خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

مراقبت از نوزاد

بازگشت به سرکار پس از تولد فرزند یکی از سخت ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. رها کردن نوزاد شما برای رسیدگی به کار های روزمره به شما حس گناه می دهد و افکار آزاردهنده ای گریبان گیر شما می شوند؛ اما برای اینکه بتوانید این حس گناه را کاهش دهید، می توانید از یک پرستار مراقبت از نوزاد کمک بگیرید. ما در این مقاله، به تمامی نکاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرده ایم و درمورد آن ها توضیح داده ایم.

بازگشت به کار با کمک خدمات مراقبت از نوزاد

بهترین راه برای بازگشت به کار پس از به دنیا آمدن فرزند، استخدام یک پرستار نوزاد است. به همین دلیل برای اینکه بتوانید روی کار های خود تمرکز کنید، بهتر است که از یک پرستار کمک بگیرید تا هنگامی که سرکار هستید، هیچ نگرانی ای بابت سلامتی نوزاد خود نداشته باشید.

وجود پرستاری که شما به او اطمینان دارید، به شما این حس را می دهد که جای نوزاد شما ایمن است و چیزی کم ندارد. به همین دلیل برای مراقبت از نوزاد باید پرستاری را پیدا کنید که از هر لحاظ قابل اطمینان باشد. ما در ادامه، نکاتی که در استخدام پرستار باید به آن ها دقت کنید را نام برده ایم.

مراقبت از نوزاد

نکات مهم در استخدام پرستار مراقبت از نوزاد

به نحوۀ رفتار آن ها دقت کنید.

حتماً قبل از اینکه اقدام به استخدام پرستار کنید، باید به نحوۀ رفتار او با کودکان و نوزادان توجه داشته باشید. یک مراقب نوزاد باید با کودکان به خوبی بازی کند و در نگهداری از نوزادان و رسیدگی به نیاز های آن ها نیز صبور باشد. کودکان و نوزادان نیاز به محبت و توجه دارند و در این زمینه باید به آن ها توجه زیادی شود. همچنین اگر برای مراقبت از نوزاد از مراکز خاصی کمک می گیرید باید دقت داشته باشید که مرکز مورد نظر به اندازه کافی نیروی کار داشته باشد. به طور استاندارد گفته می شود که به ازای هر سه نوزاد باید یک مراقب وجود داشته باشد.

درخواست تعهد کنید.

همان طور که می دانید نوزادان نیاز به مراقبت مداوم دارند. برای اینکه بتوانید خیال خود را از این بابت راحت کنید و مطمئن باشید که همیشه یک نفر هست تا از نوزاد شما مراقبت کند، باید از پرستار برای مراقبت از نوزاد تعهد بگیرید. برای مثال اگر از یک پرستار شخصی کمک می گیرید باید از او تعهد بگیرید که برای یک سال از نوزاد شما مراقبت کند.

مراقبت از نوزاد

درباره نحوۀ کار پرستار تحقیق کنید.

تحقیق کنید و ببینید مرکز یا پرستاری که استخدام می کنید در موقعیت های سخت و مختلف چگونه رفتار می کند. برای مثال پرستار موضوعاتی مانند نظم و انضباط را به کودکان یاد می دهد و یا اینکه به تغذیه و مدت زمان خواب مورد نیاز نوزاد توجه می کند یا خیر. اگر فرزند بد اخلاقی دارید، پرستار برای مراقبت از نوزاد چه برنامه هایی دارد و در هنگام گریه کردن نوزاد چگونه رفتار خواهد کرد.

همچنین اگر از یک مرکز نگهداری برای مراقبت از فرزند خود استفاده می کنید باید پرس و جو کنید تا ببینید نحوۀ کار آن ها در شرایط سخت چگونه است. برای مثال وقتی که پرستار مرکز بیمار می شود آیا کسی هست که به جای پرستار از کودکان و نوزادان نگهداری کند یا خیر.

مراقبت از نوزاد

به محل نگهداری از کودکان دقت کنید.

برای پیدا کردن پرستار و مرکز مناسب برای مراقبت از نوزاد بهترین کار، کمک گرفتن از دیگر والدین و پرسیدن سابقه آن هاست. چیزی که نباید فراموش کنید این است که خودتان هم باید به خوبی مرکزی که در آن کودکان و نوزادان نگهداری می شوند را بررسی کنید تا ببینید آیا آن مکان اصلاً با نیاز های شما همخوانی دارد یا خیر.

در یک مکان مناسب باید کتاب ها و اسباب بازی های مناسب کودکان وجود داشته باشد. محل نگهداری کودکان و نوزادان باید از یکدیگر جدا باشد تا اتفاقات ناگواری رخ ندهد. اگر زمان کافی دارید سعی کنید که در ساعات مختلف روز به مرکز مراقبت از نوزاد سر بزنید و بررسی کنید که کارکنان و پرستاران چگونه با کودکان ارتباط برقرار می کنند و چگونه از نوزادان نگهداری می کنند. بهترین کار این است که بعد از ثبت نام نوزاد خود برای نگهداری در مرکز چندین بار بدون اطلاع قبلی به مرکز مراجعه کنید تا ببینید اوضاع چگونه است. این گونه بهتر می توانید از بابت همه چیز مطمئن شوید.

همیشه با پرستار یا مرکز نگهداری در تماس باشید.

تا زمانی که فرزند شما نوزاد است و توانایی حرف زدن ندارد، باید برای رفع نیاز های او به صحبت های پرستار گوش دهید. به همین دلیل برای مراقبت از نوزاد خود بهتر است که همیشه با پرستار یا مرکز در تماس باشید. در تماس های خود سعی کنید اطلاعات مختلفی را بگیرید. مثلاً بپرسید که آیا کودک شما به خوبی خوابیده است. آیا صبحانه یا شیر خورده است. همچنین می توانید بپرسید پوشک نوزاد شما چند دفعه در طول روز عوض می شود و اینکه اصلاً از بودن در مرکز خوشحال است یا خیر.

برای پرسیدن این سؤال ها سعی کنید شخصاً با خود پرستار کودکان در تماس باشید و نه با رئیس مرکز مراقبت از کودکان. اگر امکان تماس با پرستار در تمامی ساعات وجود ندارد، از مرکز بخواهید زمان مناسب برای تماس و ملاقات را به شما بگوید.

اگر از چیزی ناراضی هستید از بیان آن نترسید.

حتی اگر بهترین پرستار مراقبت از نوزاد را هم استخدام کنید، باز هم مسائلی پیش می آید که شما از آن راضی نباشید و بخواهید آن ها را حل کنید. مسئله مهمی که در اینجا وجود دارد این است که پرستاری که استخدام می کنید حتماً باید دقیق به حرف های شما گوش دهد و به آن ها عمل کند. برخی از مسائل هستند که می توان آن ها را به سرعت حل کرد؛ اما برخی از مسائل وجود دارند که کمی نیاز به گفت و گو دارند.

فقط مهم است که برای مراقبت از نوزاد با پرستار خود به شیوه ای محترمانه صحبت کنید و از بیان موضوع ترس نداشته باشید؛ زیرا به عنوان والدین نوزاد این شما هستید که باید حرف آخر را بزنید. برای مثال شما می توانید به پرستار بگویید که زمان خواب نوزاد باید در چه ساعتی باشد و یا اینکه از چه نوع شیر خشک یا تغذیه ای برای غذا دادن به نوزاد استفاده شود.

مراقبت از نوزاد

از تغییر ترسی نداشته باشید.

اگر به هر دلیلی فکر می کنید که پرستار یا مرکز مورد نظر در مراقبت از نوزاد کوتاهی می کند، می توانید به راحتی آن را تغییر دهید. فرزند شما شایسته بهترین ها است و باید توسط پرستاری مهربان و وظیفه شناس بزرگ شود. اگر شما احساس می کنید پرستار یا مرکزی که برای نگهداری از نوزاد استخدام کرده اید به خوبی نمی تواند از نوزاد نگهداری کند، برای تغییر پرستار اقدام کنید.

انواع خدمات پرستار مراقبت از نوزاد

کمک به مادر

یکی از خدماتی که پرستاران عرضه می کنند، کمک به مادر است. پرستاران حامی مادر هنگام مراقبت از نوزاد وقتی که والدین در خانه هستند کمک می کنند تا کودک یا نوزاد سرگرم شود و چیزی کم نداشته باشد. پرستار معمولاً سن کمتری از والدین دارد و فرد باتجربه ای نیست. از آن جایی که کودکان و نوزادان از تنهایی متنفر هستند استخدام آن ها ایده خوبی است.

هزینه استخدام یک پرستار حامی مادر بسیار پایین است و برخی از آن ها نیز ممکن است حتی دستمزد نیز دریافت نکنند و فقط برای کسب تجربه به شما کمک کنند. بهترین راه برای پیدا کردن یک پرستار حامی خوب پرس و جو از همسایگان و آشنایان است.

پرستاری از کودک

پرستار نوزاد یکی از نقش های متداولی است که برای مراقبت از نوزاد می توان از آن کمک گرفت. پرستار نوزاد فردی است که برای نگهداری از کودک شما در ساعات طولانی، استخدام می شود. پرستار ها می توانند هم در شب و هم در روز کار کنند و با نوزاد یا کودک شما در خانه وقت بگذرانند و از او مراقبت کنند. دقت داشته باشید که پرستاری نوعی شغل پاره وقت است.

با این حال، وظیفۀ اصلی یک پرستار، مراقبت از فرزند شماست. علاوه بر مراقبت از نوزاد، پرستار وظایف مختلفی مثل تهیۀ کردن غذا برای نوزاد، خواباندن نوزاد، عوض کردن پوشک و خیلی از کار های دیگر را بر عهده دارد.

نرخ پرداخت حقوق به پرستار بستگی به تعداد کودک یا نوزادان و موقعیت و محل زندگی شما دارد؛ به همین دلیل نمی توان نرخ دقیقی را برای آن اعلام کرد. اگر شخصی را ندارید که در زمینه استخدام پرستار تجربه داشته باشد تا از او کمک بگیرید، می توانید به اینترنت مراجعه کنید. سایت های مختلفی وجود دارند که افراد در این زمینه تجربه های خودشان را با یکدیگر در آن ها به اشتراک می گذارند.

مراقبت از نوزاد

پرستار نوزاد تمام وقت

یک پرستار نوزاد تمام وقت برای مراقبت از نوزاد شما کار های بیشتری انجام می دهد و نقش بیشتری در بزرگ کردن فرزند شما دارد. این دسته از پرستاران وظایف بیشتری به عهده دارند و برای یک مدت طولانی استخدام می شوند.

یک پرستار نوزاد تمام وقت معمولاً بهتر می تواند از نوزاد شما مراقبت کند. این پرستار ها معمولاً هر مشکلی را در رابطه با نگهداری از نوزاد با شما در میان می گذارند. پرستاران تمام وقت در وظایف دیگری مانند آشپزی و نظافت خانه نیز به شما کمک می کنند و می توانند امور خانه را به دست بگیرند.

از آن جایی که پرستاران تمام وقت برای مراقبت از نوزاد برای یک مدت زمان طولانی استخدام می شوند، نحوه پرداخت دستمزد به آن ها نیز متفاوت است. برای مثال بسته به توافق شما با پرستار ممکن است به صورت هفتگی یا ماهانه حقوق آن ها را پرداخت کنید. به دلیل وظایف بیشتر پرستاران تمام وقت دستمزد آن ها نیز از یک پرستار معمولی پاره وقت بیشتر است.

ارائه خدمات در  مهد کودک

مهدکودک ها مراکزی هستند که وظیفه نگهداری از نوزدان یا کودکان را در یک مرکز غیر مسکونی انجام می دهند. مهد کودک ها و مراکز نگهداری از نوزدان معمولاً به صورت پاره وقت کار می کنند و برای مراقبت از نوزاد شما یک زمان مشخصی دارند. وظایف آن ها شامل غذا دادن به نوزاد، خواباندن نوزاد و عوض کردن پوشک او می شود.

هزینه مهد کودک ها و مراکز نگهداری از نوزاد معمولاً به صورت ماهانه باید پرداخت شود. نرخ آن ها نیز بسته به محل زندگی شما و مراقبت های ارائه شده می تواند بسیار متفاوت باشد.

مراقبت از نوزاد

مراقبت از نوزاد توسط سرویک

مراقبت از نوزاد یکی از وظایف مهم والدین است؛ اما هنگامی که شما مجبور هستید به سرکار خود برگردید، نمی توانید این وظیفه را به خوبی انجام دهید. در این مواقع بهترین کار کمک گرفتن از یک پرستار نوزاد است. یک پرستار نوزاد می تواند به خوبی از نوزاد شما نگهداری کند و کار هایی مانند عوض کردن پوشک، غذا دادن به نوزاد و خواباندن او را به عهده بگیرد. برای اینکه بدانید چگونه یک پرستار خوب برای نوزاد خود استخدام کنید به نکات مهم در این زمینه اشاره کردیم و در مورد خدمات مختلف نگهداری از نوزاد توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزاد–مراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا