خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

خدمتکار منزل

استخدام خدمتکار منزل گاهی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا در این موضوع فردی غریبه قرار است وارد محل زندگی شما شده و به تمامی اموال و اسباب و اثاثیه شما دسترسی داشته باشد. به همین دلیل گاهی اعتماد کردن مشکل است و چه بسیار هستند افرادی که به دلیل عدم دقت کافی در انتخاب افراد صحیح مال باخته شده و مشکلات دیگری را تجربه کرده اند. به دلیل اهمیت استخدام یک فرد مناسب برای خدمتکار منزل ما این موضوع را برای بررسی انتخاب کردیم تا نکات مهم را به شما یادآوری کنیم.

وظایف خدمتکار منزل

یک خانه دار یا خدمتکار مسئول مراقبت از نظافت عمومی ساختمان است تا امکانات بهداشتی را برای مهمانان و ساکنان فراهم کند. وظایف آنها شامل تمیز کردن کف و گردگیری سطوح در سراسر خانه یا ساختمان های دیگر است.

یک خدمتکار منزل باید محل کار را مطابق با استاندارد های کارفرما تمیز کند. این کار نیاز به توجه زیاد، قدرت بدنی و استقامت برای کار در شیفت های طولانی دارد. در اینجا نمونه هایی از وظایف یک خدمتکار منزل را بربتان آورده ایم:

  • آموزش ببینید و قرارداد شرکت را امضا کنید.
  • خط مشی شرکت در مورد شیفت کاری، دارایی مهمان و مسائل مربوط به حریم خصوصی را درک کنید.
  • انجام وظایف اصلی خانه داری از جمله تعویض ملحفه ها، تعویض و چیدمان حوله ها، ذخیره مجدد لوازم توالت، جاروبرقی، گردگیری و چیدمان مجدد اتاق پس از خروج مهمانان.
  • در حین ارائه خدمات، هر گونه دارایی مهمان را که در اتاق ها یافت شده است، گزارش دهید و برگردانید.
  • موارد خسارت مالی در فضا های تجاری را به ناظر گزارش دهید.
  • تمام تجهیزات را در پایان شیفت تمیز، ضد عفونی و نگهداری کنید.
  • نظارت و گزارش در مورد موجودی لوازم نظافت.
  • به تماس‌ های مربوط به مشکلات خانه ‌داری، مانند ریختن آب و شکستگی شیشه
  • جمع آوری زباله ها.

یک خدمتکار منزل موفق، سطح آگاهی و توجه به جزئیات بالایی خواهد داشت. این مهارت مهم است تا بتوانند مکان‌ های پنهانی را که گرد و غبار و کثیفی را در خود نگه می ‌دارند تمیز کنند. این کار همچنین به سطح مشخصی از قدرت بدنی نیاز دارد، بنابراین کاندیدای ایده‌آل به اندازه کافی برای راه رفتن و خم شدن برای مدت طولانی آمادگی دارد. آن ها همچنین ممکن است مجبور شوند وسایل سنگین را بلند کنند و چندین بار در طول شیفت از پله استفاده کنند.

یک خدمتکار منزل با تجربه در مدیریت زمان ماهر است زیرا باید قبل از ورود مهمانان به سرعت اتاق ها را آماده کند.

تفاوت بین یک خدمتکار منزل و یک سرایدار چیست؟

در حالی که خانه داران و سرایداران هر دو خدمات نظافت حرفه ای را ارائه می دهند، خانه داران بر فضاهای مسکونی تمرکز می کنند در حالی که سرایداران در مناطق تجاری کار می کنند و به جای جزئیات کوچک نظافت خانه بر تعمیر و نگهداری عمومی تمرکز می کنند. سرایداران ممکن است بیشتر وقت خود را با استفاده از تجهیزات نظافتی حرفه ای برای پوشش دادن مناطق بزرگ بگذرانند، مانند جارو کردن سالن های مدرسه و دور ریختن مقادیر زیادی زباله از ناهار دانش آموزان. خانه داران سطوح خانه را تمیز می کنند و در عین حال به جزئیاتی مانند تمیز کردن ظروف و شستن ملحفه ها نیز توجه می کنند، در حالی که سرایداران بر تمیز کردن خود ساختمان تمرکز می کنند.

راهنمای استخدام خدمتکار برای منزل

خدمتکار منزل

در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای استخدام خدمتکار منزل را به شما ارائه دهیم.

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد استخدام خدمتکار تمام وقت را دارید یا به صورت پاره وقت می خواهید استخدام کنید. برای منازل اصولاً به صورت پاره وقت از خدمتکار منزل استفاده می شود؛ اما ممکن است برخی افراد نیز از خدمتکار تمام وقت استفاده نمایند. مورد بعدی آشنایی با انواع خدمتکار منزل است.

خدمتکار: خدمتکار فردی است که به عنوان خانه دار رسمی استخدام می شود. خدمتکار ها معمولاً برای مراقبت از خانه های بزرگ و گاهی اوقات از خانواده داخل آن استخدام می شوند. علاوه بر نظافت خانه، خدمتکاران می توانند وظیفه تهیه غذا و نظافت بعد از غذا را نیز داشته باشند.

خانه دار: برخلاف خدمتکار، تنها وظیفه یک خانه دار این است که خانه مشتری خود را تمیز و بهداشتی نگه دارد. برخی از مسئولیت های خانه دار شامل شستشوی توالت ها، پاک کردن دیوارها، گردگیری مبلمان و کف و تمیز کردن پنجره ها است.

خانه دار تجاری: خانه دار های تجاری وظایف بسیار مشابهی با خانه دار دارند، به جز اینکه برای مراقبت از املاک تجاری مانند هتل ها، کشتی های تفریحی و ساختمان های اداری استخدام می شوند.

مدیر خانه داری: یک مدیر خانه داری معمولاً نقش نظارتی را بر عهده می گیرد. آن ها بر کارمندان خانه نظارت دارند و اطمینان حاصل می کنند که همه کار ها به موقع انجام می شود.

چگونه یک خدمتکار برای منزل استخدام کنیم؟

خدمتکار منزل

یکی از ساده ترین راه ها توجه به اعلامیه ها و بروشور هایی است که احتمالاً در محل زندگی شما یافت خواهد شد.

می توانید از شرکت های تجاری در محل زندگی خود سوال کنید که آیا کسی را برای نظافت سراغ دارند یا خیر.

استفاده از وبسایت های مربوط به شرکت های خدمات دهنده در این زمینه نیز می تواند مفید باشد.

حقوق خدمتکار منزل چگونه محاسبه می شود؟

خدمتکار منزل

برای محاسبه قیمت خدمتکار منزل باید ابتدا نوع خدماتی را که انتظار دارید به همراه عرف پرداخت را در نظر بگیرید. برخی ممکن است پرداخت همراه با کمیسیون را در نظر داشته باشند و برخی دیگر پرداخت ساعتی را امتحان کنند.

برخی از متداول ترین روش ها عبارتند از: ساعتی، کمیسیونی و حقوق.

با هر یک از این مدل ها، تصمیماتی وجود دارد که باید بگیرید. به عنوان مثال، شما باید تصمیم بگیرید که برای هر ساعت چقدر باید پرداخت کنید و این که چند درصد کمیسیون نیاز است که پرداخت شود.

پرداخت ساعتی

با پرداخت ساعتی، ساعات کار برای پرداخت به خدمتکار برای منزل در نظر گرفته می شود.

با این حال، چند جنبه منفی برای پرداخت ساعتی وجود دارد. پرداخت ساعتی به نظافتچیان انگیزه ای برای کارآمدی بیشتر یا استفاده عاقلانه از زمان به وجود نمی آورد.

از آنجایی که شما برای ساعاتی که کار می کنند به آنها پول می دهید، آنها دلیلی ندارند که سریعتر کار کنند یا راه هایی برای بهینه سازی فرآیندهای خود بیابند. آنها ممکن است تمایل داشته باشند که زمان بیشتری را برای هر شغل اختصاص دهند تا حقوق بیشتری دریافت کنند.

پرداخت بر اساس کمیسیون

با پرداخت بر اساس کمیسیون، حقوق پایه مشخصی برای کارمندان خود ندارید. شما فقط بر اساس خانه هایی که کارمندان تمیز می کنند، حقوق می دهید. بنابراین بسته به اینکه برای هر تمیز کردن چقدر هزینه می‌کنید، تصمیم خواهید گرفت که چند درصد از آن قیمت را به تمیزکننده‌های خود بپردازید.

پرداخت حقوق

هنگامی که به کارکنان خود حقوق می پردازید، هر ماه مبلغ ثابتی را به آنها پرداخت می کنید با این انتظار که تعداد ساعات مشخصی در روز یا هفته کار کنند. پرداخت حقوق به نظافتچی‌ها به ایجاد اعتماد و ثبات کمک می‌کند و رابطه شما را با کارکنانتان تقویت می‌کند. همچنین می تواند آنها را تشویق کند که به کار طولانی مدت با شما ادامه دهند.

یکی از نکات منفی استخدام کارمندان حقوق بگیر این است که ممکن است بیش از حد راحت باشند. از آنجایی که آنها به طور مداوم درآمد یکسانی دارند، گاهی اوقات کیفیت کار آنها می تواند در طول زمان کاهش یابد.

پرداخت تشویقی

برنامه های پرداخت تشویقی برای خدمتکاران ارزش زیادی دارد. این روش انگیزه ای برای کارکنان ایجاد می کنند تا در اسرع وقت به حوزه کاری خود برسند و این فرصت را ایجاد می کند تا خانه های بیشتری را تمیز کنید و درآمد بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد نمایند.

 شرکت خدمتکار منزل را چگونه انتخاب کنیم؟

خدمتکار منزل

از آنجایی که بسیاری از افراد به استفاده از خدمات شرکت ها بیشتر تمایل دارند، ما در این قسمت قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که نیاز است هنگام انتخاب شرکت خدماتی در نظر داشته باشید.

  1. نکات ارتباطی

هنگام انتخاب شرکت خدمتکار منزل به این نکته توجه داشته باشید که این شرکت راه های ارتباطی مناسب را داشته و به تمامی نیاز ها و مشکلات شما به موقع پاسخ دهد. به طور مثال اگر خدمتکار کیفیت لازم را نداشت و یا مشکلی در حین کار به وجود آمد نیاز است که شرکت همیشه در دسترس باشد و این موارد را رسیدگی نماید.

  1.  توجه به جزئیات

تمیز کردن کار آسانی نیست و انجام آن به تلاش زیادی نیاز دارد. هنگامی که یک کار با استاندارد بالا انجام نمی شود، اغلب مشکلاتی به وجود خواهد آمد. پس شرکتی را انتخاب کنید که نیروهای با کیفیت دارد.

  1. صداقت

یک خدمتکار منزل زمان زیادی را در خانه شما سپری می کند. هر بار که وارد ساختمان می شوند و کار خود را شروع می کنند باید صداقت را در تمامی اعمال و رفتار خود نشان دهند.

همیشه به دنبال یک شرکت خانه داری باشید که به صداقت خود می بالد.

  1. با تجربه

تجربه هم برای شرکت و هم خدمتکار منزل ضروری است.

پس به دنبال شرکت هایی باشید که تجربه بیشتری در ارائه خدمات با کیفیت دارد.

  1. دوستانه

شرکتی را انتخاب کنید که در عین توجه به کیفیت کار رابطه ای صمیمی و دوستانه با مشتریانش برقرار می کند.

  1. کارایی

نظافت به زمان نیاز دارد، اما گرفتن زمان زیادی از شما می تواند کسل کننده باشد. پس شرکتی را انتخاب کنید که تضمین می کند در کمترین زمان بهترین و بیشترین خدمات را دریافت کنید.

  1. اعتماد به نفس

یکی از مهمترین ویژگی هایی که می خواهید در یک شرکت به دنبال آن باشید، اعتماد به نفس آن ها است. آن ها باید خانه داران و معیار های خود را با افتخار به رخ بکشند. اگر حتی آن ها نسبت به آنچه می خواهند بفروشند اطمینان ندارند، چرا شما باید این کار را انجام دهید؟

خدمتکار منزل توسط سرویک

بسیاری از مردم فکر می کنند نظافت خانه شغلی برای کارگران کم مهارت و کم دستمزد است. اما این درست نیست. شما می خواهید بهترین استعدادها را برای منزل خود داشته باشید و برای این کار نیاز به صرف زمان و هزینه خواهید داشت. از آنجایی که یافتن خدمتکار برای منزل گاهی پر چالش است، ما در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با این موضوع را در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک کنیم که این کار را به بهترین روش ممکن انجام دهید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزل–پرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا