خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

بوی بد خانه از کجا می آید؟

از بین بردن بوی بد خانه با بهترین ترفندها

چه چیزی دلپذیرتر از اینکه وقتی وارد خانه می شوید، بوی مطبوعی به مشامتان برسد؟ عوامل زیادی سبب می شوند که بوی بدی در خانه شما بپیچد و شما را کلافه کند. اما برای از بین بردن این بوهای آزاردهنده راه های ارزان و آسانی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید بوی بد خانه از کجا می آید و با روش های رفع بوی بد در خانه آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید. باهم علت های احتمالی بوی بد خانه را مرور می کنیم، شاید مقصر اصلی را در جایی که انتظارش را نداشته اید، پیدا کنید!

شناسایی نقاط بدبوی خانه

 اگر از خانه شما بوی بدی به مشام می رسد، برای از بین بردن بوی بد خانه، این 8 نقطه از خانه خود را بررسی کنید. در ادامه، با ترفندهایی که معرفی می کنیم از شر بوی بد و نامطبوع در منزل خود رها خواهید شد. 

سطل آشغال؛ اولین مقصر بوی بد خانه

به نظر می رسد سطل آشغال اولین جایی است که به عنوان منشای اصلی بوی بد در خانه بررسی می شود. در هر حال زباله ها بو می دهند. ریختن خرده ریز باقی مانده غذاها در سطل آشغال، به مرور بوی بدی در سطل آشغال به وجود می آورد. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در سطل آشغال، باید آن را به صورت منظم خالی کنید. برای رفع فوری بوی نامطبوع در آشپزخانه می توانید از اسپری های خوشبو کننده هوا استفاده کنید.   

برای تمیز کردن سطل آشغال، آن را با سفید کننده رقیق اسپری کرده و اجازه دهید چند ساعت بماند. در آخر آن را با آب و مایع شوینده بشویید.

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی عضوی از خانواده هستند، اما درست مثل انسان ها می توانند بوی بدی بگیرند. به خصوص وقتی موهایشان می ریزد، باکتری ها رشد می کنند و خیلی سریع بوی تند و بدی ایجاد می شود. برای از بین بردن بوی بد خانه، حیوان خانگی خود را به صورت مرتب حمام کنید. بستر و جای خواب آن ها را هفته ای یک بار با آب و صابون تمیز کنید. همچنین برای جلوگیری از تجمع مو و بو، زیر تخت و مبل ها را جارو برقی بکشید.

از بین بردن بوی بد خانه

منشای بوی بد خانه را در لباس خیس پیدا کنید

سبد لباس کثیف را در حمام قرار ندهید. در عوض، آن را در اتاق خواب یا کمد دیگری نگه دارید که در معرض بخار حمام و دوش قرار نگیرد. در محیط مرطوب، باکتری ها سریع رشد می کنند و این همان چیزی است که باعث بدبو شدن خانه می شود. اگر لباس کثیف خیس دارید، سریع آن را بشویید، در غیر این صورت با لباس کپک زده رو به رو می شوید.

وقتی ملحفه ها بوی بدی می دهند

حتماً شنیده اید که ما خودمان نمی توانیم بوی خانه خود را احساس کنیم. به این دلیل که بوی بدن ما را می دهد. اگر دنبال مقصر می گردید، ملحفه های خود را بررسی کنید. اگر منظم آن ها را نشویید، گردوغبار و آلودگی آن را بدبو می کند. در نتیجه بدن شما هم بوی نامطبوعی می گیرد. توصیه می شود هر دو هفته ملحفه های خود را بشویید.

بیشتر بخوانید : وسایل اضافه کابینت را بشناسید

ماشین لباسشویی

لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی که به طور مداوم با آب کار می کنند، کپک می زنند و به مکان ایده آلی برای رشد باکتری ها تبدیل می شوند. هر وقت در جلوی ماشین لباسشویی را باز و بسته می کنید، رطوبت موجود در لاستیک درب ماشین لباسشویی بوی ناخوشایندی را در هوا پراکنده می کند. محفظه مواد شوینده هم جای خوبی برای به دام انداختن رطوبت و باقی مانده مواد شوینده است. برای جلوگیری ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی، همیشه پس از اتمام کار ماشین، درب و کشوی مواد شوینده را برای چند ساعت باز بگذارید. اگر کپکی دیدید، از مخلوط یک به یک سرکه سفید و جوش شیرین برای پاک کردن قسمت های کپک زده استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی

درست مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی هم جای مورد علاقه بوهای نامطبوع است. محیط گرم و مرطوب آن برای کپک ها مانند بهشت ​​است. به ویژه وقتی که باقی مانده غذا در آن گیر کند. برای برطرف کردن بوی بد آن کافیست، وقتی هیچ ظرفی در ماشین طرفشویی شما نیست، چرخه ای با درجه حرارت بالا اجرا کنید. قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی مانند سبد و فیلتر را خارج کرده و بشویید. به مدت 30 دقیقه آن ها را در مایع سفیدکننده رقیق شده و آب گرم قرار دهید و کاملاً بشویید.

از بین بردن بوی بد خانه

سینک ظرفشویی؛ عامل بوی بد خانه

یکی دیگر از متهمان بوی بد خانه و آشپزخانه راه آب سینک ظرفشویی است. ساده ترین راه برای جلوگیری از این مسئله این است که خروجی سینک ظرفشویی تمیز شود. زیرا گاهی اوقات مواد زائد ممکن است در لوله زیر سینک بیفتد. می توانید بوگیر بخرید یا از راهکارهای آسان و ارزان استفاده کنید. استفاده از پوست مرکبات کارساز است. این کار نه تنها به تخلیه مواد زائد کمک می کند، بلکه به عنوان بوگیر هم عمل می کند. رایحه مرکبات هوای آشپزخانه شما را هم مطبوع و دلپذیر خواهد کرد.  

مبلمان جدید هم بوی نامطبوعی دارند

ممکن است عاشق بوی مبلمان جدید خود باشید، دقیقاً مثل اینکه از بوی ماشین جدید خود لذت می برید. احتمالاً ترکیبات عالی موجود در مبلمان، بوی ناخوشایندی را تولید می کنند. بسیاری از مردم نمی دانند كه میزان سموم در فضای داخلی خانه می تواند 10 برابر بیشتر از موارد موجود در فضای باز باشد و مبلمان جدید یکی از چیزهایی است که بوی بدی در خانه به وجود می آورد. بوی بد مبلمان جدید ناشی از ترکیبات آلی مضر است که می تواند سلامت ما را تهدید کند. همچنین باعث سوزش چشم، بینی و گلو می شود. حتی در شرایط جدی تر آسیب های کبدی و کلیوی را در پی دارد. بهترین راه برای خلاص شدن از بوی بد خانه ناشی از این بوهای مضر، تهیه دستگاه تصفیه هوا است که حاوی فیلتر کربن باشد.

نظافت صفر تا صد منزل خود را به سرویک بسپارید. هر آنچه شما به دلیل کمبود وقت، از انجام آن طفره می روید، در تخصص سرویک است. سرویک خرسند خواهد بود نظافت منزل شما را در زمانی کوتاه و با کیفیت بالا و البته کاملاً مقرون به صرفه انجام دهد.

خونه تروتمیز و شیک با متخصصان نظافت منزل سرویک

REALSIMPLE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا