خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار کودک در منزل تهران

مهم ترین نکته که برای پیدا کردن پرستار کودک در منزل تهران باید به آن توجه داشت توانایی و صلاحیت های لازم برای انجام این کار است. از آنجایی که هر فردی بر فرزند دلبند خود حساسیت های ویژه ای دارد و در اکثر کشور ها برای اینکه یک فرد پرستار بچه شود هیچ نوع آموزش رسمی ای وجود ندارد، همه پرستاران کودک فارغ از سن و تجربه باید با شرایط نگهداری از کودک و کمک های اولیه به صورت کامل بلد باشند. در این مقاله، پیش از هر چیزی توانایی ها و بعد مسئولیت های یک پرستار کودک در منزل تهران را بررسی کرده ایم.

توانایی های پرستار کودک در منزل تهران

توانایی بالای پرستار کودک در واقع به معنای نگهداری درست از فرزند شما در منزل است. این توانایی ها باید در زمینه های مختلف از آموزش کودک گرفته تا رانندگی باشد. در ادامه، این توانایی ها به صورت مجزا بررسی شده است.

  1. گذراندن دوره آموزشی نگهداری از کودکان

بسیاری از موسسات بین المللی و گاهی حتی خصوصی دوره های مراقبت از کودک را ارائه می دهند. این دوره ها از معتبر ترین و قابل اعتماد ترین دوره های آموزشی برای نگهداری از کودکان هستند. شرکت در این کلاس های تخصصی به فرد کمک می کند تا به یک پرستار کودک حرفه ای تبدیل شود. هرچه یک فرد آموزش بیشتری در این زمینه دیده باشد برای نگهداری از کودکان توانا تر است.

  1. گذراندن دوره CPR و کمک های اولیه

دوره های CPR و کمک های اولیه توسط موسسات و ارگان های مختلفی مانند هلال احمر، برخی بیمارستان ها و… برگزار می‌ شود. یکی از مهارت ها یا توانایی های لازم پرستار کودک در منزل تهران گذراندن این دوره هاست. حوادث ناگهانی و تصادفات ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و کودک شما از این قضیه مجزا نیست. دانش و مهارت های لازم در این دو زمینه در شرایط اورژانسی به پرستار قدرت عمل می دهد و همین توانایی ها مزر بین مرگ و زندگی است.

در این دوره ها فرد به عنوان یک پرستار کودک می آموزد که در شرایط بحرانی چگونه عمل کند. چه آن شرایط و اتفاق، یک خراش و کبودی جزئی باشد چه شکستگی استخوان. همچنین دوره هایی به نام آنافیلاکسی وجود دارد که  در مورد آلرژی ها و راه های پیشگیری از آن است و گذراندن آن بد نیست.

پرستار کودک در منزل تهران

  1. داشتن گواهینامه رانندگی و رانندگی مطمئن

داشتن گواهینامه رانندگی معتبر یکی دیگر از توانایی های مهم برای پرستار کودک در منزل تهران است. افرادی که این توانایی را دارند در مقابل بردن کودک به مدرسه، تفریح و کلاس های متفرقه اغلب هزینه بیشتری از والدین دریافت می کنند. در مقابل والدین خیالشان از بابت رفت و آمد های فرزند خود راحت است.

  1. عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری

یکی دیگر از مواردی که صلاحیت ها و توانایی های یک فرد به عنوان پرستار کودک را تأیید می کند، نداشتن سوء سابقه و سابقه کیفری است. این سوابق به راحتی در دسترس فرد قرار می گیرد و کافی است که به مراجع ذی صلاح و قانونی برای دریافت آن مراجعه کنید.

  1. مدرک تحصیلی و توانایی در آموزش کودک

برخورداری از مدرک تحصیلی یکی از موارد مهمی است که جزء توانایی های پرستار کودک در منزل تهران باید در نظر گرفته شود. این نکته برای آموزش کودک بعد از مدرسه و کمک کردن به او در انجام تکالیف بسیار مهم است.

  1. آشنایی با زبان های خارجی

اگر در خانه به زبان دوم صحبت می کنید یا دوست دارید در کنار فارسی، فرزند شما به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشد، یکی از مهارت هایی که هنگام استخدام پرستار کودک باید به آن دقت داشه باشید، همین مورد است؛ البته ضروری نیست.

  1. توانایی مراقبت از نوزاد

پرستار کودک در منزل تهران اغلب توسط افرادی استخدام می شود که مشغله زیادی دارند و نوزاد در خانه دارند. به همین دلیل یک پرستار خوب باید، مجموعه مهارت های خاص در ارتباط با نگهداری از نوزاد را بداند از جمله نحوه تعویض پوشک، آماده کردن شیشه شیر، نحوه حمام کردن نوزاد و مواردی از این دست. از آنجایی که حساسیت نوزاد بالاست دقت در این موارد باید بیشتر باشد.

پرستار کودک در منزل تهران

  1. مدرک تابعیت یا اقامت

در خیلی از کشور ها برای اینکه بتوان به صورت قانونی کار کرد باید ساکن یا شهروند آن کشور باشید. والدینی که به دنبال پرستار کودک در منزل تهران هستند باید به این نکته هم توجه ویژه داشته باشند. ساده ترین راهی که برای اثبات شهروندی وجود دارد برگه اقامت و تابعیت یا شناسنامه است. در صورتی که فردی تابعیت یک کشور را داشته باشد باید مجوز های لازم برای کار را هم داشته باشد.

  1. توانایی در آموزش انضباط مثبت

 انضباط مثبت به مدل رفتاری مشهوری گفته می شود که امروزه توسط مدارس و والدین استفاده از آن توصیه می شود. از آنجایی که پرستاران کودک هم، زمان زیادی را با فرزند شما می گذرانند باید با این مدل رفتاری آشنا باشند. در این مدل روی رفتار مثبت تمرکز می شود و باید از برخورد های منفی چون تحقیر کلامی، تنبیه فیزیکی و… خودداری کرد.

  1. آمادگی جسمانی و توانایی بدنی مناسب

یکی دیگر از مواردی که یک پرستار کودک در منزل تهران یا هر شهر دیگری باید از آن برخوردار باشد، آمادگی جسمانی و توانایی بدنی مناسب است. از آنجایی که کودکان فعالیت زیادی دارند، یک پرستار کودک باید توان لازم برای همپای او بودن در فعالیت ها و مراقبت از او را داشته باشد.

  1. توانایی مراقبت از کودکان خاص

برخی کودکان ناتوانی‌ های جسمی و ذهنی دارند. فردی که به عنوان پرستار برای آن ها استخدام می شود باید با نیاز ها و نحوه مراقبت از آن ها آشنا باشد. به طور مثال نحوه نگهداری و مراقبت از یک کودک نابینا یا ناشنوا از یک کودک دارای معلولیت ذهنی یا اوتیسم متفاوت است.

  1. توانایی در شنا

اگر در خانه خود استخر دارید یکی از نکات مهمی که برای استخدام یک پرستار کودک در منزل تهران باید به آن توجه داشته باشید، مهارت در شناست. پرستاری که این توانایی را دارد، می داند که در مواقع بحرانی باید چه کاری انجام دهد و  توانایی واکنش سریع را دارد.

پرستار کودک در منزل تهران

مسئولیت های پرستار کودک

اگر برای اولین بار به نگهداری از کودک در منزل به کمک پرستار فکر می کنید یا می خواهید در این حوزه مشغول به کار شوید، ممکن است از خود بپرسید که این فرد چه مسئولیت هایی دارد و چگونه باید آن ها را انجام دهد. در ادامه این موارد به صورت کامل توضیح داده شده است.

  1. تضمین و تأمین امنیت کودک

مهم ترین مسئولیت یک پرستار کودک در منزل تهران تضمین امنیت اوست. والدین باید اطمینان حاصل کنند که کودکان در خانه و حین بیرون رفتن با پرستار ایمنی کامل را دارد. همچنین یک پرستار کودک در تمام لحظاتی که با اوست باید از امن بودن محیط مطمئن باشد.

  1. ملاقات با کودک قبل از شروع کار

این نکته هم اهمیت زیادی دارد تا پرستار با کودک و خلقیات او آشنا شود. یک دوره آزمایشی بهترین زمان برای این کار است تا شما ارزیابی خود از یک پرستار را انجام دهید و پرستار هم از این فرصت برای آشنایی بیشتر با کودک استفاده کند.

  1. حمام کردن و لباس پوشاندن به خردسال

حمام کردن یکی از کار های سرگرم کننده و جذاب برای هر کودکی است. یک پرستار اگر با فرد خردسالی سر و کار دارد، در این گونه مواقع باید مسائل ایمنی چون دمای مناسب آب و… را در نظر داشته باشد. همچنین باید همه لوازم مورد نیاز از اسباب بازی گرفته تا حوله را از قبل آماده کند.

  1. تعویض پوشک

نوزادان و کودکان نوپا تا زمانی که برای دستشویی رفتن مستقل نشده باشند، پوشک های خود را کثیف می کنند. برای جلوگیری از بیماری یا سوختگی پا باید پوشک به صورت منظم عوض شود و در صورت نیاز از محصولات مراقبتی چون پودر بچه، کرم و لوسیون استفاده شود. این مورد هم جزء مسئولیت های پرستار کودک در منزل تهران است.

  1. تهیه شیر خشک و تمیز کردن شیشه شیر

یکی از وظایف اصلی پرستار کودک در منزل تهران تمیز و ضد عفونی کردن شیشه شیر و آماده کردن شیر برای نوزاد است. تا 3 ماهگی شیشه و پستانک باید به صورت کامل با مواد شوینده ضدعفونی شود و چند دقیقه در آب جوش قرار گیرد. بعد از آن شستن به تنهایی کافی است.

  1. تهیه غذا و میان وعده

اگر یک پرستار تمام وقت برای نگهداری از کودک در منزل استخدام می شود، یکی از مسئولیت های وی آماده کردن غذا و میان وعده برای اوست. همچنین باید در مورد اینکه کودک به ماده غذایی خاصی آلرژی دارد یا نه هم از والدین پرس و جو کند. تزئین غذا به شکل جذاب و آماده کردن غذا های سالم برای کودک هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. دادن داروها به کودک

یکی دیگر از مسئولیت های مهم برای هر پرستار کودک در منزل تهران همین مورد است. دارو ها باید دقیقاً طبق دستورالعمل و مقدار توصیه شده به کودک داده شود. همچنین بدون تأیید والدین نیز نباید پرستار هیچ گونه دارویی به کودک بدهد. برای این کار بهتر است یک برنامه مکتوب از والدین بخواهید و فقط به قدرت حافظه خود اتکا نکنید.

  1. آموزش نظم و انظباط به کودک

آموزش نظم و انضباط در درجه اول به عهده والدین است، اما زمانی که والدین از فرزند خود دور هستند این مسئولیت بر دوش پرستار کودک است. بهتر است پرستار کودک در منزل تهران قبل از شروع کار در مورد روش های انضباطی که والدین پیاده می کنند و خواهان اجرای آن هستند اطلاعات لازم را به دست بیاورد. سرزنش، تحقیر کلامی یا فریاد زدن بر سر یک کودک از سمت پرستار قابل قبول نیست و هرگز برای تنبیه کودک نباید از روش های فیزیکی استفاده کرد.

  1. کمک به انجام تکالیف و نظارت بر انجام آن

کمک به انجام تکالیف برای کودکانی که در سن مدرسه هستند، از وظایف پرستار اوست البته در مورد نحوه نظارت و زمان انجام آن باید با والدین به توافق رسید. به طور مثال برخی والدین ممکن است از پرستار بخواهند تا وقتی که کودک تکالیف خود را انجام نداده، اجازه تماشای تلویزیون و بازی نداشته باشد.

  1. دیگر مسئولیت های پرستار کودک در منزل
  • ارائه اطلاعات تماس کامل به والدین و در دسترس بودن خطوط ارتباطی
  • تمیز کردن اسباب بازی ها و تمیز کردن جایی که کودک بازی می کند.
  • آشنایی به بازی ها و کاردستی های مناسب برای سن کودک و سرگرم کردن او
  • بردن کودک به مدرسه و بازگرداندن وی در صورت درخواست والدین
  • پاسخگو بودن و مسئولیت پذیری
  • صبور بودن در نگهداری از کودک

پرستار کودک در منزل تهران

پرستار کودک در منزل تهران توسط سرویک

پیدا کردن یک پرستار کودک در منزل تهران یا هر جای دیگری ممکن است از دغدغه های بزرگ والدین باشد و به یک چالش مهم تبدیل شود. در مقابل، افراد زیادی به دلیل ارتباط خوب با کودکان فکر می کنند که توانایی مراقبت از کودکان در منزل را به عنوان شغل دارند. هر دو دسته از این افراد باید با توانایی ها و مسئولیت هایی که برای مراقبت از کودک در منزل لازم است، آشنایی داشته باشند. این موارد دیدگاه واقع بینانه تری به هر دو طرف برای استخدام یک فرد یا قبول این جایگاه شغلی خواهد داد.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوام–پرستار کودک در منزل تهران–استخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا