خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

پرستار کودک ساعتی

شاید بسیاری از والدین به جای استخدام پرستار کودک ساعتی، از دوستان و آشنایان برای نگهداری از بچه هایشان کمک بگیرند. هنگامی که فرزند کوچک آن ها به سن سه یا چهار سالگی می رسد، برخی از والدین احساس راحتی می کنند و از همسایه ها و آژانس های نگهداری از کودکان کمک می خواهند.

پیدا کردن یک پرستار کودک ساعتی

راه ‌های مختلفی برای پیدا کردن یک پرستار بچه خوب وجود دارد، حتی اگر هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشته باشید. با چند نفری که قبلاً می شناسید صحبت کنید. یادداشتی بنویسید و آن را روی تابلوی اعلانات سوپرمارکت یا دبیرستان محلی آویزان کنید.

از یک آژانس آنلاین برای پیوند دادن شما به پرستار یا پرستار بچه استفاده کنید. اکثر آژانس ‌ها در نحوه انتخاب پرستار و نوع خدماتی که عرضه می کنند متفاوت هستند. به دقت بررسی کنید که فرآیند انتخاب چیست.
گاهی اوقات آژانس‌ ها فقط نمایه ‌ای را که پرستاران در وب ‌سایت پر می ‌کنند اسکن می ‌کنند و گاهی تحقیقات کاملی از جمله بررسی رسانه های اجتماعی انجام می دهند و جلسات آموزشی برگزار می کنند.

آشنایی با پرستار بچه

پرستار کودک ساعتی

بیشتر والدین پرستار کودک را برای یک فنجان قهوه یا چای دعوت می کنند تا با یکدیگر آشنا شوند. جلسه معمولا بین 15 تا 45 دقیقه طول می کشد و اغلب رایگان است.

این دعوت را زمانی انجام دهید که بچه ها در منزل هستند تا بتوانید ببینید که چگونه به او واکنش نشان می دهند و بالعکس. در این جلسه می توانید در مورد سرگرمی ها و علایق پرستار کودک صحبت های کوچکی انجام دهید و نکات اساسی ای که پرستار کودک باید بداند را توضیح دهید.

اگر بچه های شما به اندازه کافی بزرگ شده اند، اجازه دهید تا پرستار بچه در خانه گردش کند و بچه ها اتاق هایشان را به او نشان دهند. در ابتدا، کودکان می توانند پرستار بچه ها را کمی ترسناک بدانند. با دادن مسئولیت هایی به بچه ها و مشارکت فعال آن ها در گفت و گو، می توانید یخ کودکان را بشکنید.

به پرستار بچه اطلاع دهید که آیا دوست دارید در آشپزی کمک کند یا خیر. عجیب نیست که از پرستار انتظار داشته باشیم که با بچه ها غذا درست کند و غذا بخورد. اگر از او بخواهید در تمیز کردن نیز کمک کند باید هزینه ساعتی بالا تری را در نظر بگیرید

قبل از اینکه پرستار شماره تلفن شما را داشته باشد و بداند کجا می روید، خانه را ترک نکنید.

به پرستار بچه در مورد کار های روزمره خود بگویید. آیا ابتدا با هم کتاب می خوانید و سپس قبل از خواب دندان های فرزندتان را مسواک می زنید؟ بهتر است برنامه دقیقاً همان چیزی باشد که معمولاً انجام می دهید. آیا کودک شما اسباب بازی مورد علاقه و غیر قابل تعویضی دارد؟ آیا  این اسباب بازی اسم دارد؟

عجیب نیست اگر کودک شما در ابتدا تمایلی به خوردن یا نوشیدن با پرستار کودک نداشته باشد. مدتی طول می کشد تا به پرستار اعتماد کند و  او را بشناسد.

فاکتور های تاثیر گذار در هزینه پرستار کودک ساعتی

پرستار کودک ساعتی

پرستاران کودک بر اساس سن کودکان و تعداد کودکانی که باید از آن ها مراقبت کنند، هزینه دریافت می کنند.

همچنین ​​هزینه پرستار کودک بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

زمانی که تصمیم می‌گیرید چقدر حقوق به پرستار بچه خود بپردازید، تعیین نرخ رقابتی برای جذب بهترین مراقبان مهم است؛ اما هنگام تعیین هزینه مراقبت از کودک باید به عوامل زیادی توجه کنید. می توانید از اطلاعات زیر برای مقایسه نرخ پرستاری و نگهداری از کودک در منطقه خود استفاده کنید و قیمت مناسب در هر ساعت را برای پرستار خود تنظیم کنید.

دستمزد پرستاران می تواند بر اساس سال ها تجربه، سطح تحصیلات، وضعیت و ساعت شغلی و موارد دیگر متفاوت باشد.

54 درصد از خانواده ها گزارش می دهند که گاهی یا همیشه به پرستاران خود انعام می دهند.

50 درصد از پرستاران برای هزینه های سفر خود غرامت می گیرند.

همچنین ممکن است ارائه مزایای شغلی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی، پول بنزین و تلفن همراه را در نظر بگیرید. از آنجایی که پرستاران معمولاً به صورت تمام وقت یا بر اساس برنامه مشخص کار می کنند، والدین باید انتظار داشته باشند که حقوق را هفتگی یا ماهانه بر اساس دستمزد ساعتی پرداخت کنند.

پرستاران کودک اغلب به صورت پاره وقت یا گاه به گاه برای چندین خانواده در یک زمان کار می کنند و در پایان یک شیفت ساعتی حقوق دریافت می کنند. هزینه زندگی و حداقل دستمزد می تواند بر نرخ حقوق ساعتی تأثیر بگذارد.

میانگین حقوق پرداختی به پرستاران ممکن است به چند دلیل افزایش داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

تعداد فرزندان: همانطور که هر پدر و مادری می‌داند، تعداد فرزندان بیشتر به معنای کار بیشتر است؛ به خصوص زمانی که محدوده سنی متفاوت باشد. برای هر کودک اضافی، مقداری هزینه اضافه باید در نظر گرفته و پرداخت شود.

گواهینامه ها: تفاوت در تجربه هم در زندگی و هم در مراقبت از کودک منجر به تفاوت در پرداخت دستمزد می شود.

مسئولیت‌های اضافی: اگر از پرستارتان انتظار دارید که بچه ‌ها را از مدرسه بیاورد، در انجام تکالیف کمک کند، یا کار های خانگی مانند پختن شام یا نظافت را انجام دهد، برنامه ریزی کنید تا برای این خدمات اضافی هزینه بیشتری بپردازید.

موقعیت های خاص: اگر قصد دارید برای شب سال نو یا روز ولنتاین یک پرستار استخدام کنید، باید بیشتر از نرخ معمول بپردازید. در این زمان‌ ها تقاضای کار بیشتر است.

محل زندگی: محل زندگی شما تاثیر قابل توجهی روی هزینه های تان خواهد داشت. طبیعی است که هزینه ها در شهر های بزرگ تر بیشتر خواهد بود.

راه های پیدا کردن پرستار کودک ساعتی

پرستار کودک ساعتی

شاید قرار ملاقات مهمی داشته باشید؛ اما فرزندتان نتواند با شما بیاید؟ در صورتی که از این دسته افراد هستید، باید در مورد راه های پیدا کردن پرستار کودک ساعتی اطلاعات خوبی را به دست آورید.

اولین مانع در پیدا کردن یک پرستار بچه خوب، نحوه جستجو کردن است. بهترین پرستار بچه در منطقه خود را کجا پیدا کنم؟ برای جستجوی پرستار کودک خود برنامه ریزی کنید؛ زیرا یافتن نامزد مناسب برای این شغل مدتی طول می کشد.

قبل از اینکه در مورد آژانس ها فکر کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که از اطرافیان خود کمی پرس و جو کنید.

  • دوستان و همسایگان

آیا دوست یا همسایه ای دارید که بچه هم داشته باشد؟ در مورد کمک به یکدیگر و نگهداری از بچه ها به نوبت چطور؟ همچنین، چیزی که باید در نظر بگیرید توصیه های آشنایان است. از اطرافیان بپرسید که آیا کسی پرستار بچه خوب می شناسد. از صحبت کردن با والدین دیگر در کلاس‌های شنای کودک، اسپا های کودک یا در زمین بازی نترسید.

  • آژانس ها

اگر نمی‌خواهید دوستان یا خانواده را اذیت کنید، می‌توانید با مراجعه به آژانس‌ها یک پرستار بچه خوب پیدا کنید. در شهر های بزرگ چندین مورد را برای انتخاب خواهید داشت. اگر در مکان کوچک ‌تری زندگی می ‌کنید، گزینه دوستان و همسایگان ممکن است تنها گزینه ‌هایی باشند که انتخاب خواهید کرد.
گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که از مهدکودک خود بپرسید که آیا یکی از کارمندان عصر ها یا اوقات فراغت نیز به عنوان پرستار کودک کار می کند. این یک گزینه مطمئن و ساده خواهد بود؛ زیرا فرزند شما از قبل آن شخص را می شناسد و شما نیازی به توضیح زیادی ندارید.

مصاحبه ها

پرستار کودک ساعتی

اگر با یکی از آژانس ها مطابقت پیدا کرده اید، مصاحبه کوتاهی با پرستار بچه بالقوه مفید خواهد بود. در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام آشنایی با پرستار باید در نظر داشته باشید.

نکاتی برای مصاحبه

به متقاضی توضیح دهید که چه وظایفی را باید انجام دهد: آیا باید پوشک را عوض کند؟، آشپزی کنند؟، کودک را بخواباند؟ مشخص کنید چه کاری باید انجام شود.

بر سر نرخ ساعتی توافق کنید. دستمزد ساعتی یک موضوع مذاکره است. این به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال، سن، تجربه حرفه ای و صلاحیت متقاضی، محل زندگی شما، مدت مراقبت و اینکه آیا به کار روزانه یا شبانه نیاز است.

اگر می خواهید مطمئن شوید که پرستار کودک شما به طور حرفه ای برای شغل خود صلاحیت دارد، بخواهید مدرک دوره های مربوطه یا آموزش های بیشتر را ببینید.

پرستار کودک را با اصول و تشریفات خود آشنا کنید: کودک تا چه زمانی مجاز به تماشای تلویزیون است؟ آیا آهنگ قبل از خواب وجود دارد یا هر شب داستان خوانده می شود؟ کودک شما در چه ساعاتی غذا می خورد؟

پرستار کودک ساعتی

قبل از اینکه کودک خود را برای اولین بار با پرستار کودک تنها بگذارید، باید یک جلسه آشنایی ترتیب دهید. کودک و پرستار کودک شما این شانس را خواهند داشت که اولین تماس های خود را برقرار کنند.
اگر جلسه کمی سرد شد نگران نباشید. برخی از کودکان بیشتر طول می کشد تا به غریبه ها عادت کنند. در طول دوره آزمایشی، شما این فرصت را دارید که پرستار کودک خود را در حال تعامل با کودک مشاهده کنید و چند نکته را به او یادآوری نمایید.

  • آیا کودک آلرژی دارد یا کودک به دارو های خاصی نیاز دارد؟
  • بهترین راه برای آرام کردن کودک چیست؟
  • کدام اسباب بازی ها در حال حاضر محبوب و ضروری هستند؟
  • پرستار کودک از کجا می تواند همه چیز مورد نیاز خود را پیدا کند: پوشک، بطری، تعویض لباس؟
  • کودک چه بخورد و بنوشد؟
  • پرستار کودک می تواند در مواقع اضطراری با چه کسی تماس بگیرد؟ شماره تلفن همراه شما، شماره همسایه ها، پزشک اطفال، بیمارستان و شماره کنترل مسمومیت چیست؟
  • آیا همه آدرس‌های مهم را یادداشت کرده‌اید: مکان شما، بیمارستان، دکتر؟
  • آیا پرستار کودک شما به کلید یدکی خانه یا کد زنگ خانه نیاز دارد؟
  • مقداری پول برای پرستار بچه گذاشته اید؟
  • پرستار بچه مجاز است در خانه شما چه کاری انجام دهد؟ به عنوان مثال، چگونه می توان تلویزیون یا کامپیوتر را کار کرد؟
  • پرستار بچه چه بخورد و بنوشد؟

وقتی زنگ خانه یا تلفن زنگ می زند پرستار بچه باید چه کار کند؟ آیا آن ها باید چیزی برای شما بنویسند؟ آیا آن ها اجازه دارند محل اقامت یا شماره موبایل شما را فاش کنند؟

پرستار کودک ساعتی توسط سرویک

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی این موضوع بپردازیم که برای پرستار کودک ساعتی چه هزینه ای باید پرداخت شود و چگونه می توان یک پرستار کودک ساعتی استخدام کرد. از آنجایی که یک پرستار می تواند تاثیر قابل توجهی روی ابعاد مختلف زندگی شما داشته باشد، نیاز است حتماً از نکات مربوط به آن بیشتر بدانید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزلپرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهران–پرستار کودک ساعتی–خدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا