خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار خانم جهت سالمند

حضور پرستار خانم جهت سالمند چه مزایایی دارد؟

اگر عزیز سالخورده شما برای رفع نیاز های روزمره اش به کمک نیاز دارد، بهترین راه حل این است که یک پرستار خانم جهت سالمند استخدام کنید. پرستار خانم می تواند کمک کند سالمند شما تا حد زیادی مستقل بماند. اگر قصد استخدام پرستار خانم جهت سالمند را دارید، اما در این رابطه اطلاعاتتان کامل نیست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استخدام پرستار خانم جهت سالمند

پیدا کردن فرد مناسب گاهی اوقات فرآیند سخت و دلهره آوری است. اگر نمی دانید چگونه یک پرستار خوب استخدام کنید، نکات زیر به شما کمک می کند تا فرد مناسب این شغل را پیدا کنید.

پرستار خانم جهت سالمند

سوالات درست بپرسید.

با پرسیدن سوالات درست در طول فرآیند مصاحبه، می توانید فردی را پیدا کنید که مسئولیت پذیر، صادق و دلسوز است. همچنین می توانید با متقاضیان ابتدا از طریق تماس تلفنی مصاحبه کوتاهی داشته باشید و افرادی را که فکر می کنید صلاحیت لازم را ندارند کنار بگذارید.

مرحله بعدی مصاحبه حضوری است که باید دقیق تر باشد. سوالات مختلفی را به خصوص در مورد تجربه متقاضی بپرسید. همچنین می توانید در مورد اینکه اگر موقعیت خاصی برای فرد سالمند رخ بدهد چه عکس العملی خواهند داشت سوالاتی را مطرح کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع که فرد سالمند دچار مشکل زوال عقل و بی اختیاری است، می توانید از متقاضیان بپرسید که اگر سالمند بعد از بی اختیاری نخواهد خودش را تمیز کند، چه واکنشی نشان خواهند داد. همچنین می توانید از آن ها بپرسید که اگر فرد سالمند از دارو هایش امتناع کند، چگونه با شرایط برخورد خواهند کرد.

صحبت کردن درمورد موضوعات زیر هم می تواند کمک کننده باشد:

  • سابقه کار
  • مهارت های متقاضی
  • نحوه برخورد آن ها با شرایط مختلف
  • دلایلی که کار با سالمند را دوست دارند
  • سابقه آن ها را بررسی کنید.

اگر حتی فردی که با او مصاحبه کردید از همه لحاظ فوق العاده به نظر رسید، باز هم سابقه او را حتما بررسی کنید. این بررسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی شغل قبلی آن ها
  • بررسی ارجاعات
  • بررسی مجوز ها و گواهینامه های آن ها
  • بررسی سوابق کیفری آن ها

برای بررسی سابقه کار پرستار موردنظرتان، می توانید با محل کار قبلی او تماس بگیرید تا ببینید کیفیت کار او چگونه بوده است.

به چه نوع مراقبتی نیاز دارید.

زمان بگذارید تا بفهمید سالمند برای انجام چه کار هایی به کمک نیاز دارد. برخی از سالمندان ممکن است در انجام کار هایی مانند آشپزی، نظافت و شستن لباس ها کمک بخواهند. بقیه ممکن است در مواردی مانند ویزیت های پزشک و غیره به کمک نیاز داشته باشند.

همچنین ممکن است سالمند در انجام فعالیت های روزانه مانند نشستن و برخاستن از رختخواب، لباس پوشیدن و حمام کردن به کمک نیاز داشته باشد یا ممکن است استخدام پرستار خانم جهت سالمند برای انجام کار هایی مانند یادآوری زمان دارو، مراقبت از زخم و مراقبت از فرد دارای زوال عقل باشد.

پرستار خانم جهت سالمند

دستمزد پرستار خانم جهت سالمند

اگر قصد گرفتن نیرو از مراکز ارائه خدمات مراقبتی را ندارید و پرستار مستقل را ترجیح می دهید، بهتر است در دستمزد انعطاف پذیر باشید. با انجام این کار، فرصت مصاحبه با بهترین نامزد ها را خواهید داشت.

می توانید در آگهی استخدامی قید کنید که نرخ ساعتی دستمزد بر اساس تجربه فرد متفاوت است. با انجام این کار، پاسخ های بهتری را از طرف نامزد هایی که تجربه بیشتری دارند دریافت خواهید کرد. تجربه بیشتر احتمالا ارزش پرداخت دستمزد بالاتر را خواهد داشت. همچنین خوب است که از نرخ دستمزد در منطقه خودتان آگاه باشید.

اگر قصد پرداخت دستمزد کم را دارید، نباید انتظار مهارت های مراقبتی عالی از طرف پرستار را داشته باشید. برای اطلاع از نرخ ساعتی در منطقه خود، به آگهی های استخدامی مشابه نگاهی بیندازید تا بدانید میانگین نرخ ها چقدر است.

طرح پشتیبان داشته باشید.

پرستار سالمند نقش مهمی را در مراقبت از سالمند ایفا می کند اما اگر برای او اتفاق غیر منتظره ای رخ بدهد، بیمار شود یا نیاز به مرخصی فوری داشته باشد چه کار باید بکنید؟

اگر با مراکز خدماتی کار می کنید، در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی اصلا جای نگرانی نیست و آن ها خیلی سریع شخص دیگری را جایگزین می کنند؛ اما اگر خودتان به صورت شخصی پرستاری را استخدام کرده باشید، در صورت به وجود آمدن اتفاقی غیر منتظره برای او، ممکن است خودتان مجبور به نگهداری از سالمند باشید یا شخص دیگری را در نظر داشته باشید که در چنین مواقعی یاری رسان شما باشد.

خیال سالمند خود را راحت کنید.

ممکن است سالمند شما از اینکه یک غریبه به خانه اش آمده است، ناراحت بشود و تا مدت ها نتواند با پرستار ارتباط خوبی برقرار کند. شما می توانید چند روز اول حضور پرستار را، در کنار او بمانید تا سالمند احساس راحتی کند و همچنین پرستار در این مدت با وظایف خود و خلق و خوی سالمند بیشتر آشنا شود.

درگیر بمانید.

اگر می خواهید رابطه خوبی با پرستار سالمندتان داشته باشید، برقراری ارتباط خوب بسیار مهم است. چنین کاری می تواند تضمین کننده این قضیه باشد که نیاز های عزیز شما برآورده خواهد شد.

جلسات منظمی با پرستار ترتیب بدهید. این کار به هر دوی شما این فرصت را می دهد تا سوال بپرسید و نگرانی هایتان را مطرح کنید.

از پرستار بخواهید در صورت وجود هرگونه تغییر در وضعیت سالمند، این موضوع را با شما در میان بگذارد. همچنین، به طور منظم با سالمند خود تماس بگیرید. از او بپرسید که اوضاع چگونه پیش می رود و بدانید که آیا نیاز های او برآورده شده است یا خیر.

پرستار خانم جهت سالمند

پرستار مستقل یا مراکز مراقبتی و خدماتی؟

می توانید پرستار را به طور مستقل یا از طریق مراکز مراقبتی استخدام کنید. اگر فورا به یک پرستار نیاز دارید، بهترین راه این است که به سراغ مراکز مراقبتی و خدماتی بروید.

پرستار مستقل فردی است که به طور مستقیم توسط شما استخدام می شود و هیچ واسطه ای وجود ندارد. او معمولا در انجام فعالیت های روزانه تبحر دارد و ممکن است در مواردی مانند نظارت بر علائم حیاتی یا پانسمان زخم ها نیز آموزش دیده باشد. دستمزد پرستار مستقل بسته به آموزش ها و مهارت هایی که دارد متفاوت است.

از طرف دیگر، مراکز مراقبتی دارای مجوز هستند و اکثر آن ها گواهینامه دارند. این گواهینامه تضمین می کند که مرکز به اصول مراقبتی کشوری پایبند است. مراکز مراقبتی و خدماتی بسته به نیاز مشتریان دارای طیف وسیعی از خدمات هستند.

اگر وقت مصاحبه ندارید یا نگران این هستید که خودتان نتوانید فرد لایق را استخدام کنید، از این مراکز خدماتی کمک بگیرید.

بستن قرارداد

هنگام استخدام پرستار خانم جهت سالمند، حتما بعد از پایان مصاحبه و انتخاب فرد مورد نظر قرارداد ببندید. این قرارداد باید شامل دستمزد، ساعات کاری، شرح دقیق وظایف، تاریخ شروع کار، مدت اعتبار قرارداد و سایر جزئیات مورد توافق باشد و هر دو طرف باید قرارداد را امضا کنند.

اگر پرستار را از طریق مراکز مراقبتی و خدماتی استخدام می کنید، آن ها قراردادی را برای شما آماده می کنند تا آن را بررسی و امضا کنید. قرارداد را با دقت بخوانید و قبل از امضا، همه سوالاتتان را مطرح کنید.

مزایای استخدام پرستار خانم جهت سالمند

پرستار خانم می تواند به شما و فرد سالمند کمک بزرگی کند. از آنجایی که پرستاران، باتجربه هستند و به خوبی آموزش دیده اند، می توانند در موارد مختلفی کمک کننده باشند. برخی از این موارد عبارت هستند از:

  • مراقبت های شخصی مانند حمام کردن، نظافت، لباس پوشیدن، دستشویی رفتن و…
  • تهیه غذا و کمک به غذا خوردن سالمند
  • خدمات نظافتی منزل مانند خانه داری سبک، خشکشویی و…
  • خرید لوازم مورد نیاز در خانه و…
  • حمایت عاطفی و همراهی با سالمند
  • رعایت برنامه دارویی سالمند

حضور پرستار خانم جهت سالمند مزیت های مهم دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

کاهش خطر ابتلای سالمند به عفونت

اگر فرد سالمند از مشکلات سلامتی رنج می برد، حتما به فکر استخدام یک پرستار برای او باشید. پرستار نه تنها می تواند به خوبی از او مراقبت کند، بلکه می تواند جلوی ابتلای او به بسیاری از عفونت ها و بیماری ها را بگیرد. این امر به ویژه در عصر حاضر و شدت گرفتن کووید 19 بسیار مهم است.

پرستار خانم می تواند از سالمند شما به درستی مراقبت کند و شما هم اطمینان خاطر بیشتری از سلامتی او خواهید داشت.

کم شدن وظایف شما

یکی دیگر از مزایای استخدام پرستار خانم جهت سالمند این است که نیازی نیست هر روز به سالمندتان سر بزنید تا نیاز هایش را تامین کنید.

پرستار همان کسی است که این مسئولیت ها را از دوش شما برمی دارد و حواسش به کار هایی مانند یادآوری دارو، غذا پختن و مراقبت از بهداشت شخصی سالمند هست.

راحتی بیشتر

با در نظر گرفتن اینکه یک فرد باتجربه از سالمند عزیز شما مراقبت می کند و عزیز شما در دستان پرستار قابل اعتمادی است که به نیاز های او در اسرع وقت پاسخ می دهد، راحت تر خواهید بود و آرامش بیشتری خواهید داشت. یکی از بزرگترین مزایای مراقبت زنده، آرامش ذهنی است که می تواند برای فرد و عزیزانش ایجاد کند. این نوع مراقبت – به کاهش نگرانی و استرس که اغلب تجربه می کنند کمک می کند.

فرزندان و بستگان شخصی که نیاز به مراقبت دارد، می ‌توانند در زمان‌ هایی در طول روز که خودشان قادر به تأمین حمایت مورد نیاز سالمند نیستند، از پرستاران کمک بگیرند. کمک گرفتن از پرستار خانم جهت سالمند در خانواده هایی که قادر به ارائه مراقبت به طور مداوم نیستند، بسیار سودمند است. مراقبت 24 ساعته (شبانه روزی) به خانواده ها کمک می کند تا مطمئن باشند که سالمند عزیزشان در محیطی امن و راحت زندگی می کند و نیاز هایش تامین می شود.

پرستار خانم جهت سالمند

ارائه طیف گسترده ای از خدمات

جدا از مراقبت شخصی، پرستار خانم می تواند در مواردی از جمله تهیه غذا و نظافت خانه نیز یاری رسان باشد. همچنین می تواند در موارد دیگری مانند حمام کردن، نظافت، یادآوری ویزیت پزشک و غیره به سالمند کمک کند.

پرستار خانم جهت سالمند توسط سرویک

سالمندی مانند دیگر دوره های زندگی به توجه و مراقبت نیاز دارد. به همین دلیل استخدام پرستار خانم جهت سالمند می تواند تا حدود زیادی از مشکلات و معضلات این دوران بکاهد. از آنجا که ترجیح بسیاری از خانواده های ایرانی این است که برای سالمند خانم، پرستار خانم استخدام کنند، با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله مطرح شد می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکی–پرستار خانم جهت سالمند–پرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا