از دولت مردان دوره قاجار نیز فعال بود و نفوذ بالایی داشت.

طبق کتاب مرآت البلدان، اینگونه نوشته شده که حکیم الممالک، منطقه امروزی حکیمیه را از شاه خریداری کرد و در آن چندین باغ و عمارت ساخت. به نوعی می توان گفت که حکیم الممالک این ناحیه را از زمینی خشک به منطقه ای آباد تبدیل کرد و اسم آن را نیز حکیمیه گذاشت.

در نظافت منزل حکیمیه خوب است بدانید که این محله متاسفانه دارای مترو نیست.نزدیکترین ایستگاه های مترو به آن ایستگاه های فرهنگسرا و تهرانپارس هستند. البته وجود ایستگاه های BRT واقع در چهار راه تهرانپارس و خط های تاکسی متعدد تا حد زیادی شما را از مترو بی نیاز خواهد کرد. همچنین اگر خودتان دارای وسیله نقلیه هستید، باید بدانید که خود این محله دارای یک پمپ بنزین است که در بلوار فجر واقع شده است.

اگر بخواهیم اشاره ای به مهم ترین بلوار ها و خیابان های این محله داشته باشیم تا در نظافت منزل حکیمیه با مشکلی مواجه نشوید، باید گفت که بلوار بهار، بلوار بابائیان، بلوار فجر، بلوار اتحاد، خیابان بهشت، خیابان خرم، خیابان شقایق، خیابان فرهنگ، خیابان نشوه، خیابان بوستان، خیابان شاهین و خیابان پگاه به عنوان مهم ترین بلوار ها و خیابان های این محله شناخته می شوند و اکثر تردد ها از طریق این خیابان ها انجام می شود.

نکات مهم نظافتی

نظافت منزل حکیمیه

در ادامه نکاتی که در نظافت منزل حکیمیه بسیار مهم است را برای شما نام برده ایم :

چگونگی تمیز نگه داشتن خانه

یکی از وظایف بسیار مهمی که نیروی های خدماتی در نظافت منزل حکیمیه باید به آن دقت کنند، این است که خانه را به نحوی تمیز کنند که تا زمانی نسبتا طولانی نیاز به تمیز کاری دوباره آن نباشد. شاید این کار سخت و غیر ممکن به نظر برسد. اما اگر دو نکته ای را که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم رعایت کنید، می توانید کاری کنید که خانه تا زمانی نسبتا طولانی نیاز به تمیز کاری نداشته باشد.

نکته 1 : هر چیزی را بعد از استفاده در جای خود بگذارید.

اولین، مهم ترین و ساده ترین نکته ای که وجود دارد این است که هر وسیله را بعد از استفاده در جای خود قرار دهید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود خانه سریع کثیف و نامرتب شود، قرار ندادن وسایل در جای خود بعد از استفاده است. همیشه در هنگام نظافت خانه دقت کنید که وسایل را سر جای خودشان قرار می دهید. برای مثال اگر از اتاقی به اتاق دیگر می روید، لباس ها را با خود ببرید و مرتب آویزان کنید. یا اگر ظرف های کثیف را مشاهده کردید، به سرعت آن ها را به آشپزخانه ببرید و مشغول تمیز کردن آن ها شوید.

نکته 2 : هر بار یک اتاق را تمیز کنید.

یک نکته ساده دیگر که در نظافت منزل حکیمیه باید آن را رعایت کنید، این است که هر بار یک قسمت را تمیز کنید و فقط روی آن تمرکز کنید. برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه، طبق دستور العمل های زیر جلو بروید.

حمام

مهم ترین قسمت ها که در تمیز کردن حمام باید به آن ها توجه کنید شامل سینک، دوش، وان، توالت، آینه و کف حمام است. می توانید از تمیز کننده های صنعتی استفاده کنید. اما اگر دوست دارید که یک تمیز کننده خانگی داشته باشید، می توانید از ترکیب 2 لیوان آب، یک چهارم فنجام جوش شیرین، 2 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 10 قطره اسانس استفاده کنید.

اتاق خواب

یکی دیگر از قسمت های مهم در نظافت منزل حکیمیه، اتاق خواب است. مهم ترین نکته برای تمیز نگه داشتن اتاق خواب این است که فضای کافی برای قرار دادن وسایل داشته باشید. برای تمیز کردن اتاق خواب، تخت را مرتب کنید. پتو ها را تا کنید. هر وسیله را در جای خود قرار دهید. گرد گیری کنید و آن را جارو برقی بکشید.

اتاق نشمین

اتاق نشمین پر تردد ترین ناحیه خانه است. به همین خاطر است که سریع تر کثیف و نامرتب می شود. برای تمیز کردن اتاق نشمین، هر گونه وسیله و اسباب بازی را از کف جمع آوری کنید. شوفاژ ها و میز ها را گرد گیری کنید و کاناپه و مبل را جارو برقی بکشید. در نظافت منزل حکیمیه باید بدانید که اگر صاحب خانه حیوان خانگی دارد، باید در جاروبرقی کشیدن دقت زیادی به خرج دهید تا تمامی نقاط تمیز شود. همچنین اگر اتاق نشیمن فرش شده است، باید بدانید که رفت و آمد مداوم موجب فرسودگی آن خواهد شد. به همین خاطر باید اطمینان پیدا کنید که یک جاکفشی مخصوص برای نگه داری کفش ها وجود دارد تا افراد قبل از ورود به خانه بتوانند کفش ها را در آن قرار دهند. کفش ها گرد و خاک را به خانه می آورند و موجب می شوند تا خانه سریعتر کثیف شود.

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

یکی از مهم ترین قسمت ها در نظافت منزل حکیمیه، نظافت آشپزخانه است. در تمیز کردن آشپزخانه مهم ترین قسمت هایی که باید به آن ها توجه شود شامل سطوح آشپزخانه، یخچال، ظرف ها و وسایل آشپزخانه هستند. در این قسمت به طور کامل در مورد این که چگونه باید آشپزخانه را تمیز کنید توضیح داده ایم.

شستن ظرف ها

تمیز کردن ظرف ها، یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین کار هایی است که در نظافت منزل حکیمیه با آن رو به رو خواهید شد. شستن ظرف ها وقت زیادی را از شما نمی گیرد و به سرعت می توانید تمام ظرف ها را تمیز کنید. اما گاهی اوقات ممکن است با ظرف هایی برخورد کنید که سوخته اند و یا تمیز کردن آن ها بسیار سخت است.برای تمیز کردن قابلمه هایی که سوخته اند و تمیز کردن آن ها ممکن نیست، کافی از جوش شیرین استفاده کنید.جوش شیرین را بر روی محل سوختگی بریزید و قابلمه را تا یک سوم با آب جوش پر کنید. بعد از این که آب جوش تا حدی سرد شد که بتوان آن را لمس کرد، آن موقع است که باید کار را شروع کنید.

در نظافت منزل حکیمیه برای تمیز کردن ظرف سوخته، یک اسفنج را بردارید و آن را وارد قابلمه ای که قبلا پر از آب داغ و جوش شیرین شده است، کنید. ابتدا کمی آن را با اسفنج بشویید سپس قابلمه را با آب گرم و صابون تمیز بشویید.

اگر قصد دارید که از ماشین ظرفشویی استفاده کنید،باید گفت که قانون یا نکته خاصی برای تمیز کردن ظرف ها با ماشین ظرفشویی وجود ندارد. کافی است که ظرف ها را طبق معمول در ماشین ظرفشویی قرار دهید و اجازه دهید که تمیز شوند.

نظافت منزل حکیمیه

تمیز کردن سینک

قسمت بعدی که در نظافت منزل حکیمیه برای تمیز کردن آشپزخانه باید به آن توجه کرد، سینک آشپزخانه است. برای تمیز کردن سینک آشپزخانه می توانید از یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. پاک کننده های صنعتی معمولا قدرتمند عمل می کنند و می توانند تمامی باکتری ها، میکروب ها و ذرات غذا را چه از روی ظرف و چه روی سینک پاک کنند.

برای تمیز کردن اسفنج نیز می توانید از ماشین ظرفشویی و یا مایکروویو استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که اگر از مایکروویو برای تمیز کردن اسفنج می خواهید استفاده کنید، اسفنج به هیچ عنوان نباید فلزی را خود داشته باشد. بعد از این که اطمینان پیدا کردید که اسفنج دارای فلز نیست، آن را به طور کامل خیس کنید و سپس به مدت دو دقیقه آن را مایکروویو قرار دهید. در نظافت منزل حکیمیه دقت داشته باشید که اسفنج پس از قرار گرفتن در مایکروویو به شدت داغ می شود و خنک شدن آن بیش از حد معمول طول خواهد کشید. به همین خاطر در هنگام برداشتن آن احتیاط کنید.

گاهی اوقات ممکن است که محل نگه داری اسفنج ظرفشویی ، کپک بزند و باکتری های زیادی در آن جمع شوند.در واقع این یک اتفاق عادی است.زیرا آشپزخانه همیشه مرطوب است و امکان کپک زدن و تجمع باکتری بسیار زیاد است.در نظافت منزل حکیمیه برای تمیز کردن آشپزخانه، محل قرار گیری اسفنج را با یک مسواک که به سرکه سفید یا سفید کننده آغشته شده است، تمیز کنید.فقط دقت داشته باشید که به هیچ عنوان دو ماده سفید کننده و سرکه سفید را با هم ترکیب نکنید.زیرا ترکیب این دو، باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی خطرناک می شود.

تمیز نگه داشتن یخچال

قسمت مهم بعد در تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن یخچال و نگهداری از آن است.ساده ترین راه برای کنترل مواد غذایی داخل یخچال این است که در آن را باز کنید و هر ماده غذایی را که خراب شده بود و قابل استفاده نبود را دور بیندازید.

برای تمیز کردن لکه های داخل یخچال نیز یک پارچه را بردارید و آن را در آب بسیار داغ فرو ببرید.بعد آن را بیرون بیاورید و فشار دهید تا چکه نکند.حال پارچه ای که به آب داغ آغشته است را روی لکه ها بکشید .با این کار لکه ها به راحتی پاک خواهند شد و دیگر نیازی نخواهد بود که از مواد شوینده استفاده کنید.

نظافت منزل حکیمیه توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل حکیمیه توضیح دادیم. در ابتدا در مورد این که محله حکیمیه در کجا قرار گرفته و تاریخ این محله خوش آب و هوا صحبت کردیم. بعد از آن در مورد نکاتی که در نظافت منزل لازم است به آن ها توجه کنید را نام بردیم و به آن ها اشاره کردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیه–نظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا