خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار سالمند در منزل تهران

افراد مسن اغلب به دلیل کهولت سن و مشکلات مربوط به آن ازجمله از دست دادن تحرک، مشکلات تعادل و غیره از این می ترسند که استقلالشان را از دست بدهند. استخدام پرستار سالمند در منزل تهران می تواند به آن ها کمک کند استقلالشان را برای مدت طولانی تری حفظ کنند و کیفیت زندگیشان بهبود پیدا کند. در این مطلب قصد داریم در مورد مراحل مراحل و مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل تهران صحبت کنیم.

لزوم استخدام پرستار سالمند در منزل تهران

آیا اخیرا به دیدار پدر یا مادرتان رفته اید و متوجه موارد زیر شده اید؟

  • یخچال خالی یا پر از مواد غذایی تاریخ گذشته است.
  • تعداد زیادی قبض پرداخت نشده روی میز دیده می شود.
  • مقدار زیادی لباس شسته نشده یا ظرف کثیف هست.
  • نگران کننده تر از همه اینکه، پدر یا مادرتان مدت زیادی است حمام نرفته است

این ها تنها نشانه های کوچکی هستند که نشان می دهند والدین شما در خانه به کمک نیاز دارند. با دیدن چنین مواردی بدون شک به این فکر خواهید کرد که زمان استخدام پرستار رسیده است.

اگرچه موارد بالا نگران کننده هستند؛ اما به این معنا نیستند که وقت بردن والدینتان به خانه سالمندان فرا رسیده است. در عوض به استخدام یک فرد حرفه ای برای حمایت از عزیزانتان فکر کنید. اگرچه قبول این واقعیت که والدین شما دیگر نمی توانند از خودشان مراقبت کنند آسان نیست؛ اما استخدام پرستار سالمند می تواند کمک زیادی در شاد ماندن آن ها داشته باشد.

12 نشانه استخدام پرستار سالمند در منزل تهران

با افزایش سن والدین، ممکن است علائم کهولت سن در آن ها دیده شود. به عنوان مثال ممکن است پدر یا مادرتان به طور دائم فراموش کند چراغ ها یا اجاق گاز را خاموش کند یا حتی قبض ها را بپردازد. اگر نشانه های زیر را در والدینتان دیدید با آن ها در مورد استخدام پرستار سالمند در منزل تهران صحبت کنید.

  • اصرار به رانندگی کردن با وجود گم شدن در مناطق آشنا
  • فراموش کردن پرداخت قبض ها
  • فراموش کردن برنامه ریزی یا تعمیرات اساسی خانه
  • فراموش کردن برداشتن نامه ها
  • فراموش کردن بیرون گذاشتن زباله ها
  • فراموش کردن مصرف وعده های غذایی یا فراموش کردن دور ریختن مواد غذایی تاریخ گذشته
  • غافل شدن از بهداشت و نظافت
  • فراموش کردن دوز مصرفی دارو ها
  • عدم علاقه به انجام کار های اصلی خانه
  • زمین خوردن یا کم شدن توانایی در ایستادن
  • خوابیدن بیش از حد
  • علاقه کم در دیدار دوستان و خانواده
  • فراموشی در خاموش کردن اجاق گاز

استخدام پرستار سالمند در منزل تهران

هنگام استخدام پرستار سالمند، شخصی را پیدا کنید که بتوانید با او کنار بیایید و او بتواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد. اگر پیش از این سابقه استخدام شخصی را نداشته اید ممکن است این کار کمی برایتان سخت باشد اما نگران نباشید. برای کمک به شما در پیدا کردن یک پرستار فوق العاده، 6مرحله زیر را مطرح کرده ایم.

1-شرح شغلی واضحی بنویسید

نوشتن یک شرح شغلی واضح برای پیدا کردن کسانی که بهترین خدمات را ارائه می دهند ضروری است. برای انجام این کار به دقت در مورد نیاز های سالمندتان فکر کنید تا بتوانید تمام وظایفی را که انتظار دارید پرستار انجام دهد بنویسید.

نوشتن یک شرح شغلی واضح و مشخص به شما کمک می کند بفهمید به چند ساعت مراقبت در طول روز نیاز است و چقدر باید دستمزد بپردازید.

2-در مورد پرداخت انعطاف پذیر و منصف باشید

اگر به جای کار با آژانس های مراقبتی، می خواهید به طور مستقل پرستار استخدام کنید، بهتر است درمورد پرداخت دستمزد انعطاف پذیر باشید تا فرصت مصاحبه با بهترین افراد نصیبتان شود. در آگهی استخدامی قید کنید که نرخ ساعتی بر اساس تجربه هر شخص متفاوت است.

با انجام این کار می توانید افراد باتجربه را پیدا کنید و تجربه زیاد قطعا ارزش پرداخت هزینه بالاتر را دارد. در نظر گرفتن نرخ پرداخت منطقه هم بسیار مهم است. اگر میزان پرداختی شما کم باشد، نباید انتظار خدمات مراقبتی عالی را داشته باشید. برای اینکه بدانید نرخ ساعتی در منطقه شما چقدر است، به آگهی های مشابه نگاهی بیندازید.

3-مصاحبه های متعدد داشته باشید و یک دوره آزمایشی ترتیب دهید

تنها با یک بار مصاحبه نمی توانید اطلاعات کافی را برای تصمیم گیری درست به دست بیاورید.

برای این منظور بهتر است 3 مصاحبه را در نظر بگیرید.

  • یک مصاحبه مختصر از طریق تلفن برای اطمینان از اینکه مصاحبه شوندگان شرایط اولیه مصاحبه حضوری را دارند.
  • یک مصاحبه حضوری برای ملاقات با افرادی که از مصاحبه تلفنی با موفقیت عبور کرده اند.
  • یک مصاحبه حضوری با یک یا دو فرد برتر.

مصاحبه یک چیز است اما زندگی واقعی چیز دیگری است. بعد از انتخاب فرد مورد نظر، ایده خوبی است که قبل از دائمی کردن کار، یک دوره آزمایشی ترتیب دهید. با این کار فرصتی به دست می آورید تا ببینید پرستار چقدر با سالمند شما کنار می آید و چگونه وظایف مراقبتی اش را انجام می دهد.

4-در طول مصاحبه سوالات زیادی بپرسید

سوال پرسیدن زیاد در طول مصاحبه کمک می کند فرد مسئول، قابل اعتماد و دلسوز را پیدا کنید. از پرستار سوالاتی را در مورد تجربیات گذشته اش بپرسید. همچنین بپرسید اگر برای بزرگسال اتفاقی رخ دهد چه عکس العملی نشان خواهد داد.

به عنوان مثال، اگر سالخورده شما زوال عقل و بی اختیاری ادرار دارد، از پرستار بپرسید که اگر سالمند از تلاش برای عوض کردن شورت کثیفش و تمیز کردن خودش امتناع کند، چه کاری انجام می دهد. یا بپرسید اگر سالمند از مصرف دارو هایش امتناع کند چگونه با او رفتار خواهد کرد.

5-ارجاعات آن ها را بررسی کنید

حتی اگر شخصی که با او مصاحبه کردید فوق العاده به نظر می رسید، باز هم عاقلانه ترین کار این است که پیشینه او را بررسی کنید. به جا هایی که از قبل کار می کرده سر بزنید و از عملکرد شخص در کارش بپرسید. آیا کارفرما دوباره آن شخص را استخدام می کند و آیا او را برای شغل شما پیشنهاد می دهد یا خیر. از آنجایی که افراد مسن بیشتر در معرض خطر کلاهبرداری یا سوء استفاده قرار دارند، عاقلانه است که سوابق کیفری پرستار را بررسی کنید.

6-قرارداد کار امضا کنید

نوشتن یک قرارداد کاری بخش مهمی از فرآیند استخدام پرستار سالمند در منزل تهران است. یک قرارداد نباید پیچیده باشد. هدف این است که جزئیاتی را که در موردش به توافق رسیده اید به وضوح بیان کنید.

شما و پرستار باید قرارداد را امضا کنید. با امضای قرارداد نشان می دهید که انتظارات شغلی واضح است و هر دوی شما با شرایط موافق هستید.

قرارداد حتما موارد زیر را شامل شود

  • شرح شغلی مفصل
  • ساعات و برنامه
  • نرخ پرداخت و دوره های پرداخت
  • هر چیز دیگری که در طول فرآیند مصاحبه در موردش توافق کرده اید

مزایای استخدام پرستار سالمند

مهم ترین مزیت استخدام پرستار سالمند این است که از استقلال و کیفیت زندگی سالمند شما حمایت می شود. همانطور که اشاره شد سالمندان خیلی نگران از دست دادن استقلالشان هستند. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین نگرانی هایی، پرستار می تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد.

1-همراه بودن

همراهی یکی از مولفه های ضروری پرستاری در منزل است. در سالمندانی که اهل برقراری روابط اجتماعی نیستند، قرار ملاقات با پزشک یا حضور پرستار در خانه، ممکن است معدود ارتباطات چهره به چهره آن ها باشد.

برقراری روابط اجتماعی منظم می تواند علائم افسردگی و زوال شناختی ناشی از انزوای اجتماعی را به حداقل برساند یا جلوی آن را بگیرد. علاوه بر این، پرستاران همراه می توانند به افراد مسن کمک کنند تا از فرصت های بیشتری برای مشارکت بهره ببرند؛ فرصت هایی از قبیل:

  • قهوه خوردن
  • تماشای فیلم
  • پیاده روی کردن
  • باغبانی
  • گوش دادن به موسیقی

2-حمایت از استقلال سالمند

یکی از سخت ترین صحبت ها با والدین این است که به آن ها بگویید وقتش رسیده است که رانندگی کردن را برای همیشه کنار بگذارند. اگر رانندگی والدین برای آن ها یا اطرافیان خطرساز باشد، در چنین مواقعی جز صحبت کردن چاره دیگری ندارید. رانندگی نکردن می تواند روی کار های روزمره والدین، توانایی انجام کار ها، دیدن دوستان و بسیاری از موارد دیگر تاثیر بگذارد. علاوه بر این، آن ها را مجبور می کند تا برای رانندگی به افراد دیگری متکی باشند و این موضوع به آن ها احساس سربار بودن می دهد.

با این حال، استخدام پرستار سالمند در منزل تهران می تواند در جابجایی به آن ها کمک کند و احساس از دست دادن استقلال را در آن ها کاهش دهد.

3-حفظ احترام سالمندان

بیماری هایی مانند آرتریت، پارکینسون و غیره می توانند در توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزانه اش مانند حمام رفتن، لباس پوشیدن یا توالت کردن اختلال ایجاد کنند. در گذشته وقتی فرزندان چنین علائمی را در والدینشان می دیدند، آن ها را به خانه سالمندان می فرستادند؛ اما به لطف افزایش دسترسی خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل، سالمندان می توانند در منزل خودشان از خدمات متنوعی بهره مند شوند.

درست مانند رانندگی کردن، از دست دادن توانایی مراقبت از خود ویران کننده است. با این حال، پرستاران می توانند به طرز قابل ملاحظه ای احترام به والدین را حفظ کنند و از اعتماد به نفس آن ها حمایت کنند. مزیت دیگر این است که پرستاران آموزش دیده اند و وظایفشان را بدون آسیب رسیدن به عزیزانتان به خوبی انجام می دهند.

4-مراقبت از سلامت سالمندان

یکی از بزرگترین مزایای استخدام پرستار این است که روزانه بر سلامت فرد سالمند نظارت دارد. این کار پیگیری سلامت جسمی، عاطفی و شناختی سالمندان را آسان تر می کند.

پرستار می تواند اطلاعاتی را در مورد سلامت والدین در اختیار شما قرار دهد که شما تابه حال متوجهش نبودید. علاوه بر این می تواند با مشاهده تغییرات یا علائم غیر معمول در والدین، موضوع را با شما در میان بگذارد تا قبل از پیشرفت بیشتر، مشکلات را برطرف کنید. برای مثال، فرض کنید وزن مادرتان به طور مرتب در حال نوسان است. تغییر وزن افراد مسن در طول زمان طبیعی است، اما تغییر بیش از حد یا خیلی کم می تواند نگران کننده باشد. پرستار می تواند به شناسایی علل زمینه ای احتمالی ازجمله مشکلات بلع یا مشکلات معده کمک کند.

5-ایمنی خانه

پرستار می تواند در بهبود ایمنی سالمند در خانه همکاری داشته باشد. او می تواند ارزیابی اولیه خطرات خانه را درمورد خطرات زمین خوردن یا سایر مناطقی که برای سالمند خطرآفرین هستند انجام دهد. علاوه بر این، پرستار حواسش به خاموشی اجاق گاز و برق ها هست، در ها را قفل می کند و سایر اقدامات ایمنی اولیه را انجام می دهد.

6-اطمینان خاطر

مراقبت از نظر عاطفی، ذهنی و جسمی سخت است. در چنین مواقعی ممکن است احساس کنید نمی توانید نیاز های عزیزتان را برآورده کنید. اصلا جای نگرانی نیست. پرستار سالمند به صورت تمام وقت کار می کند و همه وقت و انرژی اش را صرف مراقبت از سالمند می کند؛ بنابراین با اطمینان خاطر می توانید به زندگی خودتان برسید.

درنهایت، مهم نیست نیاز های عزیزتان را شما برآورده می کنید یا پرستار. آنچه اهمیت دارد این است که آن ها حمایت لازم را برای حفظ کرامت و کیفیت زندگی دریافت کنند.

پرستار سالمند در منزل تهران توسط سرویک

استخدام پرستار سالمند در منزل تهران نه تنها به عزیز شما کمک می کند، بلکه اطمینان خاطر شما را نیز به همراه دارد. شما نمی توانید همیشه در کنار عزیزانتان باشید. به همین دلیل وجود شخص دیگری که وارد عمل شود و مقداری از استرس شما را کم کند ضروری است.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمند–پرستار سالمند در منزل تهران–پرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا