خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل خیابان پیروزی

نظافت منازل امری مهم و ضروری برای همه مردم است و از جنبه های مختلف اهمیت بالایی دارد. پخش آلودگی می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد پس نظافت مرتب منازل امری ضروری است؛ پس باید با روش ها و نکاتی که در نظافت نیاز است آشنا بشویم تا بدون ایجاد آسیب، از شر لکه ها، آلودگی ها و میکروب ها خلاص شویم. ما در ادامه نظافت منزل خیابان پیروزی را بررسی می کنیم. ابتدا با محله پیروزی آشنا می شویم و سپس در مورد تکنیک های نظافت، اطلاعاتی را کسب می کنیم.

نظافت منزل خیابان پیروزی

معرفی خیابان پیروزی

برای آشنایی کامل با روند نظافت منزل خیابان پیروزی بهتر است کمی با محله پیروزی آشنا شویم. این محله معروف تهران ترکیبی از بافت شهری قدیم و جدید است و در منطقه 13 و 14 تهران قرار گرفته است. پیروزی از شرق به میدان کلاهدوز و از غرب به میدان شهدا یا میدان لاله منتهی است. دسترسی آسان در کنار امکانات رفاهی و قیمت های مناسب باعث محبوبیت این منطقه شده است. وجود تاکسی، عبور خطوط 3 و 9 اتوبوس های تندرو و ایستگاه خط های 4 و 7 و 6 مترو از دیگر مزیت های این محله است. پیروزی مراکز درمانی، آموزشی، تفریحی و خرید زیادی دارد. خیابان های معروف در محله پیروزی شامل خیابان های زیر هستند:

  • خیابان پرستار
  • چهارراه کوکاکولا
  • خیابان چهارصد دستگاه
  • خیابان صد دستگاه
  • خیابان نیرو هوایی

برای بررسی نظافت منزل خیابان پیروزی خوب است در مورد بافت مسکونی این منطقه بیشتر بدانیم. ما شاهد افزایش ساختمان های مدرن در اکثر نقاط تهران هستیم و محله پیروزی نیز از این شرایط مستثنی نیست و ساختمان های مدرن و لوکس رشد روز افزونی در این محله دارند؛ البته به دلیل قدمت خیابان پیروزی، بخش قابل توجهی از آن همچنان بافت شهری قدیمی و سنتی دارد و به صورت کلی، منازل در این منطقه از میانگین قیمت مناسبی برخوردارند.

نظافت منزل خیابان پیروزی

  • چگونه موزاییک را تمیز کنیم؟

در بررسی نظافت منزل خیابان پیروزی حال زمان آشنایی با تکنیک ها است. تمیز کردن موزاییک ها به جنس آن ها مرتبط است. موزاییک های شفاف غیر متخلخل بسیار بادوام هستند و در برابر لکه، باکتری، کپک و دیگر آلودگی ها مقاوم هستند و تمیز کردن و نگهداری آن ها نیز ساده است. فقط باید به یاد داشته باشیم که اگر چه موزاییک ‌های شفاف، جلوه ویژه ای دارند؛ اما  ممکن است بر سطوح براق، اثر انگشت و رد پا و لکه ‌های آب راحت‌ تر دیده شوند؛ بنابراین نیاز به تمیز کردن مکرر دارند.

یکی از راه های تمیز کردن موزاییک های شیشه ای استفاده از شوینده های موجود در بازار است؛ اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب یک شوینده غیر ساینده است که باعث خورندگی و ایجاد خط و خش در کاشی های شفاف نشود و به جلوه آن آسیب نرساند. همچنین می توانیم از مقادیر مساوی آب و سرکه استفاده کنیم و بر روی محل اسپری نماییم و بگذاریم 10 دقیقه بماند. سپس با پارچه نرم مالش دهیم تا لکه ها از بین برود و با آب سرد بشوییم و خشک کنیم.

در نظافت منزل خیابان پیروزی برای تمیز کردن موزاییک های آشپزخانه می توانیم میزان نصف قاشق چایخوری از مایع ظرف شویی را در بطری پر از آب که سر افشانه ای دارد مخلوط کنیم و محلول را در محل مورد نظر خود اسپری نماییم. همچنین می توانیم این محلول را در یک ظرف درست کنیم و به وسیله اسفنج یا پارچه، کاشی ها را به محلول آغشته کنیم. سپس توسط پارچه ای تمیز، موزاییک ها را خشک کنیم تا آلودگی از بین برود.

برای لکه های سخت که ناشی از آب یا رسوبات است می توانیم از مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنیم. سرکه را روی نواحی لکه دار بریزیم و جوش شیرین را روی سرکه بپاشیم و صبر کنیم تا حباب ایجاد شود. در نهایت کاشی ها را با آب سرد بشوییم و خشک کنیم. همچنین می توانیم به راحتی از خمیر دندان برای از بین بردن لکه استفاده کنیم. باید به خاطر داشته باشیم که خمیر دندان نسبت به مخلوط دیگر ساینده ‌تر است؛ اما به اندازه ‌ای نیست که موزاییک ها را خراش دهد.

نظافت منزل خیابان پیروزی

  • چگونه سرامیک را تمیز کنیم؟

 در بررسی نظافت منزل خیابان پیروزی در ادامه با نحوه تمیز کردن سرامیک بیشتر آشنا خواهیم شد. اگر چه سرامیک از خاک رس و ماسه و آب که در کوره پخته می شود تولید می شود؛ اما با این حال ممکن است دچار خراشیدگی شود. پس باید این نکته را در نظافت در نظر داشته باشیم. جارو کردن یا جاروبرقی منظم (با استفاده از اتصال سر نرم) باعث می‌شود کثیفی‌ ها و زباله ‌ها به سطح آسیب نرسانند و وارد درز های میان سرامیک ها نشوند.

پس از جارو کردن، باید سرامیک را با مقدار کمی مایع ظرفشویی ملایم مخلوط شده در آب داغ تمیز کنیم. نیازی به استفاده از مواد قوی ‌تر نیست؛ اما اگر می ‌خواهیم شوینده دیگری استفاده کنیم، باید پاک ‌کننده انتخابی‌ مان را روی نقطه ‌ای آزمایش کنیم تا مطمئن شویم که به روکش سرامیک آسیبی وارد نمی‌ کند. سپس از آن استفاده کنیم. همچنین ترکیب آب و سرکه و خمیر آب و جوش شیرین می تواند در تمیز کردن سرامیک به ما کمک کند.

کاشی و سرامیک زمانی که خیس می شود می تواند لیز باشد؛ بنابراین یا باید محل را با یک حوله تمیز کاملا خشک کنیم یا تا زمانی که کاملاً خشک شود بیرون از اتاق بمانیم تا از لغزش جلوگیری شود و هنگام نظافت منزل خیابان پیروزی حادثه ای پیش نیاید. باید یادمان باشد که روی کاشی های سرامیکی خود نیز از سفید کننده یا پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک استفاده نکنیم. این مواد بسیار قوی هستند و باعث آسیب می شوند. از استفاده از هرگونه ابزار تمیز کننده سخت یا ساینده و محلول تمیز کننده حاوی رنگ نیز خودداری کنیم. ممکن است رنگ آن ها در کاشی ها جمع شوند و باعث تغییر رنگ شوند.

نظافت منزل خیابان پیروزی

  • چگونه آجر را تمیز کنیم؟

در نظافت منزل خیابان پیروزی برای تمیز کردن سطح آجر می توانیم از مخلوط صابون ظرفشویی و نمک استفاده کنیم؛ اما برای از بین بردن لکه ها یا زباله های عمیق تر، ممکن است به جای آن، نیاز به استفاده از شوینده های قوی یا آب با فشار باشد. هنگامی که بهترین راه را برای تمیز کردن آجر انتخاب کردیم، می توانیم در کمترین زمان، درخشش آن را بازیابی کنیم. برای نظافت منزل خیابان پیروزی می توانیم از دستورالعمل زیر پیروی کنیم:

  1. هر گونه کثیفی سطحی را با جاروبرقی یا مسواک از بین می بریم. اگر آجر گرد و غبار داشته باشد یا کثیف باشد، از یک برس اسکراب برای تمیز کردن هر گونه کثیفی یا گرد و غبار سطح استفاده می کنیم. جاروبرقی دم دستی را روشن می کنیم و از قسمت برس برای از بین بردن زباله های باقی مانده استفاده می کنیم.
  2. روی تمام سطح آجر، آب اسپری می کنیم. آجر های خشک صابون را جذب می کنند و می توانند به مرور زمان باعث خرد شدن یا تغییر رنگ آن ها شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، یک بطری اسپری را پر از آب و تمام سطح آجر را مرطوب می کنیم.
  3. مخلوط خمیری ای از صابون ظرفشویی و نمک درست می کنیم. 1 سی سی صابون ظرفشویی و 1 سی سی نمک در یک سطل می ریزیم و کاملاً مخلوط می کنیم. مخلوط خمیر باید بافتی خشن و در عین حال قابل پخش داشته باشد.
  4. خمیر را با دستمال روی آجر می مالیم و می گذاریم تا 10 دقیقه بماند. یک پارچه شست و شو را در مخلوط خمیر آغشته می کنیم و آن را به طور یکنواخت روی سطح آجر پخش می کنیم. سپس باید اجازه دهیم مخلوط حدود 10 دقیقه بماند تا قبل از تمیز کردن آن، کثیفی ها و زباله ها را نرم کند.
  5. سطح آجر را با یک برس کاملاً می شوییم. پس از 10 دقیقه، با استفاده از یک برس اسکراب، کثیفی ها را با حرکات دایره ای پاک می کنیم.
  6. خمیر آجر را با آب گرم می شوییم. باقی ماندن مخلوط خمیر روی آجر می تواند به مرور زمان باعث خوردگی شود پس این نکته را در نظافت منزل خیابان پیروزی باید به یاد داشته باشیم. هنگامی که مراحل را تمام کردیم، یک پارچه تمیز را در آب گرم فرو می بریم و هرگونه صابون یا محلول باقی مانده را نیز پاک می کنیم.

نظافت منزل خیابان پیروزی

  • چگونه سنگ را تمیز کنیم؟

در نظافت منزل خیابان پیروزی برای تمیز کردن سنگ فرش از سرکه سفید رقیق شده با آب استفاده می کنیم. در برابر هر نوع ماده شوینده ای باید از خودمان با استفاده از دستکش های لاستیکی و عینک ایمنی محافظت کنیم. نکته دیگر این است که هر شوینده تجاری ای را که انتخاب می کنیم، مطابق با دستورالعمل درج شده روی آن، مصرف خود را آغاز و پاک کننده را در سطح مورد نظر اعمال می کنیم. پاک کننده را با استفاده از جارو یا برس روی سطح می مالیم و برای نواحی لکه دار از پاک کننده بیشتری استفاده می کنیم. سپس محلول را به مدت 2 تا 3 دقیقه طبق دستورالعمل روی بسته بندی روی سطح باقی می گذاریم. سپس سنگ را با برس تمیز کننده، سفت می شوییم.

همچنین می توانیم در نظافت منزل خیابان پیروزی از سرکه سفید کمک بگیریم. به این صورت که سرکه را مستقیما در نواحی لکه دار اسپری کنیم و بگذاریم تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد سپس با برسی که مو های سخت دارد روی آن بکشیم و با آب بشوییم. برای دیگر نواحی از سرکه رقیق شده با آب استفاده می کنیم و پس از ۳۰ دقیقه با شلنگ تمامی محل را می شوییم. همچنین می توانیم از سفید کننده رقیق شده نیز استفاده کنیم.

چگونه پارکت را تمیز کنیم؟

  1. برای نظافت منزل خیابان پیروزی پارکت را با انجام یک نظافت عمومی شروع می کنیم. ابتدا جارو دستی یا جارو برقی می کشیم تا آلودگی ها و زباله های ریز و درشت جمع شوند. سپس می توانیم در ادامه لکه ها و جرم های پارکت را نیز تمیز کنیم.
  2. راه حل های مختلفی برای تمیز کردن کف پارکت وجود دارد. برخی از محصولات، کف ها را تمیز می کنند و آن ها را جلا می دهند و مخصوص سطوح چوبی هستند و به پارکت آسیب نمی رسانند.
  3. محصول پاک کننده را روی سطح اعمال می کنیم. اگر حس کردیم که در نظافت منزل خیابان پیروزی نیاز به خرید محصولات شوینده تجاری نداریم، یک سطل آب گرم را با ¼ فنجان صابون ظرفشویی ملایم مخلوط می کنیم. باید یادمان باشد که از استفاده از سرکه، آمونیاک، پاک کننده هایی با pH بالا و هر نوع صابون بر پایه روغن خودداری کنیم.
  4. کف ها را با پاک کننده تمیز می کنیم. نکته کلیدی برای شستن کف ها، صرف نظر از پاک کننده، استفاده از حداقل مقدار آب است. اگر یک پاک کننده تجاری خریداری کرده ایم، دستورالعمل ها را دنبال می کنیم تا مطمئن شویم که پاک کننده را با مقدار مناسبی آب رقیق کرده ایم. آب دشمن سلامت کفپوش های چوبی است. تا جایی که می توانیم کمتر از آب استفاده می کنیم!

نظافت منزل خیابان پیروزی

چگونه کاشی را تمیز کنیم؟

تقریباً از هر نوع پاک ‌کننده‌ ای، از جمله همه منظوره، صابون ظرف ‌شویی یا سرکه سفید ساده می توانیم استفاده کنیم. در نظافت منزل خیابان پیروزی ابتدا  کاشی را جارو می کشیم. سپس اطمینان حاصل می کنیم که به گوشه ها، جایی که خاک تمایل به انباشته شدن دارد، نیز توجه کرده ایم. پاک کننده را با آب گرم ترکیب می کنیم. دستمال پارچه ای یا اسفنج را در محلول فرو کرده و سپس آب اضافی آن را می گیریم و با فشار یکنواخت و ملایم روی کاشی ها می کشیم. همانطور که در اتاق حرکت می کنیم باید از یک الگو پیروی کنیم تا یک اینچ از کف زمین هم فراموش نشود. سطل آب را مرتباً عوض می کنیم؛ زیرا با استفاده مکرر از آن، آب کدر می شود و باعث ایجاد لایه ای کدر روی کاشی می شود. اگر پس از اتمام کار، متوجه رد هایی روی کاشی شدیم، سرکه سفید و آب داغ را با پارچه روی سطح می مالیم تا از شر رد ها خلاص شویم. در آخر کاشی را با حوله پاک می کنیم.

نظافت منزل خیابان پیروزی توسط سرویک

برای بهبود عملکرد خود در نظافت منزل خیابان پیروزی می توانیم لیستی از اقلام مورد نیاز را تهیه کنیم و سپس مراحل نظافت را روی یک کاغذ بنویسیم و با برنامه ریزی، بدون کوچک ترین اختلالی در روند کار نظافت منزل خیابان پیروزی را به بهترین شکل به پایان برسانیم. باید به یاد داشته باشیم که نکات ایمنی از اهمیت بالایی برخوردارند و از آن ها غافل نشویم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالت–نظافت منزل خیابان پیروزی–نظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا