خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

چگونه بوی بد حیوانات خانگی را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی

چگونه بوی بد حیوانات خانگی را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی

پاک کردن خرابکاری حیوانات خانگی از روی فرش و مبل

اگر از حیوان خانگی در منزل خود نگهداری می کنید، حتماً با خرابکاری او روی فرش یا موکت خانه مواجه شده اید. وجود سگ یا سایر حیوانات خانگی می تواند لذت بخش باشد، اما اگر مواظب نباشید، خانه شما را بدبو خواهند کرد. شما عاشق سگ، گربه خانگی خود هستید، اما قطعاً از اینکه روی فرش خانه شما خرابکاری کند و فرشتان بوی ناخوشایندی بگیرد، متنفرید. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های پاک کردن خرابکاری حیوانات خانگی از روی فرش و مبل آشنا شویم.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان از بین برنده قوثی بوی بد شناخته می شود. اگر می خواهید بوی بدی را از بین ببرید، کافیست مقداری از جوش شیرین را در روی قسمتی از فرش که آلوده شده، بپاشید. بعد از 10 تا 15 دقیقه، فرش را جارو کنید.

اگر خرابکاری حیوانات خانگی روی فرش عمیق تر از این حرف ها بود، یک شب زمان بدهید تا جوش شیرین کار خود را به بهترین نحو انجام بدهد.

همچنین می توانید محلول پاک کننده چند منظوره خانگی را تهیه کنید. 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 3 لیوان آب گرم ترکیب کنید و در ظرف اسپری بریزید. با اسپری کردن این محلول روی نقاط مبل یا فرش اسپری کنید و سپس با پارچه تمیز مرطوب سطح موردنظر را پاک کنید.

بیشتر بخوانید : روش های از بین بردن بوی نم فرش

از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی

سرکه سیب

راه حل دوم برای از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی از روی مبل و فرش ترکیبی از آب و سرکه تهیه کنید. نسبت سرکه به آب یک به سه باشد. یک حوله قدیمی اما تمیز را بردارید و یک طرف آن را به محلول آغشته کنید. و از سمت خشک حوله، آن را روی فرش بگذارید. این روش برای پوشاندن بو و دفع حیوانات خانگی بسیار موثر است.

پنجره ها را باز بگذارید

ساده ترین راه از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی در خانه این است که پنجره ها را باز بگذارید تا جریان هوای آزاد، بوی بد ناشی از خرابکاری حیوان خانگی را از بین ببرد.

کف خانه را به صورت منظم تی و جارو بکشید

اگر به صورت منظم کف خانه خود را جارو کنید و سپس با تی تمیز کنید، دیگر بوی بدی از حیوان خانگی شما در خانه نمی پیچد. یکی از مواردی که در ایجاد بوی بد حیوان خانگی نقش دارد، جمع شدن موهای بدنش روی زمین است. اگر کف خانه شما پارکت یا سرامیک است، به راحتی می توانید موی بدن حیوان خانگی خود را مشاهده کنید. اما دیدن آن ها روی فرش سخت است. بنابراین بهتر است فرش های خانه را به صورت منظم و پی در پی با جاروبرقی تمیز و نظافت کنید. در نظر داشته باشید که فرش خود را هر دو ماه یکبار یا هر زمان که بوی بیشتری از حیوان خانگی کردید، با بخارشوی تمیز کنید.

ملحفه ها را بشویید

اگر حیوان خانگی شما پتو یا ملحفه ای ک مرتب روی آن می خوابد، باید حداقل یک بار در هفته آن را بشویید. بستر حیوان خانگی را هم به صورت منظم بشویید.  شستن آن ها بوی حیوان خانگی را در خانه شما به شدت  کاهش می دهد.. به علاوه ، اگر سگ حیوان خانگی شما روی تخت و با شما می خوابد، در نظر بگیرید که ملافه های شخصی خود را هر هفته بشویید.

از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی

حمام کردن حیوان خانگی به صورت منظم

یکی از راه های مهم برای اینکه بوی بد حیوانات خانگی این است که همیشه حیوان خانگی تان را تمیز نکه دارید. به صورت مرتب آن را به حمام ببرید. هرچه بیشتر حیوان خانگی خود را تمیز نگه دارید، در واقع به تمیز بودن خانه خود هم کمک کرده اید.  در صورت لزوم، حیوان خانگی خود را پیش دامپزشک ببرید تا غدد مقعدی او تمیز شود. شاید به نظر ناخوشایند برسد، اما می تواند اقدامی ضروری برای مراقبت از حیوان خانگی شما باشد.

برای اینکه حیوان خانگی بوی خوبی بدهد و یا بتوانیم بوی بد حیوانات خانگی را از ببین ببریم باید به بهداشت و سلامت او بیشتر از قبل توجه کنیم. پیشنهاد می شود، دندان حیوان خانگی خود را هر روز مسواک کنید.

اسباب بازی های حیوان خانگی را بشویید

اگر سگ شما مدام با اسباب بازی هایش بازی می کند، به خاط داشته باشید که باید منظم آن ها را بشویید. می اسباب بازی های پارچه ای را در ماشین لباسشویی بیندازید. اما اسباب بازی های پلاستیکی را با دست بشویید.

مشکلات حیوانات خانگی را با دامپزشک در میان بگذارید

وقتی خانه خود را از بوی بد حیوانات خانگی پاک کردید و آثار خرابکاری حیوانات خانگی از روی فرش و مبل از بین بردید اما هنوز مشکل پابرجاست، یک جای کار می لنگد. در چنین شرایطی از یک دامپزشک کمک بگیرید تا اگر حیوان خانگی شما علایم بیماری دارد، فوراً بررسی شود. دامپزشک قطعاً توصیه های اضافی برای از بین بردن بوی بد حیوانات خانگی به شما پیشنهاد خواهد داد.  

برای نظافت منزل خود و از بین بردن بوهای بد در خانه می توانید از سرویک کمک بگیرید. انواع خدمات نظافت منزل توسط متخصصان نظافت در منزل شما ارائه خواهد شد.

wikihow

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزلپرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران
نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا