خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار کودک شبانه روزی

هنگامی که شما به عنوان پرستار کودک شبانه روزی استخدام می شوید؛ باید تمام شب، از جمله در ساعات خواب، مراقب بچه‌ ها باشید.

به عنوان یک پرستار کودک شبانه روزی شما درخواست های شغلی مختلفی دریافت می کنید. ممکن است لازم باشد بعد از مدرسه میان وعده تهیه کنید یا بچه ها را بردارید. ممکن است لازم باشد زودتر از حد معمول در شب برنامه ریزی شده والدین کار کنید و یک درخواست رایج دیگر این است که یک شب نگهدار کودک باشید.

پرستار کودک شبانه روزی چیست؟

پرستار کودک شبانه روزی

پرستار کودک شبانه روزی به پرستاری گفته می شود که در حالی که بچه ها خواب هستند در خانه می ماند. این معمولاً به این معنی است که انتظار می رود والدین خیلی دیر یا حتی صبح یا بعد از ظهر روز بعد برگردند؛ بنابراین از شما می خواهند که در خانه بخوابید.

کارهایی که پرستاران شبانه روزی می توانند انجام دهند

هنگام نگهداری از کودک، اگر در شب کار می کنید؛ وظایف و مسئولیت های مختلفی وجود دارد که باید انجام دهید.

به عنوان پرستار کودک شبانه روزی ممکن است لازم باشد شام را آماده کنید یا سفارش دهید؛ به کودکان در انجام تکالیف کمک کنید؛ برنامه روتین قبل از خواب را اجرا کنید که ممکن است شامل حمام کردن، مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب و خواندن داستان قبل از خواب باشد. وقتی بچه‌ها خوابیدند؛ می‌توانید کمی وسایل خود را مرتب کنید و سپس کمی استراحت کنید.

 نگهداری از کودکان در شب

گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود که در طول روز یا بعد از ظهر از کودک نگهداری کنید. اما برای پرستاران نیمه وقت، بیشتر شیفت کاری آن ها در نوبت عصر و شب خواهد بود.

بیشتر والدین به دنبال استخدام پرستار کودک شبانه روزی هستند تا بتوانند چند ساعت برای یک شام عاشقانه یا قرار ملاقات بگذارند. بنابراین متداول ترین زمان هایی که خدمات شما درخواست می شود شب های پنجشنبه و جمعه است.

آماده شدن شام

اگر شب ها از کودک نگهداری می کنید؛ یکی از اولین کارهایی که ممکن است داشته باشید این است که شام ​​را آماده کنید.

چند گزینه مختلف برای شام وجود دارد و معمولاً والدین به شما می گویند که ترجیح آنها چیست. این موارد شامل گرم کردن، تهیه کردن و یا سفارش غذا می شود.

اگر در زمان شام از کودک نگهداری می کنید؛ معمولاً فرض بر این است که خودتان با بچه ها می نشینید و در وعده غذایی شرکت می کنید. از این گذشته، احتمالاً بین زمانی که از کلاس یا محل کار به خانه می‌رسید و زمانی که باید پرستاری از کودک را شروع کنید؛ زمان زیادی برای غذا خوردن نخواهید داشت.

اگر آلرژی غذایی یا محدودیت های غذایی دارید؛ بهتر است خانواده را در جریان بگذارید. به خصوص اگر آن ها برای شما غذا تهیه می کنند؛ یا همیشه می ‌توانید به آن ها اطلاع دهید که در صورت تمایل، غذا و میان ‌وعده ‌های خود را می‌آورید.

کمک به کودکان در انجام تکالیف

این احتمال وجود دارد که کودکانی داشته باشید که تکالیف درسی دارند.

برخی از کودکان ممکن است یک میز داشته باشند و تکالیف خود را در اتاق خود انجام دهند. اما ما معمولاً توصیه می کنیم کارشان را سر میز شام انجام دهند؛ جایی که وسایل کمتری وجود دارد و حواس ‌پرتی‌ ها کمتر است و شما می ‌توانید دقیق ‌تر آن ها را زیر نظر داشته باشید.

اگر کودکانی که در حال مراقبت از آن ها هستید با یک درس خاص مشکل دارند؛ ممکن است مجبور شوید خودتان به آن ها کمک کنید.

فعالیت های نگهداری از کودکان در شب

پرستار کودک شبانه روزی

در اینجا برخی از فعالیت های مراقبت از کودک وجود دارد که ممکن است بخواهید با بچه هایی که در حال مراقبت از آن ها هستید بین شام و زمان خواب انجام دهید.

قدم زدن: اگر بعد از این که شام ​​را آماده کردید؛ هنوز اوایل عصر است؛ می توانید بچه ها را برای پیاده روی ببرید.

شما فقط می توانید در اطراف محله قدم بزنید؛ یا به پارک یا زمین بازی نزدیک بروید تا اجازه دهید آن ها کمی بیرون بازی کنند. در هر صورت، این یک استراتژی خوب برای کمک به سوزاندن انرژی اضافی آن ها است تا آمادگی بیشتری برای خواب داشته باشند.

اگر احساس راحتی نمی کنید بازی در حیاط خلوت یکی دیگر از گزینه هاست.

در زمستان که هوا سرد است و زود تاریک می شود؛ واقعاً گزینه ای نیست. اما در تابستان، بیرون رفتن و هوای تازه عالی است.

اگر بیرون رفتید، حتما از والدین یک کلید بخواهید.

بازی ها: کودکان در هر سنی، عاشق انجام انواع بازی ‌ها هستند. اکثر خانه ها حداقل چند بازی رومیزی دارند. اجازه دهید کودکان بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با آن ها بازی کنند. باید آن ها را برای چند ساعت مشغول نگه دارد.

صنایع دستی: ممکن است والدین مایل باشند وسایل کاردستی را در اختیار شما بگذارند که بتوانید از آن ها برای مشغول نگه داشتن فرزندانشان در حین نگهداری از کودک استفاده کنید.

حمام کردن کودک

والدین ممکن است از شما بخواهند که کودکان را حمام کنید.

گاهی اوقات کودکان در ساعات دیگری از روز حمام یا دوش می گیرند؛ یا برخی از والدین ممکن است از کمک شما به فرزندشان در انجام چنین کار صمیمی ناراحت نباشند. اطمینان حاصل کنید که ابتدا از والدین اجازه و رضایت خود را دریافت کرده اید؛ در غیر این صورت ممکن است با یک سوء تفاهم جدی روبرو شوید.

مهم است به خاطر داشته باشید که کودکان زیر 5 سال هرگز نباید در وان حمام تنها رها شوند. برای بچه های کوچک تر، باید آب حمام را آماده کنید و مطمئن شوید که خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.

روال قبل از خواب

وقتی زمان خواب فرا می رسد؛ از کودکان بخواهید لباس خواب خود را بپوشند و دندان های خود را مسواک بزنند. مطمئن شوید که قبل از خواب نیز از حمام استفاده می کنند. همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا آن ها هنگام خواب پوشک می پوشند یا خیر، زیرا برخی از کودکان هنوز پوشک می پوشند؛ حتی زمانی که در طول روز آموزش توالت می گیرند.

پرستار کودک شبانه روزی

ممکن است لازم باشد به آن ها کمک کنید تا لباس بپوشند. اما دقیقاً مانند حمام کردن، حتماً ابتدا با والدین مشورت کنید تا مطمئن شوید که با نظارت و کمک شما به فرزندانشان در حالی که برهنه هستند مشکلی ندارند.

والدین معمولاً یک روال قبل از خواب دارند که از شما می خواهند آن را رعایت کنید؛ احتمالاً شامل مواردی مانند خواندن داستان قبل از خواب برای فرزندشان و از این قبیل موارد می شود.

زمان خواب زمانی است که به احتمال زیاد با مقاومت کودکان روبرو می شوید که ممکن است تمایلی به خوابیدن نداشته باشند. پیروی از روال منظم به آن ها کمک می کند تا راحت تر به رختخواب بروند.

هنگامی که کودکان در رختخواب هستند؛ بهتر است هر نیم ساعت یک بار آن ها را چک کنید.

مرتب کردن

بعد از این که بچه ها خوابیدند؛ می توانید بی سر و صدا ظروف شام را تمیز کنید و اطراف را مرتب کنید. والدین از این امر بسیار قدردانی می کنند و معمولاً فقط 5 یا 10 دقیقه طول می کشد.

فقط مطمئن باشید که صدایتان بلند نمی شود تا بچه ها را بیدار نکنید!

خرابی

هنگامی که بچه ها در رختخواب هستند و شما فعالیت های جانبی را نیز انجام داده اید؛ تقریباً می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید؛ تا زمانی که والدین به خانه برسند خود را مشغول نگه دارید.

کتاب بخوانید؛ برخی از تکالیف خود را دنبال کنید یا استراحت کنید.

اهمیت و خاص بودن استخدام پرستار شبانه روزی

پرستار کودک شبانه روزی

اگر به دنبال مراقبت از کودک گسترده، جامع و ایمن در منزل هستید؛ استخدام یک پرستار بچه تمام وقت یک گزینه فوق العاده است. پرستاران شبانه روزی می توانند به فرزندان شما کمک کنند تا صبح به مدرسه بروند، همچنین می توانند کارهای بعد از مدرسه آن ها را نیز انجام دهند. آن ها همچنین می توانند عادات شهروندی خوب، رفتار مثبت، عادات مطالعه و همچنین لباس پوشیدن و بهداشت مناسب را در فرزندان شما تشویق کنند.

وقتی یک پرستار تمام وقت استخدام می‌ کنید؛ یک پیوند شخصی ایجاد می‌ کنید که شامل شما، فرزندانتان و پرستار بچه ‌تان می‌ شود. قبل از فرآیند مصاحبه، برنامه ‌ای که باید پرستار بچه‌ تان دنبال کند و این که دقیقاً چه نقشی را انتظار دارید پرستار بچه شما داشته باشد را با جزئیات مشخص کنید. این موارد باید در یک قرارداد کاری پرستار بچه به تفصیل بیان شود.
برای پیدا کردن پرستار بچه مناسب برای کار، باید در انتظارات خود صادق و واقع بین باشید که چه وظایفی را انتظار دارید پرستار بچه شما انجام دهد.

در مورد حقوق منصفانه مذاکره کنید و مطمئن شوید که پرستار شما با حقوق و انتظارات راحت است.

زمانی که به دنبال یک پرستار بچه تمام وقت هستید؛ یکی از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک خانه دار یا یک دستیار شخصی استخدام نمی کنید.

وقتی یک پرستار بچه تمام وقت استخدام می کنید؛ یک متخصص مراقبت از کودک را استخدام می کنید.

دایه ها ممکن است دارای مدرک تحصیلی در دوران کودکی باشند؛ ممکن است متخصص مراقبت های بهداشتی باشند؛ یا ممکن است دایه های با تجربه ای باشند که تصمیم گرفته اند با تربیت کودکان شغلی ایجاد کنند. برای یک فرد خلاق و با استعداد، کار به عنوان ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودک می تواند شغلی چالش برانگیز و پر ارزش باشد.
اطمینان حاصل کنید که آماده پذیرایی از کسی هستید که به شما پیشنهاد مراقبت از کودک را می دهد. اکثر دایه های تمام وقت انتظار دارند 25 تا 40 ساعت در هفته کار کنند و شما باید در مورد یک توافق کاری که شامل قوانین اضافه کاری، مرخصی و غیره باشد مذاکره کنید.

اگر می خواهید پرستار بچه شما وظایفی فراتر از مراقبت از کودک در خانه انجام دهد؛ مانند نظافت سبک یا آماده کردن غذا، یا کمک به شما در انجام وظایف خانه، مطمئن شوید که پرستار شما زمان کافی برای انجام این کارها دارد. کارهایی که انتظار دارید را تمام کنید و وقتی نوبت به اضافه کاری می رسد باید به پرستار بچه شما غرامت اضافی داده شود.

یک پرستار بچه تمام وقت نه تنها یک مراقب با استعداد است؛ بلکه باید یک دوست خانوادگی مادام العمر باشد. با پرستار خود منصف و صادق باشید. از انجام قرارداد کاری تا تماشای رشد فرزندانتان، ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با پرستار بچه بسیار مهم است؛ رابطه ای که برای شما و فرزندانتان تا آخر عمر باقی بماند.

راه های پیدا کردن پرستار کودک و نکات آن

پرستار کودک شبانه روزی

شاید قرار ملاقات مهمی داشته باشید؛ اما فرزندتان نتواند با شما بیاید. شما و شریک زندگیتان هر دو کار می کنید و زمانی که نمی توانید به موقع از دفتر خارج شوید به کسی نیاز دارید که این کار را تکمیل کند؛ یا فقط آرزوی چند ساعت با هم بودن را دارید. مهم نیست دلایل چیست: دیر یا زود، بسیاری از والدین به کمک نیاز دارند و سپس همه آن ها یک سوال را از خود می پرسند: چگونه می توانم یک پرستار کودک شبانه روزی پیدا کنم که بتوانم با ارزش ترین چیز زندگی ام را به او بسپارم؟

اولین سوالی که در پیدا کردن یک پرستار بچه خوب برای شما پیش می آید این است که بهترین پرستار بچه در منطقه خود را کجا پیدا کنم؟

قبل از این که در مورد آژانس ها فکر کنید؛ ممکن است ایده خوبی باشد که در مورد افرادی که از قبل می شناسید فکر کنید.

دوستان و همسایگان

آیا دوست یا همسایه ای دارید که بچه هم داشته باشد؟ چیزی که باید در نظر بگیرید: توصیه های آشنایان است. از اطراف بپرسید که آیا کسی پرستار کودک شبانه روزی خوب می شناسد. از صحبت کردن با والدین دیگر در کلاس‌ های شنای کودک، اسپاهای کودک یا در زمین بازی نترسید؛ آنها ممکن است یکی از آن ها را بشناسند.

آژانس ها

اگر نمی ‌خواهید دوستان یا خانواده را اذیت کنید؛ می‌ توانید با مراجعه به آژانس ‌ها یک پرستار کودک شبانه روزی پیدا کنید. در شهرهای بزرگ چندین مورد را برای انتخاب خواهید داشت. اگر در مکان کوچک‌ تری زندگی می‌کنید؛ گزینه دوستان و همسایگان ممکن است تنها گزینه‌ هایی باشند که دارید. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که از مهد کودک فرزند خود بپرسید که آیا یکی از کارمندان عصرها یا اوقات فراغت به عنوان پرستار کودک کار می کند. این یک گزینه مطمئن و ساده خواهد بود؛ زیرا فرزند شما از قبل آن شخص را می شناسد و شما نیازی به توضیح اضافی ندارید.

مصاحبه ها

اگر با یکی از آژانس ها به توافق رسیدید؛ مصاحبه کوتاهی با پرستار بچه مفید خواهد بود. در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام آشنایی با پرستار باید در نظر داشته باشید.

نکاتی برای مصاحبه

به متقاضی توضیح دهید که چه وظایفی را باید انجام دهد: آیا باید پوشک را عوض کند؛ آشپزی کند؛ کودک را بخواباند؟ مشخص کنید چه کاری باید انجام شود. بر سر نرخ ساعتی توافق کنید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که پرستار کودک شما به طور حرفه ای برای شغل خود صلاحیت دارد؛ بخواهید مدرک دوره های مربوطه یا آموزش های بیشتر را ببینید.

پرستار کودک را با اصول و تشریفات خود آشنا کنید: کودک تا چه زمانی مجاز به تماشای تلویزیون است؟ آیا آهنگ قبل از خواب وجود دارد یا هر شب با صدای بلند خوانده می شود؟ کودک شما در چه ساعاتی غذا می خورد؟

قبل از این که کودک خود را برای اولین بار با پرستار کودک تنها بگذارید؛ باید یک جلسه آشنایی ترتیب دهید. کودک و پرستار شما این شانس را خواهند داشت که اولین تماس های خود را برقرار کنند. اگر جلسه کمی سرد شد نگران نباشید: برخی از کودکان بیشتر طول می کشد تا به غریبه ها عادت کنند. در غیر این صورت اگر احساس خوبی دارید؛ لازم نیست شک کنید.

نحوه محاسبه دستمزد پرستار کودک شبانه روزی چگونه است؟

پرستار کودک شبانه روزی

پرستار کودک شبانه روزی توسط سرویک

خانواده های مختلف ممکن است نرخ دستمزد مراقبت از کودک را به طور متفاوتی مدیریت کنند. در این جا چند روش برای انجام آن وجود دارد:

برخی از خانواده ها برای هر شب به شما یک هزینه ثابت و کلی پرداخت می کنند.

والدین دیگر ممکن است حقوق ساعتی شما را در زمانی که شما «نگهبان خانه» هستید (یا وقتی بچه‌ ها خواب هستند) کاهش دهند. این بدان معناست که والدین در زمانی که بچه ها بیدار هستند؛ نرخ عادی نگهداری از بچه را می پردازند؛ اما پس از رفتن به رختخواب، نرخ را کاهش می دهند.

حتماً از قبل با والدین در مورد تمام انتظارات آن ها از یک شغل شبانه روزی صحبت کنید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزل–پرستار کودک شبانه روزی–پرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا