خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

چگونه بوی بد فرش را از بین ببریم؟

چگونه فرش را خوشبو کنیم

از بین بردن بوی نم فرش

فرش های خانه با گذشت زمان بوی بدی می گیرند. در طول روز مدام روی آن ها راه می رویم، چیزی از دستمان می ریزد. با توجه به اینکه سطح فرش متخلخل است و روزنه های زیادی دارد، به راحتی بوی نم یا بوی نامطبوعی می گیرد. وقتی وارد خانه ای می شوید. بوی سیگار، موی حیوانات خانگی و… باعث ایجاد بوی نم و ناخوشایندی در فرش های خانه می شود. در این مقاله راهکاری ساده برای از بین بردن بوی نم فرش ارائه می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رفع بوی نم فرش با جوش شیرین

ثابت شده که جوش شیرین بوی بد را جذب می کند. علاوه بر آن ارزان، کاملاً طبیعی و در دسترس است. ذرات جوش شیرین در لایه ها و بافت های فرش نفوذ کرده و بوی بد فرش را خنثی می کند. سپس با کشیدن جاروبرقی پودر جوش شیرین ر ا از روی فرش جمع کنید.

مزیت استفاده از جوش شیرین این است که یک خوشبوکننده خشک است. بر خلاف بسیاری از اسپری های خوشبو کننده که خیس هستند و رطوبت بیشتری ایجاد کرده و در نهایت موجب تجمع بیشتر باکتری ها می شوند.

روش های از بین بردن بوی نم فرش
جوش شیرین به عنوان پاک کننده طبیعی و خشک، در از بین بردن بوی نم فرش بسیار اثربخش است.

چگونه با جوش شیرین بوی نم فرش را از بین ببریم؟

مواد لازم: فقط به مقداری جوش شیرین و جاروبرقی نیاز دارید.

روش کار: مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. اسباب و اثاثیه خود را جا به جا کنید: برای دسترسی به کل سطح فرش، مبل و سایر وسایل را از روی فرش بردارید. فرش را با جاروبرقی تمیز کنید تا آلودگی، مو و هر چیز اضافی بین برود.
  2. جوش شیرین را اضافه کنید: جوش شیرین را کاملاً روی همه فرش بپاشید. یک شب صبر کنید تا جوش شیرین بو را جذب کند.
  3. در مرحله آخر از جاروبرقی استفاده کنید: جوش شیرین را با جارو برقی از روی سطح فرش جمع کنید.

پیشنهاد می شود این کار را درست قبل از خواب انجام دهید چون در طول شب معمولاً روی فرش راه نمی روید. اگر این فرایند را تکرار کنید، نتیجه بهتری هم خواهید گرفت.

ترکیب جوش شیرین با اسنشال اویل ها

اگر می خواهید عطر و رایحه دلپذیری به فرش و فضای خانه خود بدهید، کافیست کمی از اسنشال اویل ها را با به جوش شیرین اضافه کنید. خواهید دید چه بوی معطر و آرامش بخشی در سراسر خانه می پیچید. اسنشال اویل ها رایحه های استخراج شده از گیاهان خاصی هستند.

روش های از بین بردن بوی نم فرش
اسنشال اویل ها رایحه ای دلپذیر به فرش و کل فضای خانه می بخشند.

این مطلب را از دست ندهید! روغن های اسنشال اویل چه کاربردهایی دارند

در این راهکار می توانید هر یک از روغن های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با این حال، لازم است در نظر داشته باشید که اعضای خانواده یا حیوانات خانگی به ان رایحه، آلرژی و یا حساسیت نداشته باشند. به عنوان مثال، عطرهای قوی مانند دارچین و نعناع فلفلی می توانند برای سگ ها ناخوشایند باشند. از طرف دیگر، رایحه مرکبات ممکن است موجب مسمومیت گربه ها شود.

لیمو، گریپ فروت و اسطوخودوس از روغن های پرطرفداری هستند که رایحه ای تازه در فرش و فضای خانه ایجاد می کنند. دو فنجان جوش شیرین را با 15 قطره روغن اسنشال در یک ظرف ترکیب کنید. سپس به خوبی تکان دهید تا مخلوط شوند. سپس روی کل فرش بپاشید. یک ساعت تا یک شب کامل زمان بدهید تا بوی نم فرش از بین برود. پس از اتمام کار فرش را جارو کنید.

معجزه جوش شیرین و گیاهان خشک

جوش شیرین در کنار ترکیبات دیگر برای نظافت فرش و از بین بردن بوی نم آن معجزه می کند. استفاده از گیاهات خشک رایحه خوشایندی به فرش شما می دهند. چیزی که نیاز دارید فقط نصف فنجان جوش شیرین و یک قاشق چایخوری گیاهان خشک مورد علاقه شماست. رزماری یا دارچین برای این دستورالعمل بسیار محبوب است. اما می توانید از اسطوخودوس هم استفاده کنید.

در صورت تمایل، می توانید با خرد کردن گیاه خشک در غذاساز، آن را دانه ریزتری تبدیل کنید. این کار به پخش بوی بیشتر و بهتر کمک می کند. زیرا بسیاری از گیاهان و ادویه جات بعد از پودر شدن عطرشان آزاد می شود.

روش های از بین بردن بوی نم فرش
با تمیز کردن منظم فرش می توان از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری کرد.

چگونه از بوی نم فرش جلوگیری کنیم؟

اگر می خواهید مجبور نباشید هر چند هفته یکبار فرش خود را خوشبو کنید، باید با چند راه حل ساده جلوی بوی بد و یا بوی نم آن را بگیرید. مسئله این است که فرش مانند اسفنج عمل می کند، مایعات و همچنین بو را جذب می کند. هر چیزی می تواند بوی بدی به فرش شما بدهد، از سیگار کشیدن گرفته تا رطوبت بیش از حد.

در اینجا چند راهکار سراغ داریم که می توانید برای جلوگیری از بدبو شدن فرش خود انجام دهید.

تهویه مناسب

وجود سیستم تهویه مناسب در اتاق می تواند جلوی ایجاد بوی بد در الیاف فرش را بگیرد. حتی با باز كردن پنجره و ورود مقداری هوای تازه، به راحتی می توانید این كار را انجام دهید. دو پنجره یا در را همزمان باز بگذارید تا هوا در اتاق جریان یابد. این کار همچنین به پایین نگه داشتن رطوبت اتاق کمک خواهد کرد.

تمیز کردن فرش به صورت منظم

نه تنها تمیز کردن فرش، بلکه تمیز نگه داشتن خانه به صورت منظم، بوهای موجود در خانه را به حداقل می رساند. سعی کنید به صورت هفتگی فرش را با جاروبرقی تمیز کنید تا از شر باکتری ها و آلودگی ها خلاص شوید. همچنین با اضافه کردن مواد معطر طبیعی مانند میخک، دارچین یا صابون های معطر به کیسه جاروبرقی، می توانید آن را خوشبو نگه دارید.

یکی از بزرگترین عوامل بوی فرش، نشت موارد ناخواسته است. اگر در خانه کودک یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است بارها با کثیف و بدبو شدن فرش مواجه شده باشید. توصیه می کنیم یک پاک کننده مخصوص لکه در یک ظرف اسپری، همیشه آماده داشته باشید.

سخن آخر

نظافت منزل موارد زیادی را شامل می شود که از بین بردن بوی نم فرش تنها یکی از آن ها است. شاید شاغل هستند و فرصت کافی برای رسیدگی به نظافت منزل خود ندارید. یا می خواهید وقت با ارزش خود را صرف فعالیت های دیگر کنید. در این صورت خدمات موکت شویی سرویک در خدمت شماست. کافیست با نصب آن از خدمات متنوع نظافت در منزل توسط افراد حرفه ای برخوردار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا