خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار حرفه ای کودک در منزل

تولد فرزند و حضور نوزاد در هر خانه ای حس زندگی دوباره و شادی را به همراه دارد. با تولد فرزند جدید، شما به عنوان والدین نوزاد شکل تازه ای از زندگی را احساس می کنید اما در همان حال هم دچار اضطراب های زیادی می شوید. نگهداری از کودک نگرانی های زیادی را به همراه دارد.
حال تصور کنید که شما مادر نوزادی هستید و هنوز در دوران نقاهت پس از زایمان به سر می برید و توانایی جسمی و روحی کمتری برای نگهداری از نوزاد دارید. در این شرایط حضور یک پرستار حرفه ای کودک در منزل می تواند کمک زیادی به شما بکند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در این حوزه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پرستار حرفه ای کودک در منزل

پرستار حرفه ای کودک در منزل

پرستار حرفه ای کودک در منزل پرستاری است که به طور اختصاصی به مراقبت و نگهداری از کودک می پردازد. این پرستاران معمولا در طول شب در کنار شما هستند و از نوزادتان مراقبت می کنند تا شما کمی استراحت کنید. هرچند که این پرستاران مختص نگهداری از نوزاد هستند؛ اما گاهی پرستاران با مدرک معتبر رشته پرستاری هم این شغل را دارند. این پرستاران به طور خلاصه به تغذیه کودکان، خوابشان، بازی و آموزش و… می پردازند.

شما به عنوان والدین نوزاد، از چند ماه پیش از تولد فرزندتان می توانید پرستار مورد نظرتان را پیدا کنید و با او قرارداد کاری ببندید. آنچه اهمیت دارد این است که شما نیاز ها و توقعات خود را به خوبی بسنجید و بر اساس آن ها پرستار مورد نظر خود را استخدام کنید.

وظایف پرستار حرفه ای کودک در منزل

  • توجه به تغذیه نوزاد و کودک: آوردن نوزاد نزد مادر برای شیردهی، تهیه شیرخشک، شستن شیشه شیر و…
  • توجه به سلامتی کودک و جلوگیری از بیماری: تعویض پوشک کودک در زمان مناسب، توجه به دل درد های نوزاد، مراقبت درست از نوزاد پیش از افتادن بند ناف، پاکیزگی محل خواب کودک، مراقبت از شیرخوارگان با مشکل رفلاکس معده، مراقبت از کودک پس از ختنه و…
  • تلاش برای حفظ آرامش محیط و ایجاد یک برنامه خواب منظم برای کودک در هر سنی
  • حمام کردن نوزاد و شست و شوی او پس از تعویض پوشک
  • توجه به رفت و آمد به موقع کودک به مهد یا مدرسه، برنامه ریزی تکالیف او و توجه به تمیزی لباس ها
  • ثبت اطلاعات دقیق درباره وضعیت خواب نوزاد یا کودک، تغذیه او و… و ارائه گزارشی از این اطلاعات به والدین
  • اگر پرستار از چند کودک مراقبت می کند، ممکن است شاهد تضاد ها، بحث ها و دعوا هایی بین کودکان باشد. تضاد بین کودکان اغلب به این دلیل به وجود می آید که بچه ها هنوز مهارت حل مشکلات را به تنهایی ندارند. وظیفه پرستار این است که به آرامی آن ها را راهنمایی کند تا بتوانند خودشان راه حلی پیدا کنند.
  • یکی از مهم ترین وظایف پرستار حرفه ای کودک در منزل در دسترس بودن است. پرستار باید اطلاعات تماس دقیق خود را در اختیار والدین کودک قرار دهد و همواره در دسترس باشد تا والدین بتوانند از اوضاع اداره منزل مطلع شوند.
  • تربیت و تنبیه کودک برعهده والدین است؛ اما زمانی که والدین در دسترس نباشند، بخش عمده ای از تربیت کودک بر عهده پرستار است. آن چیزی که حائز اهمیت است این است که پرستار الگوی تربیت و تنبیهی مشابه با والدین را در پیش بگیرد. دوگانگی در تربیت نتیجه های بسیار بدی برای کودک در پی خواهد داشت. شما باید پرستاری را انتخاب کنید که به هیچ وجه به سرزنش کودک شما نپردازد. مراقب خوب مراقبی است که از نکات لازم برای تربیت صحیح آگاه باشد.
  • اگر کودک داروی خاصی باید استفاده کند، وظیفه دارو دادن به کودک به عهده پرستار است. او به هیچ وجه نباید ساعات داروی کودک را فراموش کند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پرستار حرفه ای کودک در منزل وظیفه ای در قبال انجام کار های خانه و هر کار غیرمرتبط با نگهداری کودک ندارد و اگر شما نیاز به فردی دارید که علاوه بر نگهداری از کودکتان، کار های خانه را هم انجام دهد، بهتر است که در هنگام استخدام به این موضوع توجه کنید و با نامزد های انتخابی خود در این باره صحبت کنید.

فراموش نکنید که هرگز نباید به گزارش های پرستار کودکتان درباره سلامتی فرزندتان اعتماد کامل کنید. در نهایت بهتر است که هر نگرانی ای دارید با پزشک فرزند خود در میان بگذارید.

اگر هنوز هم برای کمک گرفتن از پرستار حرفه ای کودک در منزل دچار تردید هستید، به یاد داشته باشید که کمبود خواب مزمن پس از دوران بارداری می تواند افسردگی پس از زایمان را به همراه داشته باشد. شما با استخدام یک پرستار خوب، می توانید ساعاتی از روز را استراحت کنید و خود را از خستگی روانی و جسمی نجات دهید.

میزان حقوق پرستاران کودک و نوزاد چگونه تعیین می شود؟

برای پرداخت حقوق به پرستاران عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. ساعت کاری پرستار، تخصص و مهارت او، مدرک تحصیلی، منطقه ای که در آن زندگی می کنید، تعداد فرزندان شما و… از مهم ترین عوامل تعیین میزان حقوق است. این موضوع که شما پرستار را از طریق یک دفتر خدماتی استخدام کرده اید یا خیر هم در تعیین حقوق او موثر است.

پرستار حرفه ای کودک در منزل

پرستار حرفه ای کودک در منزل را از کجا پیدا کنید؟

یکی از آسان ترین روش های یافتن پرستار حرفه ای کودک در منزل پرس و جو از آشنایان و دوستان است. آشنایان و دوستان شما همیشه پرستاران حرفه ای و مطمئنی را می شناسند. شما به راحتی می توانید به توصیه آشنایان خود اعتماد کنید. اگر دوستان و آشنایانتان گزینه خوبی برای معرفی به شما ندارند، می توانید از طریق بیمارستانی که در آن زایمان می کنید یک پرستار حرفه ای پیدا کنید. دکتران و کارمندان بیمارستان هم احتمالا پرستاران کودکی را می شناسند که مورد اعتماد باشند.

آیا پرستار حرفه ای کودک در منزل مختص خانواده های ثروتمند است؟

ممکن است فکر کنید که استخدام پرستار مختص خانواده های ثروتمند است؛ اما همیشه اینطور نیست. شاید بسیاری از افراد کمک گرفتن از یک پرستار را اقدامی تجمل گرایانه بدانند؛ اما این کار برای بسیاری از والدین ضروری است. اگر فامیل، دوست یا آشنایی ندارید که در نگهداری و مراقبت از کودک به شما کمک کند، شاغل هستید و ساعات زیادی را سر کار هستید از هزینه استخدام پرستار نترسید و شروع به همکاری با یک فرد حرفه ای بکنید. شما می توانید لیستی از اولویت های خود تهیه کنید و بر اساس آن ها با پرستار مورد نظرتان قرارداد ببندید تا هزینه های شما کم شود. همچنین می توانید از چند ماه پیش از به دنیا آمدن نوزادتان، برای بودجه خود برنامه ریزی کنید. برخی مطالعات نشان می دهند که حدود 72% والدین پیش از تولد فرزند، برای هزینه های آن برنامه ریزی کردند. البته اگر بودجه شما خیلی کم است، بهتر است که از پرستار های ساعتی کمک بگیرید و نگهداری و مراقبت از نوزاد و کودکتان را در طول شب خودتان انجام دهید.

پرستار حرفه ای کودک در منزل

پرستار کودک و نوزاد باید به چه نکاتی توجه کند؟

  • پرستار باید سعی کند به صورت کودک شما و چشم های او نگاه کند و لبخند بزند. به واکنش ها، حالات چهره و لبخند های کودک توجه زیادی کند.
  • نوزاد حتی هنگامی که صحبت نمی کند، به حرف های والدین و پرستار و اطرافیان خود گوش می کند؛ پس پرستار باید با لحن ملایم و مودبی با کودک صحبت کند.
  • پرستار باید کودک را روی شکم بخواباند و یک جغجغه را در مقابل او تکان دهد. به آرامی جغجغه را کمی بلند کند و به این شکل او را تشویق کند تا سر و شانه هایش را بلند کند و کمی حرکت کند. این بازی به کودک شما کمک می کند تا جغجغه را با چشمانش دنبال کند و سر و شانه هایش را بالا بیاورد.
  • مراقب فرزند شما باید سعی کند تا در صورت لزوم، نوزاد را در آغوش بکشد. نوزاد حتما از در آغوش گرفته شدن، احساس آرامش خواهد کرد.
  • یکی از تفریحاتی که با کودک می توان انجام داد، این است که پرستار تصاویر ساده ای از هر فرد، شیء و حیوانات آشنا تهیه کند.همانطور که کودک به آن تصاویر نگاه می کند پرستار باید در مورد تصاویر صحبت کند. در این صورت نوزاد به آنچه پرستار به او می گوید گوش می دهد و به شیوه خودش مشارکت می کند.
  • پرستار باید سعی کند با کودک پرسش و جواب زیادی داشته باشد. سوالاتی را از کودک بپرسد و زمانی را اجازه دهد تا کودک فکر کند و اگر پاسخی نداد، خود او به سوالات پاسخ دهد.
  • مراقب باید سعی کند تا نام کودک را زیاد صدا کند. این کار توجه کودک را بالا می برد و معاشرت را در او تقویت می کند.
  • پرستار باید مراقب باشد تا با صدای بلند آواز نخواند و یا با صدای بلند و ناگهانی حرف نزند؛ زیرا نوزادان از صدای بلند بسیار می ترسند.
  • مراقب کودک ابزار های ایمنی مانند قاشق چوبی یا کاسه پلاستیکی را می تواند در دسترس کودک قرار دهد تا دستش را دراز کند و لمس کند و بازی کند. او باید اجازه دهد تا حس کنجکاوی کودک ارضا شود.
  • کتاب های مصور ساده، پازل ها و عروسک های دستی هم حس کنجکاوی کودکان را تقویت می کند و به او کمک می کند تا چیز های جدید یاد بگیرد. برای ساختن یک پازل ساده، کافی است یک عکس را روی یک تکه مقوا یا مواد دیگر بچسبانید و قسمت ها را ببرید.
  • یکی از بازی های خوبی که با کودک می توان انجام داد، پنهان کردن اشیا است. در این شرایط پرستار می بیند که آیا کودک می تواند اشیایی که پنهان شده است را پیدا کند. پرستار می ‌تواند چیزی را زیر پارچه پنهان کند و بگوید: «کجا رفت؟»، «می ‌توانی آن را پیدا کنی؟». در این حالت او شاهد افزایش کنجکاوی و تمایل فرزند برای یافتن اینکه چه اتفاقی برای آن شی افتاده است، می شود.

پرستار حرفه ای کودک در منزل

پرستار حرفه ای کودک در منزل توسط سرویک

تولد نوزاد با سختی های زیادی همراه است. در مسیر این سختی ها، حضور یک پرستار حرفه ای و مورد اعتماد می تواند به شما کمک زیادی بکند. پرستاران و مراقبان کودک وظایف زیادی را بر عهده دارند و به طور کلی می توانند گزارش دقیق و کاملی از وضعیت کودک شما را در اختیارتان قرار دهند. شما می توانید با تهیه لیستی از انتظارات خود، پرستار مورد نظرتان را استخدام کنید. از دوستان و آشنایانتان بپرسید و فرد مطمئنی را پیدا کنید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهران–پرستار حرفه ای کودک در منزل–پرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا