خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار سالمند شبانه روزی فردی است که در منزل فرد سالمند زندگی می کند و خدمات مراقبتی 24 ساعته ارائه می دهد. استخدام پرستار 24 ساعته ایده خوبی است چون علاوه بر داشتن هزینه های کمتر، استرس کمتری را هم برای عزیزانتان به همراه دارد. اینکه پرستار سالمند شبانه روزی کیست و چه وظایفی را برعهده دارد مواردی هستند که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

پرستار سالمند شبانه روزی کیست؟

پرستار 24 ساعته مراقبی است که به منزل عزیز شما نقل مکان می کند و به صورت شبانه روزی از او مراقبت می شود. او می تواند در تمام فعالیت ها یاری رسان فرد سالمند باشد. اگر در منزل فرد سالمندی دارید که در طول شب بی قرار یا سرگردان است، استخدام پرستار 24 ساعته ای که از او مراقبت کند می تواند گزینه خوبی باشد. یک پرستار می تواند سالمند را نزد پزشک ببرد یا او را در بیرون بگرداند.

با بالارفتن سن و وخامت حال سالمندان، پرستار 24 ساعته می تواند سطحی از مراقبت را ارائه دهد که به بهترین وجه با نیازهای سالمند شما همخوانی دارد.

پرستار سالمند شبانه روزی

هزینۀ استخدام پرستار سالمند شبانه روزی چقدر است؟

استخدام پرستار 24 ساعته در طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه است و هزینه کمتری نسبت به پرستار ساعتی یا هفتگی دارد.

خانه های سالمندان روزانه باید مراقب چندین نفر باشند؛ به همین دلیل سالمند شما باید منتظر بماند تا نوبتش شود. این در حالی است که پرستار 24 ساعته هر زمان که به او نیاز باشد در دسترس است و نیازی نیست توجهش را بین چندین نفر تقسیم کند.

مسلم است که پرستار هم نیاز به استراحت دارد و باید استراحت کند؛ اما زمان های استراحتش می توانند منعطف باشند و او مراقب اکثر کارهای خانه خواهد بود. اگر والدین شما هر دو در قید حیات هستند و هر دو ضعیف شده اند، یک پرستار 24 ساعته می تواند از هردوی آن ها مراقبت کند.

پرستار 24 ساعته چگونه کار می کند؟

ساعت دقیق کار یک پرستار شبانه روزی به این بستگی دارد که او در آژانس مراقبتی کار می کند یا بدون وابستگی به جایی مشغول به کار است. بسیاری از پرستاران شبانه روزی 7 روز هفته را کار می کنند و سپس یک هفته مرخصی می گیرند. مثلا 4 هفته کار یک هفته مرخصی. آن ها ساعت های زیادی را کار می کنند و هر زمان که سالمند به کمک احتیاج داشته باشد کنارش هستند.

همچنین می توانید یک پرستار سالمند شبانه روزی بلند مدت یا کوتاه مدت استخدام کنید. به این معنا که اگر سالمند آسیب دیده است و به طور موقتی نمی تواند از خودش مراقبت کند، می توانید یک پرستار 24 ساعته را برای مدت چند هفته استخدام کنید تا مراقب او باشد.

از طرف دیگر اگر سالمند شما مشکل زوال عقل دارد یا در خانه تنهاست، می توانید پرستار طولانی مدتی را استخدام کنید که 24 ساعت روز حواسش به او باشد.

پرستار سالمند شبانه روزی

مزایای استخدام پرستار سالمند 24 ساعته

در ادامه برخی از مهم ترین مزایای ستخدام پرستار شبانه روزی آورده شده است:

1-پشتیبانی 24 ساعته

مهم ترین مزیت پرستار شبانه روزی این است که 24 ساعته است. داشتن پرستار 24 ساعته در خانه به معنای مراقبت سریع و دقیق در روز یا شب است.

زمین خوردن برای افراد مسن بسیار خطرناک است. هر ساله یک سوم افراد بالای 65 سال به زمین می خورند که یک پنجم آن ها آسیب جدی می بینند. استخدام یک پرستار 24 ساعته می تواند احتمال این خطر را تا حدود زیادی کاهش دهد.

2-فراهم کردن احساس آرامش خاطر

مراقبت از فرد سالمندی که با او زندگی می کنید نه تنها از نظر عملی بلکه از نظر احساسی کار استرس زایی است. احساس گناه و درماندگی در چنین مواقعی بسیار شایع است.

یکی از مهم ترین مزایای استخدام پرستار 24 ساعته این است که آرامش خاطر را فراهم می کند و شما می دانید که سالمندتان به دستان امنی سپرده شده است.

3-کمک به حفظ استقلال فرد مسن

ضعیف بودن منجر به زمین خوردن و افتادن می شود که ناتوانی و گوشه گیری را به دنبال دارد. بیشتر افراد مسن مجبورند گواهینامه رانندگیشان را در مقطع زمانی خاصی رها کنند و این از دست دادن استقلال، یکی از ترس های رایج بین آن هاست.

استخدام پرستار سالمند شبانه روزی به معنای کمک به استقلال فرد مسن است. این بدان معناست که فرد مسن می تواند انتخاب کند چه زمانی غذا بخورد، چه زمانی خرید کند و چه زمانی یک فنجان چای بنوشد. این ها ممکن است چیزهای کوچکی به نظر برسند؛ اما اگر همین انتخاب های ساده حذف شوند، زندگی برای سالمندان پوچ می شود.

بسیاری از پرستاران گواهینامه رانندگی دارند و می توانند به فرد سالمند در بیرون رفتن کمک کنند.

4-بودن سالمند در محیطی آشنا

تغییرات می توانند مثبت باشند؛ اما تغییراتی که سالمندان با آن ها مواجه می شوند اغلب منفی هستند. استخدام پرستار 24 ساعته به این معناست که عزیز شما می تواند در خانه و در محیطی آشنا بماند. وقتی صحبت از هویت و شخصیت فرد می شود، این موضوع بسیار مهم است. بودن سالمند در خانه خودش به ویژه برای مبتلایان به زوال عقل بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا هرگونه تغییر و جابجایی می تواند برای آن ها گیج کننده باشد. مراقبت شبانه روزی از سالمندان دارای زوال عقل در منزل خودشان می تواند در به یاد آوردن خاطرات مفید باشد.

5-نگهداری از حیوانات خانگی در کنار مراقبت از سالمند

اکثر خانه های سالمندان آوردن حیوانات خانگی را منع می کنند؛ بنابراین سالمندان مجبورند حیوانات خانگی خود را ترک کنند. حیوانات خانگی مزایای زیادی برای افراد مسن دارند و می توانند به درمان بسیاری از بیماری ها از فشارخون گرفته تا افسردگی کمک کنند. این یکی دیگر از مزایایی است که با استخدام پرستار شبانه روزی به آن دست خواهید یافت. پرستاران می توانند به حیوانات خانگی غذا بدهند و آن ها را نوازش کنند.

6-سلامت روان بهتر

پرستاری شبانه روزی از فرد سالمند می تواند به کاهش افسردگی و تنهایی او کمک کند. علاوه بر این، اگر افراد مسن احساس کنند که با خانواده و جامعه در ارتباط هستند، می توانند مستقل و مثبت باشند و اضطراب و استرس آن ها کاهش پیدا کند.

ویژگی های پرستار سالمند شبانه روزی

بسیاری از سالمندان سال های آخر زندگی خود را با پرستارانشان می گذرانند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که خانواده ها افرادی را پیدا کنند که با عزیزانشان خوب رفتار کنند. برخی از ویژگی های مهمی که باید در یک پرستار توانمند به دنبال آن ها بود شامل موارد زیر می شوند:

یک پرستار خوب می داند چگونه همدردی کند

برای اینکه بهترین مراقبت ممکن به سالمند ارائه شود، پرستار باید با او ارتباط بگیرد و درکش کند. احساس همدردی این امکان را در اختیار پرستار قرار می دهد تا خودش را جای سالمند بگذارد و ترس ها و ناراحتی های او را شناسایی کند و کاهش دهد.

یک پرستار خوب صبور و انعطاف پذیر است

صبوری و انعطاف پذیری ویژگی هایی هستند که پرستار سالمند شبانه روزی باید داشته باشد. موانع زیادی در این حرفه وجود دارد. ممکن است سالمند سرسخت باشد و همکاری نکند، طبق برنامه پیش نرود یا بسیاری از مسائل دیگر. چنین اتفاقاتی برای پرستارانی که صبور و انعطاف پذیر نیستند، بسیار سخت خواهد بود.

پرستار سالمند شبانه روزی

یک پرستار خوب به کاری که انجام می دهد علاقه دارد.

آنچه پرستار خوب را از سایرین جدا می کند، اشتیاق و علاقه ای است که به کارش دارد. یک پرستار پرشور باید برای مشکلات احتمالی ای که ممکن است برای سالمند رخ دهد آماده باشد و اقداماتی را انجام دهد که کارها راحت تر و آسان تر پیش بروند.

پرستاری که به شغلش علاقه دارد از کاری که انجام می دهد راضی است و این موضوع کاملا از نحوه برخوردش مشخص است. چنین پرستاری دائما به دنبال پیدا کردن راه هایی برای بهبود کیفیت خدماتی که ارائه می دهد و در نتیجه بهبود زندگی سالمند است.

یک پرستار خوب مراقب است و به خوبی به موقعیت های مختلف پاسخ می دهد

سالمندان به مراقبت و توجه مداوم نیاز دارند. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های پرستار خوب این است که با نیاز هایی که سالمند حتی قادر به بیانش نیست هماهنگ باشد. با انجام درست چنین مسئولیتی، می تواند تا حدود زیادی جلوی بروز حوادث ناگوار و ناخوشایند را بگیرد.

یک پرستار خوب می تواند به خوبی ارتباط بگیرد

ارتباط خوب باعث برقراری روابط موفق می شود و این موضوع به ویژه در رابطه با پرستار و سالمند اهمیت پیدا می کند. توانایی برقراری ارتباط صحیح و موثر با سالمند، درک و اعتماد را تقویت می کند. این امر باعث می شود که او کار خودش را بهتر انجام دهد.

یک پرستار خوب خلاق و مبتکر است

یک پرستار سالمند شبانه روزی خوب وظیفه دارد در کارهایی که انجام می دهد خلاق باشد. فعالیت های پرستار باید به اندازه ای خلاقانه باشند که سالمند را علاقمند، درگیر و هیجان زده نگه دارند.

او همچنین باید مبتکر باشد؛ زیرا هر سالمند منحصر به فرد است و تکنیکی که روی یکی جواب می دهد ممکن است روی دیگری کار نکند.

یک پرستار خوب حمایت کننده خوبی است

یک پرستار خوب باید بتواند نوع حمایتی را که سالمند نیاز دارد بشناسد و آن را ارائه دهد. علاوه بر این باید تشویق کننده باشد؛ این ویژگی برای سالمندانی که نیاز دارند تمرینات فیزیکی و ذهنی منظم انجام دهند تا سالم بمانند ضروری است.

یک پرستار خوب صادق و قابل اعتماد است

صداقت و امانت داری یکی دیگر از ویژگی های پرستار سالمند شبانه روزی خوب است. این امر به ویژه در مواقعی اهمیت پیدا می کند که علاوه بر مراقبت بهداشتی، پرستار وظیفه مراقبت از خانه سالمند را نیز بر عهده دارد.

یک پرستار خوب رازدار خوبی است

اصولا پرستاران اطلاعات زیادی را در مورد سالمند و خانوادۀ او در اختیار دارند. یک پرستار خوب باید رازدار خوبی باشد؛ جز در مواقعی که فاش کردن راز برای ایمنی، رفاه و محافظت از سالمند ضروری است.

یک پرستار خوب شوخ طبع است

داشتن حس شوخ طبعی پرستار را قادر می سازد تا موقعیت های دشوار را تحمل کند و با آن ها مقابله کند. یک پرستار شوخ طبع فضا را بسیار دلچسب می کند و این امر می تواند به رفاه کلی سالمند کمک کند.

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار سالمند شبانه روزی توسط سرویک

در پایان خوب است بدانید که پرستار سالمند شبانه روزی علاوه بر مسئولیت هایی که در بالا گفته شد وظیفۀ تهیه غذا، نظافت، شستن لباس ها و انجام امور خانه را نیز برعهده دارد. شما چه ویژگی های دیگری می شناسید که می توان آن ها را به یک پرستار خوب نسبت داد؟

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزل–پرستار سالمند شبانه روزی–پرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا