خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت متخصص عفونی در منزل

با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان، تمام افراد به دنبال تسهیل کردن کار های روزانه و فعالیت های دشوار هستند. یکی از امکاناتی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ویزیت بیماران با مشکلات مختلف در منازل آن ها است. این کار علاوه بر راحتی بیش تر، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما نیز خواهد شد. از آن جایی که معاینه بیمار در زمینه های مختلف صورت می گیرد، با هر بیماری می توانید از این خدمات استفاده کنید. مخصوصا اگر از مشکلات عفونی رنج می برید، می توانید از خدمات ویزیت متخصص عفونی در منزل استفاده و مشکل خود را در این زمینه برطرف کنید. در ادامه مطلب درباره بیماری های عفونی و مزایای استفاده از ویزیت در منزل برایتان مطالبی ارائه کرده ایم.

متخصص عفونی کیست و چه وظیفه ای دارد؟

بسیاری از افراد اطلاعات کافی درباره متخصصین عفونی ندارند و حتی از وجود آن ها نیز مطلع نیستند. اما آن ها نقش موثری در درمان بیماری هایی که به دلیل ویروس ‌ها، باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و انگل‌ ها به وجود می آیند، دارند. بیماری هایی مانند پنومونی، آنفولانزا، کووید-۱۹، HIV و هپاتیت که ممکن است در زندگی شما اختلال ایجاد کنند.

 هر چند برخی از مشکلات قابل درمان کامل نیستند، می توان جلوی پیشرفت آن ها را گرفت تا موجب مشکلات بدتر و خطرناک تری نشوند. از طرفی مشکلاتی مانند زخم های مختلف که عفونت دارند یا آلوده شده اند، تنها در یک جلسه و در صورت نیاز با یک عمل سرپایی درمان می شوند. نقش متخصصین عفونی بسیار مهم است، زیرا زخم ‌ها و عفونت‌ های محل جراحی و بیماری‌ های منتقل شده از طریق کنه ها و پشه ها می‌توانند به هر جایی از بدن حمله کنند و آسیب های غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارند.

نحوه درمان بیماری های عفونی

ویزیت متخصص عفونی در منزل

همان طور که گفتیم، بیماری های عفونی بسیار گسترده هستند و ممکن است از انسان های دیگر، محیط زیست اطراف، حیوانات، حشرات و کنه ها و یا سایر فضا های آلوده به بدن شما عزیزان منتقل شوند. هنگام دچار شدن به بیماری، چند نوع مراقبت ممکن است برای شما در نظر گرفته شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد:

  1. مراقبت و درمان بیماری های عفونی:

برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها معمولا متخصصین از دارو هایی که کم ترین دوز را دارند، استفاده می کنند تا در کنار حفظ ایمنی بیمار، از پیشرفت آن نیز جلوگیری کنند و در آخر هم به بهترین روش به درمان آن بپردازند.

  1. مراقبت و درمان زخم ها:

 مراقبت از زخم ها معمولا با آنتی بیوتیک ها، پانسمان های ضد میکروب و … صورت می گیرد و با توجه به نوع زخم، بهترین درمان انتخاب می شود. همچنین یک درمان موثر برای زخم وجود دارد که به نام اکسیژن خالص شناخته می شود. در این نوع درمان، اکسیژن خالص را در محفظه ای امن قرار می دهند تا با تنفس آن، ریه بتواند از اکسیژن اضافی برای درمان و بهبود زخم استفاده کند. شما می توانید با بهره گیری از ویزیت متخص عفونی در منزل، زخم هایتان را با بهترین شیوه درمان کنید.

  1. مراقبت از راه انفوزیون:

این کار معمولا به صورت درمان های سرپایی و خیلی سریع رخ می دهد. درمان‌ های این مشکل، شامل مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها، ضد قارچ‌ ها، هیدراتاسیون درمانی، ایمونوگلوبولین‌ ها، درمان با آهن، درمان پوکی استخوان، و مصرف استروئید می شود که اغلب از طریق تزریق IV انجام می شوند و از این طریق به درمان بیماری می پردازند.

  1. جلوگیری از بیماری های واگیردار در سفر:

یکی از پر اهمیت ترین کار هایی که پزشک متخصص عفونی انجام می دهد، تزریق واکسن به افرادی است که قصد سفر به کشور های دیگر را دارند. به وسیله واکسن از ابتلای آن ها به بیماری هایی مانند کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت A و B، سل، مالاریا، تب دنگی، ویروس کرونا و سایر بیماری های این چنینی جلوگیری می کنند. با استفاده از خدمات ویزیت متخصص عفونی در منزل، می توانید تزریق واکسن را در داخل منزل خود به بهترین و راحت ترین روش انجام دهید تا با خیال آسوده سفر کنید و به مشکلی بر نخورید.

متخصصین عفونی چه بیماری هایی را درمان می کنند؟

ویزیت متخصص عفونی در منزل

پزشکان عفونی چندین بیماری به خصوص را درمان می کنند:

1) بیماری کلستریدیوم دیفیسیل (C. diff)

2) پنومونی

3)HIV

4) بیماری‌ هایی که از راه جنسی منتقل می شوند.

5) بیماری‌ هایی که توسط کنه یا پشه منتقل می شوند.

6) عفونت‌ های دستگاه ادراری هپاتیت B

7) هپاتیت C

 8) زخم‌ هایی که بهبود پیدا نمی کنند

 9) زخم هایی که عفونت‌ کرده اند آن هم از نوع عفونت‌ های پوستی

این ها از جمله بیماری های شایعی هستند که با ویزیت متخصص عفونی در منزل، به سادگی معاینه می شوند و بهبود پیدا می کنند.

متخصصین عفونی تنها وظیفه درمان بیماری های مختلف را دارند؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ زیرا علاوه بر درمان بخش بسیار پر اهمیت کار پزشکان عفونی، پیشگیری است. این متخصصین با روش های که دارند، از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کنند. برخی از این مراقبت ها مخصوص قبل سفر است که از ابتلا به بیماری های واگیردار مختص آن کشور جلوگیری می کنند. بخش دیگر، واکسن هایی است که برای مبتلا نشدن به برخی از ویروس ها مانند ویروس کرونا به افراد تزریق می شوند. پزشکان متخصص علاوه بر این ها، بخشی از نکات بهداشتی را که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی لازم است بدانید، در اختیارتان قرار می دهند و قبل از دچار شدن به مشکلی، سلامت جسمانی شما را به طور کامل بررسی خواهند کرد.

چرا بسیاری از مردم با تخصص پزشکان عفونی آشنا نیستند؟

ویزیت متخصص عفونی در منزل

تخصص پزشکان عفونی تقریبا رشته جدیدی محسوب می شود؛ به همین دلیل هم بسیاری از انسان ها نسبت به آن آگاهی لازم و کافی ندارند. هر چند رشته عفونی بسیار جدید است، کلید درمان بسیاری از مشکلات در دست متخصصین این حوزه قرار دارد. به طور کلی در سال ۲۰۱۶ هنگامی که ویروس زیکا در آمریکا گسترش پیدا کرد، چنین تخصصی به میان آمد و در ادامه با شیوع ویروس کرونا، به طور کامل به رسمیت شناخته شد. بیشتر واکسن های کار آمد، نتیجه فعالیت این پزشکان است و ویروس کرونا نیز از طریق تلاش آن ها برای ساخت واکسن، کاهش یافته است.

چه زمانی باید به پزشک عفونی مراجعه کنیم؟

از آن جایی که این تخصص تقریبا جدید است، شاید ندانید چه زمانی باید به پزشک عفونی مراجعه کنید. اکنون چند موقعیت را برایتان شرح می دهیم:

  1. اگر بیمار شدید و با مصرف چند بسته قرص آنتی بیوتیک هم بهبودی حاصل نشد، لازم است هر چه سریع تر به پزشک عفونی مراجعه کنید یا از خدمات ویزیت متخصص عفونی در منزل بهره ببرید.
  2. اگر پس از دوره ای از بیماری، سرفه هایتان بهبود پیدا نکرد و با مصرف دارو های مخصوص قطع نمی شد، لازم است به پزشک عفونی مراجعه کنید.
  3. اگر در مدفوعتان خون مشاهده کردید، بدون درنگ به متخصصین عفونی مراجعه و با انجام آزمایشات مخصوص، بیماری خود را شناسایی کنید.
  4. اگر شاهد تب یا زخم غیر قابل توضیح بر روی بدنتان بودید نیز لازم است به پزشک عفونی مراجعه کنید.
  5. همچنین اگر سفر بین ‌المللی در پیش روی خود دارید و باید برای مقابله با بیماری های احتمالی آماده شوید و واکسن بزنید، سریعا از خدمات این پزشکان استفاده کنید. بهره مندی از ویزیت متخصص عفونی در منزل نیز می تواند در این موقعیت راهگشا باشد.
  6. بیماری های خود ایمنی و بیماری‌ های مزمن مانند HIV، هپاتیت B یا هپاتیت C که پزشکان می توانند جلوی پیشرفت آن ها را بگیرند نیز جزو دلایل بسیار مهم برای مراجعه به پزشک عفونی هستند.

مزایای استفاده از خدمات ویزیت متخصص عفونی در منزل

ویزیت متخصص عفونی در منزل

ممکن است از خودتان بپرسید که چرا بهتر است از ویزیت متخصص عفونی در منزل استفاده کنید. به این سوال با بیان موارد زیر پاسخ داده ایم:

  1. کاهش زمان انتظار برای دیدار پزشک:

در میان مکان های شلوغ و پر تردد، مطب پزشک رتبه یک را دارد. از آن جایی که همه افراد به فکر سلامتی خود هستند و به پزشک احتیاج دارند، به مطب ها مراجعه می کنند و برای مدتی طولانی منتظر پزشک می مانند. اگر پزشک متخصص کار خود را به درستی انجام دهد، زمان زیادی برای معاینه بیمار صرف خواهد شد و باقی افراد باید در انتظار بنشینند تا نوبت به آن ها برسد. اگر میکروب و ویروس هایی که هر فرد با خود به مطب می آورد را در نظر نگیریم، صبر کردن در یک مکان شلوغ بسیار طاقت فرسا است. پیشنهاد ما این است که از ویزیت متخصص عفونی در منزل استفاده کنید تا بدون انتظار و با خیالی آسوده، سلامتی خود را بررسی کنید.

  1. راحتی خود را در اولویت قرار دهید:

بیمار ها ممکن است اضطراب های غیر منطقی ای را در هنگام ملاقات با پزشک تجربه کنند و این اضطراب ها بر روی علائم بیماری آن ها تاثیر بگذارد و مشکل حقیقی شان شناسایی نشود‌. در این شرایط لازم است راحتی خود را در اولویت قرار دهید و تنها به فکر رفع اضطرابتان باشید. فضای راحت منزل موجب آسودگی خیال می شود  و شما حتی می توانید از دوست یا اعضای خانواده خود بخواهید تا برای حفظ آرامشتان کنار شما باشد و به صحبت های پزشک به خوبی گوش فرا دهد تا به دلیل اضطراب و بیماری، توصیه ای از قلم نیفتد و نکته ای فراموش نشود.

  1. دوری از تغییرات آب و هوایی و آلودگی:

 در فصول مختلف سال، آب و هوای مختلفی را تجربه می کنیم که ممکن است برای بیماران عفونی مشکلات بسیاری به وجود بیاورد. همچنین آلودگی هوا برای ریه بیماران مضر است و امکان دارد شدت عفونت آن ها را افزایش دهد. علاوه بر این ها، بسیاری از بیماران طبق نظر پزشک نباید در هوای آلوده از منزل خارج شوند. از سوی دیگر نمی توانند بیماری عفونی خود را رها کنند و درمان نکنند. در نتیجه باید در منزل بمانند و از امکانات ویزیت متخصص عفونی در منزل بهره ببرند تا هوای آلوده به سلامتی آن ها آسیبی نرساند.

ویزیت متخصص عفونی در منزل

  1. خدمات مضاعف:

 هنگامی که شما از مطب پزشک خارج می شوید، کار پزشک به اتمام می رسد و تا نوبت بعدی دیگر هیچ خبری از شما نمی گیرد. اما با خدمات و ویزیت های داخل منزل، پزشک همچنان با شما در تماس است و در طول مسیر بهبود، شما را همراهی می کند. در این شرایط اگر با مشکلی رو به رو شوید، نیازی نیست در صف انتظار، منتظر بمانید تا پاسختان را دریافت کنید، تنها لازم است گوشی تلفن خود را بردارید و از امکانات راه دور و خدمات پس از معاینه استفاده کنید. اگر سوالی داشتید، عوارضی احساس کردید یا نکته ای درباره نحوه مصرف دارو ها جا انداختید، با استفاده از این خدمات مشکل خود را به سادگی برطرف خواهید کرد.

ویزیت متخصص عفونی در منزل توسط سرویک

ممکن است تخصص عفونی، کمی جدید باشد و هنوز از کاربرد هایش آگاهی لازم را نداشته باشید؛ اما درمان بسیاری از بیماری ها در دست آن ها قرار دارد. شما به سادگی می توانید از خدمات ویزیت متخصص عفونی در منزل استفاده کنید و هر مشکلی که دارید با پزشک در میان بگذارید تا در راحتی و آرامش منزل خود، معاینه و درمان شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا