خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

مراقب کودک تهران

اگر به دنبال خدمات مراقب کودک تهران هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نکات مربوط به نحوه استخدام مراقب کودک تهران و اینکه پرستاران چه وظایفی بر عهده دارند را، بررسی کنیم. یکی از خدمات پر تقاضا در شهر های بزرگ، استخدام مراقب کودک است که افراد بسیاری به دنبال آن هستند؛ اما نمی دانند که برای دریافت خدمات از کجا باید شروع کنند و یا یک مراقب خوب چه ویژگی هایی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

وظایف و مسئولیت پرستار کودک

کارکنان مراقبت از کودکان به نیاز های اساسی کودکان مانند لباس پوشیدن، غذا خوردن و نظارت بر بازی توجه می کنند. آن ها ممکن است به کودکان کوچک تر کمک کنند تا برای مهدکودک آماده شوند یا به کودکان بزرگ تر در انجام تکالیف کمک کنند.

مراقب کودک تهران

پرستاران کودک معمولاً کار های زیر را انجام می دهند:

  • نظارت بر ایمنی کودکان و مراقبت از آن ها
  • سازمان دهی زمان غذا و تنقلات
  • کمک به کودک برای رعایت بهداشت
  • تعویض پوشاک کودکان
  • آموزش به کودک
  • برنامه ریزی برای ورزش و بازی
  • مراقبت از کودک در برابر مشکلات و علائم کمبود های عاطفی

برخی تصور می کنند که وظایف پرستاران کودک تنها محدود به نیاز های اولیه مانند آب و غذا و استراحت است؛ اما این طور نیست و یک پرستار حرفه ای باید مانند آموزگاری دلسوز بر روی روند آموزش و پرورش کودک نیز نظارت داشته باشد. به طور مثال، آشنایی با انواع بازی های فکری و بهبود مهارت های اجتماعی کودکان از جمله این موارد است. در ادامه این وظایف را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

تضمین ایمنی کودک

تضمین ایمنی کودک یکی از مهم ترین وظایف مراقب کودک تهران است و به همین دلیل هم در اولین مورد به آن اشاره می کنیم. والدینی که کودک خود را به پرستار می سپارند، انتظار دارند که وی همواره مراقب کودکشان باشد.

اگر برای تهیه ناهار یا آماده کردن حمام نیاز دارید از کودک دور شوید، (البته نحوه انجام این کار بستگی به سن او دارد) مطمئن شوید که کودک در محیط امنی است و مرتباً شرایط او را بررسی کنید. می توانید از مانیتور کودک نیز استفاده کنید.

مراقب کودک تهران

نظارت بر روند های واکسیناسیون

یکی از وظایف مهم پرستاران، نظارت بر روند واکسیناسیون کودکان است که این موضوع در نوزاد ها اهمیت دوچندان دارد. به علاوه، پرستار نیز باید فردی واکسینه شده در مقابل انواع بیماری های عفونی باشد تا به این بیماری ها مبتلا نشود.

پرستاران کودک باید برای بیماری های رایجی که برای نوزادان خطرناک هستند، مانند سیاه سرفه، دیفتری، آنفولانزای H. (HiB)، پنوموکوک، هپاتیت B، فلج اطفال، سرخک، اوریون، آبله مرغان و آنفولانزا (در هر فصل) واکسینه شوند. این احتیاط ضروری است؛ زیرا نوزادان به دلیل قرار نگرفتن در معرض عفونت های رایج، سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

حمام کردن و لباس پوشاندن به کودکان خردسال

زمان حمام می تواند هم برای کودک و هم برای پرستار کودک سرگرم کننده باشد؛ اما همیشه پیروی از شیوه های ایمنی رایج مهم است.

همیشه قبل از قرار دادن کودک در وان، دمای عمیق ترین قسمت آب حمام را با پوست حساس داخلی ساعد یا انگشتان پا بررسی کنید.

نوزادان و کودکان خردسال می توانند به راحتی وقتی آب خیلی داغ است دچار سوختگی شوند.

هرگز کودک را بدون مراقبت در وان حمام یا نزدیک آن رها نکنید!

قبل از حمام کردن، تمام اسباب بازی ها، حوله ها، صابون و هر چیز دیگری را که ممکن است نیاز داشته باشید، تهیه کنید. مهم نیست که در چه شرایطی هستید، تا زمانی که آب در وان وجود دارد، باید در حمام و در کنار وان حضور داشته باشید. اجازه دهید تلفن زنگ بزند و زنگ در بی پاسخ بماند. هیچ چیز مهم تر از اطمینان از محافظت از کودک در داخل و اطراف آب نیست.

مراقب کودک تهران

آماده سازی و تمیز کردن شیشه شیر برای نوزادان

این اغلب یک وظیفه ضروری برای مراقب کودک تهران است.

بطری ها همیشه باید کاملا تمیز و ضد عفونی شده باشند. می توانید آن ها را در آب گرم و با صابون بشویید یا از ماشین ظرفشویی با چرخه خشک شدن حرارتی استفاده کنید. با 5 قیقه جوشاندن نیز می توانید آن ها را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

در مورد آب جوش، بسیار مراقب باشید! هنگام انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که هیچ کودکی در نزدیکی شما نباشد. آب داغ می تواند در یک لحظه پوست کودک را بسوزاند! هرگز قابلمه  آب جوش را بدون مراقبت روی اجاق گاز رها نکنید. دسته همه قابلمه های روی اجاق گاز را به سمت داخل بچرخانید تا کودک نوپا نتواند آن ها را بلند کند و بگیرد.

تهیه غذا و میان وعده

این مسئولیت اغلب از پرستاران کودک انتظار می رود و می تواند چالش های خاص خود را ایجاد کند.

اگر کودک آلرژی غذایی دارد، مطمئن شوید که والدین، آن ها را به دقت توضیح می دهند تا بتوانید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از واکنش بالقوه خطرناک انجام دهید. والدین باید فهرستی از غذا هایی که باید از آن ها پرهیز شود را بر روی در یخچال نگهداری کنند.

توجه به دارو ها

این یک مسئولیت مهم برای هر پرستار کودک است. اگر کودک دارویی می خورد، مراقب کودک باید دقیقاً طبق دستورالعمل روی بسته بندی یا یادداشت پزشک یا داروساز دارو را به کودک بدهد.

هرگز بدون تایید والدین دارو ندهید!

اگر کودکی به دارو نیاز دارد، مطمئن شوید که والدین دستورالعمل‌ های دقیقی ارائه می ‌دهند تا بدانید چه کاری باید انجام دهید. این ها همیشه باید به صورت مکتوب باشند؛ بنابراین برای این کار به حافظه خود تکیه نکنید.

دقیقاً همان چیزی را که والدین درخواست می کنند، انجام دهید و در صورت هرگونه شک و تردید با آن ها تماس بگیرید تا توضیح دهید. اگر به هر دلیلی قادر به دادن داروی برنامه ریزی شده نیستید، باید فوراً با والدین تماس بگیرید.

مراقب کودک تهران

تنبیه کودکان

این می تواند مشکل باشد!

نظم و انضباط در درجه اول بر عهده والدین است؛ اما زمانی که والدین دور باشند بر دوش پرستار کودک می افتد. استراتژی انضباطی ترجیحی خانواده را بیاموزید و تا جایی که می توانید از آن پیروی کنید تا سازگاری کودک را حفظ کنید.

تمیز کردن اسباب بازی ها و تمیز کردن مناطق بازی

اگر از چند فرزند مراقبت می کنید یا حال یک کودک خوب نیست، ممکن است این وظیفه ضروری باشد. با تمیز نگه داشتن اسباب بازی ها و تمیز نگه داشتن مکان های بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری کنید.

همچنین تشویق به رعایت بهداشت در میان کودکان، مانند شستن مکرر دست ‌ها، دور نگه داشتن اسباب ‌بازی ‌ها و اشیاء خارجی از دهانشان و بازگرداندن همه اسباب ‌بازی ‌ها به مکان ‌های مناسبشان پس از زمان بازی برای جلوگیری از زمین خوردن، مفید است.

کودکان را به موقع بخوابانید.

این احتمالاً یکی از سخت ‌ترین مسئولیت ‌های مراقب کودک تهران است؛ زیرا کودکان همیشه وقتی زمان خواب فرا می ‌رسد همکاری نمی‌ کنند.

این موضوع ممکن است برای پرستار کودک چالش برانگیز تر از والدین باشد؛ زیرا کودکان معمولاً حد و مرز های خود را با شخص جدید آزمایش می کنند.

اطمینان حاصل کنید که روال معمول تا حد امکان رعایت می شود. (مانند پوشیدن لباس خواب، خوردن میان وعده، مسواک زدن، خواندن داستان). از والدین بپرسید که دقیقاً چگونه و چه زمانی هر مرحله باید انجام شود.

مراقب کودک تهران

حل تعارض

تضاد بین کودکان اغلب به این دلیل به وجود می آید که بچه ها هنوز مهارت حل مشکلات را به تنهایی ندارند. به عنوان یک پرستار بچه، وظیفه شما این است که به آرامی آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند خودشان راه حلی پیدا کنند.

پرستار کودک چه کاری انجام می دهد؟

پرستار کودک مسئول نظارت بر کودکان در مواقعی است که سرپرستان آن ها قادر به مراقبت از کودکشان نیستند. وظایف آن ها را در قسمت فوق بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که پرستار کودک چه کاری انجام می دهد؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

پرستاران کودک وظایف مراقبتی عمومی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که نیاز های کودکان در زمانی که والدین یا سرپرستان آن ها دور هستند برآورده می شود. وظایف و مسئولیت های پرستار کودک بسته به سن و بلوغ کودکان تحت مراقبت متفاوت است؛ اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرگرم کردن کودکان با بازی و سایر فعالیت ها
  • کمک به کودکان در انجام تکالیفشان
  • حمل و نقل کودکان به مدرسه، فعالیت های بعد از مدرسه و…
  • تهیه تنقلات و وعده های غذایی برای کودکان
  • تعویض پوشک
  • حمام کردن کودکان و خواباندن آن ها
  • کارهای خانگی سبک برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، از جمله تمیز کردن مواد ریخته شده و شستن ظروف بعد از غذا

 پرستاران کودک معمولاً به صورت پاره وقت کار می کنند تا مطمئن شوند که وقتی والدین یا سرپرستان کودک در دسترس نیستند، کودکان تنها نمی مانند. پرستاران کودک می توانند در یک گروه سنی خاص مانند نوزادان تخصص داشته باشند یا می توانند از کودکان در هر سنی مراقبت کنند. آن‌ها فعالیت‌هایی مانند کاردستی، بازی یا درس‌هایی را آماده می کنند.

مراقب کودک تهران

مهارت ها و آموزش های مورد نیاز

پرستاران کودک از انواع مهارت ها و دانش مراقبتی برای ارائه بهترین خدمات مراقبت از کودک استفاده می کنند. این مهارت ها و صلاحیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن شخصیتی شاد و صمیمی
  • توانایی ایجاد رابطه با کودکان با تیپ های شخصیتی متفاوت
  • مهارت حل مسئله و حل تعارض خوب
  • صبر و همدلی
  • مهارت های سازماندهی و مدیریت زمان به منظور انجام چند کار و نگه داشتن کودکان در برنامه های تعیین شده
  • آشنایی با بهترین شیوه های تخصصی مراقبت از کودک، از جمله مراقبت از نوزاد و مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه یا معلولیت
  • نداشتن سابقه کیفری
  • گواهینامه رانندگی معتبر

در ادامه به مهم ترین مهارت های یک پرستار کودک اشاره خواهیم کرد:

مهارت های مذاکره

 هر پرستار کودک برای متقاعد کردن کودکانی که از آن ها مراقبت می کند باید از رویکردی غیر خشونت آمیز استفاده کند. شما نمی توانید کسی را مجبور به انجام کاری کنید؛ بنابراین همیشه باید از کلماتی مانند “لطفا” یا “متاسفم” استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اکثر کارفرمایان به افرادی با این مجموعه مهارت نیاز دارند.

حل مسئله

توانایی یافتن مشکلات و کشف اطلاعات مشابه به منظور پیاده سازی راه حل را حل مسئله می گویند.

مهارت ارتباط با بچه

 پرستار بچه ای که همیشه مشغول چک کردن ایمیل یا پیام های متنی با تلفن خود است، در این کار موثر نخواهد بود. پرستاران کودک باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند.

تجربه

 تجربه کاری پرستار کودک شامل نحوه کمک او در انجام کارهای خانه، تهیه غذا برای کودکان، تمیز کردن خانه و تعویض پوشک است.

 خلاقیت

 پرستار باید آنقدر خلاق باشد که بچه ها را ساعت ها سرگرم کند. توانایی فکر کردن به راه‌هایی برای شاد کردن بچه‌ها از یک ذهن خلاق بیرون می‌آید و می‌توان از آن برای برنده شدن در مصاحبه‌های آینده استفاده کرد.

 وقت شناسی

 پرستار کودک باید همیشه سر وقت حاضر شود. در صورت نیاز به تأخیر، باید با والدین تماس بگیرد تا دیر رسیدن را به آنها اطلاع دهد.

سلامتی

پرستار کودک باید سالم باشد تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. پرستار کودک مبتلا به سرماخوردگی یا بیماری مسری بهتر است این کار را انجام ندهد. قبل از ارسال درخواست خود را درمان کنید تا از هر موقعیت منزجر کننده ای جلوگیری کرده باشید.

مدیریت زمان

 توانایی مدیریت زمان در این حرفه بسیار ضروری است، زیرا این کار بهره وری شما را در یک زمان خاص افزایش می دهد. بدون برنامه‌ریزی مناسب برای زمان‌تان، ممکن است فعالیت‌های معمول، آماده‌سازی وعده‌های غذایی و قرار ملاقات‌هایتان را به هم بریزند.

توانایی آموزش

 به عنوان یک پرستار کودک که می‌خواهد در کار بهترین باشد، باید بتوانید مواردی را به کودکان به خصوص در مورد بهداشت شخصی و نظافت بیاموزید. آنها باید بدانند که چگونه بدن و محیط خود را تمیز نگه دارند و به طور کلی به افراد مسن احترام بگذارند و نه فقط برای والدینشان.

مراقب کودک تهران

مزایای استخدام پرستار کودک

وظیفه اصلی پرستار کودک شما این است که مراقب فرزندانتان باشد و آنها را ایمن نگه دارد، اما استخدام پرستار کودک می تواند مزایای بسیار دیگری نیز داشته باشد.

در زیر برخی از مزایای استخدام پرستار کودک برای کودک یا فرزندان شما آورده شده است.

 به شما اجازه می دهد تا رابطه خود را با همسرتان توسعه دهید

استفاده از پرستار کودک به شما و همسرتان زمان می‌دهد تا عشق و عاشقی را در رابطه خود دوباره زنده کنید. این چیزی است که اغلب در اواخر بارداری و پس از تولد فرزند شما کاهش می یابد. بسیاری از والدین متوجه می شوند که وقت آنها با تعویض پوشک یا فهمیدن دلیل گریه فرزند صرف می شود، بنابراین داشتن هر گونه وقت شخصی با هم می تواند سخت باشد. یک پرستار بچه می تواند در این مورد کمک کند.

 انعطاف پذیری بیشتر در زندگی را تجربه کنید

داشتن یک پرستار کودک به این معنی است که شما مجبور نیستید بلافاصله برنامه‌هایی را که مناسب کودک نیستند لغو کنید.

آرامش روانی داشته باشید

یک پرستار کودک قابل اعتماد به شما آرامش می دهد. می‌دانید که از فرزندتان مراقبت می‌شود و وقتی از هر کاری که نیاز دارید بازگردید استرس و نگرانی کمتری در پس ذهن شما وجود دارد.

توسعه حلقه ارتباطی در به دنبال دارد

شاید ارتباطات شما محدود به خانواده باشد و فرزندتان نیز در این مورد تنها با چند نفر محدود ارتباط داشته باشد؛ اما آنچه مهم است این مورد می باشد که شما می توانید با گرفتن پرستاری از یک خانواده متفاوت مهارت های ارتباطی او را توسعه دهید.

 تعامل اجتماعی را در کودک افزایش می دهد

فرزند شما احتمالا نمی تواند با بسیاری از بزرگسالان ارتباط برقرار کند. یک پرستار بچه برای آنها فرد بسیار خوبی است که می توانند یکی از اولین پیوندهای خود را با او ایجاد کنند. یک پرستار همچنین می‌تواند فرزند شما را به قرارهای بازی یا کلاس‌های گروهی سازمان‌دهی‌شده ببرد تا زمانی که شما هم در محل کار هستید، با کودکان دیگر وقت بگذراند.

 به سایر اعضای خانواده استراحت می دهد

احتمالاً مادر شما دوست دارد گهگاه نوه‌هایش را تماشا کند و با آنها وقت بگذراند، اما به احتمال زیاد فقط گاهی اوقات برای این کار زمان خواهد داشت. هنگامی که به طور تمام وقت به سر کار بازگردید، احتمالاً او نمی خواهد تمام روز و هر روز از فرزند شما مراقبت کند. استخدام یک پرستار کودک می تواند به سایر اعضای خانواده که معمولاً وظیفه نگهداری از کودک شما را بر عهده دارند، استراحت دهد.

به انجام تکالیف کودک کمک می کند

یک پرستار بچه بعد از مدرسه می تواند به فرزند شما در انجام تکالیف کمک کند.

انجام تکالیف تا زمانی که از سر کار به خانه برمی‌گردید به معنای زمان باکیفیت‌تری است که می‌توانید در شب با فرزندتان بگذرانید.

تمام نکات برای استخدام پرستار کودک

در این قسمت همراه ما باشید تا تمامی نکاتی را که لازم است در رابطه با مراقب کودک تهران بدانید، در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه استخدام پرستار کودک چقدر است؟

در مورد حقوق باید به شما بگوییم که کاملاً متغیر است و بستگی به نوع خدمات درخواستی شما دارد.

حقوق رایج در ایالات متحده: 18.36 دلار در ساعت

حقوق معمولی از 7.25 تا 36.60 دلار در ساعت متغیر است

تصمیم گیری بین پرستار بچه تمام وقت در مقابل پاره وقت

والدین می توانند پرستار کودک را به صورت تمام وقت و یا به عنوان پاره وقت استخدام کنند. پرستار بچه های پاره وقت که معمولاً بزرگسالان جوان هستند، برای والدینی که فقط یک شب بچه ها را ترک می کنند توصیه می شود. آنها به طور کلی دستمزد کمتری نسبت به مراقبان تمام وقت دارند و والدین مجبور نیستند مزایایی مانند مرخصی و مراقبت های بهداشتی را بپردازند.

والدینی که مشاغل سختی دارند که آنها را برای مدت طولانی از خانه دور می کند، مانند مدیران اجرایی، پزشکان و صاحبان مشاغل کوچک، ممکن است به کمک تمام وقت از پرستار کودک نیاز داشته باشند. در این مورد، ممکن است استخدام یک پرستار تمام وقت ارزان تر از استخدام فریلنسرهای روزانه باشد.

انواع مراقب کودک تهران

چند نوع موقعیت مختلف توسط مراقبین برای کودکان وجود دارد. این شامل:

پرستار کودک: پرستاران کودک معمولاً نوجوانان و جوانانی هستند که والدین آنها را به صورت موردی برای مراقبت از فرزندان خود استخدام می کنند. به برخی از آنها ساعتی پرداخت می شود، در حالی که برخی دیگر برای خدمات خود نرخ ثابتی دریافت می کنند.

پرستار بچه ها: به طور متوسط، پرستار بچه ها افراد حرفه ای تر با سن و سال بیشتر هستند. آنها ممکن است دارای گواهینامه کمک های اولیه و CPR و همچنین مدرک مراقبت از کودک باشند. برخی از دایه ها ممکن است با خانواده ها زندگی کنند یا با آنها در تعطیلات یا مکان های شغلی موقت سفر نمایند.

Au pair: au pair یک جوان بالغ است که با خانواده ای در کشور دیگری زندگی می کند تا بیشتر در مورد زبان و فرهنگ آن کشور بیاموزد. در ازای دانش و مهمان نوازی آنها، au pair وظیفه مراقبت از کودکان را بر عهده دارد.

مراقب کودک تهران توسط سرویک

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی تمامی نکاتی بپردازیم که شما برای استخدام مراقب کودک تهران به آن ها نیاز دارید. حتماً تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید که برای استخدام یک پرستار بچه تمام وقت نیاز است نکات بسیاری را در نظر داشته و همچنین به دانش و تجربه فرد توجه نمایید؛ در مقابل برای استخدام یک پرستار بچه پاره وقت نیازی به حساسیت بسیار نیست و شما کافی است صلاحیت فرد را بررسی کنید. به صورت کلی کمک گرفتن از پرستاران بچه برای مراقبت و نگهداری از کودکان خدماتی بسیار رایج در دنیای امروز ما است و نه تنها تاثیر منفی ندارد حتی می تواند روی رشد و توسعه مهارت کودکان تاثیرات مثبت بسیاری را نیز داشته باشد که در متن ما به آن ها اشاره کردیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهران–مراقب کودک تهران–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا