خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار سالمند در غرب تهران

هنگام استخدام یک پرستار برای نگهداری از سالمند، باید شخصی را پیدا کنید که بتواند به خوبی با او کنار بیاید. اگر تا به حال سابقۀ استخدام فردی را نداشته اید، بد نیست بدانید که استخدام پرستار سالمند در غرب تهران اصلا کار سختی نیست.
برای کمک به شما در پیدا کردن فرد لایق، در این مطلب به مراحل استخدام پرستار و روش های شناخت پرستار سالمند خوب پرداخته ایم.

مراحل استخدام پرستار سالمند در غرب تهران

برای کمک به شما در پیدا کردن بهترین پرستار سالمند در غرب تهران، 6 مرحلۀ زیر را باید در نظر بگیرید:

1-شرح شغلی واضحی بنویسید

نوشتن یک شرح شغلی واضح برای پیدا کردن پرستاری که لایق مراقبت از عزیز سالمند شما باشد ضروری است. برای انجام این کار به دقت درمورد نیاز های سالمندتان فکر کنید تا بتوانید تمام وظایفی را که انتظار دارید پرستار بتواند انجام دهد، در نظر بگیرید.

علاوه بر این ها، نوشتن یک شرح شغلی واضح و دقیق می تواند به شما کمک کند تا بدانید به چند ساعت مراقبت در طول روز یا طول هفته نیاز است و چقدر باید هزینه بپردازید.

هنگام نوشتن شرح شغلی برای استخدام پرستار سالمند در غرب تهران موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رانندگی: آیا برای جابجایی فرد سالمند پرستار باید رانندگی بلد باشد؟ خودتان ماشین در اختیارش می گذارید یا باید ماشین داشته باشد؟ هزینۀ مسافت هایی را که می پیماید چگونه پرداخت می کنید؟
  • مهارت های انتقال: توانایی بلند کردن سالمند از تخت یا صندلی
  • تجربۀ کار با افراد مبتلا به زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی
  • مهارت های زبانی: به خصوص برای سالمندانی که کم شنوا هستند یا زبان اصلی آن ها فارسی نیست.
  • خانه داری: علاوه بر مراقبت از سالمند، چه خدماتی را می خواهید؟ آشپزی کردن؟ پختن چه غذا هایی؟ آیا پرستار می تواند رژیم غذایی خاصی را در نظر بگیرد؟
  • حیوانات خانگی: حیوانات به چه نوع مراقبتی نیاز دارند و از پرستار انتظار چه کاری را دارید؟
  • ساعت کاری: برای چه ساعت ها یا چه روز هایی به پرستار نیاز دارید؟
  • دستمزد: پرداخت ساعتی یا ثابت؟ آیا پرستار بیمه دارد یا خیر؟ پول نقد یا چک؟ هفتگی یا ماهانه؟ کارمند یا قراردادی؟

پرستار سالمند در غرب تهران

2-درمورد پرداخت انعطاف پذیر و منصف باشید

اگر قصد دارید به جای کمک گرفتن از آژانس های مراقبتی، خودتان به تنهایی پرستار استخدام کنید باید درمورد پرداخت ها انعطاف پذیر باشید تا فرصت مصاحبه با بهترین نامزد ها را داشته باشید. در آگهی استخدامی حتما قید کنید که نرخ پرداخت ساعتی بر اساس تجربۀ فرد متغیر است. با انجام این کار می توانید با نامزد های باتجربه آشنا شوید و تجربۀ بالا می تواند ارزش  پرداخت هزینۀ بیشتر را داشته باشد.

در نظر گرفتن میزان هزینه در منطقۀ شما نیز بسیار مهم است.اگر پول کمی را برای این کار در نظر بگیرید، متقاضیان به احتمال زیاد مهارت های لازم را برای مراقبت از سالمند شما نخواهند داشت. برای اینکه نرخ ساعتی منطقه دستتان بیاید به آگهی های مشابه نگاهی بیندازید.

3-مصاحبه های متعدد و یک دورۀ آزمایشی داشته باشید

اگر از طریق آژانس پرستار بگیرید، روند استخدام کوتاه تر می شود. اگر فورا نیاز به استخدام پرستار دارید حتما از طریق آژانس ها اقدام کنید؛ چون استخدام خصوصی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد تا بتوانید مناسب ترین فرد را انتخاب کنید. آژانس های مراقبتی از طریق مصاحبه با شما می توانند انتظارات شما را بفهمند و شما را با پرستاری که به بهترین وجه از عهدۀ نیاز هایتان برمی آید آشنا کنند.

اگر قصد استخدام خصوصی را دارید، در استخدام پرستار سالمند در غرب تهران تنها با یک بار مصاحبه نمی توانید اطلاعات کافی را برای تصمیم گیری به دست بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، سه نوع مصاحبۀ زیر را در نظر بگیرید:

1-یک مصاحبۀ کوتاه از طریق تلفن برای اطمینان از برآورد شرایط اولیه.

2-یک مصاحبۀ حضوری برای ملاقات با نامزد هایی که از مصاحبۀ تلفنی عبور کرده اند.

3-یک مصاحبۀ حضوری که در آن یک یا دو کاندید برتر با شما ملاقات می کنند.

بعد از انتخاب بهترین کاندید، قبل از دائمی کردن کار و بستن قرارداد، یک دورۀ آزمایشی را ترتیب دهید. با این کار فرصتی کافی در اختیار خواهید داشت تا ببینید پرستار چقدر با سالمند شما کنار می آید و چگونه وظایف مراقبتی اش را انجام می دهد.

پرستار سالمند در غرب تهران

4-در طول مصاحبه سوالات زیادی بپرسید

سوال پرسیدن زیاد در طول مصاحبه می تواند به شما کمک کند فردی را پیدا کنید که مسئول، قابل اعتماد و دلسوز است. از او سوالاتی را درمورد تجربیات گذشته اش یا اقداماتی که در مواقع خاص انجام خواهد داد بپرسید.

برای مثال اگر سالمند شما زوال عقل و بی اختیاری ادرار دارد، می توانید از او بپرسید که اگر از تمیز کردن خودش امتناع کند، پرستار چه کاری انجام خواهد داد یا بپرسید اگر سالمند دارو هایش را مصرف نکند، رفتار پرستار چگونه خواهد بود.

در مصاحبه می توانید از سوالات زیر استفاده کنید

  • چرا به این موقعیت علاقه دارید؟
  • کمی درمورد خودتان بگویید.
  • قبلا کجا کار می کردید؟
  • وظایف شما چه بود؟
  • چه چیزی شما را عصبانی می کند؟
  • آیا چیزی در شرح شغل هست که از انجام آن ناراحت باشید؟
  • با فردی که مشکلات حافظه دارد چگونه رفتار می کنید؟ مثال بزنید.
  • تجربۀ خود را در تهیۀ غذا برای افراد دیگر شرح دهید.
  • چگونه با افرادی که عصبانی یا لجباز هستند رفتار می کنید؟
  • آیا شما اتومبیل دارید؟ آیا ترجیح می دهید در حمل و نقل با ماشین شخصی خود رانندگی کنید یا ماشین ما؟
  • تجربۀ شما از انتقال سالمند به بیرون از تخت یا صندلی و روی صندلی چرخدار چیست؟
  • در دسترس بودن شما به چه میزان است؟ روزانه؟ ساعتی؟
  • آیا می توانید دو فردی را که قبلا با آن ها کار می کردید معرفی کنید تا بتوانم با آن ها تماس بگیرم؟

5-رزومه و مراجع آن ها را بررسی کنید

حتی اگر فردی که با او مصاحبه کرده اید فوق العاده و ایده آل شما بود، باز هم عاقلانه ترین کار این است که پیشینۀ او را بررسی کنید. به جا هایی که قبلا کار می کرده سر بزنید و از صاحب کاران قبلی بپرسید آیا دوباره او را استخدام می کنند، آیا او را برای شغل شما پیشنهاد می دهند و غیره. از آنجا که افراد مسن بیشتر از سایرین در معرض کلاهبرداری یا سوء استفاده قرا دارند، عاقلانه است که سوابق کیفری آن ها را هم بررسی کنید.

6-قرارداد ببندید

قرارداد کاری بخش مهمی از فرآیند اسخدام پرستار سالمند در غرب تهران است. یک قرارداد در عین سادگی باید بتواند جزئیاتی را که درموردش با هم به توافق رسیده اید به وضوح بیان کند.

هم شما و هم پرستار باید قرارداد را امضا کنید تا نشان دهید انتظارات شغلی واضح است و هر دوی شما با شرایط موافق هستید.

قرارداد باید حتما شامل شرح شغل، ساعات و برنامۀ کاری، نرخ پرداخت و دوره های پرداخت و هر چیز دیگری که در طول فرآیند مصاحبه سر آن ها به توافق رسیده اید باشد.

پرستار سالمند در غرب تهران

روش های شناخت پرستار سالمند بعد از استخدام او

وقتی یک پرستار سالمند استخدام می کنید که مراقب عزیزتان باشد، طبیعی است کمی نگران باشید. مسلما دلتان می خواهد فردی که استخدام می کنید بتواند تمام نیاز های عزیزتان را برآورده کند و با او مهربان باشد. برای کمک به شما در شناخت بهترین پرستار سالمند در غرب تهران، در ادامه 5 روش ساده را که باید بعد از استخدام به آن ها توجه کنید با شما در میان می گذاریم. وقتی بدانید پرستار با سالمند شما خوب کنار می آید و او را سالم و ایمن نگه می دارد، آرامش بیشتری خواهید داشت.

1-از طریق مراجعه حضوری یا تماس با پرستار در ارتباط باشید

ساده ترین روش برای شناخت پرستار این است که بدون اطلاع قبلی، هر چند وقت یک بار به خانه سر بزنید و جویای حال عزیزتان باشید. این کار را فقط در چند هفتۀ اول بعد از استخدام انجام ندهید؛ بلکه سعی کنید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. با انجام این کار به پرستار می فهمانید که همچنان مراقب سالمند خود هستید.

در هر بار سر زدن به دنبال نشانه هایی باشید که به شما می فهماند آن ها زمان خود را چگونه در کنار هم سپری کرده اند. آیا سالمند شما تمیز است؟ خوب غذا می خورد؟ روحیۀ خوبی دارد؟ آیا پرستار با او حرف می زند؟ بهترین حالت این است که مراجعه حضوری داشته باشید؛ اما اگر نتوانستید، به جای آن تماس بگیرید.

2-به غرایز درونی خود اعتماد کنید

احتمالا این جمله را که به حس درونتان اعتماد کنید بار ها شنیده اید. اگر فکر می کنید چیزی اشتباه است بیشتر بررسی کنید. غرایز درونی خود را هیچ وقت نادیده نگیرید. احساس ناخوشایند نسبت به کسی گاهی اوقات می تواند دلیل کافی برای رها کردن او یا استخدام نکردنش باشد. سلامتی عزیز شما ارزش ریسک کردن را ندارد.

3-به بازخورد سالمند و حرف هایش گوش دهید

سالمند شما بهترین منبع اطلاعات است. با او درمورد اینکه آیا از اوضاع راضی هست یا خیر صحبت کنید. با گوش شنوا و بدون قضاوت کردن به حرف هایش گوش کنید تا او بیشتر به شما اعتماد کند. برخی از افراد مسنی که دائما در حال شکایت کردن هستند ممکن است نخواهند پرستار داشته باشند. شما باید بتوانید تفاوت بین شکایت های منظم و وجود مشکل را تشخیص بدهید. اگر حرف هایی که آن ها می زنند عجیب یا مشکوک است، موضوع را جدی بگیرید و در این رابطه تحقیق کنید.

4-از پرستار گزارش روزانه بخواهید

از پرستار سالمند بخواهید به طور روانه گزارش کار هایی را که انجام می دهد ثبت کند. این گزارش باید شامل خلق و خوی سالمند، اشتهای او، دارو ها و حمام کردن باشد. پرستار همچنین می تواند وجود هرگونه آسیب یا مشکل را یادداشت کند و اگر سوالی دارد بپرسد.

5-از همسایه ها بخواهید رفتار های مشکوک را به شما اطلاع دهند

اگر سالمند شما همسایۀ مهربانی دارد که به او اعتماد دارید، از او بخواهید مراقب رفتار های مشکوک و عجیب و غریب باشد. همچنین می توانید به پرستار بگویید همسایۀ شما یک دوست قابل اعتماد است و از همسایه بخواهید هر چند وقت یکبار به منزل سالمند شما سر بزند تا ببیند اوضاع چطور پیش می رود.

پرستار سالمند در غرب تهران

پرستار سالمند در غرب تهران توسط سرویک

پرستار سالمند در غرب تهران باید توانایی های لازم را داشته باشد تا مورد توجه سالمند و خانوادۀ او قرار بگیرد. ملاک اکثر خانواده ها برای استخدام پرستار سالمند، مسئولیت پذیری و تجربۀ آن شخص است؛ چون افرادی که تجربه کافی نداشته باشند نمی توانند به درستی از سالمند مراقبت کنند.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزی–پرستار سالمند در غرب تهران–پرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا