خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

استخدام پرستار بچه

انتخاب یک پرستار خوب برای نگهداری از کودک کار چندان ساده ای نیست؛ زیرا در هنگام انتخاب باید به نکات زیادی توجه کنید و موارد بسیار زیادی را در نظر بگیرید. برای اینکه بهتر با ویژگی های یک پرستار بچه خوب آشنا شوید و بدانید که چگونه می توانید یک پرستار استخدام کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به طور کامل درمورد اینکه یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد و برای استخدام او باید چه کار هایی انجام دهید توضیح داده ایم.

استخدام پرستار بچه

ویژگی های یک پرستار خوب

برآورده کردن اکثر نیاز های شما

یک پرستار خوب قبل از اینکه کار خود را شروع کند و نگهداری از کودک شما را به عهده بگیرد، سوالات زیادی از شما می پرسد تا با نیاز ها و انتظارات شما آشنا شود. این سوالات به پرستار کمک می کند تا متوجه شود می تواند از کودک شما نگهداری کند یا خیر. در صورتی که پرستار نتواند برخی از نیاز های خانواده کودک را برآورده کند یا نتواند بعضی از آن کار ها را انجام دهد، به خانواده اطلاع می دهد تا آن ها را در جریان بگذارد.

برای نگهداری از کودک همیشه با شما در ارتباط است.

یک پرستار بچه خوب برای اینکه بتواند از کودک شما به خوبی مراقبت کند، همیشه با خانواده کودک در ارتباط است. برای مثال پرستار ممکن است که برای برخی از مسائل مانند پیدا کردن وسایل کودک یا تغذیه کودک با شما تماس بگیرد تا از سلایق کودک شما آگاه شود تا بهتر بتواند به نیاز های او رسیدگی کند. به همین دلیل بسیار مهم است که والدین کودک نیز همیشه یک خط آزاد برای ارتباط با پرستار داشته باشند.

در برابر هر مشکلی آماده است.

یک پرستار بچه خوب برای هر مشکلی آماده است؛ زیرا در هر لحظه از نگهداری کودک ممکن است اتفاقی رخ دهد. یک پرستار خوب باید لیستی از شماره تلفن های مهم در دسترس داشته باشد. به غیر از شماره تلفن والدین کودک پرستار باید شماره تلفن بقیه اعضای خانواده را نیز داشته باشد تا بتواند در مواقع بحرانی با آن ها تماس بگیرد.

یکی از متداول ترین مشکلات کودکان آلرژی است. یک پرستار بچه باید به کمک والدین فهرستی از مواد غذایی یا وسایلی را که باعث تحریک آلرژی کودک می شود تهیه کند تا کودک را از آن ها دور نگه دارد. همچنین اگر کودک سن خیلی کمی دارد، مهم است که وسایل و اسباب بازی های کوچک که به راحتی در دهان قرار می گیرند نزدیک کودک نباشند.

منظم است.

بچه ها همیشه با ساختار و یک روال منظم کنار می آیند و می توانند با آن خود را تطبیق دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که پرستار بچه نیز فرد منظمی باشد. پرستار باید دقیقا طبق برنامه ای که والدین تعیین کرده اند عمل کند. برای مثال اگر والدین تعیین کرده اند که کودک فقط در ساعات مشخصی تلویزیون ببیند، پرستار نیز باید به این موضوع نظارت داشته باشد.

اما اگر والدین برنامه مشخصی تعیین نکرده باشند، خود پرستار باید یک برنامه زمانی دقیق تنظیم کند که در آن تمامی کار ها مشخص شده باشند. وعده های غذایی کودک باید در یک زمان مشخص داده شوند. چرت زدن کودک و میزان زمانی که کودک می تواند بازی کند یا تلویزیون تماشا کند نیز باید مشخص شده باشند. داشتن برنامه دقیق به پرستار بچه کمک می کند تا کار های خود را به طور کامل انجام دهد و امکان بروز حوداث را به حداقل برساند.

فعال و پرانرژی است.

کودکان بسیار فعال و پرانرژی هستند و همیشه دوست دارند که مشغول بازی و تفریح باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که پرستاری که برای نگهداری از کودک استخدام می شود نیز فردی فعال و پرانرژی باشد تا بتواند کودک را در بازی هایش همراهی کند و او را سرگرم نگه دارد. اگر والدین اجازه خروج از خانه را به کودک داده اند، پرستار می تواند او را به پارک ببرد. اگر هم والدین اجازه خروج از خانه را نداده اند، پرستار بچه باید کودک را در خانه با بازی های ساده سرگرم کند.

استخدام پرستار بچه

محدودیت ها را رعایت می کند

کودکان همیشه سعی دارند که قوانین و محدودیت ها را کنار بگذارند و کار مورد علاقه خودشان را انجام دهند. کودکان برای انجام این کار ها ابتدا پرستاری را که از آن ها مراقبت می کند آزمایش می کنند. به همین دلیل است که گاهی اوقات برخی از پرستار ها وسوسه می شوند که به کودک اجازه انجام کاری را که از آن منع شده است بدهند. یک پرستار بچه خوب نباید تحت هیچ شرایطی تسلیم خواسته های نابجای کودک شود. این کار برای خود کودک بهتر است.

یک پرستار خوب باید نظم، انضباط و خود کنترلی را به کودک آموزش دهد. همچنین پرستار باید به قوانین و محدودیت های اعمال شده والدین پایبند باشد.

محتاط است.

همیشه چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه خطراتی کودک را تهدید می کند. تنها آمادگی برای مقابله با شرایط اضطراری کافی نیست. بلکه پرستار باید کاری کند که تا حد امکان کودک از خطر ها دور بماند. برای مثال اگر پرستار کودک را به پارک می برد، باید تلفن همراه خود را کنار بگذارد و تمام توجه خود را به کودک جلب کند تا خطری کودک را تهدید نکند.

انتقاد پذیر است.

یک پرستار بچه علاوه بر ویژگی های بالا باید انتقاد پذیر نیز باشد. گاهی اوقات ممکن است که والدین از برخی کار های پرستار ناراضی باشند. در این زمان پرستار باید با دقت به حرف های والدین گوش کند و پذیرای انتقاد های آنان باشد و حتما انتقاد ها را در کار های خود لحاظ کند. یک پرستار خوب نباید از انتقاد های والدین ناراحت شود؛ بلکه باید این انتقاد ها را راهی برای تبدیل شدن به یک پرستار بهتر بداند.

مهربان و در عین حال جدی است.

پرستار بچه باید مهربان باشد و نیاز های کودک را درک کند؛ اما در عین حال باید فردی جدی و وقت شناس نیز باشد. برای مثال اگر کودک می خواهد بیشتر تلویزیون تماشا کند، پرستار باید با مهربانی به او بگوید که دیگر وقت انجام این کار نیست.

یک پرستار خوب باید به یاد داشته باشد که کودکان بسیار احساساتی هستند و به راحتی تحت تاثیر رفتار های او قرار می گیرند. به همین دلیل بسیار مهم است زمانی که کودکان اشتباه می کنند یا ناراحت هستند، پرستار با آن ها همدلی کند و به حرف های آن ها گوش کند؛ یعنی پرستار بعد از والدین باید تکیه گاه دوم کودک باشد.

انعطاف پذیر است.

یکی از ویژگی های پرستار بچه انعطاف پذیری است. گاهی اوقات ممکن است که والدین دیر تر به خانه برسند و پرستار مجبور باشد که کمی بیشتر در خانه پیش کودک بماند. این به والدین کودک نشان می دهد که پرستار فردی قابل اعتماد است و در شرایط بحرانی می توان روی پرستار حساب کرد.

استخدام پرستار بچه

راهنمای استخدام پرستار بچه

برای استخدام پرستار لازم است که به چند نکته کلیدی توجه کنید. ما در این قسمت نکاتی را که لازم است برای استخدام پرستار بچه به آن ها توجه کنید نام برده ایم.

پرستاری را استخدام کنید که نیاز های شما را بر آورده کند.

برای اینکه بتوانید خیال خود را راحت کنید، باید پرستاری را استخدام کنید که تمامی نیاز های شما را برآورده کند. اگر نمی توانید پرستاری را پیدا کنید که تمامی نیاز های شما را برآورده کند، می توانید از اقوام خود مانند پدر و مادرتان کمک بگیرید. کمک گرفتن از افرادی که اعتماد زیادی به آن ها دارید می تواند به شما آرامش خاطر بدهد.

همچنین اگر نیاز دائمی به پرستار بچه ندارید، می توانید پرستار های پاره وقت را استخدام کنید. پرستار هایی که به طور پاره وقت کار می کنند معمولا تمامی درخواست های شما را انجام می دهند.

سطح تجربه را در نظر بگیرید.

نکته بسیار مهم بعدی در استخدام پرستار سطح تجربه پرستار است. شما باید فردی را استخدام کنید که در نگهداری کودک تجربه داشته باشد. تجربه به پرستار کمک می کند تا در موقعیت های مختلف واکنش مناسبی از خود نشان دهد. همچنین پرستار بچه ای که استخدام می کنید باید آموزش کمک های اولیه به خصوص CPR را یاد گرفته باشد و به آن تسلط داشته باشد تا بتواند در موقعیت های اضطراری به کودک شما کمک کند.

علاوه بر این ها پرستار باید انرژی زیادی داشته باشد تا بتواند با کودک همبازی شود و تمامی نیاز های او را برآورده کند.

از دیگران کمک بگیرید.

برای اینکه بتوانید پرستار مناسبی استخدام کنید، می توانید از دیگران نیز کمک بگیرید. می توانید از دوستان و آشنایانی که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید و از آن ها درمورد نکاتی که لازم است به آن ها توجه کنید سوال بپرسید.

استخدام پرستار بچه

مزایای استخدام پرستار بچه

 

آرامش خاطر

اولین و مهم ترین مزیت استخدام پرستار بچه داشتن آرامش ذهنی است. هنگامی که شما اطمینان دارید کودک شما نزد فردی مطمئن و دلسوز نگهداری می شود آرامش خاطر خواهید داشت و می توانید به راحتی و بدون دغدغه ذهنی به کار خود برگردید. با استخدام یک فرد مناسب دیگر نگران فرزند خود نخواهید بود.

انعطاف پذیری بیشتر

هنگامی که از یک پرستار کودک برای نگهداری فرزند خود کمک می گیرید انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و می توانید با وقت آزاد به دست آمده به انجام کار های بیشتری بپردازید. برای مثال اگر مریض شده اید یا برای بررسی سلامتی خود نیاز دارید به دکتر مراجعه کنید، می توانید کودک خود را نزد پرستار نگه دارید تا کودک را وارد محیط آلوده بیمارستان نکنید.

تقویت مهارت های اجتماعی

آشنایی کودک با افراد جدیدی به غیر از اعضای خانواده باعث می شود که مهارت های اجتماعی کودک افزایش پیدا کند. هنگامی که کودک با افرادی جدیدی صحبت می کند و ارتباط برقرار می کند، بهتر با جامعه آشنا می شود و راحت تر می تواند با افراد دیگر ارتباط برقرار کند. همچنین اگر پرستار شما به زبانی دیگر نیز مسلط است، می توانید از او بخواهید که زبان جدیدی را به کودک شما یاد بدهد.

استخدام پرستار بچه

پرستاری از بچه توسط سرویک

نگهداری از کودکان به خصوص زمانی که کار های زیادی دارید، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای نگهداری از کودک باید زمان آزاد زیادی داشت و به مسائل بسیار زیادی توجه کرد. بسیاری از والدین به دلیل شاغل بودن زمانی کافی برای نگهداری از فرزندان خود ندارند. بهترین کار در این شرایط کمک گرفتن از یک پرستار بچه است. یک پرستار کودک می تواند به شما در نگهداری از فرزندتان کمک کند. برای اینکه بهتر با ویژگی های یک پرستار خوب آشنا شوید ما در این مقاله درمورد نکاتی که لازم است در حین استخدام پرستار به آن ها توجه کنید توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهران–استخدام پرستار بچه–پرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا